Pagina 10 van 14

Geplaatst: 18.03.2009 - 20:20
door bart simpson
plim schreef:Moraal van dit verhaal: weet waaraan je begint. Niet achteraf het probleem bij anderen neerleggen en zoals in het begin van dit topic is gedaan: de dealer als oplichter betitelen.
koop je een auto voor 25% van de nieuwprijs zal het onderhoud toch niet voor datzelfde percentage kunnen, hoe onredelijk men dat ook vind

Geplaatst: 18.03.2009 - 20:30
door hadico
Mensen hou nou eens op als een beurt 300 kost kijk dan eens naar hoeveel tijd er in die beurt zit en wat de gebruikte materialen zijn ,zou ik een toyota of volkswagen volgens hetzelfde schema als een volvo behandelen en dan heb ik het alleen over het arbeidsloon dan kost het dezelfde tijd, tja ook vier wielen en een motor in ze neus waar een beetje olie in moet.
Blijft dus het verschil over van de gebruikte materialen ,de grootste winst is dan te vinden in de gebruikte motorolie (Castrol ca 17 eu de liter)of we gaan voor het lidl product van 8,00 eu de 5liter (winstpakkertje) de gemid. prijs van een origineel olie of luchtfilter verschilt niet zoveel, dan kan de beurt dus zomaar ruim 100 eu goedkoper .
Blijft alleen de vraag hoelang je auto hiermee akoord gaat of hiertegen kan voordat er problemen zoals verstopte carterontluchtingen vervuilde ETM's ed. optreden.
En ja ik werk bij een dealer en ben zelf ook af en toe stil als ik de prijs hoor maar zoals een gezegde is :het gras is altijd groener (goedkoper)bij de buren al groeit het soms wel wat vreemd.

Ik mis trouwens nog steeds de gespecifiseerde rekening over de beurt van onze topic starter die zou een hoop verklaren.

Geplaatst: 18.03.2009 - 20:36
door toppertje
plim schreef:Moraal van dit verhaal: weet waaraan je begint. Niet achteraf het probleem bij anderen neerleggen en zoals in het begin van dit topic is gedaan: de dealer als oplichter betitelen.
de topicstarter is dit topic begonnen
met de vraag,waarom het onderhoud van een volvo(s60)
zo prijzig is.
ik heb van hem niet gelezen dat hij het probleem bij iemand anders neerlegde.
ook heb ik niet gelezen dat hij de dealer betichte van oplichterspraktijken.
dit waren allemaal reakties op zijn vraagstelling.
ik reageerde dan ook op zijn vraagstelling,en liet een voorbeeld zien
wat het onderhoud bij een ander merk(in dit geval toevallig toyota)zou kosten.

Geplaatst: 18.03.2009 - 20:53
door plim
toppertje, Dan kun je hier ook toevallig de prijs van een onderhoudsbeurt van een Porsche 911 neerzetten. Dan zie je dat een S60 heel goedkoop is. :?:

Geplaatst: 18.03.2009 - 20:54
door Oceanracer
De door mij gespecificeerde rekening is van de VW-dealer en deze gebruikt volgens de factuur Shell Helix Plus 5W-40. Maar misschien was de Aldi-opmerking niet aan mij gericht... :wink:

En die opmerking over een vervuilde ETM zal ik maar niet serieus nemen. Als hier een Volvo-monteur gaat beweren dat mijn ETM defect is gegaan door zijn collega's uitgevoerde en voorgeschreven onderhoud wat tot 2008 altijd bij de Volvo-dealer is uitgevoerd, zakt mij er de broek van af. :D

Geplaatst: 18.03.2009 - 21:04
door toppertje
plim schreef:toppertje, Dan kun je hier ook toevallig de prijs van een onderhoudsbeurt van een Porsche 911 neerzetten. Dan zie je dat een S60 heel goedkoop is. :?:
wat wil je nou eingenlijk ?
is dit een persoonlijke vete tegen mij of zo?
een onderhoudsbeurt van een porsche 911?
wie had het hier ook al weer over appels met peren vergelijken?
ik dacht dat ik in bovenstaande posts al aangegeven had
wat ik met mijn reaktie bedoelde.

S6

Geplaatst: 18.03.2009 - 21:16
door plim
toppertje, Jammer dat je het zo oppakt. Ik heb geen persoonlijke vete met je.
het probleem met geschreven tekst is dat je redelijk beperkt bent in hoe je je gevoel/mening etc. opschrijft en hoe de ander het leest.
Als je je gekwest voelt: zo heb ik het niet bedoelt. Sorry daarvoor.

Geplaatst: 18.03.2009 - 21:20
door hadico
Oceanracer , nee is niet op persoonlijke titel maar als voorbeeld in het algemeen ,het is moeilijk om de prijs van de een en de ander naast elkaar te zetten enigste mogelijkheid is om dezelfde werkzaamheden te vergelijken in prijs maw de ene beurt is de andere niet.
Vervuiling is helaas nog steeds aan de orde het zijn dan ook niet alleen de oude ETM's die hier problemen mee hadden (vervuiling)dus niet het slijten van de koolbaantjes, ook de carterontluchtingen hebben de grootste problemen met vuilafzetting en verstopingen door het gebruik van 'foute' olie die in tegenstelling tot een volsynth. olie veel van deze problemen veroorzaakt. :evil3:

Geplaatst: 18.03.2009 - 21:37
door toppertje
plim,ik dacht met de genoemde toyota een redelijk aan elkaar gewaagde
auto te zien,die(in mijn ogen)kwa onderhoud te vergelijken zou zijn.
en laten we eerlijk zijn:een porsche is in deze natuurlijk geen
vergelijk.
vandaar mischien mijn iewat geiriteerde reaktie.
maar voel mij niet gekwetst of zo,alleen een beetje onbegrepen.
maar goed,zand erover
en on topic maar weer.

Geplaatst: 18.03.2009 - 21:41
door bart simpson
@ toppertje, het gemiddelde jaarkilometrage van een Toyota ligt echt veel lager dan bij Volvo, het vergelijk gaat daar al snel behoorlijk mank.
(kijk voor de grap eens op een autosite hoeveel Toyota's er te koop staan met > 250.000km en doe datzelfde ook eens met Volvo)

Geplaatst: 18.03.2009 - 21:43
door plim
toppertje schreef:plim,ik dacht met de genoemde toyota een redelijk aan elkaar gewaagde auto te zien,die(in mijn ogen)kwa onderhoud te vergelijken zou zijn.
Dat bedoelde ik dus: die zijn niet vergelijkbaar kijk ook eens naar de prijslijst. Net zo min is een 911 vergelijkbaar is met een S60, maar dat is voor iedereen extreem duidelijk.
toppertje schreef: maar goed,zand erover
en on topic maar weer

Fijn.

Geplaatst: 18.03.2009 - 22:02
door toppertje
bart, kun jij de vastgestelde volvo prijzen
vwb de onderhouds beurten eens plaatsen?
mischien dat dan een en ander duidelijker is.
ik kan op de volvo site hier niets over terug vinden,zoals bij toyota wel
het geval was.

Geplaatst: 18.03.2009 - 22:26
door Oceanracer
Hadico, dank voor je verheldering. :)

Tarman T meldde eerder in dit topic al dat hij voor zijn beurt € 330,00 kwijt was en er op zijn factuur alleen olie stond en filters. Ook TS (die overigens wel erg stil is) meldde een vergelijkbare prijs. Blijft de vraag wat er voor dat geld allemaal wordt gedaan. Ik heb mijn bijdrage gedaan door de werkorder hier te specificeren. Wie volgt?

Geplaatst: 19.03.2009 - 10:20
door Walter
AlexV70 schreef:Vergeet niet, dat niet alleen het Volvo-dealer uur hoog is, maar dat de onderdelen (in een Volvo doosje) ± 4 x over de kop gaan.
wil je hierbij aub een bron vermelden?

Geplaatst: 19.03.2009 - 10:27
door bart simpson
VolvoMafia schreef:
AlexV70 schreef:Vergeet niet, dat niet alleen het Volvo-dealer uur hoog is, maar dat de onderdelen (in een Volvo doosje) ± 4 x over de kop gaan.
wil je hierbij aub een bron vermelden?
Alexv70 schept er (imho) soms genoegen in om suggesties te doen die een verkeerde indruk van zaken geven, hier wordt een mega dealermarge gesuggereerd, die is er niet, maar het stuurt in een discussie als deze wederom de dealer de kant van "zakkenvuller" uit.
Met de niet originele koppelingsdelen (eerder deze topic) van h-base zat er ook nauwelijks verschil met de dealerprijzen.

Geplaatst: 19.03.2009 - 10:38
door V70 T5 assen
Zal me er ook eens mee gaan bemoeien , leest wel leuk al die verwijten over en weer .

Zal eerlijk zijn ook mijn volvo komt niet bij de dealer , maar als ik hier lees wat een kl beurt kost en dan af en toe een nota van mijn lease VW(caddy tdi) voorbij zie komen als ik de auto ophaal .

Dan maakt het allemaal niet zoveel, onlangs bij de volvo de remblokken voor vervangen deze waren wel 90 euro inkoop maar er moet ook een auto van 1550 kg die 250 pk heeft mee rijden .

Dus de onderdelen zijn gewoon duurder , goede olie ook .

Verder een fiat monteur kost netzoveel als een volvo monteur ..

Geplaatst: 19.03.2009 - 19:00
door Gast
bart simpson schreef:
VolvoMafia schreef:
AlexV70 schreef:Vergeet niet, dat niet alleen het Volvo-dealer uur hoog is, maar dat de onderdelen (in een Volvo doosje) ± 4 x over de kop gaan.
wil je hierbij aub een bron vermelden?
Alexv70 schept er (imho) soms genoegen in om suggesties te doen die een verkeerde indruk van zaken geven, hier wordt een mega dealermarge gesuggereerd, die is er niet, maar het stuurt in een discussie als deze wederom de dealer de kant van "zakkenvuller" uit.
Met de niet originele koppelingsdelen (eerder deze topic) van h-base zat er ook nauwelijks verschil met de dealerprijzen.
Jammer hoor, we weten allemaal dat Volvo zijn onderdelen lijn tot het uiterste beschermt.
Hierdoor krijg je idiote verschillen en dan zou ik dingen suggereren, dat is niet fair.

Het is idd niet 4 x, maar 3,5 x, sorry voor mijn misrekening.

Hier een voorbeeld: Gasverdeelhuis bij de Volvo-dealer, merk Necam kost ruim € 700,- terwijl ik exact dezelfde (ook Necam) kan kopen bij de gasspecialist voor ruim minder dan € 200,-.

Een iets minder voorbeeld, maar toch groots.
Complete set (echt alle koppeling onderdelen), kost bij de dealer minimaal 1400,- euro, terwijl ik zonder te vragen om korting ik deze al kon kopen voor € 800,-. OK ook geen 4 x, maar op dit soort bedragen worden de verschillen toch wel heel erg groot.

Moeten we het nog over remblokken hebben? Ook bij dezelfde leverancier vandaan…..
Ik ben van mening dat men reële prijzen moet vragen, ik vind dit overvragen.
Als dit uitgelegd wordt als zakkenvullen, dan is dat voor diegene zijn rekening.

Geplaatst: 19.03.2009 - 20:13
door euerw
wie is die leverancier dan? pm mag ook

Geplaatst: 19.03.2009 - 20:17
door V70 T5 assen
Ben het met je eens Alex , goede onderdelen zijn niet goedkoop maar net wat je zegt alles gaat vaak een aantal x over de kop.

Ook bij het bedrijf waar ik werk gaan de kleine dingen(lees prijzen)4x over de kop en naarmate de prijs hoger wordt zakt het wat af.

Oftewel ik mijn voorbeeld een set goede remblokken voor een T5 mogen best 90 euro kosten immers je moet er altijd op vertrouwen kunnen.

Maar heb hier het idee omdat volvo een Premium Brand is overal de hoofdprijs voor mag betalen .
Ik snap best dat het pand en de dame achter de balie ook niet voor nop zijn , maar dat zijn ze ook niet bij hyundai .

Geplaatst: 19.03.2009 - 20:19
door Paul
4x over de kop, jongens. Ik als ondernemer zou dromen van dat soort winsten!