Pagina 10 van 13
Geplaatst: 23.05.2011 - 00:14
door TrickyZ
Ik rijd een C30 D2 van augustus 2010. Ik heb hierin proefgereden, en in een van oktober 2010 bij een andere dealer. Die was krachtiger, en had inderdaad die "launch control". Ik heb mijn auto laatst teruggebracht voor een lakschade, en gelijk gevraagd of "de laatste software" er op zit. Tot 2 keer toe zei men dat dit zo was. Toch rijdt de auto echt anders dan die andere D2. Geen gestotter, maar onzuinig. Hoe kan ik nu checken hoe en wat?
Geplaatst: 24.05.2011 - 14:05
door Jeroen82
Ik heb er nu inmiddels bijna 25.000 km opzitten maar het karakter van de motor is echt heel verschillend. De ene keer trekt deze goed door in alle versnellingen en de andere keer houdt deze in en ben je vooral in de 1 & 2 zeer zwak. En dit is niet dat het warm / koud is.
Ergens heb ik het gevoel dat deze motor door een aantal overgevoelige sensoren nogal wordt geknepen.
Op zich geen slechte motor maar ik had er toch wat meer van verwacht. Volgende keer toch maar weer wat snellers.....
Geplaatst: 24.05.2011 - 14:08
door Jeroen82
TrickyZ schreef:Ik rijd een C30 D2 van augustus 2010. Ik heb hierin proefgereden, en in een van oktober 2010 bij een andere dealer. Die was krachtiger, en had inderdaad die "launch control". Ik heb mijn auto laatst teruggebracht voor een lakschade, en gelijk gevraagd of "de laatste software" er op zit. Tot 2 keer toe zei men dat dit zo was. Toch rijdt de auto echt anders dan die andere D2. Geen gestotter, maar onzuinig. Hoe kan ik nu checken hoe en wat?
Lijkt me erg lastig, toen ik mijn auto bij 20k km de keerste grote beurt kreeg is ook de nieuwste software geladen maar geen verschil.
Ik kreeg een leen c30 mee met het oude type 1.6d motor en deze was gewoon merkbaar vlotter ondanks dat deze motor minder vermogen heeft.
Geplaatst: 24.05.2011 - 16:44
door TrickyZ
Ja, ik herken jouw analyse. Ik heb ook het gevoel dat de motor erg geknepen wordt. Ik heb hiervoor ervaring met een getunede VW 1.9tdi (met roetfilter) die na tuning heerlijk reed. Snel en zuinig. Deze D2 is veel stiller, wat me erg goed bevalt, maar ik mis de power wel en dan ga je je toch afvragen waarom het ene demomodel anders rijdt dan de andere. Wellicht is het uit te lezen met een OBD tool?
Geplaatst: 24.05.2011 - 20:23
door 945i
Maar een 1.9TDI is wel even wat anders als de PSA 1.6d/D2...
Geplaatst: 24.05.2011 - 20:34
door The Volvoboy
Hobbelbak (ervaring)
Geplaatst: 24.05.2011 - 20:37
door 945i
Vlot en zuinig (meer ervaring) :razz:
Geplaatst: 24.05.2011 - 21:28
door The Volvoboy
Niet te doseren (nog steeds ervaring

)
Geplaatst: 24.05.2011 - 21:36
door TrickyZ
Snelle tractor (nog veel meer ervaring)

Geplaatst: 24.05.2011 - 21:39
door The Volvoboy
Wij hadden een Golf IV Variant 1.9 TDI 100 pk gekocht i.p.v. de Volvo. Die is binnen een maand weer de deur uit gegaan, gelukkig was de Volvo nog niet verkocht

Geplaatst: 24.05.2011 - 21:40
door The Volvoboy
Maar goed, nu weer on topic

Geplaatst: 25.05.2011 - 07:20
door Paul
Maar hoe komen jullie er steeds achter dat er nieuwe software ingaat?
Geplaatst: 25.05.2011 - 08:55
door TrickyZ
Dat is inderdaad de grote vraag. Je moet afgaan op wat de dealer zegt (nota bene de verkoper...), en ik kan het niet controleren. Als iemand weet hoe ik het kan controleren dan hoor ik het graag. Ik zou me iets kunnen voorstellen van een OBD tool, maar op Volvo gebied weet ik hier nog niet veel van. Bij VAG heb je zoiets als VAGCOM.
Geplaatst: 27.05.2011 - 14:03
door phustje
Over tunen gesproken: Is het al mogelijk bij de D2 en zijn mensen met ervaringen?
Geplaatst: 27.05.2011 - 15:12
door TrickyZ
Ik heb RICA gebeld. Is niet mogelijk, en ze weten ook niet wanneer wel. Heico heeft een setje, maar dat is een externe box, en daar heb ik niet zo'n goed gevoel bij.
Geplaatst: 27.05.2011 - 15:24
door Cranb
TrickyZ schreef:Ik heb RICA gebeld. Is niet mogelijk, en ze weten ook niet wanneer wel. Heico heeft een setje, maar dat is een externe box, en daar heb ik niet zo'n goed gevoel bij.
Zat gisteren toevallig bij ziptuning.nl te kijken en daar staat de D2 wel bij. Ik weet alleen niet of dat wellicht ook zo'n externe box betreft.
http://www.ziptuning.nl/chiptuning/Volv ... tml#header
Geplaatst: 27.05.2011 - 16:39
door TrickyZ
Die tent vertrouw ik voor geen meter. Veel te glad allemaal.
Geplaatst: 27.05.2011 - 20:34
door Minxz
TrickyZ schreef:Die tent vertrouw ik voor geen meter. Veel te glad allemaal.
Ik heb toch best een goede ervaring met dit bedrijf.
Ze doen gewoon wat ze beloven. Goede service en een soepeler en krachtigere motor.
Ik heb een kapotte turbo gehad met mijn peugeot binnen de garantietermijn. Ik heb toen telefonisch contact gehad met Ziptuning, en zij drukten mij op het hart om contact met hen op te nemen (voor een oplossing) als de Peugeot dealer moeilijk zou gaan doen. Zij geven aan dat ze de motorgarantie overnemen indien er problemen zijn.
Dit is echter niet nodig geweest omdat de dealer kosteloos de turbo heeft vervangen.
Als de D2 niet van mijn werkgever was geweest dan zou ik 'm zo laten chippen bij ze.
Geplaatst: 03.06.2011 - 22:48
door Vincent74
Ik heb inmiddels ook de nodige kilometers met de mijne gereden (rond de 32k), het stotteren heb ik gelukkig nog nooit last van gehad. verbruik zit gemiddeld op 6.1L/100km.
Wat ik wel ergerlijk vindt is dat gebonk bij schakelen en koppeling op laten komen.
De auto is hiervoor diverse malen voor bij de dealer geweest en daar weten ze niet wat te doen. Uiteindelijk heb ik een mailtje gestuurd naar de importeur waarop ik vrij snel een reactie kreeg, ze wilden graag het probleem analyseren in Beesd.
Conclusie van het bezoek: het is een product eigenschap!
Zoals meerdere mensen ben ook ik zwaar teleurgesteld in de D2, maar ja, wat doe je eraan???
Geplaatst: 03.06.2011 - 22:52
door The Volvoboy
Een D3 erin lepelen
