Pagina 10 van 38
Geplaatst: 09.02.2010 - 14:06
door Hans
Prachtige wagen, mooi interieur. Inderdaad een beetje vreemd dat middenrooster. Ben wel benieuwd naar het Premium audio gebeuren.
(en wat de leaseprijs gaat worden)
Geplaatst: 09.02.2010 - 14:14
door daf46
Nik0la schreef:Ja maar hier rijdt de s60 toch tegen het blok aan dus dan zou die wel moeten remmen? Als het andersom is maakt het idd geen verschil. Zou een mooie stap zijn

Vraag me af hoeveel beter het resultaat zou zijn mét remmen.
Tja de crashtest gaat over het effect van de impact bij een bepaalde snelheid, als je dan gaat remmen is het natuurlijk niet echt vergelijkbaar.
Geplaatst: 09.02.2010 - 14:24
door rsnhakan
\:D/
Geplaatst: 09.02.2010 - 14:42
door Fulaks
Ik vind die D3 voor België zonder meer de interessantste motor, beste verhouding verbruik/koppel/fiscale regelgeving. Het koppel is maar 20 Nm lager dan de D5...
Geplaatst: 09.02.2010 - 15:11
door Nik0la
daf46 schreef:Nik0la schreef:Ja maar hier rijdt de s60 toch tegen het blok aan dus dan zou die wel moeten remmen? Als het andersom is maakt het idd geen verschil. Zou een mooie stap zijn

Vraag me af hoeveel beter het resultaat zou zijn mét remmen.
Tja de crashtest gaat over het effect van de impact bij een bepaalde snelheid, als je dan gaat remmen is het natuurlijk niet echt vergelijkbaar.
(misschien raken we wat offtopic maar) Ik begrijp dat het om een bepaalde snelheid gaat. Echter, als een bmw3 crasht met 60km/h heeft deze een bepaalde schade. Als een s60 crasht met 60km/h zal hij voor de crash vanzelf enige km's afremmen waardoor de impact kleiner zal zijn, ervanuitgaande dat het systeem altijd werkt. Daardoor zal de volvo in zelfde omstandigheden waarschijnlijk minder schade hebben. Toch? of begrijp ik het verkeerd.
Geplaatst: 09.02.2010 - 15:16
door drowel
ziet er wel erg goed uit... jammer dat de 5-cilinders er uit gaan inderdaad... maar zat er wel een beetje aan te komen. RTI nu dus toch in het dashboard, en niet meer erbovenop... dat vind ik jammer... verder toch wel heel gaaf.
Geplaatst: 09.02.2010 - 15:24
door Johan
drowel schreef:ziet er wel erg goed uit... jammer dat de 5-cilinders er uit gaan inderdaad... maar zat er wel een beetje aan te komen. RTI nu dus toch in het dashboard, en niet meer erbovenop... dat vind ik jammer... verder toch wel heel gaaf.
2x een 5 cilinder diesel ....
Geplaatst: 09.02.2010 - 17:02
door kmser
Die D3 ziet er best interessant uit. CO2 is 18g minder dan in de v50 2.0d. En 160pk lijkt me goed. Krachtiger mag, maar dan moet de d5 ook evenredig krachtiger worden.
Het scherm van de GPS had van mij best ook een inch of 2 groter mogen zijn. Het dashboard is een pak hoekiger en minder symmetrisch, maar ik zou ermee kunnen leven.
Geplaatst: 09.02.2010 - 17:18
door Fulaks
Ik vind koppel eigenlijk belangrijker dan PK's, en als dat koppel hoog is in een zo breed mogelijk toerentalbereik dan heb je een fijne motor.
In die zin denk ik dat de 400 Nm van de D3 heel aardig zijn, of je die 20 extra Nm van de D5 nodig hebt durf ik betwijfelen.
Ik maak nog even voorbehoud voor het toerentalgebied waarbinnen de D3 z'n maximum koppel vrijgeet en het uiteindelijke gewicht van de auto. Als je die elementen ook kan gaan vergelijken kan je een gefundeerde keuze maken. Maar er gaat niets boven proefrijden natuurlijk.
En mocht het toch tegenvallen, das is er nog altijd BSR hé

Geplaatst: 09.02.2010 - 17:21
door Fulaks
Uit het persbericht kan ik niet opmaken of de automaat op de D3 een geupdate Geartronic is, dan wel een Powershift. ik denk het eerste, heb immers elders gelezen dat de Powershift enkel wordt gekoppeld aan viercylinders (post van Bart Simpson als ik me niet vergis).
Geplaatst: 09.02.2010 - 17:29
door Ben
In de persinformatie kom ik deze tegen:

Geplaatst: 09.02.2010 - 18:04
door Maurice Pierik
Vooralsnog begrijp ik uit diverse bronnen dat het motorprogramma voor de S60 er als volgt uit zal gaan zien:
S60 T3 met 150 pk (4 cil 1.6GDTi)
S60 T4 met 180 pk (4 cil 1.6 GDTi)
S60 2.0T met 203 pk en 300 Nm (4 cil 2.0 GDTi)
S60 T5 met 240 pk (4 cil 2.0GDTi)
S60 T6 met 304 pk en 440 Nm (6 cil 3.0T)
S60 DRIVe met 115 pk en 270 Nm (4 cil 1.6D)
S60 D3 met 160 pk en 400 Nm (5 cil 2.0D)
S60 D5 met 205 pk en 420 Nm (5 cil 2.4D)
Tikje vreemd staat daar nog '2.0T' tussen het rijtje. Dat doet vermoeden dat er ooit (misschien niet in de S60) nog ruimte is voor een '1.6T' die dan de 130 pk versie van 1.6 Ecoboost, pardon 1.6 GDTi, krijgt. Voor een 'D4' met zo'n 180 pk is dan ook nog plek...
De modellen waarvan het koppel nog niet zijn vrijgegeven komen pas later op de markt.
Dan lijkt het ook heel waarschijnlijk dat alle ander Volvo-modellen op termijn bovenstaande motoren krijgen. Einde voor de benzine 5-pitter?
Geplaatst: 09.02.2010 - 18:07
door Welles
Uit diverse bronnen? Volvo heeft het motorenoverzicht toch zelf in een
persbericht naar buiten gebracht?
ook opvallend:
Volvocars NL schreef:De prijs van zowel de diesel- als de benzineversies ligt in Nederland onder de 36.000 euro.
Geplaatst: 09.02.2010 - 18:14
door Johan
Ja, ongetwijfeld voor de basis modellen. Zodra je een kinetic pakket op wil kom je waarschijnlijk al snel bij de KEUR 40 uit.
Ik vraag me ook af of de S80 met zijn prijsniveaus niet teveel in het vaarwater zit van de S60.
Geplaatst: 09.02.2010 - 18:25
door Maurice Pierik
Fulaks schreef:Uit het persbericht kan ik niet opmaken of de automaat op de D3 een geupdate Geartronic is, dan wel een Powershift. ik denk het eerste, heb immers elders gelezen dat de Powershift enkel wordt gekoppeld aan viercylinders (post van Bart Simpson als ik me niet vergis).
In het persbericht van Volvo staat dat zowel bij de D3 als D5 de acceleratiecijfers voor handbak gelijk zijn aan die van de automaatversie.
Dit doet vermoeden dat deze diesels met Powershift kunnen worden geleverd.
Geplaatst: 09.02.2010 - 18:39
door Chemzy
Buitenkant: bwa ja, nie slecht, maar is dit wel een Volvo?
Interieur: veel te veel chroom naar m'n smaak, dat ze die mode maar snel afschaffen! En het zwarte gedeelte van het dashboard doet me net iets teveel denken aan een geverfd stuk beton, veel massiever kan het mijns inziens niet.
Geplaatst: 09.02.2010 - 19:23
door John Vermeulen
\:D/ "A very attractive step for the customer and a giant leap for automotive."
Vrij naar Neil Armstrongs "That's one small step for man, one giant leap for mankind." (20 juli 1969).
Geplaatst: 09.02.2010 - 19:37
door volvo
Ben schreef:Nik0la schreef:Laatste filmpje van de crash test. Bij die tests he? daar "autobrakes" de auto niet toch? Inprincipe hoorttie t dan beter te doen dan we hier eigenlijk zien?
Nee, lijkt me dat autobreak is uitgeschakeld.
het is nog niet zo dat als een andere auto op je af komt, dat de S60 die dan ook afstoot. Dat zou een volgende stap moeten zijn. Zoiets als tegenpolen van een magneet

Uhhhh, net andersom Ben. Gelijknamige polen stoten elkaar af, tegengestelde polen trekken elkaar juist aan, en dat zal ook de bedoeling niet zijn :oops:
Geplaatst: 09.02.2010 - 19:57
door Bart
Eerste filmpje heeft een heerlijk bombastisch muziekje eronder, fantastische auto om zo te zien rijden, interieur is anders, maar toch ook Volvo.
Geplaatst: 09.02.2010 - 21:08
door Rob Bakker
Mooie filmpjes, alleen jammer dat ze niet in een iets betere kwaliteit zijn...... 720p o.i.d.
Moet ook zeggend at ik de oplossing met de ventilatieroosters niet heel mooi vind in een verder geslaagd interieur. Zou denk ik toch gepoogd hebben de twee roosters te plaatsen onder het scherm, en het rooster ernaast weg te laten. Maar het zal wel met de draaiing van de centerconsole te maken hebben.