Pagina 10 van 61
Geplaatst: 12.05.2008 - 18:23
door rsnhakan
Ja we zien wel, wij luisteren ook meestal turks muziek (daar zit niet vaak boem boem

) in

Nu hebben wij de bass en treble helemaal naar rechts staan en dat klinkt niet verkeerd.
Geplaatst: 12.05.2008 - 18:49
door Fredhead
Paul schreef:ja, tenzij je natuurlijk van hele andere muziek of gewoon alleen van boemboem houdt... maar goed, je merkt het wel!
Dat boemboem zit er bij mij nooit in
Zal mijn cd van U2 eens in de cd-speler stoppen, in de S60 was het klonk de cd al goed, dus zal nu nog wel beter zijn
Geplaatst: 12.05.2008 - 21:01
door Paul
Hey Fredhead moest jij niet op vakantie? Anders moet je hier nog wat spullen halen!
Geplaatst: 12.05.2008 - 21:24
door rsnhakan
@koots weet je al welke volvo je neemt?? v50 2.0D r-desgin etc.. v50 D5 etc.. S80 2.0D etcc (S80 toch niet of wel)
Ik zelf zou voor de V50 D5 gaan... Maar r-design staat ook wel erg mooi, maakt wel een beetje moeilijk..
Geplaatst: 12.05.2008 - 21:51
door Paul
Hakan, zoals je kan lezen staat er dat hij met de D5 gaat rijden, denk dus niet dat hij het nu al weet, aangezien hij er dus nog mee moet gaan rijden.
P.S.
Verder kan je misschien je onderschrift in wat kleiner lettertype zetten?
Geplaatst: 12.05.2008 - 22:15
door Gast
als hij met de D5 gaat rijden is hij verkocht (was ik ook).
Mark my words !
Geplaatst: 12.05.2008 - 22:26
door Fredhead
Paul schreef:Hey Fredhead moest jij niet op vakantie? Anders moet je hier nog wat spullen halen!
Volgend weekend, als mijn salaris eerder was dan had ik het nog voor de vakantie komen halen Paul
(al schijnt er op het vakantie adres ook een internetverbinding te zijn)
Geplaatst: 13.05.2008 - 11:19
door Bart
fredhead schreef:Paul schreef:ja, tenzij je natuurlijk van hele andere muziek of gewoon alleen van boemboem houdt... maar goed, je merkt het wel!
Dat boemboem zit er bij mij nooit in
Zal mijn cd van U2 eens in de cd-speler stoppen, in de S60 was het klonk de cd al goed, dus zal nu nog wel beter zijn
Af en toe boem boem (Sensation White, Faithless) is best lekker, boem boem met gitaar is helemaal het summum
@dbosker: ik denk dat je helemaal gelijk hebt..... och, wat erg! NOT

!
Geplaatst: 13.05.2008 - 15:15
door rsnhakan
Ik wou dat wij ook een D5 konden nemen, maar dat kan niet vanwege het "niet zuinig zijn".. (lease maatschappij denkt er weer zo over)..
Geplaatst: 17.05.2008 - 16:40
door Bart
Waarschijnlijk de 24e proefrijden met de D5, en misschien ook met de 2.0D met Powershift. En alvast 2 opties "veiliggesteld"

Geplaatst: 17.05.2008 - 16:43
door Fredhead
Ben benieuwd wat je van de D5 in de V50 vind. 2.0D erachteraan zou wel een hele mooie vergelijking zijn.
De dealer waar ik mijn auto altijd naartoe breng die begon gisteren ook nog over de V50, dat het erg fijne auto's zijn met een ontzettend goede wegligging.
Hij begon ook nog over de D5, dat dat wel een flink beest is
Zei tegen hem dat ik over heel wat kilometers (lees een tonnetje of 2) ook voor een V50 wil gaan kijken, maar dan met D5 motor (klaag nog steeds niet over de 2.0D hoor, maar een V50 met D5 lijkt mij toch nog wat lekkerder dan een 2.0D)
Je moet tenslotte wat te dromen hebben nietwaar

Geplaatst: 17.05.2008 - 17:00
door Bart
Zou inderdaad mooi zijn als ik ze allebei na mekaar zou kunnen proberen, en dan weer naar huis in mijn eigen 2.0D. Ultieme vergelijking!
Geplaatst: 17.05.2008 - 17:03
door Fredhead
Zal voor je duimen of dit gaat lukken
Geplaatst: 17.05.2008 - 17:36
door Paul
Kom je dan gezellig ff langs met die bak? Je moet wel ff een afstandje rijden met zo'n proefrit!
Geplaatst: 17.05.2008 - 22:32
door sanco
Koots schreef:Zou inderdaad mooi zijn als ik ze allebei na mekaar zou kunnen proberen, en dan weer naar huis in mijn eigen 2.0D. Ultieme vergelijking!
Inderdaad dat is het beste. Mijn ervaring?
Afgelopen week auto naar de garage gehad voor beurtje, APK en montage van een gratis retrofit roetfilter. Op verzoek een C30 D5 GT meegehad met ca 8k op de klok. 's ochtends goed kunnen testen in het file rijden, overdag een tochtje lege snelweg met een collega voor de kick (we hebben het echt netjes gehouden overigens) en 's avonds in normaal verkeer terug naar de dealer. Conclusie: een D5 loopt prachtig en is stiller dan de mijne. In de file is een GT ontspannen te rijden, gemak is groot, evenals voor het stoplicht. Op de snelweg: redelijk wat power en vrij vlot, maar toch niet wat ik had verwacht. Terugrit in normaal verkeer best te pruimen, maarrrrrr: op de BC niet zuiniger gereden dan ca 7L / 100km (ondanks 15km voortkruipen met ca 60km , welke versnelling je ook kiest maakt niet uit en dan draait een 2.0 echt waardes rond of beter dan de 4 L) maar pas echt irritant: de reaktie op 't gas komt steeds net even vertraagd. Het oppakken vanuit bijna stilstand duurt me te lang (ik wil niet altijd en overal direkt vol gas moeten geven toch?) en voor mij het beste bewijs dat ik zeker geen GT wil: ik was blij en tevreden toen ik mijn eigen beestje weer onder me had. Die is in elk geval gevoelsmatig feller en hangt veel lekkerder aan het gas. Blijft dus over als alternatief die heerlijk lopende D5 met handbak of, in het kader van de hoge dieselprijs en het milieu toch maar weer een 2.0D, maar dan met Powershift (als dat tenminste over ca een half jaar tot een jaar heeft bewezen goed te werken) en dan die evt nog laten kietelen.
Wat dat betreft hebben de proefrit in een V70 D5 GT en nu de C30 D5 GT me totaal niet de verleiding gebracht die ik in feite had verwacht. De V70 viel me eigenlijk ronduit tegen op lokale wegen met rotondes etc (redelijk log). Het meest ben ik overigens nog geschrokken van de reaktie van de achterzijde op een hobbel in een bocht van een rustige 80km weg. Ik neem die bocht zelf regelmatig met 110 en merk eigenlijk niets. Met de V70 schrok ik me in die zelfde bocht echt wezenloos hoe de massa zich zette bij die snelheid, en dat viel me echt tegen. Laat overigens onverlet dat het een machtige reis auto voor de lange trip is. De hoop dat 300kg minder massa een D5 GT wat levendiger zou maken is voor mij in de C30 nu dus ook vervlogen. Jammer!
Geplaatst: 18.05.2008 - 00:01
door Bart
Paul schreef:Kom je dan gezellig ff langs met die bak? Je moet wel ff een afstandje rijden met zo'n proefrit!
Ga ik zeker proberen, misschien even combineren met het bekijken van een 850...
Geplaatst: 18.05.2008 - 07:32
door eXite
Ik schaar me volledig achter het 'levendigheidsprobleem' van de GT dat hierboven wordt beschreven. De GT in zowel de C30 (2.4i gereden) als in de S80 (D5 en 3.2) laat echt te wensen over als het gaat om soepelheid en adequate respons. Als ik dat vergelijk met de automaat van mijn moeders BMW 530d dan is de GT van Volvo echt een ramp. Felheid en souplesse zijn gewoon relatief ver te zoeken...
Geplaatst: 18.05.2008 - 07:45
door bart simpson
vind de 5 traps in de C30/S40/V50/C70 icm met benzinemotoren minder dan de 6 traps in de grotere modellen
Geplaatst: 18.05.2008 - 10:35
door Paul
Mijn moeder is te vreden hoor met de GT in de 2.4i gaat als een dolle. Moet wel zeggen dat steeds als ik hem mee nam naar Oostenrijk en dergelijke dat ik op de autobahn wel zelf af en toe terug schakelde dat het was sneller ging!
Weet alleen wel nog dat toen we de V50 net hadden, mijn moeder hem erg traag vond in vergelijking met de V40 2.0T die we ervoor hadden. Maar daar en tegen zoveel lekkerder reed...
Geplaatst: 18.05.2008 - 10:50
door Bart
Gelukkig komt een GT voor mij uberhaupt nicht im frage
