Problemen met aftermarket xenon in V70 2005 *opgelost*

In deze rubriek dus alleen over de V70 met 'schouders'.
Ga voor de V70 Classic (dus het 850 model) naar de 850 rubriek.
Gebruikersavatar
Paul
Geartronic member
Berichten: 33127
Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38

Over het bewegen van de lampen bij het opstarten. Mijn eerste C30 heb ik er nooit op kunnen betrappen dat hij bewoog. Mijn tweede C30 deed dat af en toe, maar vooral als ik met zijn 3en opeens in de auto zat ipv 1. En mijn huidige V50 die koplampen gaan alle kanten op als ik hem start hier in de garage.
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus

MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
Gebruikersavatar
Oceanracer
Geartronic member
Berichten: 22959
Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
Locatie: Groningen

Thijs schreef:Ik heb ze van de week ook wat hoger afgesteld. Gewoon met een mechanische verstelling. Nu heb ik een mooi lichtbeeld!
Turbodesk schreef:Waardoor mijn lampen nu ook iets hoger staan.
Jongens, als je (met of zonder xenon) nou ook al zelf gaat vogelen met de hoogteregeling (waardoor deze nu wellicht hoger staat dan bij de APK is toegestaan) is 't toch niet zo vreemd dat er hier geregeld zo fel wordt gereageerd, als het over xenon gaat?
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

IK heb ze te hoog gezet IK kan alles nu beter zien, en die ander die er hinder van heeft? dat maakt IK niets uit...
heel kenmerkend allemaal voor mensen die in de IK modus staan...
Volvo for life
Gebruikersavatar
V70/2.4D/2003
8th Gear member
Berichten: 16549
Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
Locatie: Noord-Groningen

Jongens, als je (met of zonder xenon) nou ook al zelf gaat vogelen met de hoogteregeling (waardoor deze nu wellicht hoger staat dan bij de APK is toegestaan) is 't toch niet zo vreemd dat er hier geregeld zo fel wordt gereageerd, als het over xenon gaat?
+ een heleboel.

En verder: Uw voertuig mag niet zijn voorzien van verblindende verlichting. Heeft U dat wel dan zal een "tevredenheidsbetuiging in geel" tijdens een goed gesprek aan de kant van de weg Uw deel zijn.

Amen.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Gebruikersavatar
diesel01
Geartronic member
Berichten: 21218
Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27

Gewoon door de dealer laten doen.
Ik heb een hekel aan verblindend dimlicht van een ander, waarom zou ik een ander dat wel aan doen..
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
Gebruikersavatar
Brambo67
3rd Gear member
Berichten: 385
Lid geworden op: 04.01.2007 - 11:25

diesel01 schreef:Gewoon door de dealer laten doen.
Ik heb een hekel aan verblindend dimlicht van een ander, waarom zou ik een ander dat wel aan doen..
Of uiteraard zelf met het daartoe bestemde apparaat op een volledig vlakke vloer en net onder de afkeurlijn.... Mijn lampen, origineel gemonteerde Adaptieve Bi-Xenon's stonden voor mijn gevoel te kort voor de auto te schijnen. Dat had ik overigens ook bij mijn vorige 'nieuwe' V70 met dezelfde lampen. De test met het afstel apparaat bij een bevriende garagehouder wees uit dat ik gelijk had. Er zit ook niet voor niets nog steeds een handmatige verstelmogelijkheid op. De lampen staan dus nu niet té hoog maar precies goed. Ik denk dat menig Volvo rijder schrikt van de afstelling van de lampen, vaak te laag dus.

Ik ben het absoluut met iedereen eens die ageert tegen verkeerd afgestelde verlichting. In mijn ogen nog altijd iets anders dan After-Market Xenon maar die discussie zal ik hier niet meer voeren. Verkeerd afgestelde verlichting betekent dús ook te laag afgestelde verlichting. Een ander verblinden is niet goed maar met 80 km/u over een donker landweggetje met weinig licht is net zo gevaarlijk.

Iedereeen die niet gewend is zelf zijn verlichting af te stellen moet dit ook vooral niet doen. Uittekenen op de garage deur met een aflopende oprit bijvoorbeeld resulteert in te laag afgestelde verlichting. Ik ben niet superhandig maar wel handig genoeg om met zo'n Hella apparaat mijn lampen precies goed te zetten. En nogmaals, bij mij scheelde dit dus een bak licht (en nog steeds 0,0 agerende tegenliggers gehad) :wink:
945i
8th Gear member
Berichten: 12728
Lid geworden op: 07.10.2006 - 20:26

Dan heb jij geen AM xenon... Anders had je genoeg strooilicht om op dat donkere landweggetje alles te kunnen zien! :D
Multipla 1.9 JTD ELX 130pk 265Nm
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
Gebruikersavatar
Brambo67
3rd Gear member
Berichten: 385
Lid geworden op: 04.01.2007 - 11:25

945i schreef:Dan heb jij geen AM xenon... Anders had je genoeg strooilicht om op dat donkere landweggetje alles te kunnen zien! :D
Ondanks dat ik niet uitgesproken tegen AM Xenon ben zou ik het zelf niet zo gauw doen. Ik hou nl. niet van allerlei aanpassingen die niet origineel zijn. Ik had al moeite met het plaatsen van het roostertje in mijn bumper en eerder het vervangen van het interieur (omdat mijn modelcode nu afwijkt van de auto-interieur combinatie 8) ) Tot nu toe heb ik bij al mijn Volvo's, ook de H7 versies, de lampen naar boven toe moeten bijstellen. Overigens niet zo erg als deze, dat ook weer niet. Ik reed bepakt en bezakt terug vanuit Italië een paar weken geleden over de Autobahn en dan merk je pas dat je weinig licht hebt met 150 km/u. Uiteindelijk ben ik daarom minder hard gaan rijden. Nu kan ik gewoon weer 200 km/u :roll:
945i
8th Gear member
Berichten: 12728
Lid geworden op: 07.10.2006 - 20:26

Maar de afscheiding licht-donker is bij xenon/lens lampen altijd scherp. Dan komt de hoogte stand heel precies...
Multipla 1.9 JTD ELX 130pk 265Nm
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
Gebruikersavatar
BlackcurrantV70
7th Gear member
Berichten: 8518
Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
Locatie: Tussen EBBR en EBAW

Ik vrees dat mijn H7 ook te laag staan, heb er onlangs Philips Extreme power H7 in gezet, maar erg ver reikt het licht niet, bij volgende beurt maar effe vragen om na te kijken.

Technische controle in spet was feilloos, maar ja op te laag keuren ze niet snel af denk ik.
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur

Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
Gebruikersavatar
Brambo67
3rd Gear member
Berichten: 385
Lid geworden op: 04.01.2007 - 11:25

945i schreef:Maar de afscheiding licht-donker is bij xenon/lens lampen altijd scherp. Dan komt de hoogte stand heel precies...
Dat maakt het m.i. alleen maar eenvoudiger. Klopt volgens mij ook. Ligt met name aan de lens, niet zozeer aan de xenon denk ik. Vorige lampen waren lastiger af te stellen. Wil volgens mij ook wel op een wand/garagedeur maar dan moet je auto vlak staan. Met zo'n apparaat gaat het echt prima en is eigenlijk appeltje eitje.
Gebruikersavatar
Oceanracer
Geartronic member
Berichten: 22959
Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
Locatie: Groningen

Zijn de mistlampen eigenlijk ook met zo'n apparaat op de wettelijke hoogte af te stellen, of zijn daar geen normen voor?
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
945i
8th Gear member
Berichten: 12728
Lid geworden op: 07.10.2006 - 20:26

Bij sommige auto's zitten ze te laag om het apparaat voor te krijgen, worden meestal op het oog gesteld.

Zijn ook breedstralers, die (als het glas in orde is) niet zo verbinden..
Multipla 1.9 JTD ELX 130pk 265Nm
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
Gebruikersavatar
Brambo67
3rd Gear member
Berichten: 385
Lid geworden op: 04.01.2007 - 11:25

Oceanracer schreef:Zijn de mistlampen eigenlijk ook met zo'n apparaat op de wettelijke hoogte af te stellen, of zijn daar geen normen voor?
Volgens mij zal dat net zo zijn als met grootlicht; mag je alleen onder specifieke condities gebruken. De exacte regels voor mistlicht zijn me niet bekend. Als je het over ergernissen hebt... Nog steeds zijn er een hoop stumpers die die dingen altijd aan hebben staan. En die kunnen me ook een partij irritant zijn. :evil:
945i
8th Gear member
Berichten: 12728
Lid geworden op: 07.10.2006 - 20:26

o heerlijk juist, sinds Volvo DRL op de plek van mistlampen heeft, doe ik ze ook aan. 8)
Multipla 1.9 JTD ELX 130pk 265Nm
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
Gebruikersavatar
elianmars
5th Gear member
Berichten: 1279
Lid geworden op: 06.06.2006 - 09:52

Ik ben vanmorgen langs de garage geweest om de afstelling van de koplampen te laten nakijken.

Ze stonden lager dan toegestaan. Ze zijn omhoog gezet, maar ik heb ze iets lager dan toegestaan laten zetten.

Ik heb de monteur gevraagd om eerlijk te zijn over het lichtbeeld, niet om mij een plezier te doen. Maar hij zei dat het lichtbeeld helemaal in orde is.
Volgens hem hoeven tegenliggers niks te vrezen van mijn xenon.

Hij zei ook dat hij het regelmatig anders tegenkomt. Dat moet er dan ook uit voor de apk.
Nu
V70 T5 2005 Black Sapphire Metallic
Fasttech custom 327,8 pk/459 Nm

Toen
850 T-5 1996 Silversand Metallic
TME 275 pk
V70 2.5D 1999 Dark Olive Pearl
Fasttech 165 pk
Gebruikersavatar
Oceanracer
Geartronic member
Berichten: 22959
Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
Locatie: Groningen

Goed bezig! :thumbleft:
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
945i
8th Gear member
Berichten: 12728
Lid geworden op: 07.10.2006 - 20:26

Ja, jij denkt er over na en doet iets met de info die je hebt tenminste. :thumbup:

Nu nog even sparen voor een ALS en reinigingsinstalatie.. :P
Multipla 1.9 JTD ELX 130pk 265Nm
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

En dat brengt mij dan weer op het onweerlegbare gegeven dat een stilstaande auto nog geen rijdende auto is qua beweging en verblinding van xenon zonder automatische hoogtecompensatie
Volvo for life
Gebruikersavatar
The Volvoboy
7th Gear member
Berichten: 5716
Lid geworden op: 06.09.2008 - 09:33
Locatie: Sassenheim

bart simpson, Wat ik ervan begrepen heb is dat de xenonlampen van Elianmars niet verblinden bij normale belading. Dat ze bij een drempel nemen nou misschien een fractie van een seconden wat feller zijn, who cares? Een auto met xenon met automatische hoogteregeling verblindt ook een fractie van een seconde als die over een drempel gaat, en een auto met halogeen en dus zonder automatische hoogteregeling ook. Als Elianmars met belading gaat rondrijden weet ik zeker dat hij het wieltje van de handmatige hoogteregeling weet te vinden. Dat jij het hier niet mee eens bent weten we ondertussen wel. En daarbij, het is toch niet jouw auto? En in Zweden zul je vast geen last hebben van de xenonlampen van Elianmars?
Koen

'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red Metallic - 17'' Comets - 560.000km - Afbeelding
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 332.000km
'97 - Volvo V70 2.3 T5 aut. - Nautic Blue Pearl - 16" Perfo - 325.000km
'98 - Volvo V70 2.5T aut. - Black Stone solid - 16'' Perfo - 291.000 km

'97 - Volvo V70 2.5 10V - LPi - Midnight Blue - 16'' Perfo - 272.000 km
'11 - Kia Picanto 1.0 - Blue Metallic - 32.000 km
Plaats reactie

Terug naar “V70 MY2000 t/m MY2008”