Pagina 10 van 16

Geplaatst: 15.09.2009 - 15:46
door bart simpson
in principe in 2012

Geplaatst: 15.09.2009 - 15:57
door Medusa07
bart simpson schreef:in principe in 2012
Bedankt Bart.

Ik rijd nu een V50 2.0D MY2008 en die bevalt heel goed. Het is mijn 2e V50 na een MY2005. Ik twijfel om nu weer een V50 te nemen (ook i.v.m. het feit dat het een uitlopend model is) of een ander merk (Alfa 159 SW bijv.). De Opel Insignia vond ik toch wel groot (en niet echt mooi) en de Audi A4 heeft last van trillende wielen en krijgt een beetje een bedenkelijk imago (die LEDjes... aaarrrgh).

Prijstechnisch is een V50 2.0D in Edition II uitvoering natuurlijk erg aantrekkelijk. De auto rijdt echt prima en ziet er goed uit.

Wat vinden de mede-forumers????

Geplaatst: 15.09.2009 - 17:57
door Rob Bakker
Wat denk je ;)

De editions en dergelijke zijn interessante auto's dat is zeker.

Geplaatst: 15.09.2009 - 18:00
door bart simpson
maar wel in een apart V50 topic

Geplaatst: 15.09.2009 - 18:44
door MichelR
Inderdaad we wijken weer behoorlijk af..

Even terug on topic.
Weet iemand wanneer de nieuwe prijzen bekend zijn?.

Geplaatst: 15.09.2009 - 18:56
door Volvoman
Dat niet, ik zie wel 99 gram CO2/km 1.6D DrivE start/stop

Geplaatst: 15.09.2009 - 18:58
door bart simpson
1,5 week

Geplaatst: 16.09.2009 - 16:01
door michel-C30

Geplaatst: 16.09.2009 - 16:23
door wllmzz
vind het persoonlijk geen mooiere auto dan de huidige C30... Is altijd afwachten hoe hij er echt in het echt uitziet.. maar nee.. niet voor mij..

voordeel van de C30 is dat hij toch al een aparte uitstraling heeft en het wel even zou duren voordat men deze auto vervolgens oubollig gaat vinden.

Geplaatst: 16.09.2009 - 19:56
door Giuseppo
Zo vind ik die nieuwe honigraat voorkant toch echt lelijk

Afbeelding
bron: autoweek.nl

Geplaatst: 16.09.2009 - 22:02
door Johann
Is een DrivE en de grill zal daarom waarschijnlijk wel dicht zitten. Geeft toch een iets ander beeld.

Geplaatst: 16.09.2009 - 22:35
door Reader
Johann schreef:Is een DrivE en de grill zal daarom waarschijnlijk wel dicht zitten. Geeft toch een iets ander beeld.
Volgens mij is dit de DrivE versie! Ik vind hem wel tof! Ben zo benieuwd naar prijzen, volgens mij zijn de C30 prijzen in de configurator omhoog gegaan, kan iemand dat bevestigen? (Voorteken?)

Geplaatst: 18.09.2009 - 01:01
door nossy
Nieuwe Volvo C30 DRIVe: CO2-uitstoot van slechts 99 g/km


Voor het eerst in de geschiedenis van Volvo wordt een model gepresenteerd dat minder dan 100 gram CO2 per kilometer uitstoot. Op dinsdag 15 september is op de IAA in Frankfurt de Volvo C30 DRIVe getoond, die gebruikmaakt van start-/stoptechnologie. Daarmee heeft deze Volvo een verbruik van slechts 3,8 liter diesel per 100 kilometer en produceert hij slechts 99 g/km aan CO2. Tevens onderging de Volvo C30 een ingrijpende facelift.


Volvo's start-/stoptechnologie zorgt ervoor dat de motor afslaat zodra de auto stilstaat, bijvoorbeeld voor een verkeerslicht of in een file. Die technologie werd al toegepast op de Volvo C30 1.6D DRIVe, die daarmee een CO2-uitstoot bereikte van 104 g/km. Toch bleek er nog meer reductie in uitstoot mogelijk. Peter Ewerstrand, eindverantwoordelijke voor CO2-gerelateerde ontwikkelingen bij Volvo: ‘We hebben werkelijk alles uit de kast gehaald om de CO2-uitstoot nog verder terug te dringen. Een uitstoot van 99 g/km is absoluut een mijlpaal voor Volvo en we zitten daarmee in de voorhoede als het om CO2-uitstoot gaat.' De Volvo C30 DRIVe met start-/stopsysteem kan op één tank van 52 liter inhoud een afstand van 1.380 kilometer afleggen. Het op de IAA in Frankfurt getoonde model wordt tegen het eind van dit jaar leverbaar.

Geplaatst: 18.09.2009 - 01:04
door nossy
Hoe komt het toch dat ze nu bij deze er toch nog 0,1l afgekregen hebben tov de 'oude' versie?

En wat zou hij dan gaan verbruiken moest er een 6 versnbak gemonteerd worden? want nu draaid de motor bij een kruissnelheid van 120 toch nog wel 2.200 a 2.300 tr/min

Geplaatst: 18.09.2009 - 07:25
door Paul
Voor Nederland is het nog te veel om in aanmerking te komen van een bpm vrije auto en een wegenbelastingvrije he?

Geplaatst: 18.09.2009 - 07:45
door bart simpson
1.6 Kinetic vanaf € 21.500,-- 2.0 Kinetic vanaf € 24.500,--, base is weg en de 1.8 is (idd) weg

Geplaatst: 18.09.2009 - 08:36
door Maurice Pierik
bart simpson schreef:1.6 Kinetic vanaf € 21.500,-- 2.0 Kinetic vanaf € 24.500,--, base is weg en de 1.8 is (idd) weg
Woow, wat een verschil:
De huidige C30 1.6 Kinetic kost € 25.520 en de 2.0 Kinetic € 29.465.

Dan ben ik wel benieuwd wat er van de standaarduitrusting is overgebleven.

Geplaatst: 18.09.2009 - 09:17
door Paul
Nou het is een Kinetc...

En Bart de 1.6D Summum?

Geplaatst: 18.09.2009 - 10:41
door bart simpson
:? je bent toch net bij Volvo geweest? ( 30.490,-- incl. adaptieve xenon en watch dial klokken)

Geplaatst: 18.09.2009 - 11:02
door MichelR
Wel benieuwd naar de verdere prijzen maar we wachten rustig af. :-)