Pagina 10 van 162
Geplaatst: 29.06.2012 - 07:28
door BartS
Yep, dat is wat me is verteld. Ik denk dat de leasemaatschappijen (in Nederland) vooraan staan.
Geplaatst: 29.06.2012 - 07:58
door hotpants
BartS schreef:Ik begreep van mijn dealer dat ze er in 2013 (wellicht) 1 kunnen krijgen en dat je daar op mag intekenen als je belangstelling hebt.
Dat klopt voor de eerst 135 die gaan komen vanaf januari 2013. Modeljaar 2014 worden er 500 geproduceerd waar je je nu al voor kunt inschrijven
Geplaatst: 29.06.2012 - 10:52
door NielsPHEV
ik heb begrepen dat 5000 stuks MY 2014 vanaf week 20 2013 geproduceerd worden en dat het nog niet bekend is hoeveel er naar nl komen. Wel heeft men aangegeven dat je een productieplaats kunt reserveren voor MY 2014
Geplaatst: 29.06.2012 - 11:05
door RichieB
Is de strategie dan veranderd? Er zouden eerst 2 batches van 1000 stuks worden gemaakt (2012+2013), en pas daarna 5000 stuks (2014). Ik nam aan dat dit over kalenderjaren ging omdat er geen MY12 van de V60 hybrid bestaat.
Geplaatst: 29.06.2012 - 11:12
door NielsPHEV
Volgens mij is er niets veranderd, volvo heeft altijd al gecommuniceerd dat er eerst 1000 en vervolgens 5000 worden gemaakt wel is volgens mij de uitlevering iets vertraagd toc de eerste meldingen. sprak men eerst over nov 2012 begrijp ik nu dat het beging 2013 is geworden.
Het scneraio van twee batches van 1000 stuks heb ik nog niet eerder gehoord
Geplaatst: 29.06.2012 - 11:27
door RichieB
Ik heb het even nagezocht, en ik zat ernaast. Er is een productie van 1000 stuks aangekondigd voor MY13 (uitlevering vanaf najaar 2012), waarna voor MY14 de capaciteit wordt verhoogd naar 5000 stuks. Geen verandering dus inderdaad.
Geplaatst: 29.06.2012 - 11:31
door NielsPHEV
@RitchieB voor jou maakt het niets uit naar ik begrijp je hebt er eentje van de eerste serie MY 2013 toch !
Geplaatst: 29.06.2012 - 11:41
door RichieB
Hebben is een groot woord. Hij is besteld, maar ik heb nog geen productiedatum teruggekregen uit België/Zweden.
Geplaatst: 29.06.2012 - 12:01
door Jeroen
Die van mij wordt half maart, daarna heb ik al mei gehoord.
Geplaatst: 29.06.2012 - 12:01
door BartS
Ik ben in oktober 2014 toe aan een andere lease-auto, wellicht moet ik de leasemaatschappij nu alvast maar benaderen.

Geplaatst: 29.06.2012 - 12:01
door Jeroen
Wat ga jij eigenlijk doen Niels?
Heb je nog naar Belgie gebeld?
Geplaatst: 30.06.2012 - 14:48
door Soepkop
Gisteren vertelde de dealer mij dat op dit moment inderdaad ingetekend kan worden voor een PIH die dan naar verwachting september 2013 geleverd wordt. Dit zal dan dus MY2014 zijn. Er zijn op dit moment nog productieplaatsen vrij (maar volgens mij begint de belangstelling voor de PIH danig grote vormen aan te nemen en is enige haast met bestellen volgens mij wel geboden).
Omdat de kosten voor mijn huidige V60 toch wel aardig doortikken (als zelfstandig ondernemer betaal ik in de BV de kosten van de auto en daar bovenop in privé de bijtelling ad EUR 500 netto per maand), overweeg ik sterk om ook voor de aanschaf van een PIH te gaan. Maar omdat we deze week ons huis hebben verkocht en op zoek zijn naar een nieuwe woning, staat mijn hoofd er niet echt naar om weer een forse investering te doen (hoewel die pas september volgend jaar afgetikt hoeft te worden....). Prius en CT oplossingen spreken mij niet echt aan - ik blijf toch wel erg graag V O L V O trouw. Heb geïnformeerd naar de V40's D2 die voor 1 juli op kenteken zijn gezet en die dus profiteren van de 14% bijtelling. Mijn dealer krijgt er twee als demo. Of ze te koop waren

Niet dus. Uiteraard t.z.t. wel, maar dan wordt er ook een stormloop op verwacht. En eigenlijk is zo'n V60 PIH wel erg cool
Succes met wachten mannen! Lijkt me leuk om t.z.t. een PIH meeting te organiseren. Kunnen jullie je auto's showen en kunnen diegenen die geïnteresseerd zijn in de aanschaf van een PIH hun licht opsteken.
Geplaatst: 11.07.2012 - 09:35
door sandershortie
Adviseren jullie een PIH in Belgie of Duitsland te bestellen, in duitsland is de auto nog 2100 euro goedkoper en kan je veel opties los bestellen ipv in een pakket...
Hoor namelijk niet hele goede verhalen over de navigatie van Volvo, kan iemand dat beamen??
In belgie zeggen ze nog in april te kunnen leveren.. Iemand die de duitse levertijden weet?
Geplaatst: 11.07.2012 - 09:50
door RichieB
Het probleem in Duitsland is het laten bezorgen van de auto. Zonder bezorgen betaal je duitse BTW die je weer terug moet vragen bij de duitse belastingdienst. Ik heb trouwens geen info kunnen vinden over de duitse PIH. Heb jij een link naar de folder/prijslijst?
Geplaatst: 11.07.2012 - 10:06
door sandershortie
Als je kijkt op de volvo site van de kan je hem downloaden... Hopen dat leasetarief de goede kant op valt met de belgische prijzen en dat de leasemaatschappij hem wil bestellen bij de dealer in Mechelen...
http://www.volvocars.com/de/all-cars/vo ... loads.aspx daar kan je de prijslijst PIH kiezen...
56900 euro..
Nu xenium pakket, audio prenium en getint / gehard glas als optie lopen...
Geplaatst: 11.07.2012 - 20:47
door RichieB
Bedankt voor de link. Inclusief alle pakketten en Premium Audio kom ik in Duitsland uit op 54016 euro ex btw. Dat is maar 446 euro minder dan in België. Dit komt vooral door de hogere prijs van de Premium Audio in Duitsland. Dan zou ik alsnog voor België zijn gegaan. Veel dichterbij voor het onderhoud.
Een leasemaatschappij die hem in het buitenland voor je gaat bestellen? Dat is wel heel erg meedenken met je klanten. Ik hoop voor je dat het lukt.
Geplaatst: 11.07.2012 - 22:48
door sandershortie
Ik richt me nu op een Belgische dealer inderdaad, ik hoop inderdaad dat de leasemij graag 2 zulke auto's in contract wil hebben en ze wil bestellen bij de dealer in Belgie..
960 euro per maand ( 60, 40.000km) voor de auto met premium audio en getint glas en 990 incl xenium pakket...
De C30 moet nog 11 maanden dus zou mooi op elkaar aan kunnen sluiten..
Geplaatst: 12.07.2012 - 07:30
door Paul
Netjes zeg!!
Geplaatst: 18.07.2012 - 23:07
door Autozoeker
Hoe doen jullie dat met de betaling ?
Vinden jullie het niet eng om een halve ton (!) voor levering over te maken?
Geplaatst: 19.07.2012 - 00:56
door RichieB
Dat is het ook als je in Nederland een auto koopt hoor. De volgorde is: Volvo levert auto aan dealer, dealer meldt dit aan koper, koper maakt geld over, dealer levert aan koper. Het enige echte risico dat je loopt is als de dealer tussen overmaken en levering failliet gaat. Dat zou je kunnen voorkomen door met cash te werken, maar dan zit je veelal toch aan een forse aanbetaling vast.