Pagina 10 van 30

Geplaatst: 08.03.2012 - 08:44
door NielsPHEV
Paul schreef:Volgens mij gewoon een T6 met Polestar.
Denk het niet want standaard polestar past de Vmax begrenzing niet aan, men claimt hier dat de auto's meer dan 250 km/h halen. Of een speciale polestar wellicht Rica

Geplaatst: 08.03.2012 - 09:16
door Ben
NielsV70 schreef:grappige dat een T6 gewoon wordt omschreven als "type 6" Ben benieuwd wat de redacteur van een D3 zou maken....
Duivelse 3

Geplaatst: 08.03.2012 - 09:49
door edraket
Rica is altijd de huistuner van de KLPD geweest in het verleden. Ik denk dat dat nu ook weer het geval is.

Geplaatst: 08.03.2012 - 10:05
door diesel01
Die 270km/h gaan ze hier niet halen schat ik zo in.
Trouwens wel weer kansen reactie's onder dit bericht in de telegraaf.
http://www.telegraaf.nl/binnenland/1167 ... ren__.html
Ze kunnen wel de Duitse 3 voor blijven mits de begrenzer er nog op zit.

Geplaatst: 08.03.2012 - 10:08
door Paul
Ik was hem zaterdag al tegen gekomen op de A2 oprit vanaf Amsterdam dus. Ik ging Amsterdam binnen en zij uit, maar dat ging me toch een partij hard, ECHT NIET NORMAAL, ik werd op de andere kant van de weg zo weggeblazen, gaaf!

Geplaatst: 08.03.2012 - 10:32
door diesel01
Paul schreef:Ik was hem zaterdag al tegen gekomen op de A2 oprit vanaf Amsterdam dus. Ik ging Amsterdam binnen en zij uit, maar dat ging me toch een partij hard, ECHT NIET NORMAAL, ik werd op de andere kant van de weg zo weggeblazen, gaaf!
Ik kan mij voorstellen als de specs echt uit komen op 370pk dat niet jan en alleman in deze bommetjes gaan rijden.
Op nat wegdek op het gas gaan met een 4wd drift tot gevolg, ben benieuwd of er ook wat naar het noorden komt.
De snelwegen zijn lang en leeg hier, de A7 richting N.Schans en dus Dld is doorvoer naar het achterland één M5 die een Volvo eruit rijdt.

Geplaatst: 08.03.2012 - 11:18
door Iroll
Ben benieuwd hoe lang ze heel blijven. En wat voor praktisch nut heeft het om er maar 4 te hebben? Ze staan waarschijnlijk vaak en langdurig in onderhoud of voor schade zodat de effectieve inzet erg beperkt is. En voordat ze dan terplekke zijn is het geboefte al lang en breed gevlogen lijkt me. Het zal wel een experiment zijn om te zien of er meer bij moeten komen verwacht ik.

Geplaatst: 08.03.2012 - 11:33
door Ben
Zouden ze écht in de krant zetten wat ze aan het doen zijn? Afbeelding

Geplaatst: 08.03.2012 - 11:39
door V70 D5 Ed. II Geartronic
Ze staan waarschijnlijk vaak en langdurig in onderhoud of voor schade zodat de effectieve inzet erg beperkt is.
Waarom zou dat zo zijn?

Geplaatst: 08.03.2012 - 12:01
door Iroll
V70 D5 Ed. II Geartronic schreef:
Ze staan waarschijnlijk vaak en langdurig in onderhoud of voor schade zodat de effectieve inzet erg beperkt is.
Waarom zou dat zo zijn?
Omdat er zo voorzichtig mee gereden wordt! Politiemannen zijn net gewone mensen :shock:
Deze getunede versies worden wel zeer regelmatig op vol vermogen gebruikt itt particulier getunede exemplaren. Dus kan je er donder opzeggen dat ze zeer regelmatig in de garage staan voor onderhoud.
En dan heb je ook nog de nodige bezoekjes aan schadeherstelbedrijven.

Geplaatst: 08.03.2012 - 13:03
door diesel01
Ben schreef:Zouden ze écht in de krant zetten wat ze aan het doen zijn? Afbeelding
Tuuurlijk :roll:
De vraag is ook wat wil men ermee bereiken het bij kunnen houden van verdachten is 1, ik zie politie NL niet zo snel verdachten bij een achtervolging een tik geven zoals dat in Amerika gebeurt.
Tenzij.... :-k hmmm "gauw een bullbar bestellen doet"
Ik voorspel kamervragen bij bij dat soort actie's

Geplaatst: 08.03.2012 - 13:29
door M.E. AMC
stond vanmorgen in de telegraaf,
de heren van recht en orde zijn het zat on weggereden te worden
door criminelen en hebben 4 V70's T6 aangeschaft om de 200+ servaillance weer op te pakken.

Geplaatst: 08.03.2012 - 13:50
door Fredhead
Ik vraag me ook een klein beetje af hoe snel zo'n V70 achterin een andere auto wordt geparkeerd bij een achtervolging op hoge snelheid.

Niet om aan de rijkunsten van de heren politieagent te twijfelen, maar juist aan die van de overige weggebruikers.
Zie wel eens een auto hard voorbij komen en hoe vaak daar wel niet goed op wordt gereageerd. (bijvoorbeeld nog even denken ervoor te kunnen zodat de ander een noodstop kan maken, wil geen van beide kanten goed praten maar dit soort dingen bijvoorbeeld)
Lijkt me dat dit bij een politieauto die met zwaailichten en sirene aan komt mogelijk niet anders is.

Geplaatst: 08.03.2012 - 15:27
door Phacoid
De achtervolging waarover zij het hebben zijn sowieso al niet veilig en houden nogal wat risico's in, maar je hebt wel gelijk wat betreft de andere weggebruikers. Ik heb vorige maand van 125km/u mogen alle remmen dichtgooien voor een idioot die dacht op het laatste moment even voor te schieten aan 60km/u. De auto wist ook even niet meer goed waar zijn kop stond.

Geplaatst: 08.03.2012 - 16:06
door Discovery
Waarom meer dan 4? Deze wagens zijn bedoelt om 's nachts met gti'tjes e.d. mee te komen. Een D5 is dan gewoon net te traag. Voor de rest is een D5 meer dan voldoende en een stuk goedkoper. Uiteindelijk ging de aanbesteding tussen de 520d en V70 D5, waarbij na tests is gekozen voor de V70. Anders waren deze snelle wagens zeer waarschijnlijk 535d's geweest.

Geplaatst: 08.03.2012 - 16:13
door V70/2.4D/2003
Ik vraag me ook een klein beetje af hoe snel zo'n V70 achterin een andere auto wordt geparkeerd bij een achtervolging op hoge snelheid.
Niet, tenzij het "geweld proportioneel is".
En wat voor praktisch nut heeft het om er maar 4 te hebben
Dit is wat ze noemen: nachtdienstauto. Althans, ik verwacht dat ze hem alleen in de nacht gebruiken want overdag heeft het geen zin. Met hulp van je mobilofoon ben je dan vele malen efcectiever omdat er meer dan voldoende van de dienderij onderweg is.

En hoe lang ze heel blijven? De tijd zal het leren. De Porsche ging ook kapot en daar hadden ze in die dagen gewoon motorblokken voor staan.

Geplaatst: 08.03.2012 - 16:27
door hotpants
Paul schreef:Volgens mij gewoon een T6 met Polestar.

Nee RICA

Geplaatst: 08.03.2012 - 16:28
door dutchlimits
Als ik die serie police interceptors kijk (in NL politie op je hielen), dan verbaas ik mij erover hoe vaak zij die politie auto's tegen de auto van de achtervolgende rammen, hoe verrot zijn die auto's dan wel niet op den duur? Je kan zo'n auto toch niet 100 keer repareren..

Geplaatst: 08.03.2012 - 16:29
door hotpants
Iroll schreef:Ben benieuwd hoe lang ze heel blijven. En wat voor praktisch nut heeft het om er maar 4 te hebben? Ze staan waarschijnlijk vaak en langdurig in onderhoud of voor schade zodat de effectieve inzet erg beperkt is. En voordat ze dan terplekke zijn is het geboefte al lang en breed gevlogen lijkt me. Het zal wel een experiment zijn om te zien of er meer bij moeten komen verwacht ik.

Het klopt dat de auto's meer onderhoud krijgen dan normaal gesproken, maar als ik het hier bekijk in de werkplaats is niet gek veel meer dan een normale auto.

Geplaatst: 08.03.2012 - 16:39
door diesel01
hotpants schreef:
Paul schreef:Volgens mij gewoon een T6 met Polestar.

Nee RICA
Die 370pk komt jou ook bekend voor?
Maw dat is het aantal die er tot beschikking staat.