De zoektocht is Beeindigd
- Hans
- 8th Gear member
- Contacteer:
Wil jij beweren dat onze auto's geen blikvangers zijn? 

Veni,Vidi,Nates calce concidi
Volvo V40 D2 MY2013
Volvo V40 D2 MY2013
- Hans
- 8th Gear member
- Contacteer:
Vandaag viel het me op dat als ik naar links stuur je een geluid hoort bij het rechter voorwiel. Beetje moeilijk te omschrijven. Gaat als Ghoep ghoep ghoep...
Wat denken jullie....banden, aandrijfas, lager....
Heb nog garantie dus...
Wat denken jullie....banden, aandrijfas, lager....
Heb nog garantie dus...
Volvo V40 D2 MY2013
Volvo V40 D2 MY2013
- toppertje
- 6th Gear member
klinkt als een homokineet(aandrijfas)
als het je lager is,dan maakt hij vanzelf ook wel geluid als je rechtdoor rijd.
dit lijkt in het begin op het geluid van cuppende banden.
(heb dit bij mijn vorige S60 gehad)
als het je lager is,dan maakt hij vanzelf ook wel geluid als je rechtdoor rijd.
dit lijkt in het begin op het geluid van cuppende banden.
(heb dit bij mijn vorige S60 gehad)
geen glans zonder wrijving
Ik ga voor cuppende banden.
Km's heeft ie nog niet gemaakt, dus het zou mij verbazen dat het een lager of homokineet zou zijn.
Km's heeft ie nog niet gemaakt, dus het zou mij verbazen dat het een lager of homokineet zou zijn.
- sbv
- 6th Gear member
@Hans, Bij mijn vader is vorige week de homokineet voor vervangen ivm geluidsproductie in de bochten en gelijktijdig gasgeven. Dat was bij km stand rond de 90000 volgens mij.
Gewoon teruggaan dus
Gewoon teruggaan dus
Zij ''19 V60 D4 Cross Country en '98 S70R AT Saffron Pearl
Hij '23 Peugeot 508 SW GT 225 en '00 V70R AWD Laserblue
- Hans
- 8th Gear member
- Contacteer:
Ik kan natuurlijk even een wiel verwisselen om te kijken of het dan weg is.
Als ik rechtdoor rijdt hoor ik het ook een beetje. Met de Pirelli Scorpions heb je al veel rolgeluid :roll:
Ik dacht in de eerste instantie ook aan cuppende banden. Twijfel toch een beetje omdat het éénzijdig is.
Als ik rechtdoor rijdt hoor ik het ook een beetje. Met de Pirelli Scorpions heb je al veel rolgeluid :roll:
Ik dacht in de eerste instantie ook aan cuppende banden. Twijfel toch een beetje omdat het éénzijdig is.
Volvo V40 D2 MY2013
Volvo V40 D2 MY2013
- Hans
- 8th Gear member
- Contacteer:
Dacht trouwens dat alleen de achterbanden last hadden van cuppen...
Je hoort nu ook duidelijk tijdens het rijden meer lawaai rechtsvoor. Zal toch wel aan de band liggen. (zou dat ook onder de select used garantievallen?)
Ik heb net 4000km met de wagen gereden...
Je hoort nu ook duidelijk tijdens het rijden meer lawaai rechtsvoor. Zal toch wel aan de band liggen. (zou dat ook onder de select used garantievallen?)
Ik heb net 4000km met de wagen gereden...
Volvo V40 D2 MY2013
Volvo V40 D2 MY2013
- sbv
- 6th Gear member
Ik hoorde het geluid met name bij rotondes en dan flink weg accelereren. Verder ook wel bij stevig doorrijden. Banden konden het bij ons niet zijn daar deze al vervangen waren niet zo heel lang geleden.
Controle voor je homokineet kan geen kwaad
Je kan altijd proberen of het onder garantie valt.
Ik heb zelf een vergelijkbaar geval met de S70 van mijn wederhelft. De banden achter klinken alsof ze gecupped zijn. Binnenkort even met dealer contact opnemen
Controle voor je homokineet kan geen kwaad
Je kan altijd proberen of het onder garantie valt.
Ik heb zelf een vergelijkbaar geval met de S70 van mijn wederhelft. De banden achter klinken alsof ze gecupped zijn. Binnenkort even met dealer contact opnemen
- lkort
- 3rd Gear member
Weinig km's zegt mij niet zoveel meer bij een Volvo. Die van mij heeft 90000 gelopen en de volgende onderdelen zijn al vervangen (zal me beperken tot de aandrijflijn): Voorste aandrijfassen, stuurhuis, stuurkolom, diverse stuur en fuseekogels, aandrijfas naar achteren.
XC70 2.4D Ocean Race 2005.
S40 D5 Geartronic 2007.
S40 D5 Geartronic 2007.
- sbv
- 6th Gear member
Wij hebben nu gehad:lkort schreef:Weinig km's zegt mij niet zoveel meer bij een Volvo. Die van mij heeft 90000 gelopen en de volgende onderdelen zijn al vervangen (zal me beperken tot de aandrijflijn): Voorste aandrijfassen, stuurhuis, stuurkolom, diverse stuur en fuseekogels, aandrijfas naar achteren.
Homokineet voor.
Haakse overbrenging en aandrijfas naar achter
Cylinderkop en verzameling kleppen tgv genapte distributie snaar
Standkachel ter ziele
Zo te lezen valt het dus nog wel mee bij ons. Overigens wordt er enkel een behoorlijk aantal km (5000 ongeveer per jaar) met caravan gereden.
- Hans
- 8th Gear member
- Contacteer:
Gisteren even met de dealer gebeld. VAndaag even langs om het probleem te beoordelen.
Maar het lijkt wel op wat SBV zegt. Op rotondes en op snelheid veel bijgeluid. Mijn banden gaan ook vervangen worden. Ik ben helemaal klaar met die Pirelli's. Probleem is dat ik 17" velgen heb en de Michelin Latitudes in die maat wereldwijd niet leverbaar zijn. Er is verder niet veel keus. Enkel de Pirelli of Conti's. Beide geen optie.
Gisteren heb ik de voorwielen veruild met de achterwielen. Het ghoeb ghoeb geluid is wel iets minder maar niet weg. Ik ga er dus ook vanuit dat de banden rondom gecupt zijn.
Maar het lijkt wel op wat SBV zegt. Op rotondes en op snelheid veel bijgeluid. Mijn banden gaan ook vervangen worden. Ik ben helemaal klaar met die Pirelli's. Probleem is dat ik 17" velgen heb en de Michelin Latitudes in die maat wereldwijd niet leverbaar zijn. Er is verder niet veel keus. Enkel de Pirelli of Conti's. Beide geen optie.
Gisteren heb ik de voorwielen veruild met de achterwielen. Het ghoeb ghoeb geluid is wel iets minder maar niet weg. Ik ga er dus ook vanuit dat de banden rondom gecupt zijn.
Volvo V40 D2 MY2013
Volvo V40 D2 MY2013
- sbv
- 6th Gear member
@Hans, Misschien dan toch maar conti's erop. Welke maat banden heb je ? er zal toch wel wat leverbaat zijn. Vraag Paul eens wat zijn verder erop heeft liggen die heeft volgens mij ook 17". Wij hebben helaas maar 16"
Succes bij de garage, pas op dat je onze oude homokineet niet krijgt
Succes bij de garage, pas op dat je onze oude homokineet niet krijgt

- Hans
- 8th Gear member
- Contacteer:
Mijn bandenmaat moet zijn 215/60R17
De conti's komen dan goedkoop uit de bus. Heb even bij Michelin op de SITE gekeken. De Latitudes Tour HP is er in 17" alleen 225 breed, maar dat is geen probleem. Mag best iets breder zijn.
Maar die banden kun je dus nergens kopen. Voer de maten maar eens in op een site als www.goedkopeautobanden.nl ....de keuze is niet zo reuze.
De conti's komen dan goedkoop uit de bus. Heb even bij Michelin op de SITE gekeken. De Latitudes Tour HP is er in 17" alleen 225 breed, maar dat is geen probleem. Mag best iets breder zijn.
Maar die banden kun je dus nergens kopen. Voer de maten maar eens in op een site als www.goedkopeautobanden.nl ....de keuze is niet zo reuze.
Volvo V40 D2 MY2013
Volvo V40 D2 MY2013
- sbv
- 6th Gear member
Volgens mij heeft Bridgestone ook nog die maat
Turanza ER300.
www.autobandenmarkt.nl
www.onlinecarshop.nl
Turanza ER300.
www.autobandenmarkt.nl
www.onlinecarshop.nl
- Hans
- 8th Gear member
- Contacteer:
Bridgestone en Continental scoren heel aardig in de tests. Maar als je gebruikerservaringen zoekt of hoort zou het allemaal niks zijn. Ben bang dat ik geen keus heb.
En deze twee zijn zomaar honderd euro goedkoper per band....
edit: net even de ANWB Bandentest erbij bekeken. Daar staat de Bridgestone Turanza ER300 gewoon bovenaan!
Deze band kost bij afname van 4 banden E132,- per stuk bij de Kwikfit.
Scoort het beste op droog wegdek. Michelin weer beter op nat wegdek. Tja, het is meestal nat hier..
Keuzes
En deze twee zijn zomaar honderd euro goedkoper per band....
edit: net even de ANWB Bandentest erbij bekeken. Daar staat de Bridgestone Turanza ER300 gewoon bovenaan!
Deze band kost bij afname van 4 banden E132,- per stuk bij de Kwikfit.
Scoort het beste op droog wegdek. Michelin weer beter op nat wegdek. Tja, het is meestal nat hier..
Keuzes
Volvo V40 D2 MY2013
Volvo V40 D2 MY2013
- Hans
- 8th Gear member
- Contacteer:
Net bij de dealer geweest. En inderdaad, het rechter lager aan de voorkant is kaduuk. Maandag wordt het gefixed. Ben alweer erg blij dat ik wederom niet naar Sneek hoef af te reizen maar het gewoon bij de lokale dealer mag laten oplossen. Hulde voor de Zwettegarage!
Eveneens op bandenjacht geweest. De Michelin Latitudes zijn in 17" niet "gewoon" leverbaar. De bandencentrale hier in de stad kon ze met veel moeite uit Duitsland laten komen maar voor een prijs waar niemand blij van wordt. Als zeer goed altenatief heb ik nu gekozen voor de Bridgestone Turanza ER300. Voor zo'n 600 euro zitten er rondom nieuwe banden op de XC70.
Eveneens op bandenjacht geweest. De Michelin Latitudes zijn in 17" niet "gewoon" leverbaar. De bandencentrale hier in de stad kon ze met veel moeite uit Duitsland laten komen maar voor een prijs waar niemand blij van wordt. Als zeer goed altenatief heb ik nu gekozen voor de Bridgestone Turanza ER300. Voor zo'n 600 euro zitten er rondom nieuwe banden op de XC70.
Volvo V40 D2 MY2013
Volvo V40 D2 MY2013
- sbv
- 6th Gear member
Hans,
Prettig dat het zo opgelost wordt. Zwettegarage is niet de meest vervelende garage. Wij hebben wat zaken gehad, maar dat is heel netjes opgelost en we zijn weer een tevreden klant aldaar
De banden, ik ken de Bridgestone verder niet. Vallen de banden nu onder de garantie of is dat helaas niet het geval.
Prettig dat het zo opgelost wordt. Zwettegarage is niet de meest vervelende garage. Wij hebben wat zaken gehad, maar dat is heel netjes opgelost en we zijn weer een tevreden klant aldaar
De banden, ik ken de Bridgestone verder niet. Vallen de banden nu onder de garantie of is dat helaas niet het geval.