Pagina 10 van 19

Geplaatst: 02.08.2009 - 22:53
door s3wage
Volvo1080 schreef:
s3wage schreef:Oke Wim J,maar als je om de 50k kleppen stelt voor e1500 heb je toch bijna geen voordeel tov diesel ?
1500 E....gaan er platina stelplaatjes in dan???? Zowel met de 2.9 (6 cilinder) als met mijn vorige 2.4T en de eerdere 2.3 LPT op gas gereden. Het stellen van de klepspeling gebeurde i.d.d. rond de 50.000 a 60.000 km. Ik heb dat altijd gecombineerd met een beurt, maar was voor stellen incl. grote beurt nooit meer dan 600 a 700 eurotjes kwijt.

Ben wel benieuwd waar ze dat soort prijzen rekenen??
6/700 eurotjes ook voor de xc90 ?

Geplaatst: 02.08.2009 - 23:11
door Volvo1080
Als volgens Bartje dit nog niet gezegd is en te vinden is via de zoekfunctie..... wil ik nog reageren....

Deze prijzen was ik gemiddeld kwijt voor een grote beurt incl. kleppen stellen (LPG) voor mijn S80 2.9 en V70 2.4T awd. Mijn XC70 heb ik net een paar weken, deze loopt NOG niet op gas. Bij aanschaf van de 2e hand zijn er nieuwe remblokken, distributieriem, olie, filters en diverse klein opgegaan, zelfs dit koste mij niet de 1500E die genoemd werd.

Onderhoud van een XC90 zal misschien iets duurder zijn, maar echt veel zal het niet schelen. Ik ga voor onderhoud ook niet naar een dealer, maar naar een goede Volvo specialist.

Geplaatst: 02.08.2009 - 23:12
door Volvo1080
bart simpson schreef:dan heb je het antwoord nu dus ook gevonden
Bart, goed lezen.. Volgens mij gaf ik een antwoord...en sloot af met een retorische vraag... Is echt iets anders dan een vraag stellen waar ik antwoord op verwacht...

Geplaatst: 03.08.2009 - 08:31
door Cor M
Betweter bart.

Geplaatst: 03.08.2009 - 08:47
door Paul
Cor, ik weet niet wat je precies hebt tegen Bart, maar heb even naar de 17 berichten gekeken die jij op dit forum gepost hebt en die zijn allemaal erg tegen Bart.

Bart geeft hier zoals gewoonlijk aan, dat gas niet echt grandioos werkt in Volvo's en dat je er vanuit moet gaan hogere kosten etc voor moet uittrekken. Hij waarschuwt liever iemand! Hij werkt bij een dealer, dus hij wordt er zelf beter van als wel alles kapot gaat etc etc.

Geplaatst: 03.08.2009 - 09:25
door bart simpson
@ volvo1080, elk antwoord is dan verkeerd, ook het goede.
Ga eens naar Ludo, die weet naar zijn zeggen echt alles van gas en kan dan meteen eens bewijzen dat het ook zo is.

Geplaatst: 03.08.2009 - 09:38
door Wim J
Ik heb die 1500 euro aangehaald, dat was de max prijs die mijn lokale dealer opgaf,... Dit was geen officiële prijsopgave, eerder een snelle berekening uit het hoofd. Ik heb het nog niet laten uitvoeren, ( nog 10k te gaan) maar zal jullie op de hoogte houden hoeveel één en ander uiteindelijk gekost heeft.
Het probleem is niet zo zeer de euro's vinden, maar het vinden van een dealer die het WIL en KAN doen.

Geplaatst: 03.08.2009 - 10:06
door Cor M
Vergeet de dealer en zoek een specialist. Het valt niet mee om een goede te vinden, maar als je er een vind, scheelt dat op financieel gebied een vermogen. Dealers hebben over het algemeen gewoon te veel overheadkosten die de Volvorijder moet ophoesten. Wat mij bij veel dealers ook tegenstaat is de starheid en het niet bereid zijn tot alternatieven.

Geplaatst: 03.08.2009 - 10:28
door Wim J
Cor M schreef:Vergeet de dealer en zoek een specialist. Het valt niet mee om een goede te vinden, maar als je er een vind, scheelt dat op financieel gebied een vermogen. Dealers hebben over het algemeen gewoon te veel overheadkosten die de Volvorijder moet ophoesten. Wat mij bij veel dealers ook tegenstaat is de starheid en het niet bereid zijn tot alternatieven.
Mij ook prima, maar tips zijn steeds welkom,... België graag!
Nederlandse specialisten mag je ook vermelden het kan een ander alleen maar helpen.

Geplaatst: 03.08.2009 - 16:14
door Ludo
bart simpson schreef:Ga eens naar Ludo, die weet naar zijn zeggen echt alles van gas en kan dan meteen eens bewijzen dat het ook zo is.
Waar staat dat geschreven Bart. :?:
Geef een keer een link aub, ben er van overtuigd dat de andere forumleden ook willen lezen dat je wéér uit je nek lult.

Jij wil waarschuwen schrijft Paul.
Is het omdat je bij een Volvo dealer werkt (welke dan?), die zijn klanten lpg ontraad (ik neem aan dat goed advies aangenomen word, toch?), dus met noppes ervaring, wél weet hoe het zit?.
Laat ons niet lachen...

Daarbij heb ik jou al vaker het advies gegeven om eens bij een lpg specialist een dag of wat te gaan kijken, en als ik me niet vergis zelfs ooit uitgenodigd, om te komen kijken dat het wel degelijk kan.
Maar je stuurt telkens je kat... :roll:

Dus ja, Cor heeft zeker gelijk als hij zegt betweter. (en dat geld niet enkel in dit topic)

Geplaatst: 03.08.2009 - 16:31
door bart simpson
Best ludo, je bent en blijft een echte blaaskaak als je geen kans ziet Volvo1080 even verder te helpen met je vermeende kennis, ik biedt je niet meer dan een kans om die kennis gewoon eens hard te maken, doe gewoon eens een keer je best.

Geplaatst: 03.08.2009 - 17:19
door Ludo
bart simpson schreef:Best ludo, je bent en blijft een echte blaaskaak als je geen kans ziet Volvo1080 even verder te helpen met je vermeende kennis, ik biedt je niet meer dan een kans om die kennis gewoon eens hard te maken, doe gewoon eens een keer je best.
Dat is nu het verschil Bartje.
Ik zeg nergens dat ik die kennis heb. (kom anders maar op met de link waar ik dat schrijf)
Jij zegt dat wél, in iedere discussie schaar je je achter het Volvo dealerschap.
Doch kom je nooit met een onderbouwing van je zo gezegde kennis.
Het blijft enkel bij blabla, en niet meer dan dat.
In iedere discussie wil je dan de rollen omkeren.
Waarom?, het antwoord is simpel, je hebt geen onderbouwing.
zielig....

Geplaatst: 03.08.2009 - 17:22
door Paul
Maar wat ik dus hoor bij veel dealers is het volgende:

Je betaalt voor een installatie +/- 2300 euro, je wegenbelasting wordt 2x zo hoog en vervolgens moet je om de 10.000km allemaal extra onderhoud doen.

Dan kan je toch beter voor een diesel gaan?

Geplaatst: 03.08.2009 - 17:42
door bart simpson
Even voor de goede orde, men hoeft van mij helemaal niets aan te nemen, kapot is het voor mij namelijk een stuk lucratiever dan heel.

@ ludo, je suggereert je constant suf, over feitelijk alles, iemand mag van mij ook die gedachtenrichting volgen, laten we dus ophouden over welles nietes

Geplaatst: 03.08.2009 - 17:53
door Ludo
Paul schreef:Maar wat ik dus hoor bij veel dealers is het volgende:

Je betaalt voor een installatie +/- 2300 euro, je wegenbelasting wordt 2x zo hoog en vervolgens moet je om de 10.000km allemaal extra onderhoud doen.

Dan kan je toch beter voor een diesel gaan?
Dat kan inderdaad voordeliger zijn Paul.
Maar dat is een rekensom die ieder voor zich moet uitmaken.
Het wil daarom nog steeds niet zeggen dat, zoals Bart telkens opnieuw wil beweren (met ervaring, maar zonder onderbouwing!) dat het met gas niet kan.

Geplaatst: 03.08.2009 - 17:54
door Ludo
bart simpson schreef:even voor de goede orde, men hoeft van mij helemaal niets aan te nemen, kapot is het voor mij namelijk een stuk lucratiever dan heel
Ook niet altijd.
Ontevreden klanten gaan veelal elders... lees maar eens op http://www.volvo-forum.nl. :razz:

Geplaatst: 03.08.2009 - 17:57
door Ludo
bart simpson schreef: laten we dus ophouden over welles nietes
Geen probleem.
Voordat deze zoveelste discussie starte, wist ik al dat het hier op uitdraaide, simpelweg omdat je niet verder komt dan blabla.

Geplaatst: 03.08.2009 - 18:13
door bart simpson
Ludo schreef:Ik zeg nergens dat ik die kennis heb. (kom anders maar op met de link waar ik dat schrijf)
kijk, daarmee plaats je je eigen commentaar ook meteen waar het hoort, bij de aannames.

Geplaatst: 03.08.2009 - 20:18
door Ben
Ik was vandaag bij de dealer en die had net een V70 van 2006 met 97.000km's staan met lpg en een overleden kop, ingeruild door een verkoper die even niet opgelet had, reparatiekosten +/- € 2.400,--

Misschien iets voor jou Ludo :D

Geplaatst: 03.08.2009 - 21:24
door Volvo1080
Ben schreef:Ik was vandaag bij de dealer en die had net een V70 van 2006 met 97.000km's staan met lpg en een overleden kop, ingeruild door een verkoper die even niet opgelet had, reparatiekosten +/- € 2.400,--

Misschien iets voor jou Ludo :D
Zullen altijd gevallen zijn waar LPG problemen geeft. Net zoals deze er zijn op Diesel en Benzine. Zo heb ik ook problemen gehad met een V50 2.0D met bij 35.000km (gelukkig lease). In NL is het dealer netwerk gewoon een beetje anti LPG dat kan en ze zullen er ongetwijfeld een commerciële reden voor hebben!! Mensen als Bartje nemen dit gewauwel over. Uit eigen ervaring kan ik zeggen dat ik nu zo'n 15 jaar Volvo rij waarvan ca 13,5 jaar LPG en nog nooit bijzondere problemen heb gehad.

LPG is en blijft toch goedkoper rijden dan Diesel, maar nog belangrijker is dat je niet het idee hebt in een tractor rond te rijden. Hoe goed de D5's ook zijn, ze kunnen echt niet tippen aan een mooie 6cyl of 2.5T. Wanneer Volvo met een 3.0 6cyl diesel zoals Audi op de markt komt ga ik weer is aan diesel denken.

Ga gewoon naar een goede Volvo specialist en niet naar de dealer en het komt helemaal goed.