Gestolen S60R!! (na 4 maanden teruggevonden).......

Stel hier alle niet-technische Volvo-zaken aan de orde. Technische vragen stel je in de rubriek van het betreffende model.
Plaats reactie
Gast

"Jouw" S60 is nu van de verzekeringmaatschappij.
Jij bent geen eigenaar meer en je hebt ook totaal geen zeggenschap meer.
De verzekeringmaatschappij zal de auto verkopen aan de hoogste bieder.

Dus daar zitten je kansen, terug kopen voor aanmerkelijk minder als wat jij uitgekeerd hebt gekregen.
Oceanracer
Geartronic member

Uitgekeerd gekregen? Volgens mij is er tot op heden geen overeenstemming geweest over de vergoeding en is er dus ook nog niets uitgekeerd! Lijkt me dan niet dat de verzekeringsmaatschappij iets te verkopen heeft.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

er had met 30 dagen na diefstal uitgekeerd moeten worden, jij kan daardoor nu hooguit de 1e gegadigde zijn om terug te kopen, een mille of 14-15 is dan wel redelijk
Volvo for life
Gast

De S60R is in oktober 2009 gestolen....... :roll:
Als er nu nog niet uitgekeerd is, dan is het wel heel erg vreemd.
Markoes
2nd Gear member

Ja het is een erg apart verhaal.
De verzekering heeft inderdaad nog niks uitgekeerd, maar om nu mijn eigen auto terug te kopen lijkt mij ook een vreemd verhaal......
De verzekering wilde in eerste instantie maar 15.000 voor de auto geven, en dat vonden we dus echt veeeeels te weinig. De auto was in topconditie.
Minimaal 20.000 leek ons enigzins redelijk. Alleen daar waren we nog steeds over aan het onderhandelen.... Het loopt erg stroef allemaal.
En over die 30 dagen, dat is natuurlijk als je met het bod akkoord gaat. Hoe de procedure in zijn werk gaat als er niet met het bod akkoord wordt gegaan dat is natuurlijk niet in de polisvoorwaarden opgenomen.
Mij lijkt het voor de verzekering het makkelijkste om de auto zodanig op te knappen als de staat voordat deze gestolen was. (mijn vermoeden is dat er aan de moter iets stuk is omdat deze ter reparatie bij de garage stond en bij de garage was me verteld niet door te rijden met de auto omdat er dan meer schade zou kunnen ontstaan). Ik vind het grootste probleem met de verzekering dat er totaal niet met hun te onderhandelen is. Waarom niet een middenweg tussen beide? Als die kl**thommels 4 maanden bezig zijn om informatie in te winnen enz enz. dat kost toch ook een berg geld?
Later als ik groot ben komt er nog eens een S60R op de oprit
edraket
7th Gear member

Ze hopen er natuurlijk op dat je het op een gegeven moment opgeeft en akkoord gaat met hun eerste bod. Zo werken verzekering helaas. Erg triest allemaal. Heb je geen advocaat of een rechtsbijstand?
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85

V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
360Degreez
5th Gear member

Jeses Markoes wat een verhaal, ik heb net alles doorgelezen.

Ik kan me voorstellen dat je een vreemd gevoel hebt bij het terugnemen van de S60. Hoe mooi de wagen ook is, zit er nu een hele nare nasmaak aan.

Vergelijk het met mensen die willen verhuizen nadat er ingebroken is.

Ik kan me niet voorstellen dat de S60 op dit moment eigendom is van je verzekeringsmaatschappij. Ik denk dat deze op dit moment eigendom van "de staat" is totdat deze geclaimd is door de rechtmatige eigenaar of verzekeringsmaatschappij.

Wellicht is het een idee om het volgende voor te stellen aan je verzekeringsmaatschappij en de garage waar je S60 gestolen is.

De verzekeringsmaatschappij zorgt ervoor dat de auto weer op jou naam komt en zorgt voor vervoer per ambulance naar de garage.

De garage zorgt voor een controle van de motor en elektrische systemen op eigen kosten ter compensatie van het ongemak en belooft je de sleutel goed op te bergen. Daarna kan je overgaan op vervanging van de Bobines.

Jij bepaald intussen of de V50 naar vrouw-lief gaat, of dat je deze kwijt wilt.

Je kan helaas de verzekeringsmaatschappij niet kwalijk nemen dat je voor uitkering van een vergoeding reeds een nieuwe auto aangeschaft hebt.

Wel zou je kunnen proberen het verschil tussen de aankoop en verkoop prijs van je V50 te claimen, maar omdat je verzekeringsmaatschappij hierin niets verplicht is geef ik je weinig kans.

Succes met alles, en keep us up to date!
sanco
5th Gear member

Sjonge jonge Markoes, dat is met toch een heisa.
zo langzamerhand zit je een half jaar met de gebakken peren...
en dat zo'n auto terug getraceerd moet worden via een garagenaam op de kentekenplaat is helemaal niet te filmen.
Als je dit allemaal zo hoort, dan is er procedureel niet veel goed gegaan, of..... de procedures moeten hoogst nodig eens tegen het licht worden gehouden.
Ik denk dat je voor jezelf een afweging moet maken.
1) je rondt de zaak verder af en vergeet deze auto (geeft rust en je weet dan op korte termijn waar je aan toe bent) realiseer je wel dat de verzekering nu weer iets in handen heeft waar ze geld voor kunnen vragen. Dit geeft misschien wat ruimte voor je onderhandelingen.
2) je hebt nog steeds een warm gevoel bij deze auto en wilt er nog moeite voor doen: Dan kun je misschien aan de kilometer stand zien hoeveel er in de tussentijd mee is gereden. Daarna een check laten doen op de technische staat en let ook goed op kleine beschadigingen zoals velgranden, banden etc. die mogelijk iets kunnen zeggen over ellende. Je zult dit echter niet buiten de verzekering om kunnen doen, want formeel bezitten zei denk ik nu deze auto, tenzij dat er een eigenaar is die aan kan tonen dat ie ter goeder trouw deze auto heeft aangekocht.... (maar hoe dat zonder papieren kan is de vraag)
Succes met alles, en vooral: een snelle oplossing gewenst om eindelijk een streep te kunnen trekken onder dit alles!
2016- XC70 D5 GT AWD MY16 Magic Blue, Inscription leer, standkachel, HK audio, VOC, Keyless, 19"
2010-2016 XC70 2.4D Momentum GT MY10, silver, prof. winterline, schuifdak, niv.reg, 17";sargas/18";minos
2004-2009 V50 Elite 2.0D 2004/5 silver 17"; stylla
Gast

Ik hoop dat je een rechtbijstand verzekering hebt.
Je hebt met je laten sollen.
Wie gaat het renteverlies over die maanden betalen?

Over welke verzekeringsmaatschappij hebben we het trouwens?
wim de jong
5th Gear member
Contacteer:

Ik zou in ieder geval niet meer verder willen gaan met deze verzekeringsmaatschappij, als alles achter de rug is.
Je hebt je V50 toch ergens anders onder gebracht???

Echt, een waardeloze verzekeringsmaatschappij om je zo aan het lijntje te houden.....
Maar ik denk, jij hebt de papieren nog, en geen geld van de verzekering, dat jij nog eigenaar bent van de S60. (Heb je trouwens ooit een vrijwaringsbewijs gekregen?)
Zou ff de reactie van je rechtsbijstand afwachten (of zijn het dezelfde figuren als je verzekering?)
De volgende VOLVO's al gereden:
745 1992 LPG (475000 km)
945 1997 LPG-G3 (785000 km)
V70 2000 LPG-G3 (435000 km)
V70 D5 2005 ( 304000 km aug '13, RIP)
965 2,5i - 24V LPG-G3 1996 (496000 km apr '14)
V50 2.0D 2009 (265000 km sep '14)
V70 2,5T 2008 (191000 km, nov '15)
V50 D2 2012 (347000 km, mei '16)
V60 D2 2015 (361000 km, nov '20

C30 D2 2012 (268000 km, nov ''20
V90 3.0i - 24V 1998 (370000 km, jan '19
edraket
7th Gear member

360Degreez schreef:
Je kan helaas de verzekeringsmaatschappij niet kwalijk nemen dat je voor uitkering van een vergoeding reeds een nieuwe auto aangeschaft hebt.

Wel zou je kunnen proberen het verschil tussen de aankoop en verkoop prijs van je V50 te claimen, maar omdat je verzekeringsmaatschappij hierin niets verplicht is geef ik je weinig kans.

Succes met alles, en keep us up to date!
Ben ik niet mee eens. Ik denk dat een verzekeringsmaatschappij een plicht heeft om binnen een bepaalde tijd een zaak af te handelen. Ze zijn overduidelijk in gebreken gebleven. Als ze hadden uitbetaald was het probleem opgelost en was er geen vuiltje aan de lucht geweest. Nu maken ze er Markoes zijn probleem van!
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85

V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

eh..... wie laat dat overigens gebeuren? ik zou ze echt elke dag achter de broek aan hebben gezeten (en ook heel zeker zonder uitkering geen andere auto hebben gekocht)
diesel01
Geartronic member

bart simpson schreef:eh..... wie laat dat overigens gebeuren? ik zou ze echt elke dag achter de broek aan hebben gezeten (en ook heel zeker zonder uitkering geen andere auto hebben gekocht)
Met alle respect, hier ben ik het wel mee eens.
Mijn ervaring is mensen/bedrijven komen zover, als je ze laat komen.
Ik zou eerder opdracht hebben gegeven om het eea voor te laten komen,
omdat je toch niet acc zou gaan met het gebodene en je er vanuit had kunnen gaan dat ze niet ineens €5000 omhoog waren gegaan met hun bod.
Wat zegt btw je ass tussenpersoon?
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

vind overigens de houding van de garage ook laakbaar, die hebben mijns inziens een klant gedupeerd daar onder hun zorg deze auto gestolen is...
Volvo for life
Trucker
6th Gear member
Contacteer:

edraket schreef:Ben ik niet mee eens. Ik denk dat een verzekeringsmaatschappij een plicht heeft om binnen een bepaalde tijd een zaak af te handelen. Ze zijn overduidelijk in gebreken gebleven. Als ze hadden uitbetaald was het probleem opgelost en was er geen vuiltje aan de lucht geweest. Nu maken ze er Markoes zijn probleem van!
Is er geen instantie waar je zo`n klacht over slecht handelen van een verzekrings maatschappij kan neerleggen??

"Das je goed recht b.v."
Gr Trucker

Volvo V40 D2 R-Design

Volvo C30 2.0 Momentum R-Design
Volvo V70,
Volvo V40,
Volvo 340 GL,
Golf diesel,
Dutsun sunny 120Y,
Mazda 818,
Mazda 1300
Gast

bart simpson schreef: (en ook heel zeker zonder uitkering geen andere auto hebben gekocht)
Tja als je meerdere auto's voor de deur hebt is dit makkelijk praten.
Zo niet, dan zal je toch weer vervoer moeten hebben..... Toch?
Vervangende (huur)auto voor zo'n lange tijd wil de verzekering meestal ook niet betalen.
piotrV70
5th Gear member

Heb het hele draadje doorgelezen, raar verhaal. Ik denk dat je onderhandelingspositie niet heel sterk is, de verzekeraar houdt dit namelijk langer vol dan jou.
Verder lees ik dat je nogal overtuigd bent van "motorschade" zonder dat je de auto gezien hebt. Waarom denk je dat ? Heeft de garage geen diagnose gesteld voordat je de auto daar achterliet ? Het leest nu een beetje alsof je de verzekeraar wilt laten opdraaien voor een defect dat al bestond ten tijde van de diefstal.
V70 2.5T Geartronic MY04 Dynamic Comfortline - Estateline
Afbeelding
C30 1.6D Basis MY07
Afbeelding
V70 D5 Ed. II Geartronic
3rd Gear member

Volgens mij heb je met de verzekeringsmaatschappij niets meer te maken, althans niet voor wat betreft de diefstal. Normaliter draag je de eigendom van de gestolen auto over aan de verzekeringsmaatschappij zodra deze uitkeert. Omdat je nog geen overeenstemming had met de verzekeringsmaatschappij over het uit te keren bedrag, heeft de verzekeringsmaatschappij nog niet uitgekeerd. De auto is dus nog gewoon jouw eigendom. De auto is nu weer terecht zodat de rol van de diefstalverzekering is uitgespeeld. De auto kan weer terug naar de garage zodat deze hersteld kan worden. Ik weet niet of de schade, als die er al is, ten gevolge van het gebruik van de auto wordt gedekt door de verzekering.
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

AlexV70 schreef:
bart simpson schreef: (en ook heel zeker zonder uitkering geen andere auto hebben gekocht)
Vervangende (huur)auto voor zo'n lange tijd wil de verzekering meestal ook niet betalen.
die mis ik even, heb ik geen geld om wat anders aan te schaffen doe ik het ook niet.....
Wiens schuld was de diefstal nu eigenlijk? laat die vervangend vervoer regelen
diesel01
Geartronic member

bart simpson schreef:
AlexV70 schreef:
die mis ik even, heb ik geen geld om wat anders aan te schaffen doe ik het ook niet.....
Wiens schuld was de diefstal nu eigenlijk? laat die vervangend vervoer regelen
Ehmm.... diegene die zijn/haar handen niet thuis kon houden.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
Plaats reactie

Terug naar “Volvo algemeen (niet technisch)”