Pagina 10 van 15
Geplaatst: 26.08.2011 - 21:55
door HansEindhovenV70
Hoop dat je van de rekening niet alsnog achterover valt...

Geplaatst: 26.08.2011 - 21:58
door dik999
dat hoop ik natuurlijk ook. Is een waterpomp en een distributieriem bijgekomen. 10 X harde klepzitting van 48 ex, 10 x klep van 15 ex en 10 x bussen van 12 ex. Dan de waterpomp en de distributieriem en alle arbeidsloon. Afwachten wat het totaal plaatje gaat zijn.
Geplaatst: 28.08.2011 - 18:35
door Thijs
veel...
Geplaatst: 28.08.2011 - 19:22
door dik999
ben ik ook bang voor
Geplaatst: 28.08.2011 - 22:58
door V70/2.4D/2003
Pfff. Zie ik dit topic weer voorbij komen. Ik was al bang dat hij weer naar de ......zou zijn maar gelukkig, 't gaat nu over de centen.
Geplaatst: 30.08.2011 - 20:21
door V70D5AWD
En, hebben ze de balans al opgemaakt ?
Geplaatst: 30.08.2011 - 22:33
door dik999
nog niet.
Geplaatst: 10.01.2012 - 18:38
door dik999
dik999 schreef:nog niet.
rekening was opgemaakt. Tegen de 3000 euro aan.
bijna 20.000 gereden
Maar nu weer het volgende probleem. Auto staat in duitsland en zal gerepatrieerd moeten worden. Op de snelweg geen oliedruk meer. Gestopt, twee liter olie erbij, getankt en rijden maar weer. Na 25 kilomter geen oliedruk. Snel naar tankstation, 5 liter olie gekocht en vullen maar. Het liep er helaas even hard weer onderuit. Door een zeer onvriendelijke adac medewerker naar garage gesleept. Daar konden ze niet meteen bekijken wat het is. Auto zal nu op transport gezet worden en zal hier naar gekeken worden. Voor ons nu de bekende druppel. We stoppen ermee. Na alle jaren goede volvo's te hebben gehad is dit een barrel. Helaas maar waar. Onvoorstelbaar wat er allemaal mis kan gaan bij een auto. Lichtpuntje is dat ik door de vele kilometers nog steeds slecht 26 cent de kilometer kwijt ben en dan staat de auto op retswaarde 0. De reaparaties zit ik echter niet op te wachten en het is steeds weer behoorlijk slikken.
wordt wederom vervolgd.
Geplaatst: 10.01.2012 - 18:48
door toppertje
tja mischien was een diesel toch een betere keus geweest achteraf.
maarja,achteraf kijk je een koe........zeggen ze hier.
kon je niet zien waar de olie er uit lekte?
Geplaatst: 10.01.2012 - 18:53
door Oceanracer
Het zou gewoon de vriesstop kunnen zijn...
Geplaatst: 10.01.2012 - 18:53
door BlackcurrantV70
Sh.t man, das balen.
sterkte met het zoeken naar een opvolger.
Geplaatst: 10.01.2012 - 18:53
door dik999
toppertje schreef:tja mischien was een diesel toch een betere keus geweest achteraf.
maarja,achteraf kijk je een koe........zeggen ze hier.
kon je niet zien waar de olie er uit lekte?
nee al te veel olie verspreid over de motor. Zeker ga ik nu voor een diesel. Heb alle jaren, nu al 35 LPG gereden, maar dit was duidelijk een verkeerde keuze. Hoop nog dat het slechts een slangetje of iets is
Geplaatst: 10.01.2012 - 18:54
door dik999
dank je. Weet niet of het Volvo wordt. al heb ik slechts een slechte ervaring nu
BlackcurrantV70 schreef:Sh.t man, das balen.
sterkte met het zoeken naar een opvolger.
Geplaatst: 10.01.2012 - 19:49
door BlackcurrantV70
We hopen dat je alle vertrouwen in Volvo nog niet kwijt bent.
Ik was ook doodsbang toen ik mijn V70 kocht dat het een kat in een zak was, omdat hij maar 18maand oud was en 35000km gelopen, maar gelukkig slechts enkele kleinigheden ervaren, en alles onder garantie opgelost.
Geplaatst: 10.01.2012 - 19:56
door Gast
Oceanracer schreef:Het zou gewoon de vriesstop kunnen zijn...
Dat is meer iets voor de D5's
Ik gok op een slangetje, tja ± 320.000 km en 11 jaar oud kan dat natuurlijk best.
Maar voor het zelfde geld heeft een steentje de caterpan geraakt.
Als het wel iets is met de kop, kan dik999 volgens mij terug voor reparatiegarantie.
We zijn dik999 als Volvorijder nog niet kwijt.

Geplaatst: 10.01.2012 - 21:51
door dik999
AlexV70 schreef:Oceanracer schreef:Het zou gewoon de vriesstop kunnen zijn...
Dat is meer iets voor de D5's
Ik gok op een slangetje, tja ± 320.000 km en 11 jaar oud kan dat natuurlijk best.
Maar voor het zelfde geld heeft een steentje de caterpan geraakt.
Als het wel iets is met de kop, kan dik999 volgens mij terug voor reparatiegarantie.
We zijn dik999 als Volvorijder nog niet kwijt.

carterpan zou best kunnen. Door onderzoeken andere lekkage is de beschermkap aan de onderkant nog niet bevestigd. Zou bij de volgende beurt gebeuren.
Geplaatst: 10.01.2012 - 21:57
door Gast
dik999 schreef:carterpan zou best kunnen. Door onderzoeken andere lekkage is de beschermkap aan de onderkant nog niet bevestigd. Zou bij de volgende beurt gebeuren.
Die "andere lekkage" die plotseling wel heel erg is geworden?
Ik begrijp dat ze totaal geen idee hadden?
Geplaatst: 10.01.2012 - 22:00
door dik999
AlexV70 schreef:dik999 schreef:carterpan zou best kunnen. Door onderzoeken andere lekkage is de beschermkap aan de onderkant nog niet bevestigd. Zou bij de volgende beurt gebeuren.
Die "andere lekkage" die plotseling wel heel erg is geworden?
Ik begrijp dat ze totaal geen idee hadden?
nee ik ben niet duidelijk geweest denk ik. De lekkage waar ze naar op zoek waren, kwam van het kleppendeksel. Lag olie op de beschermkap en die kap is gereinigd en die olielekkage is uiteindelijk verholpen..
Kap er nog niet opgezet omdat eerst zker moest zijn datr lekkage was opgelost
Geplaatst: 11.01.2012 - 07:30
door Thijs
Dus de olielekkage is alweer opgelost?
Geplaatst: 11.01.2012 - 08:18
door dik999
Thijs schreef:Dus de olielekkage is alweer opgelost?
er was sprake van olie op kleppendeksel na reparatie van de kleppen. Het heeft lang geduurd, voordat duidelijk was waar dit vandaan kwam. Dit is uiteindelijk ontdekt en lijkt verholpen. Voordat de kap eronder wordt egzet en bovenop kleppendeksel de beschermkap wirdt gemonteerd, willen we eerst zeker weten dat de lekkage hiervan weg was. De kappen zouden dan bij aankomende beurt teruggezet worden.
Deze olielekkage is van heel andere orde. Komt niet van boven kleppendeksel, maar ergens anders vandaan en is veel heftiger. De olie stroomde er gewoon uit na bijvullen. Auto is nog niet terug uit Duitsland, dus weet ik nog niet wat er aan de hand is