Pagina 10 van 11
Geplaatst: 10.07.2012 - 22:02
door Oceanracer
Gezien de afwezigheid van een kiertje onder de koplamp, denk ik niet dat het mogelijk is om de kier tussen de bumper en het voorscherm te verkleinen.
Geplaatst: 10.07.2012 - 22:21
door Musicus
Mijn idee. Lekker laten zitten dus en op naar de 370.000
Geplaatst: 10.07.2012 - 22:34
door evert65
de enige oplossing is je koplampen wat hoger zetten

dan kun je de kier wegwerken, bij mij is het ook zo als op je foto`s dus maak je geen zorgen
Geplaatst: 12.07.2012 - 19:55
door Fredhead
JeroenSpock schreef:Wat zit er niet goed, dikke kieren tussen spatbord en bumper toevallig?
Er af halen stelt niets voor.
Motorkap open, 6 klemmetjes losprikken in het midden en omhoog trekken.
Sierstrips er af en 2 bouten los draaien.
In de wielkast 2 torx schroeven losdraaien en dan even met 2 man de bumper naar voren trekken.
Wel even je mistlampen los maken van te voren.
Dit is voor een S60 hetzelfde gok ik?
Geplaatst: 12.07.2012 - 19:58
door Laguna-S60
ja, v70 is hetzelfde.
Geplaatst: 12.07.2012 - 20:25
door Fredhead
Duidelijk!
Nu trouwens pas door dat het topic ondertussen al 3 pagina's verder was :oops:
Geplaatst: 17.07.2012 - 20:54
door jpwg001
Jaja, het gaat goed met dit topic. Hahaha...
Mijn gaas zit er nog onder, na een rit op en neer naar Italië.
Geplaatst: 17.07.2012 - 22:12
door ovlov058
Mijn condensor is ook nog heel, na een lange rit (pfff) naar italië en terug.
Eén van m'n mistlampen is daarentegen wel gebarsten. beetje geluk bij een ongeluk??
Geplaatst: 17.07.2012 - 22:21
door jpwg001
Alleen je mistlichtglas? Bij mij de voorwielophanging... Hahaha. Maar mijn gaas zit nog!
Geplaatst: 17.07.2012 - 22:32
door ovlov058
Voorwielophanging, dat is toch (achterstallig) onderhoud?
Ik ben er ook bijna aan toe

Geplaatst: 17.07.2012 - 23:16
door jpwg001
ovlov058 schreef:Voorwielophanging, dat is toch (achterstallig) onderhoud?
Ik ben er ook bijna aan toe

I guess, maar degene die het onderhoud uitvoert, zei dat het nog wel even kon. Maar we gaan toch even een deurtje verder kijken met de V. Dat is de eerste auto, de gezinsauto. Ik rijd Volvo ook om de veiligheid (naast ook een hoop andere aspecten). Ik heb reeds een offerte opgevraagd voor de reparatie. We'll see. Moet ik bang zijn voor het bedrag? 2x veerpoot incl. Rubber en lager. Stabi's en reactiestangetjes en alle rubbers er omheen.
Geplaatst: 18.07.2012 - 11:03
door Musicus
ovlov058 schreef:Eén van m'n mistlampen is daarentegen wel gebarsten. beetje geluk bij een ongeluk??
Als je hem wilt vervangen, kijk op de sloop! Ik had een exemplaar voor €20.
Geplaatst: 18.07.2012 - 11:23
door jpwg001
Musicus schreef:ovlov058 schreef:Eén van m'n mistlampen is daarentegen wel gebarsten. beetje geluk bij een ongeluk??
Als je hem wilt vervangen, kijk op de sloop! Ik had een exemplaar voor €20.
Dat is een goede tip.
bumperstrips 2006
Geplaatst: 18.07.2012 - 14:03
door Volvovirus
Heb met interesse dit topic gelezen. Ga ook gaas monteren. Demontage bumper is mij duidelijk, alleen vraag ik mij af bij de S60 van 2006 hoe ik de meegespoten bumperstrips loshaal om de bumper te demonteren.
Wie o wie?
Geplaatst: 18.07.2012 - 14:05
door jpwg001
Een botte schroevendraaier er achter zetten en loswippen. Of een kitmaatje. Die zijn van kunststof.
Geplaatst: 18.07.2012 - 14:06
door jpwg001
Beginnen aan de buitenzijde van de bumper overigens. Met beleid komt alles dan goed.
Geplaatst: 18.07.2012 - 19:10
door ovlov058
Deze waren ook al van de sloop (mistlampen)
Als je sloop roept, staat hij in z'n blootje
Stukken kunnen toch bijna niet ouder dan de wagen is.
Geplaatst: 18.07.2012 - 19:49
door jpwg001
@Oceanracer: komen er op de klusdag mensen die een luchtspleet kunnen afstellen en mensen die ramen kunnen calibreren?
Geplaatst: 18.07.2012 - 19:58
door Oceanracer
Is er al weer een klusdag dan?
Calibreren was geen probleem geweest (M@rcel & Turbodesk), luchtspleet afstellen is een ander verhaal.
Geplaatst: 18.07.2012 - 20:30
door jpwg001
Oceanracer schreef:Is er al weer een klusdag dan?
Calibreren was geen probleem geweest (M@rcel & Turbodesk), luchtspleet afstellen is een ander verhaal.
Ik dacht eigenlijk dat er een nieuwe gepland was. Niet dus? Voor het afstellen van de luchtspleet vragen ze bij de dealer nl €140,-. Ik lees weleens verhalen over werken met ringetjes en m5 boutjes. Ik dacht dat iemand op de klusdag dit kon. Daar zou ik een ritje Groningen aan besteden.