Pagina 10 van 13
Geplaatst: 13.12.2010 - 22:26
door jpwg001
En heb jij dan de hele rit verbinding?
Geplaatst: 14.12.2010 - 07:35
door Leeuwarden
Ja volgens mij wel...
Geplaatst: 14.12.2010 - 10:49
door VolvoRob
Ik blijf van mening dat het te maken heeft met een dubbel signaal. Je kunt niet én je mobiel én de autotelefoon tegelijk in het net hebben, tenminste niet met KPN.
Geplaatst: 14.12.2010 - 10:51
door Leeuwarden
Met T-mobile ook niet. Het is het een of het ander.
Geplaatst: 14.12.2010 - 11:26
door Carlsson 900
Leeuwarden schreef:Met T-mobile ook niet. Het is het een of het ander.
Bij geen enkel netwerk.
Je moet bij gebruik van duo-sim gewoon het eerste in gebruik zijnde toestel
volledig uit schakelen.
En
daarna pas het vaste toestel in de auto aanzetten, want anders gaat het niet goed met de netwerk verbinding.
Geplaatst: 14.12.2010 - 19:35
door aertssenhjc
uh DUH!!.....denk dat we inmiddels wel zover waren oplettende heren....
Als jullie de moeite nemen even terug te lezen zie je dat dit ALLANG besproken en uitgesloten is...
Geplaatst: 14.12.2010 - 19:37
door aertssenhjc
VolvoRob schreef:Ik blijf van mening dat het te maken heeft met een dubbel signaal. Je kunt niet én je mobiel én de autotelefoon tegelijk in het net hebben, tenminste niet met KPN.
Als je het niet mee hebt gemaakt, kun je ook geen oordeel geven...
Die mening mag je hebben idd, je raakt er overigens kant nog wal mee.
Geplaatst: 14.12.2010 - 19:40
door VolvoRob
Tjonge Aertsen, te veel koffie gehad? Dat kan volgens mij ook anders.
Het is duidelijk, jij bent de expert. Wees dan een held en geef de oplossing, ipv spijkers op laag water te zoeken.
Geplaatst: 14.12.2010 - 19:41
door Leeuwarden
Ik heb die mening ook. Al was het alleen al omdat een medewerker van T-mobile mij daar uitdrukkelijk op gewezen heeft dat als ik dat niet doe, de tweede sim niet correct werkt.
Geplaatst: 14.12.2010 - 19:47
door aertssenhjc
VolvoRob schreef:Tjonge Aertsen, te veel koffie gehad? Dat kan volgens mij ook anders.
Het is duidelijk, jij bent de expert. Wees dan een held en geef de oplossing, ipv spijkers op laag water te zoeken.
Klopt!

Expert zijn, zijn jou woorden... net als die ik ben van mening dat zin.... daar schiet niemand iets mee op...
Dit is een zaak die ik (zelfs als expert

) niet kan doen oplossen. Ik ben zelfs overgestapt door dit geemmer. Dit is iets wat aangekaart moet worden (inmiddels wel door mij) bij de consumenten bond.
Deze duiken erin, maar ik zie er weinig heil in...
En spijkers op laag water zoeken?? Ik ben al een dikke 6 maanden bezig met dit...en jij komt in dit topic (gelijk je eerste post) en zegt hoe het zit, zonder kennis van zaken te hebben.
Daar zakt bij mij een beetje de broek van af.....
Graag nu weer on topic a.u.b... je kunt me Pm'en mocht je het willen.
Geplaatst: 14.12.2010 - 19:57
door VolvoRob
Zelfs als je kritiek terecht is, zou je je nog normaal uit kunnen drukken.
(of wat van die duct tape van je gebruiken).
PM-en hoeft wat mij betreft niet.
Geplaatst: 14.12.2010 - 19:58
door VolvoRob
En wat ga je tegen Leeuwarden zeggen?
Geplaatst: 14.12.2010 - 20:00
door VolvoRob
On topic: ik heb jaren met een duo-SIM van Vodafone gewerkt, zonder enig probleem. Sinds ik een KPN nummer heb moet ik altijd de mobiel op vliegstand zetten (of uit) als ik de boordtelefoon wil gebruiken.
Geplaatst: 14.12.2010 - 20:01
door aertssenhjc
Ik snap zijn probleem ook niet zo goed. (als er Uberhaubt een probleem is)
Leeuwarden is dan een van de weinige die (nog) geen problemen heeft. Ik hoop voor hem dat dat zo blijf BTW....
Geplaatst: 14.12.2010 - 21:25
door jpwg001
VolvoRob schreef:Ik blijf van mening dat het te maken heeft met een dubbel signaal. Je kunt niet én je mobiel én de autotelefoon tegelijk in het net hebben, tenminste niet met KPN.
In mijn geval heeft het daar niets mee te maken. Ik zet mijn Nokia in flight-modus en dan pas de autotelefoon aan.
Geplaatst: 17.12.2010 - 18:45
door Arjen_R
Net gebeld door t-mobile. ik moet een nieuwe simkaart proberen. Helpt dit niet, dan gaan ze het niet verder onderzoeken en kan ik een klacht indienen bij t-mobile. Binnen 30 dagen moeten ze dan reageren.
Hier bekruipt mij het gevoel van het befaamde lijntje waar iemand aan gehouden kan worden
We gaan het maar weer mee maken...
Geplaatst: 19.12.2010 - 21:36
door jpwg001
Ik bungel ook nog aan dat lijntje, heb al wel 50% korting voor 4 maanden gekregen als compensatie, verder zien we het wel...
Geplaatst: 21.12.2010 - 23:08
door Arjen_R
De klacht is inmiddels ingediend. Korting ter compensatie is voor mij geen optie. Ik gebruik de autotelefoon voornamelijk zakelijk, en dan moet het gewoon werken... we wachten af.
Geplaatst: 22.12.2010 - 18:48
door jpwg001
Die korting is ook maar een zoethoudertje hoor, maar ik neem hem wel aan...
Geplaatst: 28.12.2010 - 20:59
door Arjen_R
Eerst gebeld met de volvo dealer. De geintegreerde carkits blijken geen 1800 Mhz te ondersteunen. Daarmee wordt het probleem al een stuk duidelijker
Op de vraag aan t-mobile waarom ik tot september 2010 wel kon bellen met die carkit kwam het volgende antwoord:
T-Mobile heeft Orange overgenomen in 2008 en Orange beschikte wel over 900 Mhz kavels. De netwerken hebben tijdelijk naast elkaar bestaan, maar bij de integratie van Orange in T-Mobile zijn ook de netwerken "in elkaar geschoven". Hierbij zijn de masten van Orange naast die van T-Mobile gebruikt. Deze masten zijn geleidelijk vervangen door standaard 1800 Mhz apparatuur; onze beheerorganisatie is daar immers op toegerust. Formeel is dit proces al enige tijd afgerond. Hierna was de Orange infrastructuur dus overbodig. Een landelijk netwerk is echter niet zomaar ontmanteld. Ik heb hier geen feitelijke informatie over, maar het meest waarschijnlijke scenario is dat de stekker er uiteindelijk in september definitief is uitgetrokken.
Verder gaf t-mobile aan:
In het oogpunt van T-Mobile is uw carkit dan ook verouderd en is een upgrade of vervanging de oplossing voor het probleem.
In de Algemene Voorwaarden van t-mobile blijkt te staan:
De Klant mag slechts gebruikmaken van de Dienst met door het Ministerie van Verkeer en Waterstaat goedgekeurde mobiele apparatuur die geschikt is om gebruikt te worden op het Netwerk.
Conclusie van t-mobile:
Conform de algemene voorwaarden heeft u dus geen recht op een vergoeding of vergelijkbaar.
Waarvan akte...