V60 Plug-in Hybrid: drie auto's in één
-
- 2nd Gear member
Kun je ook wat zeggen over de accu? Heb je die in je 1/2 uurtje helemaal leeg gereden? Ik ben erg benieuwd hoe lang de "batterijen" meegaan. Rijd per dag een aardig lang stuk (voornamelijk snelweg) en hoop eigenlijk dat ik niet elke dag aan de stekker moet..... Doet de elektromotor bij normale omstandigheden op de snelweg ook mee? of gaat ie dan alleen op diesel?
V70 2.5t momentum 2008
V60 d5 summum 2011 (polestar)
V60 d6
Op komst: xc90t8
V60 d6
- Bluemagics
- 4th Gear member
Om heel eerlijk te zien heb ik niet gevraagd of de automaat een sportstand heeft. Ik denk het haast wel. Er waren zoveel impulsen dat ik zo'n belangrijke vraag vergat te stellen. 

2013 : Volvo V60 PIH - Crystal White
-
- 1st Gear member
Deze site al bekeken? www.niham-v60hybrid.nl
Kun je onder andere de PIH configureren. Alleen werkt de prijsopbouw niet.
Als je het vakje aanvinkt gaat de prijs niet omhoog maar wel wanneer je eerst op het bedrag drukt.
Andersom werkt dan zelfs prijsverlagend: eerst vakje aanvinken en daarna op bedrag drukken. Dan wordt de totaalprijs lager dan de basisprijs! Is probleem van te dure auto/opties ook direct opgelost ::D
Kun je onder andere de PIH configureren. Alleen werkt de prijsopbouw niet.
Als je het vakje aanvinkt gaat de prijs niet omhoog maar wel wanneer je eerst op het bedrag drukt.
Andersom werkt dan zelfs prijsverlagend: eerst vakje aanvinken en daarna op bedrag drukken. Dan wordt de totaalprijs lager dan de basisprijs! Is probleem van te dure auto/opties ook direct opgelost ::D
- Bluemagics
- 4th Gear member
Het jammer dat de auto voor 1/4 vol was op het moment dat ik proef ging rijden. De auto kwam net van de importeur en die was de nacht daarvoor niet opgeladen. Na een kwartier in pure en hybrid mode was de accu al leeg (dit ging echt te snel). Toen hebben we op de snelweg gereden en voor een groot deel met de save knop aan. Er was daarna weer genoeg stroom om een stuk in hybrid te rijden.Jan Hagel schreef:Kun je ook wat zeggen over de accu? Heb je die in je 1/2 uurtje helemaal leeg gereden? Ik ben erg benieuwd hoe lang de "batterijen" meegaan. Rijd per dag een aardig lang stuk (voornamelijk snelweg) en hoop eigenlijk dat ik niet elke dag aan de stekker moet..... Doet de elektromotor bij normale omstandigheden op de snelweg ook mee? of gaat ie dan alleen op diesel?
Vanuitgaand dat een kwart accu zo snel leeg gaat, dan denk ik dat we echt elke dag moeten gaan laden.
-
- 2nd Gear member
Ben trouwens ook wel benieuwd hoe de D6 het op de iets hogere snelheden doet. Begreep dat de elektomotor tot ca 150 km/h meedoet, daarboven wordt hij ontkoppeld? Als dat juist is, dan betekent dat de D6 een voordeel heeft bij lagere snelheden (waar de elektromotor meedoet), maar een nadeel op de hogere snelheden (daar doet de elektromotor niet mee, terwijl je wel 300 kilo extra meezeult...). Nu zal de meeste tijd natuurlijk onder 150 km/h worden gereden, maar ik ben toch benieuwd naar het karakter. Lijkt me vreemd dat de auto tot 150 km/h zeer snel doorstoomt, om dan ineens af te haken. Dit zou een geheel ander karakter zijn dan de normale D5 of T6 (die vrolijk doortrekken).
V70 2.5t momentum 2008
V60 d6
V60 d6
- EV70S
- 3rd Gear member
Nieuwe info over Sensus Connected Touch vanuit nieuwe XC90 info:
Volvo’s Sensus Connected Touch infotainment system will also be available on the XC90. This Android-based system uses apps like Spotify music streaming and TuneIn internet radio, as well as full web browsing, Google maps navigation, weather information and mirroring functions from an Android or Windows smartphone – although not Apple’s iOS phones as yet. Sensus Connected Touch also allows the downloading of approved apps through Volvo’s Asteroid marketplace.
Lijkt mij nog niet direct iets om 1250 euro voor uit te gaan geven terwijl je al prima audio, media, navigatie en telefoon mogelijkheden hebt binnen het standaard Sensus systeem. Wellicht goede bevestiging voor de iPhone zoeken.
Volvo’s Sensus Connected Touch infotainment system will also be available on the XC90. This Android-based system uses apps like Spotify music streaming and TuneIn internet radio, as well as full web browsing, Google maps navigation, weather information and mirroring functions from an Android or Windows smartphone – although not Apple’s iOS phones as yet. Sensus Connected Touch also allows the downloading of approved apps through Volvo’s Asteroid marketplace.
Lijkt mij nog niet direct iets om 1250 euro voor uit te gaan geven terwijl je al prima audio, media, navigatie en telefoon mogelijkheden hebt binnen het standaard Sensus systeem. Wellicht goede bevestiging voor de iPhone zoeken.
MY2014 V60 D6 Plug-in-Hybrid - Ice-White VERKOCHT
MY2012 Megane RS 265 CUP - Glacier Nacré
- friend
- 2nd Gear member
Dat zou echt inderdaad waarzinnig zijn. Het origineel, waar de touch op gebaseerd is, kost zo'n beetje $ 599. Ze hebben er natuurlijk aan moeten sleutelen (vnl. software), maar voor zo'n prijs verwacht ik dus dat dit standaard geleverd zou moeten worden en is en de genoemde accessoire (geen optie af-fabriek!) prijs bedoeld is voor MY2010 modellen of ouder.EV70S schreef:Lijkt mij nog niet direct iets om 1250 euro voor uit te gaan geven terwijl je al prima audio, media, navigatie en telefoon mogelijkheden hebt binnen het standaard Sensus systeem.
http://www.parrot.com/usa/products/aste ... roid-smart
P.S. De Parrot is geschikt voor iPod/iPhone/iPad. Dus krijgen we misschien wel een ouder model, of toch gebaseerd op andere hardware?
- EV70S
- 3rd Gear member
Ik verwacht dat alles met een iPhone werkt behalve mirroring, dat laat Apple alleen via AppleTV toe. Mag aannemen dat de hardware best up to date is en aangezien een achteraf optie kan het altijd nog.
MY2014 V60 D6 Plug-in-Hybrid - Ice-White VERKOCHT
-
- 4th Gear member
Vraagje over de prijslijst.
881 Arctic Night Wood inleg in middenconsole kost €350.
849 Urbane Wood inleg in middenconsole en portieren kost ook €350.
Wat krijg je in de portieren bij Arctic Night Wood?
Bij my2013 is dit ook Arctic Night Wood.
881 Arctic Night Wood inleg in middenconsole kost €350.
849 Urbane Wood inleg in middenconsole en portieren kost ook €350.
Wat krijg je in de portieren bij Arctic Night Wood?
Bij my2013 is dit ook Arctic Night Wood.
- XC30
- 4th Gear member
- Contacteer:
Als ik bijgaande filmpje van een MY2013 zie zit het ook in de portieren.
(op 4 min 19 is wat meer detail te zien)
(op 4 min 19 is wat meer detail te zien)
Jaguar I-Pace my18
Range Rover Evoque PHEV my21
Range Rover Evoque PHEV my21
- ZX10r
- 5th Gear member
Bluemagics, ik heb premium op de V60 is een heel verschil met de normale versie.
Out div C30/XC70/XC60/XC60/V60CC/XC40
Out XC 70 D5 full option
Out V60 full option cosmic white inc Polestar
Out V60 MY14 Plug in hybrid inc Polestar
Out V60 MY15 Polestar full option Black
In XC40 MY22 Twin Engine black
In XC40 MY23 Twin Engine White
Out XC 70 D5 full option
- Bluemagics
- 4th Gear member
Ik zou het heel graag willen beluisteren, maar het kan dus niet bij mijn dealer. Om bij een andere dealer te luisteren en niks te kopen is ook zowat. Ik twijfel heel erg, omdat er ook veel negatieve reacties zijn over premium sound.
Heeft iemand (omgeving Den Haag) Premium audio? Zou ik een kwartiertje het systeem mogen beluisteren?
Heeft iemand (omgeving Den Haag) Premium audio? Zou ik een kwartiertje het systeem mogen beluisteren?
2013 : Volvo V60 PIH - Crystal White
- Paul
- Geartronic member
Waddinxveen heeft een v40 rijden met Premium Audio.
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
- ZX10r
- 5th Gear member
Ben over het algemeen op dinsdag en donderdag in Den Haag PB anders ffBluemagics schreef:Ik zou het heel graag willen beluisteren, maar het kan dus niet bij mijn dealer. Om bij een andere dealer te luisteren en niks te kopen is ook zowat. Ik twijfel heel erg, omdat er ook veel negatieve reacties zijn over premium sound.
Out div C30/XC70/XC60/XC60/V60CC/XC40
Out XC 70 D5 full option
Out XC 70 D5 full option
-
- 2nd Gear member
Ik ben ook wel geïnteresseerde in de premium audio. Is er sowieso meer documentatie beschikbaar? Op de Volvo site kom ik niet ver. Toevallig mensen omgeving Den Bosch die een demootje kunnen geven 

2006: Seat Leon TDI Sport-up (oa. bodykit)
2010: VW Scirocco TSI R-line
2011: Opel Insignia Cosmo plus (oa. 20";)
2013: Volvo V60 D6
2010: VW Scirocco TSI R-line
2011: Opel Insignia Cosmo plus (oa. 20";)
2013: Volvo V60 D6
- Bluemagics
- 4th Gear member
Op de Volvo site vind ik de volgende stuk tekst:
Versterker is dus waarschijnlijk van Anaview (Ik ken het bedrijf niet) en niet van Alpine zoals een aantal forum leden hebben geschreven in andere topic's.Een van de eerste auto's met MultEQ van Audyssey
De audio-ervaring in de nieuwe V60 is verder verbeterd in vergelijking tot voorgaande modellen.
'Ons meest geavanceerde systeem - Premium Sound - omvat een digitale versterker van 5 x 130 watt met circuits van het Zweedse Anaview, Dolby Digital in combinatie met Dolby Pro Logic II Surround - de met een award onderscheiden MultEQ van Audyssey Laboratories - en twaalf luidsprekers. Alles bij elkaar zorgt dat voor een audio-ervaring van wereldklasse', vertelt Tomas Ahlborg.
De Volvo V60 is een van 's werelds eerste auto's die gebruiktmaakt van de bekroonde Audyssey Laboratories MultEQ-technologie. Deze techniek elimineert de verstoring die wordt veroorzaakt door de akoestiek van het interieur, met als resultaat een helder geluid voor iedereen in de auto.
In aanvulling op het hoogwaardige Premium Sound, dat wordt geleverd met een 7-inch scherm, zijn er nog drie audiosystemen:
•Performance - met een versterker van 4 x 20 watt, zes luidsprekers en een 5-inch scherm.
•High Performance - met een versterker van 4 x 40 watt, acht luidsprekers en een 5-inch scherm.
•High Performance Multimedia - met een versterker van 4 x 40 watt, acht luidsprekers en het grotere 7-inch scherm. Deze optie is te combineren met het optionele navigatiesysteem.
Alle audiosystemen zijn door Volvo Cars' eigen experts afgestemd op de V60.
Dolby Digital voor geluid van concertkwaliteit
De nieuwe Volvo V60 kan worden uitgerust met Dolby Digital, voor een nog uitgesprokener geluid van Dolby Digital-soundtracks.Het resultaat is geluid van concertkwaliteit. Natuurlijk heeft het systeem ook Dolby Pro Logic II Surround dat stereogeluid omvormt tot een prachtige surround sound.
Om nog meer bij te dragen aan de best mogelijke individuele geluidsbeleving heeft Premium Sound een speciale correctiefunctie. Het geluid kan worden geoptimaliseerd op drie manieren - voor optimaal luisterplezier op de bestuurdersstoel, de twee voorstoelen of de achterbank.
Premium Sound kan dvd's en cd's afspelen met muziek in MP3-, AAC- en WMA-formaat, maar ook AVI- en Video Div-X-bestanden. Het systeem heeft ook Bluetooth (A2DP).
Om apparatuur als een draagbare mp3-speler, iPod (van de derde generatie), iPod Touch of iPhone aan te sluiten, hebben alle audiosystemen nu een AUX-uitgang. USB is standaard vanaf de High Performance-uitvoering.
Vanaf het High Performance Multimedia-niveau is USB ook geschikt voor Video Div-X.