Die kleine groep zeurt toch niet omdat het ze geld kost, dat kost nl. al het onderhoud. Sowieso lijken Volvo-rijders me nou niet bepaald het prototype consumentenbond-lid die elke 50 cent gaan omdraaien. En ja dat is een gevoel / aanname.
Maar waar het om gaat:
Ze zeuren omdat ze (terecht of onterecht) vinden dat het een onderdeel betreft wat niet stuk zou mogen gaan. Dat is het discussiepunt.
En ze zeuren nog harder als ze geen begrip vinden bij Volvo.
Volvo 02-02-09 in Radar vanwege slechte gasklephuizen
- volvov70r
- 3rd Gear member
- Berichten: 421
- Lid geworden op: 22.02.2006 - 17:38
- Locatie: Tussen Leiden en Haarlem
V70 R 2003 GT Zilver --- jan 2009 tot nu 
765 GLE 1985 2.8 V6 Autom Blauw Met - airco - 3e bankje --- juli 2011 tot heden
PV 544 1962 B18 --- sept 2012 tot heden
V40 2.0t Sports Edition 2004 Black Sap + leer + nav --- maart 2004 tot dec 2008 7,8 l /100 km

765 GLE 1985 2.8 V6 Autom Blauw Met - airco - 3e bankje --- juli 2011 tot heden

PV 544 1962 B18 --- sept 2012 tot heden

V40 2.0t Sports Edition 2004 Black Sap + leer + nav --- maart 2004 tot dec 2008 7,8 l /100 km
- BlackSapphire
- 6th Gear member
- Berichten: 4157
- Lid geworden op: 31.01.2007 - 15:30
- Locatie: Keistad
Als het mij zou overkomen zou ik ook zeuren. Iets wat aantoonbaar vaker kapot gaat bij Volvo en ook nog eens veiligheidsimplicaties heeft. En al het maar 3, nog wat procent, wanneer het meer is dan bij andere merken is het gewoon balen. Ik snap echt niet waarom dat zeuren zou zijn. Zeker niet als je veiligheid in het geding is.
Roel
2/2007 - 8/2016 - Volvo V70 D5 Edition II - BlackSapphire - MY 2004
8/2016 - Volvo V60 T4 Momentum - Savile Grey - MY 2011
- De vreugde van een lage prijs, duurt korter dan de ergenis van een slechte kwaliteit -
2/2007 - 8/2016 - Volvo V70 D5 Edition II - BlackSapphire - MY 2004
8/2016 - Volvo V60 T4 Momentum - Savile Grey - MY 2011
- De vreugde van een lage prijs, duurt korter dan de ergenis van een slechte kwaliteit -
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
Zou het gewraakte deel de helft kosten verwacht ik dat ik veel minder mensen zou horen
Volvo for life
- denkweb
- 4th Gear member
- Berichten: 810
- Lid geworden op: 04.08.2007 - 10:27
- Locatie: Arnhem
- Contacteer:
De pechservice scores:
Bij de bovag pechservice, routemobiel (Europ Assistance) en nog enkele pechservices worden hier geen specifieke statistieken van bijgehouden. De ANWB doet dat wel, maar naar mijn idee niet gedetailleerd genoeg. Volgens een snelle berekening zouden er door de ANWB in 2006 bij benadering landelijk 84 Volvo's met dit euvel naar de garage verwezen of gesleept zijn. In de buitenlandhulpverlening aan NL-voertuigen is de inschatting nog iets onzuiverder vast te stellen, maar lijkt het op 103 voertuigen uit te komen wanneer de vagere klachten worden weggelaten. Volgens de ANWB mede doordat de voertuigen daar zwaarder worden belast (caravans, bergpaden). Deze informatie is echter niet officieel en ook niet publiekelijk beschikbaar, dus eigenlijk ook onbruikbaar in een discussie.
Zelf werk in bij een bergingsbedrijf dat mede voor de ANWB rijdt; sinds augustus 2008 let ik op de binnenkomst van Volvo's met pech en de aard van hun storingen. Er komt regelmatig een Volvo voorbij maar tot nog toe blijkt in alle (!) gevallen het gasklephuis de reden van afsleep van de benzinemodellen. Totaal gaat het daarbij om 21 voertuigen. Toevalligerwijze waren er ook bij met bijna gelijke kentekenplaten als aan de mijne... dit voertuig is inmiddels verkocht (foto). Met alle eigenaren (op 2 na) heb ik contact gehad. Bij de diesels is in de meeste gevallen de distributieriem e/o waterpomp debet aan de stranding, bij de C30 en vooral V50 geeft de sleutelherkenning opvallend vaak problemen.
3,3% klinkt niet veel, maar als je bekijkt dat dit de aantallen zijn van bij de Volvo-dealer gemelde klachten en gaat rekenen hoeveel dit is uitgedrukt in voertuigaantallen dan praat het al heel anders. Daarnaast is er niemand die zegt van 96,7% geen problemen kent!!! Daarvan is het simpelweg bij Volvo niet bekend. Van voertuigen ouder als 5 jaar is naar schattingen van de Bovag (uit 2007) bijna 53% niet meer bij de dealer in onderhoud. AC-tronics doet nu sinds 2004 deze revisies en naar eigen zeggen ca 15 gasklephuizen per week. Dat zijn dus 15x52= 780 x 5 jaar = 3900 voertuigen!! Uiteraard zullen er best wel eens wat op herhaling gaan.
Natuurlijk heeft ieder merk zijn 'kwaaltjes', maar hoeveel van deze merken erkennen de problemen en laten glashard de klant 1000 euro afrekenen? Dat er altijd klanten zijn die meer korting of coulance kennen, tja, dat is nu eenmaal mede afhankelijk van de relatie met de dealer.
Over de garanties van AC-tronics ten opzichte van Volvo:
Volvo geeft na revisie 6 maanden garantie op de vervangen delen;
AC-tronics geeft 2 jaar garantie en een geld-terug-garantie.
De garantie op een gereviseerd onderdeel kun je simpelweg niet vergelijken met iets nieuws uit de fabriek.
De grote vraag is eigenlijk aan een rechter om vast te stellen; wat is de te verwachten levensduur van een ETM. Dit moet dan bepalend zijn voor de op te leggen bepalingen.
Vooralsnog wegen de revisiekosten (bij AC-tronics) niet op tegen de langdurende toestanden bij een kantonrechter, voor mij althans. Als dit niet goed uitpakt kan hier altijd nog naar gekeken worden.
Bij de bovag pechservice, routemobiel (Europ Assistance) en nog enkele pechservices worden hier geen specifieke statistieken van bijgehouden. De ANWB doet dat wel, maar naar mijn idee niet gedetailleerd genoeg. Volgens een snelle berekening zouden er door de ANWB in 2006 bij benadering landelijk 84 Volvo's met dit euvel naar de garage verwezen of gesleept zijn. In de buitenlandhulpverlening aan NL-voertuigen is de inschatting nog iets onzuiverder vast te stellen, maar lijkt het op 103 voertuigen uit te komen wanneer de vagere klachten worden weggelaten. Volgens de ANWB mede doordat de voertuigen daar zwaarder worden belast (caravans, bergpaden). Deze informatie is echter niet officieel en ook niet publiekelijk beschikbaar, dus eigenlijk ook onbruikbaar in een discussie.
Zelf werk in bij een bergingsbedrijf dat mede voor de ANWB rijdt; sinds augustus 2008 let ik op de binnenkomst van Volvo's met pech en de aard van hun storingen. Er komt regelmatig een Volvo voorbij maar tot nog toe blijkt in alle (!) gevallen het gasklephuis de reden van afsleep van de benzinemodellen. Totaal gaat het daarbij om 21 voertuigen. Toevalligerwijze waren er ook bij met bijna gelijke kentekenplaten als aan de mijne... dit voertuig is inmiddels verkocht (foto). Met alle eigenaren (op 2 na) heb ik contact gehad. Bij de diesels is in de meeste gevallen de distributieriem e/o waterpomp debet aan de stranding, bij de C30 en vooral V50 geeft de sleutelherkenning opvallend vaak problemen.
3,3% klinkt niet veel, maar als je bekijkt dat dit de aantallen zijn van bij de Volvo-dealer gemelde klachten en gaat rekenen hoeveel dit is uitgedrukt in voertuigaantallen dan praat het al heel anders. Daarnaast is er niemand die zegt van 96,7% geen problemen kent!!! Daarvan is het simpelweg bij Volvo niet bekend. Van voertuigen ouder als 5 jaar is naar schattingen van de Bovag (uit 2007) bijna 53% niet meer bij de dealer in onderhoud. AC-tronics doet nu sinds 2004 deze revisies en naar eigen zeggen ca 15 gasklephuizen per week. Dat zijn dus 15x52= 780 x 5 jaar = 3900 voertuigen!! Uiteraard zullen er best wel eens wat op herhaling gaan.
Natuurlijk heeft ieder merk zijn 'kwaaltjes', maar hoeveel van deze merken erkennen de problemen en laten glashard de klant 1000 euro afrekenen? Dat er altijd klanten zijn die meer korting of coulance kennen, tja, dat is nu eenmaal mede afhankelijk van de relatie met de dealer.
Over de garanties van AC-tronics ten opzichte van Volvo:
Volvo geeft na revisie 6 maanden garantie op de vervangen delen;
AC-tronics geeft 2 jaar garantie en een geld-terug-garantie.
De garantie op een gereviseerd onderdeel kun je simpelweg niet vergelijken met iets nieuws uit de fabriek.
De grote vraag is eigenlijk aan een rechter om vast te stellen; wat is de te verwachten levensduur van een ETM. Dit moet dan bepalend zijn voor de op te leggen bepalingen.
Vooralsnog wegen de revisiekosten (bij AC-tronics) niet op tegen de langdurende toestanden bij een kantonrechter, voor mij althans. Als dit niet goed uitpakt kan hier altijd nog naar gekeken worden.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Peugeot 305 rood | NH-57-KV | verkocht en inmiddels vernietigd
Volvo 360 2.0 wit | RV-10-BB | 360-cup donor geworden
Volvo 440 1.8 rood | YJ-75-JP | verkocht en inmiddels vernietigd
Ford Fiesta rood | FR-BF-72 | verkocht en week later total loss na ongeval
Volvo 850 GLT groen | FS-GZ-98 | total loss na ongeval
Volvo 850 TDI Blauw | PL-LB-65 | verkocht
Volkswagen Polo 1.6 rood | SL-JL-94 | verkocht
Volvo S80 2.4 170pk wit | 34-DX-RS | actueel
Volvo 360 2.0 wit | RV-10-BB | 360-cup donor geworden
Volvo 440 1.8 rood | YJ-75-JP | verkocht en inmiddels vernietigd
Ford Fiesta rood | FR-BF-72 | verkocht en week later total loss na ongeval
Volvo 850 GLT groen | FS-GZ-98 | total loss na ongeval
Volvo 850 TDI Blauw | PL-LB-65 | verkocht
Volkswagen Polo 1.6 rood | SL-JL-94 | verkocht
Volvo S80 2.4 170pk wit | 34-DX-RS | actueel
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 155
- Lid geworden op: 25.06.2008 - 12:46
Jij werkt zeker voor Volvo het druipt er van af dat je tegen iedere actie bent :x Het feit is gewoon dat dit onderdeel niet kapot hoort te gaan binnen zo'n korte tijd. Heb een jaar fiat gereden, nooit last gehad met de ETM (wel met de rest overigens) maar zij hebben wel de ballen om een terugroepactie te doen voor een levensgevaarlijk gebrek.bart simpson schreef:nee, dat zegt uitsluitend iets over een relatief kleine groep mensen die er de pest in heeft dat het ze geld kost, die dat wereldkundig maakt en bijval zoekt, radar huilt altijd graag met de wolven mee, de onderbouwing was ook uiterst mager.Battlecruiser S80 schreef:Cijfers: al die woorden op internet over Volvo-ETM zeggen wereldwijd meer dan cijfers!bart simpson schreef:aannames, aannames, kom nu eens met cijfers.
Het is heel simpel, Volvo heeft een prestatieplicht en deze wordt niet nagekomen. Voor een auto van zo'n 40.000 euro mag je gewoon verwachten dat deze met normaal onderhoud bij de volvo dealer lang mee gaat zonder grote gebreken. Daarbij is de houding van Volvo zeer arrogant, vooral omdat het zo makkelijk op te lossen valt. Ook is er in het ETM een veel te ouderwetse contact methode gebruikt die ten tijde van de introductie al veel beter had gekunt. Feit is nu gewoon dat je een nieuw ETM van de zelfde slechte kwaliteit koopt en over .....km weer hetzelfde probleem hebt.
Volvo V70 II 2000 (242.000)
Ford Mondeo Wagon 1.8 2001 (189.000)
Volvo S60 2.4 140pk edition (2001) (150.000)
Fiat Stilo 1.9 JTD (2002) (172.000)
Renault Laguna 1.8 16V (2001) (114.000)
Renault Laguna 1.8 12V (1998) (194.000)
Volvo 440 GLT (1992) (257.000)
Ford Mondeo Wagon 1.8 2001 (189.000)
Volvo S60 2.4 140pk edition (2001) (150.000)
Fiat Stilo 1.9 JTD (2002) (172.000)
Renault Laguna 1.8 16V (2001) (114.000)
Renault Laguna 1.8 12V (1998) (194.000)
Volvo 440 GLT (1992) (257.000)
- FrankM
- 4th Gear member
- Berichten: 650
- Lid geworden op: 01.08.2005 - 21:39
- Locatie: Leiden
mods-break
Ik heb zelf bijgedragen aan deze discussie, maar ga nu even in de rol van moderator. Teruggebracht naar de 'bare essence' gaat deze discussie over de vraag of de ETM van Volvo (benzinemotoren van 1999-2002) te vaak en te vroeg kapot gaat. Zonder dat een rechter zich erover heeft uitgesproken kan niemand hier een feitelijke invulling geven aan dat 'te vaak en te vroeg'. De een vindt 3,3% veel, de ander weinig en weer een ander trekt de cijfers in twijfel. De een vindt 5 jaar te kort, de ander vindt een autolevenlang nog te kort en weer een ander kan prima leven met 2 jaar. De een vindt een oplossing met sleepcontactjes uit-de-tijd, de ander vindt dat het wel kan maar beter en weer een ander zweert bij een radicaal andere oplossing.
Die standpunten zijn nu genoegzaam bekend en het heeft geen zin om daarover in tekst van mening te blijven verschillen. Daarom het verzoek om bij te dragen aan de discussie met nieuwe feiten. 'denkweb' verdient wat dat betreft een compliment met zijn cijfers van pechhulpdiensten. Maar veel andere bijdragen voegen niets toe, anders dan dat ze de hakken verder in het zand doen gaan.
Gr/F
Ik heb zelf bijgedragen aan deze discussie, maar ga nu even in de rol van moderator. Teruggebracht naar de 'bare essence' gaat deze discussie over de vraag of de ETM van Volvo (benzinemotoren van 1999-2002) te vaak en te vroeg kapot gaat. Zonder dat een rechter zich erover heeft uitgesproken kan niemand hier een feitelijke invulling geven aan dat 'te vaak en te vroeg'. De een vindt 3,3% veel, de ander weinig en weer een ander trekt de cijfers in twijfel. De een vindt 5 jaar te kort, de ander vindt een autolevenlang nog te kort en weer een ander kan prima leven met 2 jaar. De een vindt een oplossing met sleepcontactjes uit-de-tijd, de ander vindt dat het wel kan maar beter en weer een ander zweert bij een radicaal andere oplossing.
Die standpunten zijn nu genoegzaam bekend en het heeft geen zin om daarover in tekst van mening te blijven verschillen. Daarom het verzoek om bij te dragen aan de discussie met nieuwe feiten. 'denkweb' verdient wat dat betreft een compliment met zijn cijfers van pechhulpdiensten. Maar veel andere bijdragen voegen niets toe, anders dan dat ze de hakken verder in het zand doen gaan.
Gr/F
V60 T6 TE MY20 Inscription (lines: Luxury, Winter, Audio, Inscription Plus, Intellisave Pro, Versatility, Park Assist, Verw. voorstoelen)
V60 T5 PS MY11 Sum+BPP+DSL+SL
S60 2.0T MY06 Sum
V60 T5 PS MY11 Sum+BPP+DSL+SL
S60 2.0T MY06 Sum
- Battlecruiser
- 8th Gear member
- Berichten: 17696
- Lid geworden op: 06.12.2004 - 16:54
- Locatie: Deventer
In de VS zeggen de Amerikanen: "Als dit ETM-probleem een VS-merk had betroffen, dan zou het huis te klein geweest zijn. Die arrogante Europeanen hebben altijd wat te mopperen op amerikaanse auto's. Nu het een Eur. merk betreft, houden ze zich angstvallig stil of ontkennen het zelfs".
Feiten of niet, mijn stelling is: beleving is ook belangrijk voor de beeldvorming (en dus consumentengedrag) van een merk.
Waarvan akte...
Feiten of niet, mijn stelling is: beleving is ook belangrijk voor de beeldvorming (en dus consumentengedrag) van een merk.
Waarvan akte...
Volvo Rules the Road
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 67
- Lid geworden op: 30.12.2007 - 19:12
Ik kan nergen duidelijk vinden om welke modellen en welke motoren het gaat wie kan me dat vertellen of hebben alle modelen hier last van ?
Zelf hebben we 2 V50`s
1 1.8 bezine van 11-2006 (een duitse kinetic)
2 1.8 benzine van 10-2005(nederlandse wagen)
Moeten wij ons ook zorgen maken?
Wim
Zelf hebben we 2 V50`s
1 1.8 bezine van 11-2006 (een duitse kinetic)
2 1.8 benzine van 10-2005(nederlandse wagen)
Moeten wij ons ook zorgen maken?
Wim
- V480-S60
- Geartronic member
- Berichten: 20724
- Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
- Locatie: La Grande Verriere
Zoals al meerdere malen gezegd. Nee. Jullie hoeven je geen zorgen te maken.V50-Wim schreef:Ik kan nergen duidelijk vinden om welke modellen en welke motoren het gaat wie kan me dat vertellen of hebben alle modelen hier last van ?
Zelf hebben we 2 V50`s
1 1.8 bezine van 11-2006 (een duitse kinetic)
2 1.8 benzine van 10-2005(nederlandse wagen)
Moeten wij ons ook zorgen maken?
Wim
Dit betreft uitsluitend de 2.4 140 en 170 pk motoren tussen 1999 en 2002
En voor het overige
Ik val FrankM bij. Terug naar de essentie.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1600
- Lid geworden op: 10.09.2005 - 12:07
Als ik het goed begrijp zou:
a) zowat iedere storing aan een benzine variant een ETM probleem te zijn (vanaf het moment dat jij het bijhoudt dan.
b) mijn S70 ook in die reeks valt (84-DB-SR) Ik heb één keertje een probleem gehad met dat ding, toen had ie nog geen 50.000km gereden, daarna nooit weer (08-2001).
Er zijn er dus (EN DAT IS WEL WEER DE GODEN VERZOEKEN, STUPIED ME) ook die wel goed blijven functioneren ?!
Neemt overigens allemaal niet weg dat ik
Ikzelf heb het eerder zo proberen weer te geven:
a) zowat iedere storing aan een benzine variant een ETM probleem te zijn (vanaf het moment dat jij het bijhoudt dan.
b) mijn S70 ook in die reeks valt (84-DB-SR) Ik heb één keertje een probleem gehad met dat ding, toen had ie nog geen 50.000km gereden, daarna nooit weer (08-2001).
Er zijn er dus (EN DAT IS WEL WEER DE GODEN VERZOEKEN, STUPIED ME) ook die wel goed blijven functioneren ?!
Neemt overigens allemaal niet weg dat ik
heel erg de spijker op zijn kop vind slaan.volvov70r schreef:Die kleine groep zeurt toch niet omdat het ze geld kost, dat kost nl. al het onderhoud. Sowieso lijken Volvo-rijders me nou niet bepaald het prototype consumentenbond-lid die elke 50 cent gaan omdraaien. En ja dat is een gevoel / aanname.
Maar waar het om gaat:
Ze zeuren omdat ze (terecht of onterecht) vinden dat het een onderdeel betreft wat niet stuk zou mogen gaan. Dat is het discussiepunt.
En ze zeuren nog harder als ze geen begrip vinden bij Volvo.
Ikzelf heb het eerder zo proberen weer te geven:
ruuds70 schreef:
Het gaat hier om een instelling, een houding, een attitude.
En het lijkt warempel ook nog zo dat de meeste hier zich ergens ook ergeren aan de instelling, houding en/of attitude van VOLVO.
In nature there are neither rewards nor punishments; there are consequences. (R.G. Ingersoll)
Vandaag bij de dealer geweest.AlexV70 schreef:Ben schreef:Onderwerp: ETM Coulance-regeling
Tot het volgende is besloten:
Geldig voor:
- auto's van de modeljaren '99, '00, '01 en '02
- artikelnummers 8644344 en 8644347
- geldigheid: van 01-07-2006 t/m 30-06-2008
Condities:
3e jaar (25-36 mnd.) 100% loon en materiaal
4e jaar (37-48 mnd.) 75% loon en materiaal
5e jaar (49-60 mnd.) 50% loon en materiaal
Tevens geldt voor alle leeftijden een max. km-stand van 200.000
Wij gaan er vanuit dat u met bovenstaande extra financiële regeling uw klanten terdege tegemoet kunt komen.De mijne is van mei 2002, ETM vervangen (art. nr. 8644344) op 16-04-2007, bij 188475 km.
Dus binnenkort even naar de dealer voor 50%.
Er is een kopie gemaakt van de (oude) rekening en deze wordt aan Volvo NL gegeven ter beoordeling.
Ik lees dit niet in de coulance regeling, maar het zal wel zo zijn. :roll:
Toentertijd heb ik 10% korting gekregen, men gaf aan dat het volledige bedrag betaald moet zijn.
Dat heb ik, ik heb alleen een persoonlijke korting van mijn dealer gekregen.
Ik lees er niets over korting m.b.t. de coulance regeling en ga er dan ook vanuit dat het goed gaat komen.

Zo niet, zal men zeker wat van mij (advocaat) te horen krijgen.
- Paul
- Geartronic member
- Berichten: 33119
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38
Kan je je huidige V70 weer opknappen!
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
Ja, binnenkort, grote beurt + distributieriem, waterpomp en loopwielen, + rondom nieuwe remblokken.Paul schreef:Kan je je huidige V70 weer opknappen!
Met een beetje mazzel kan ik de onderdelen er voor kopen.
Oja, ook nog automaat fluschen en airco bijvullen. tja........
- Paul
- Geartronic member
- Berichten: 33119
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38
Ik dacht die krassen op de motorkap...
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
- vincent65
- 3rd Gear member
- Berichten: 461
- Lid geworden op: 27.05.2008 - 19:28
Wat doet dit bedrijf dan wat het zo grappig maakt??josas schreef:Mag ik ff linken?
(zal wel niet al te lang staan, maar tóch)
http://www.autovantilburg.nl/index.html
Grappig...
Volvo 440
Volvo V40 1.8i
Volvo V70 170pk aut.
Volvo V40 1.8i
Volvo V70 170pk aut.
- Ben
- Executive Member
- Berichten: 40908
- Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
- Locatie: Even ten noorden van de Paltz
- Contacteer:
Nu kennelijk niets meer dat grappig is.vincent65 schreef:Wat doet dit bedrijf dan wat het zo grappig maakt??josas schreef:Mag ik ff linken?
(zal wel niet al te lang staan, maar tóch)
http://www.autovantilburg.nl/index.html
Grappig...
Er stond een wervende tekst voor Volvorijders.
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
-
- 1st Gear member
- Berichten: 25
- Lid geworden op: 09.03.2007 - 11:30
- Locatie: Hoogerheide
Dat zijn natuurlijk wel de Volvo cijfers. (Hoe eerlijk is dit als je bedenkt dat Volvo ook zegt hun eigen Powerpoint presentatie over dit probleem niet te kennen).bart simpson schreef:96,7% geeft geen problemen, heel geen gekke score, "inferieur" is dit deel dus geenszins
Wat echter te denken van die (eerder in de uitzending genoemde) 9 en nog wat %? Het hoogste van alle automerken!
Hoe zeer ik mijn Volvo ook (nog) waardeer, hier heeft Volvo gewoon de plank misgeslagen en dan maar (uit)vluchten voor de konsekwenties, kan tot niet anders leiden dan het wegblijven van kopers.
Volvo vergeet de aloude vaderlandse wijsheid: al is het goede nieuws nog zo snel, het slechte nieuws achterhaalt 'm wel.
Ze zullen 't wel merken bij Volvo.
Tot slot dit: Zijn wij Dutch Doetjes echt zoveel minder dan die Amerikanen die 10 jaar of 200.000 mijl garantie op dit onderdeel krijgen?
- Bobbl
- 3rd Gear member
- Berichten: 322
- Lid geworden op: 20.04.2008 - 12:42
- Locatie: East
Hoi, nou wordt ik toch nieuwsgierig, mijn S60 uit 04-2003, heeft die nu wel een probleem ETM of niet??
Oja 2.4 benz. 140PK
Alvast bedankt
Bob.
Oja 2.4 benz. 140PK
Alvast bedankt
Bob.
Five keeps you alive!!
Streetfighters RULE!!
Vale Rossi The Living Legend!!
Streetfighters RULE!!
Vale Rossi The Living Legend!!