Pagina 10 van 11

Geplaatst: 21.04.2008 - 22:41
door Paul
Ik denk overigens dat er zodra er meer nieuws is je het hier wel het snelst leest, maar wat Liquid ook al zegt, als je het zovaak vraagt je steeds niet je antwoord krijgt. Dat wij het ook niet weten!

We zijn per slot van rekening geen helderziende en als we het zouden weten omdat er misschien mensen bij Volvo werken, dan zal dat absoluut niet meteen naar buiten komen, aangezien er weer heel makkelijk te achterhalen valt wie dat dan weer geweest is.

Maar goed, we weten het niet, al wisten we het wel dan had jij het ALLANG gezien! En we weten niet meer dan Volvo heeft vrijgegeven

Geplaatst: 23.04.2008 - 21:03
door balky
ok....goed om te weten dat op dit forum helaas geen echte Volvo insiders zitten.

blijf hopen..zodra ik wat zie zal ik posten.

adios

Geplaatst: 23.04.2008 - 21:49
door liquid_force
insiders genoeg, maar bepaalde informatie blijft altijd onder non-disclosure-agreements ... als je dat naar buiten brengt en het wordt bekend ben je zuur.

Geplaatst: 25.04.2008 - 16:18
door balky
ik gok op een diesel hybride voor de XC60, aangezien Saab (GM) ook met diesel hybrides komen en Saab en Volvo net een samenwerkingsverbond voor hybrides, etc hebben aangekondigd.

Geplaatst: 09.06.2008 - 19:49
door Autogek
Xc60 is nu ook op de nederlandse site ( car configurator)

Geplaatst: 16.06.2008 - 22:11
door DavidV50BE
ik heb de XC60 al in levende lijve gezien en vond het gewoonweg een prachtige auto!!
ik heb het voordeel om in de gentse haven te werken nabij Volvo Cars zo zie ik de teswagens veel over de weg scheuren in alle kleueren en geuren..

:P

Geplaatst: 18.06.2008 - 08:38
door HV
en David, beveel je voor de XC60 nog een specifieke kleur aan (zou zelf toch neigen naar zwart, al ziet bruine toonmodel in alle uitingen er ook goed uit!).

Geplaatst: 18.06.2008 - 08:57
door Paul
in het wit is hij echt ook heel gaaf!

Geplaatst: 18.06.2008 - 08:59
door MartijnEV
Cosmic White lijkt me geweldig, heb je die ook al gezien, David?

Geplaatst: 18.06.2008 - 09:02
door Paul
Wij wel namelijk in de fabriek en ik moet zeggen dat hij er meteen super uitzag in die kleur!

Geplaatst: 18.06.2008 - 18:34
door Poolrev
Ik ga voor de Electric Silver voor de XC60. Stond ook in de fabriek, en staat 'm echt heel goed ook. Het moet sowieso een lichte kleur zijn vind ik, want dan komen de lijnen het beste tot hun recht.

Geplaatst: 18.06.2008 - 19:25
door Paul
Dat was toch wit?

Geplaatst: 18.06.2008 - 20:18
door MartijnEV
Poolrev schreef: Het moet sowieso een lichte kleur zijn vind ik, want dan komen de lijnen het beste tot hun recht.
Inderdaad, heb in Gent een zwarte zien staan - dat zag er niet uit...

Geplaatst: 19.06.2008 - 16:02
door Geurt
Net ff folder gehaald bij de dealer, maar hij is wel heel mooi!

Geplaatst: 24.06.2008 - 20:00
door Poolrev
Paul schreef:Dat was toch wit?
Ook, maar degene die daar stond waar al die halve Volvo's bovenin aan de muur waren gehangen, was een electric silver (met rode wielen) :wink: .

Geplaatst: 24.06.2008 - 22:10
door Paul
Ohw ja klopt! :-) Zoveel info op 1 dag...

Geplaatst: 25.06.2008 - 21:54
door VolvoXC70
:-#

Geplaatst: 30.11.2008 - 11:27
door ruuds70
VOLVO PRESENTS A FRONT-WHEEL DRIVE XC60 WITH CO2 EMISSIONS BELOW 170 G/KM



During the first half of 2009, Volvo Cars will launch a variant of the new Volvo XC60 with front-wheel drive, an upgraded Euro 5-compliant 2.4-litre diesel engine, featuring 175 horsepower, 420 Nm of torque and CO2 emissions of less than 170 g/km.



"We've increased the engine's performance by twelve horsepower and 80 Newton metres of torque. At the same time we have succeeded in cutting fuel consumption. This highlights the immense potential of conventional drivelines to deliver continued reductions in carbon dioxide emissions," says Magnus Jonsson, Senior Vice President, Research & Development at Volvo Cars.



"This is the first step in a determined drive towards systematic reduction of CO2 emissions from our conventional drivelines. The next stage for the XC60 is a micro-hybrid with the potential for reducing emissions to about 140 g/km," adds Magnus Jonsson.



The new Volvo XC60 currently has a choice of a six-cylinder turbocharged T6 engine producing 285 PS, as well as two five-cylinder turbodiesels: the D5 with 185 PS and the 2.4D with 163 PS. Four-wheel drive (AWD) with Instant Traction is fitted as standard to all these variants. The Volvo XC60 is available to order now and will be launched in UK dealer showrooms 15/16 November 2008.


In 2009, the driveline range will be expanded with a front-wheel drive version of the 2.4D, upgraded to produce 175 horsepower and 420 Nm of torque.



With a manual gearbox, CO2 emissions will be less than 170 g/km and fuel consumption approximately 41.4 mpg. The corresponding figures with automatic transmission will be approximately 38.7 mpg and 193 g/km.



A range of driveline improvements

In addition to front-wheel drive, a variety of smaller improvements contribute to the attractive fuel consumption and CO2 figures.



Volvo Cars' powertrain experts have reduced internal friction and pump losses in the diesel engine. The pressure drop in the intake and exhaust system has also been reduced. Injection pressure has been increased with the next generation of high-pressure diesel pumps and the fuel-injection strategy has been refined through the introduction of Piezo-based injectors.



Furthermore, the engine has lower compression, more efficient combustion and the latest generation of engine management, whilst the single turbocharger has been optimised to produce high torque from low revs.



"As always this is the science of small adjustments. Many systems and details in a car model have been dimensioned to suit all engine variants, from the smallest diesel to the most powerful petrol engine. So in other words, there is a certain amount of scope for fine-tuning individual engine variants," explains Magnus Jonsson.



Unaffected sportiness

One important aim of the development process is to retain the sporty properties that are a central part of the new crossover's attraction.


"More horsepower, higher torque and a sporty chassis setting all help give the front-wheel drive variant the right XC60 dynamics. It's the perfect choice for buyers who want to focus on fuel consumption and CO2 emissions without compromising on driving pleasure," says Magnus Jonsson.

Geplaatst: 30.11.2008 - 11:31
door Paul
mooi!

Geplaatst: 30.11.2008 - 21:01
door HV
dan zal de D5 met 205pk ook wel heel snel volgen lijkt me, want de huidige D5 heeft anders geen relevante positie meer lijkt me zo (nauwelijks meer vermogen, minder piek-koppel en hoger verbruik)...