Pagina 10 van 23

Geplaatst: 31.12.2008 - 16:20
door Sieger Everts
Ben benieuwd , als het goed is krijg ik mijn AFR setje overmorgen binnen. zal eens kijken of het verschil gaat maken in afr

Geplaatst: 02.01.2009 - 21:07
door gvanminnen
Welke heb jij besteld dan?

Zijn die dingen van 50 tot 80 euro ook goed en te vertrouwen?

Weet jij ook toevallig hoe je deze moet aansluiten?
Voeding (plus en min)
Lambasonde ( 2 draden)?

Geplaatst: 03.01.2009 - 19:12
door Sieger Everts
ik heb een ander setje.

http://www.performance-parts.nl/index.p ... &Itemid=26

255 euries met een wideband sensor

Geplaatst: 03.01.2009 - 19:42
door gvanminnen
Dat zijn inderdaad de betere setjes, zal betrouwbaarder zijn.
Kost ook wat, maar lees niet hele goede reacties over meters in de auto.

Moet hem maar gauw af laten stellen. Volgende week beginnen met injectoren, power boost valve en misschien inlaatbuis nog verbeteren.

Geplaatst: 03.01.2009 - 19:48
door Auk
Word je een beetje wijzer van de gasten op het RT forum? Zal daar binnenkort ook een draadje openen voor mijn motorische verbouwingen.

Veelbelovend project dit Gareth, gebruik je de 440 als dagelijks vervoer of?

Geplaatst: 03.01.2009 - 21:41
door Sieger Everts
Auk schreef:Word je een beetje wijzer van de gasten op het RT forum? Zal daar binnenkort ook een draadje openen voor mijn motorische verbouwingen.

Veelbelovend project dit Gareth, gebruik je de 440 als dagelijks vervoer of?
jij hebt er ook een account geopend zag ik, het RTC-forum :D

Geplaatst: 03.01.2009 - 21:59
door gvanminnen
Staan zeker leuke projecten op en hoop nuttige informatie over tuning.
Misschien ook maar een account daar gaan aanmaken.

Mijn 440 was dagelijks vervoer nu wil ik dat niet meer. Vermogen komt al heel vroeg en turbo spoelt heel snel op. Meer slijtage zeker met deze kou dus ga er minder in rijden. Heb me motor nog en me snorfiets :D

Heb je project topic daar gezien Sieger Everts, echt een mooie kar. Hoop dat ik hem op tijd klaar heb, kom ik zowiezo even kijken op de dyno dag en het liefst mee doen.

Geplaatst: 03.01.2009 - 22:01
door Auk
Sieger Everts schreef:
Auk schreef:Word je een beetje wijzer van de gasten op het RT forum? Zal daar binnenkort ook een draadje openen voor mijn motorische verbouwingen.

Veelbelovend project dit Gareth, gebruik je de 440 als dagelijks vervoer of?
jij hebt er ook een account geopend zag ik, het RTC-forum :D
Klopt, maar ik hou het toch liever op het Volvo-Forum 8)

Voor het motorische gebeuren ben je daar bij het goede adres, gezien ze me al flink wat info gegeven hebben en mijn plannen zo goed als vast staan.

Geplaatst: 03.01.2009 - 22:11
door Sieger Everts
gvanminnen schreef:Staan zeker leuke projecten op en hoop nuttige informatie over tuning.
Misschien ook maar een account daar gaan aanmaken.

Mijn 440 was dagelijks vervoer nu wil ik dat niet meer. Vermogen komt al heel vroeg en turbo spoelt heel snel op. Meer slijtage zeker met deze kou dus ga er minder in rijden. Heb me motor nog en me snorfiets :D

Heb je project topic daar gezien Sieger Everts, echt een mooie kar. Hoop dat ik hem op tijd klaar heb, kom ik zowiezo even kijken op de dyno dag en het liefst mee doen.
Ik ben er zo wie zo aanwezig, ik ga ongeveer om een uur of tien de bank op.

Geplaatst: 16.01.2009 - 19:28
door P.K.
Hoe staat 't er nu mee dan?

0X

Geplaatst: 17.01.2009 - 16:01
door gvanminnen
Power boostvalve zit erop en druk standaard voorlopig met 0,3 bar verhoogd plus natuurlijk de verhoging met volgas wat de pbv doet. Trekt harder door in hogere toeren.

Moet nu eerst me apk regelen en dan ga ik Rica bellen voor een afspraak.

Volgende wat moet gebeuren:
injectoren
3 bar map sensor

Misschien nog gebeuren, maar misschien ook niet perse nodig:
intercooler reiningen
intake grotere buis
brandstofpomp vervangen voor een grotere.

Geplaatst: 31.01.2009 - 08:49
door gvanminnen
Wil toch alles zo goed mogelijk hebben voordat ik op de testbank ga dus heb nu me onderdelen voor me intake besteld en binnen.

RVS uitlaatbocht (perfect met de verdikking erin voor de lmm) en QSP silicone slangen.
Afbeelding

Standaard turbo aansluiting 50mm nu alles naar 65mm. Aansluiting lmm is 70mm. Uiteraard nog wat pijpjes nodig om op de bocht te lassen voor wat aansluitingen.

Had de orginele intake gebruikt, omdat ik hem gelijk rijdend wilde hebben.
Grotere turbo en dan intake verkleinen is natuurlijk zonde van de grotere turbo, want word zo uiteraard niet goed benut.

Hopelijk lukt het mij vandaag, maar heb laatste tijd weinig tijd.

Geplaatst: 31.01.2009 - 16:49
door gvanminnen
Zo is het geworden:

Afbeelding

Zitten nog 2 slangen aan waarvan ik niet zeker weet of ze echt noodzakelijk zijn.
1 vanaf de stationair klep en 1 vanaf oliepot carterontluchting.

Kan ik deze alle 2 weg laten?
Kan die zwarte slang die met die tyrip vast zit weg zit namelijk ook olie rommel in. Dit wil ik niet in me inlaat.
Afbeelding

Er zit ook een stekker aan, waar dient die voor en kan dat dan ook weg?

Afbeelding

Dan zit deze ook nog aan de ''oliepot''
Afbeelding

En dan zit die verder nog aan het blok vast. Laatste foto hier een carterontluchtingsfilter op zetten.
Die uit het blok komt in een pot of afdichten?

Geplaatst: 07.02.2009 - 19:10
door gvanminnen
Carterontluchting van het inlaatspruistuk gehaald.

Katvervangen gemaakt en zeker een verbetering. Maakt meer herrie nu en betekent dus betere stroming van de gassen. Geluid is nu echt super.

Foto's hiervan komen nog.

Volgende wat ik aan ga pakken is het brandstof systeem, want denk toch dat die hier moeite mee krijgt.

Benzinefilter zowiezo vervangen voor een met een betere doorstroming.

Geplaatst: 07.02.2009 - 19:22
door DeNNiS_
ben je van plan dan aan het systeem?

brandstofpomp leidingen rail injectors??

Geplaatst: 07.02.2009 - 20:39
door gvanminnen
Benzinefilter en injectoren zowiezo.

Brandstofpomp moet ik nog bekijken, want kan hier volgens mij niet zomaar een andere in hangen.

Leidingen misschien ook groter, maar weet niet of dit nut heeft als je nog de standaard brandstofpomp hebt.

Geplaatst: 08.02.2009 - 13:10
door DeNNiS_
minder tegen druk maar dan zou ik toch grotere pomp steken

Geplaatst: 08.02.2009 - 20:14
door gvanminnen
Hier nog een foto van de achterkant met de demper:

En nog steeds de trekhaak erop :D

Afbeelding

Auto moet nodig gewassen worden. Daarna gelijk de wielkasten achter in de tectyl zetten. Blijven voorlopig ook wel strooien met pekel.

Turbodruk verhoogt en gaat nu op orginele meter precies tot het eind van het rode. Op de andere meter 0,9 a 0,95 bar. Dit met de katvervanger weer merkbaar meer vermogen erbij.

Volgende week kijken voor het benzinefilter en pomp.

Geplaatst: 14.02.2009 - 18:25
door gvanminnen
Heb grotere injectoren geplaats die aangeraden werden.

Zijn van een volvo 940 v6 geven 340 cc.

Plaatsen ervan ging goed, maar auto slaat niet meer aan.
Verbruik 10 liter op 0 km denk ik

Uitlaat lag vol met benzine.

Soms slaat die net niet aan, maar starten wil die nog niet.

Accu heb ik er al een half uur af gehad om te resetten, maar dit haalt niks uit.

Moet de ecu aangepast worden op de grotere injectoren?

Wat nu?

Geplaatst: 14.02.2009 - 18:47
door Sieger Everts
benzinedruk naar beneden aanpassen?