Pagina 10 van 31

Geplaatst: 29.07.2010 - 14:42
door PvdV70D5
t5power schreef:
PvdV70D5 schreef: Los van de enorme koppeltoename (420 nm) is mijn gemiddeldeverbruik na het 'chippen' bij 200 dzd km gestegen van 1:14 naar 1:16. Je kunt het enorme vermogen natuurlijk ook gebruiken om flink door te trappen en dan blijf je 1:14 rijden.
Netjes! Maar volgens mij is je verbruik dan gedaald :)
Ben benieuwd of daling van verbruik merkbaar is in een gechipte T5 bijv.
Je hebt gelijk, het verbruik is inderdaad gedaald en niet gestegen.

Geplaatst: 29.07.2010 - 20:30
door v70 185PK D5 2006
Met mijn V70 D5 185PK handgeschakelde 6-bak haal ik gemiddeld 1 op 19,5, van pomp tot pomp op de snelweg eens 1 op 21,6 gehaald.
Uiteraard moeten de omstandigheden ook gunstig zijn, zoals geen tegenwind hebben b.v.

Dit alles uiteraard gemeten bij de pomp; aantal km gedeeld door aantal liters.

Rijstijl: Rustig optrekken en op de snelweg cruise op 90 - 95 km p/u.

In de winter haal ik dat uiteraard niet.

Het kan allemaal wel, vooral als je het allemaal zelf moet betalen, mij zie je zelden bij de dealer voor banden / schijven en blokken :P

Geplaatst: 29.07.2010 - 22:40
door t5power
v70 185PK D5 2006 schreef:Met mijn V70 D5 185PK handgeschakelde
....
Het kan allemaal wel, vooral als je het allemaal zelf moet betalen, mij zie je zelden bij de dealer voor banden / schijven en blokken :P
Zou je dan niet goedkoper af zijn met een 2.4D 130 pk versie? Of trek je hem zo nu en dan eens lekker door.

Geplaatst: 30.07.2010 - 00:35
door v70 185PK D5 2006
Zo nu en dan is dat wel lekker ja ;)

Rij vooral veel voor de zaak met kilometervergoeding, dus hoe zuiniger hoe beter ;)

Geplaatst: 30.07.2010 - 11:11
door degids
Ik zou helemaal gestoord worden als ik zo vrekkig zou moeten rijden. 95 op de snelweg, ook waar je 120 mag?

Geplaatst: 30.07.2010 - 12:07
door JeroenSpock
Ik kom eigenlijk niet op de snelweg. Van huis naar m'n werk is 38km, eerst 10km Stadskanaal/Wildervank, daar mag je 50. Daarna is het allemaal 80, op 2km na.

Geplaatst: 30.07.2010 - 14:11
door edraket
degids schreef:Ik zou helemaal gestoord worden als ik zo vrekkig zou moeten rijden. 95 op de snelweg, ook waar je 120 mag?
Ik ben het er helemaal mee eens. Toch heb ik zelf de laatste tijd ook regelmatig de neiging om lekker op de rechterbaan voort te sukkelen. De V70 leent zich daar uistekend voor. Ik vind dat hoe rustiger je rijdt hoe lekkerder het allemaal aanvoelt. En je wordt er zelf ook lekker rustig van. Maar na zo'n rit gaat het gas er vaak ook weer even helemaal op als tegenhanger!

Geplaatst: 30.07.2010 - 19:45
door BlackcurrantV70
Rijstijl: Rustig optrekken en op de snelweg cruise op 90 - 95 km p/u.

Als dat je rijstijl is had ik zeker een 1.6D DRIVe genomen i.p.v. een 185PK beest.

Ik heb maar 163PK en ga toch meestal 110 of 130 op de snelweg, maar ik kom dat ook maar uit op 1 op 14 :-)

Geplaatst: 31.07.2010 - 22:01
door riet333
mijn S60 zit nu op 4,7 op de boardcomputer en 1 op 18,3 met tankbonnetjes.

Ik rijd veel snelweg en de laatste tijd niet overdreven hard...

Geplaatst: 31.07.2010 - 23:05
door Voorn
Hans oet Twent schreef:Verbruik ca 1 op 14 gemiddeld. Met de caravan in Deutschland bij ca 105/110 km/h 1 op 8,5....... 1500kg minsteens aan de haak en aircootje aan.
Bij stadverkeer rondom de kerk zegmaar, 1 op 10. Maar als ik op de cruise ca 85 km/h rij, dan geeft de BC ook zo maar 1 op 21/22 aan.
Autobaan werk in NL kan ik ergens rond de 1 op 16 wel halen....
mmmmmm.....dan is de D5 toch zuiniger. Bij 80km 1:50 en bij 95 km/h 1:30 :P

Geplaatst: 01.08.2010 - 13:28
door Herman41
Gister met mijn V70 d5 2005 geartronic vanuit Zuid Frankrijk op 1 tank naar Luxemburg gereden (975 km). Lampje brandde al wel, maar de bc gaf aan dat ik nog zo'n 150 km kon rijden. 66 liter getankt, verbruik dus ca 1 op 14,7 oftewel 6,8 l/100km) bc gaf 6 l/100km aan.
Normaal gereden met een snelheid van zo'n 10 km p/u hoger dan de maximaal toegestane (gemeten via de Tom Tom dus iets hoger op de teller).

Geplaatst: 03.08.2010 - 16:33
door Methom
ECU geeft 6,2 aan, werkelijk is 1 op 15,5.
vind ik heel netjes.
het is een V70 D5 automaat uit 2003 met 252.000 km.

Met caravan ga je schrikken 1 op 8,5 tot 1 op 9, maar dan rij ik ook
zo rond de 110 km.

Geplaatst: 09.08.2010 - 19:19
door nieuwedaf V70
Effe naar Italie geweest met de D5 handbak 163 pk en daarachter 1800 kg.
En op de cc gereden 108 op de teller 100 op de gps enne het resultaat precies 1 op 10 over 2950 km geteld met de getankte liters. Dus een super bak. Wel 0.75 ltr motor olie gebruikt is dit ( te) veel ?

Oja nu is hij leeg en lekker schoon gebrand en hij gaat als een speer.

The fast and the Volvo.

Geplaatst: 09.08.2010 - 23:13
door JeroenSpock
Vanmiddag getankt, 1298km op 65 liter. 3,7L/100km op de boordcomputer, 5,0L/100km werkelijk verbruik.

Geplaatst: 10.08.2010 - 12:10
door R_P
JeroenSpock schreef:Vanmiddag getankt, 1298km op 65 liter. 3,7L/100km op de boordcomputer, 5,0L/100km werkelijk verbruik.
Ik blijf me verbazen... :shock: wat sommigen van jullie ermee kunnen rijden.

Onze D5 (AWD GT...) heeft zich wel van zijn beste kant laten zien tijdens de vakantie. Zoals wellicht bekend klopt er het een en ander niet aan dat ding, maar de boordcomputer is wel van 9.7 naar 8.5 (let op, dit heeft niets te maken met de gereden km/getankte liters 8.5 in mijn signature) teruggebracht ondanks dakkoffer en fietsen achterop/bovenop. Lang leve de autoweg van Coevorden naar Groningen waar hij incidenteel inderdaad 4.5 l/100km toonde... Zo blijkt inderdaad dat de onze zich veruit het lekkerste voelt bij 100km/u (GPS) en domweg doorstomen...

Er was zelfs een periode dat ik dacht dat 1000km op een tank haalbaar zou zijn :twisted: (hij zal naar verwachting bij 950km zijn 68 litertank drooggestookt hebben)

Geplaatst: 11.08.2010 - 12:52
door Noof
Van NL naar Zuid-Frankrijk (via Parijs en Millau) afgelopen zomer: 1057km op 1 tank, de bc gaf aan dat ik nog 50km (maar niet uitgeprobeerd; een auto vol vakantie spullen duwt zo lastig...)

Geplaatst: 11.08.2010 - 21:24
door JeroenSpock
R_P schreef:Ik blijf me verbazen... :shock: wat sommigen van jullie ermee kunnen rijden.
Ik verbaas me er ook wel eens over, als je weet dat het ding 1500 kilo weegt en een dikke motor voorin heeft liggen.

Maar wat er vandaag gebeurde....
Afbeelding

Geplaatst: 12.08.2010 - 20:09
door Stretch
Eerste tank met 225 R17 in plaats van 195 R15 banden en mijn verbruik is gezakt :o
5,9l/100km op de bc, 1010km gereden en kon nog 100 volgens de bc zonder echt moeite te doen, heel weinig autosnelweg en regelmatig vrij sportief. Mooi!

Geplaatst: 13.08.2010 - 00:14
door chris_zweden
Waarom zijn de oudere D5 zo zuinig?

Ik haal tussen de 800 en 950km op een volle tank (S80 met GT). ligt er maar net aan of die #%$@ roetfilter in werking treedt (ja dat kost me al gauw 50km) Als er op de BC staat dat ik nog 30 km kan rijden dan kan ik maar 66L tanken dus de BC ziet het somberder in dan het werkelijk is.

Geplaatst: 13.08.2010 - 00:27
door Skollie
Ik denk idd dat het groene karakter brandstof kost. Je zag dit met name ook bij de eerste motorfietsen met injectie. Op papier (in het meetbereik van keuringen) schoon gemaakt met injectie. In de overige toeren gebieden sterker en dus op papier een hoger vermogen en koppel.
In de praktijk acceleratie met pieken en dalen en een hoger verbruik.

Eigenlijk zegt het motorolie probleem met de d5 motoren ook al wel iets. Er wordt zelfs meer brandstof ingespoten na de onstekeking dat een deel niet verbrandt en in het carter terechtkomt....
Per saldo, nieuwere diesel is hoger verbruik?