Pagina 10 van 11

Geplaatst: 23.09.2012 - 11:30
door Turbodesk
OttoXC70:
Het bedrijf heet CRV converter revisie in Ede. Eigenaar is Peter Veenendaal.

Je moet voor jezelf afwegen, naar wie je toe rijd. Bel ze allebei even op en vraag naar de prijs.
Als je al een flush hebt gehad, dan hoeft de bak niet nog een keer gespoeld te worden. Dan hoef je alleen andere olie erin te pompen.


PiotrV70:
Er zijn bijna geen dealers die een flushmachine hebben. Waarbij dus echt alle olie in een keer wordt vervangen.

Geplaatst: 23.09.2012 - 11:31
door Msuidgeest
Ik heb altijd zelf mijn auto's geflushed maar wat ik niet begrijp en ook niet wordt voorgeschreven als je VADIS goed leest, is het gebruik van een conditioner.
Veel forumleden zijn tegen toevoegingen maar laten door Gery wel die conditioner gebruiken. Opmerkelijk.

Geplaatst: 23.09.2012 - 11:34
door Turbodesk
Ja, dat klopt. Ik ben daar ook op tegen, maar heb me op die eerste flushdag laten overhalen.
Ik heb met de originele olie terug in de bak ook geen extra toevoegingen er meer in zitten.

Geplaatst: 23.09.2012 - 11:37
door VolvoFaBulous
Trouwens wel opmerkelijke details in deze kwestie:
Diesel01 en Turbodesk hebben dit topic (bijna) gezamenlijk tot leven gebracht. :oops:
De een blijkt bemiddelaar tussen partijen te zijn geweest en niet (het volle pond) te hebben betaald en de ander heeft een schitterend promotiefilmpje gemaakt voor op de site van Gery en daarmee prijzengeld gewonnen. Ik kan me voorstellen dat dit voor beiden een extra drempel was om toch met onthullingen/klachten te komen. Wat mij betreft, chapeau om dan toch met kritische opmerkingen te komen.

Geplaatst: 23.09.2012 - 11:44
door Turbodesk
VolvoFaBulous schreef:Trouwens wel opmerkelijke details in deze kwestie:
Diesel01 en Turbodesk hebben dit topic (bijna) gezamenlijk tot leven gebracht. :oops:
De een blijkt bemiddelaar tussen partijen te zijn geweest en niet (het volle pond) te hebben betaald en de ander heeft een schitterend promotiefilmpje gemaakt voor op de site van Gery en daarmee prijzengeld gewonnen. Ik kan me voorstellen dat dit voor beiden een extra drempel was om toch met onthullingen/klachten te komen. Wat mij betreft, chapeau om dan toch met kritische opmerkingen te komen.
Dat klopt helemaal. Ik heb er echt over na moeten denken om het naar buiten te brengen.
Ik vond het toch belangrijker om iedereen te laten weten wat er kan gebeuren na een flush met een universele atf olie.

Geplaatst: 23.09.2012 - 11:59
door VolvoFaBulous
@Turbodesk
Dat kan ik me voorstellen. Maar in ieder geval bedankt. :)
Ikzelf heb nog geen echte klachten, behalve dan dat het mij is opgevallen dat de nablaasfunctie harde/langer/opmerkelijker aanwezig is na het stilzetten van de motor. Zou dit ook de software-update kunnen zijn? Maar ik ben wel enigszins verontrust, met name ook door het lezen van die Amerikaanse site.
Het liefst zou ik voor de zekerheid en de gemoedsrust toch wel weer terug willen naar de minerale olie. Maar ja, kosten e.d. hè. Wat zijn de minimale kosten van een vervanging met minerale olie? Kun je daar iets over zeggen?

Geplaatst: 23.09.2012 - 12:14
door Turbodesk
Dat met het nablazen had ik ook. Nu had ik dat alleen in Frankrijk, maar het viel me wel op. Voorgaande jaren had de auto dat namelijk niet.
Dat kan niet door een software update komen.

Het enige wat ik kan bedenken is dat de automaat meer slip genereert met die universele olie en daardoor de temperatuur hoger oploopt en dat daardoor de oliekoeler langduriger gekoeld moet worden.

Vorig jaar bijna 8000 km met de caravan door Scandinavie gereden met nog originele olie in de bak en geen last van dat lange nablazen gehad.
En ja, in Finland was het ook 28 graden.

Geplaatst: 23.09.2012 - 12:17
door diesel01
VolvoFaBulous schreef:Trouwens wel opmerkelijke details in deze kwestie:
Diesel01 en Turbodesk hebben dit topic (bijna) gezamenlijk tot leven gebracht. :oops:
De een blijkt bemiddelaar tussen partijen te zijn geweest en niet (het volle pond) te hebben betaald en de ander heeft een schitterend promotiefilmpje gemaakt voor op de site van Gery en daarmee prijzengeld gewonnen. Ik kan me voorstellen dat dit voor beiden een extra drempel was om toch met onthullingen/klachten te komen. Wat mij betreft, chapeau om dan toch met kritische opmerkingen te komen.
Je hebt een punt.
Net als Turbodesk heb ik er over nagedacht hoe ik daar mee om moest gaan en hebt dat gedaan zoals boven beschreven.
Ik val nergens Gery op zijn deskundigheid aan en ben van mening dat de manier van flushen de juiste is.
Er wordt door Volvo een olie voorgeschreven en dat blijkt niet voor niets, er
vanaf wijken blijkt niet de juiste keus te zijn geweest.
Ik heb begrepen dat doorgaans over stappen op full synthetische alleen maar voordelen met zich meebrengt de GT blijkt een uitzondering op de regel te zijn.
Ik ben er zeker niet op uit om wie dan ook schade toe te brengen maar heb slechts mijn ervaring willen geven.

Edit@Volvofab €120 voor 8liter olie en maximaal een uur arbeid.

Geplaatst: 23.09.2012 - 12:19
door VolvoFaBulous
@Turbodesk
Nee, voorgaande jaren had mijn Volvo dat ook niet, vandaar dat dit mij opviel, maar ik zou me toch iets voor kunnen stellen van de software-update van de automaatbak. Andere afstelling o.i.d.

Geplaatst: 23.09.2012 - 12:35
door VolvoFaBulous
@diesel01
Bedankt. Voor jou hetzelfde als voor Turbodesk uiteraard. Leek mij inderdaad een lastige overweging.
Waar ik wel nieuwsgierig naar ben, volgens mij is iedereen direct na het flushen uitermate tevreden over het sneller en 'geruislozer' opschakelen van de automaatbak. Ik en waarschijnlijk jullie destijds ook (ik had geen zin om het topic van destijds helemaal door te lezen). Maar blijkbaar wordt dit schakelen toch in de loop der weken/maanden anders/slechter. Nu hebben jullie opnieuw geflushed met minerale olie en is de 'directe' tevredenheid opnieuw groot, maar zou het schakelpatroon ook weer niet wijzigen/veranderen in de loop der weken/maanden/kilometers? Kunnen jullie dit in de gaten houden en hierover nader willen berichten? Ikzelf rijdt overigens weinig kilometers, verdeel deze over drie Volvo's. :) en dus zal ik deze mogelijke afname niet zo snel merken. Alvast mijn dank.

Geplaatst: 23.09.2012 - 12:44
door NJ8
Is er inmiddels een officiële reactie van Gery (of organisatie Volvoforum Ben)? Lijkt me toch wel fijn in deze discussie.

Geplaatst: 23.09.2012 - 12:56
door diesel01
Mijn ervaringen blijf ik melden en ik maak elke dag iig 60km.
Maandagavond moet ik op en neer naar het zuiden en maak regelmatig een zaterdagtripje naar Dld, kilometers worden dus wel gemaakt.

Geplaatst: 23.09.2012 - 12:57
door Oceanracer
NJ8 schreef:Is er inmiddels een officiële reactie van Gery (of organisatie Volvoforum Ben)? Lijkt me toch wel fijn in deze discussie.
Als ik onderstaande reactie lees, denk ik van niet...
Ben schreef:Wat een vragen allemaal
Ik denk niet dat het de bedoeling is dat je je eigen olie gaat meebrengen.

Geplaatst: 23.09.2012 - 12:59
door Turbodesk
Wat denk ik iedereen vergeet, is dat de automaat na de flush een reset krijgt van de adaptieve waarden.
Als je dat doet dan schakelt de bak de eerste weken al anders als dat je gewent bent.
Ik heb dat zelf al veel eerder eens gedaan omdat ik het zelf kan. Dit gebeurt dus ook met dezelfde olie er nog in.

Dus ook al zou je geen oliewissel doen en je reset alleen maar dan krijg je al de eerste tijd een ander schakelgedrag.

Dus iedereen rijd bij zo`n flushdag weg met een geresette bak en denkt van, He, dat schakelt anders?

Mijn bak schakelt weer zoals ik al vanaf het begin gewend ben. Hij schakelt wat directer, maar wel soepel. Pakt veel beter op vanuit stilstand.
Ik voel hem echt grijpen nu, en dat had ik met de universele olie niet.

Geplaatst: 23.09.2012 - 14:30
door daag407welkomV70
Hier nog even aan toe te voegen dat er vrijdag bij het verwisselen van de olie door peter werd aangegeven dat deze ongelofelijk heet was, hij adviseerde mij ook om dit in de gaten te blijven houden. ( dit was wel na een rit van dik 175 km)

Ten tweede heb ik deze vakantie dat nablazen ook regelmatig meegemaakt maar gaf de schuld aan het ritje pyryneeen + buitentemperatuur .

Ten slotte, ik rijdt gem. 200-250 per dag dus ik zal jullie op de hoogte houden van mijn bevindingen.

Vr. Luber

Geplaatst: 23.09.2012 - 19:25
door E.T.
Ik krijg er al met al wel een rare smaak van in mijn mond, mijn bak is nu 2 keer gespoeld door Gery, 1e keer (Ommen) was de olie zo vervuild dat het advies was het nog een keertje te doen, wat voor de zomervakantie in Bussum is gebeurd.

In mijn opinie, los van het feit of je nu wel of geen problemen hebt, is er niet geleverd is waar om gevraagd cq betaald is; olie die voldoet aan de spec. van Volvo.

In het "Ommen" topic kun je onderstaande quote lezen
Gery: Wij gebruiken de juiste olie zoals door Volvo voorgeschreven een JSW 3309.
Wij gebruiken de JSW 3309 volsyntheet van BG. BG is de marktleider in de USA met een omzet van meer dan 3 miljard dollar.
Zoals je weet zijn er in USA bijna alleen maar automaten en moet je goede producten hebben ivm de aansprakelijkheid aldaar.
Ben er ook vanuit gegaan dat dit verhaal klopt. Nu blijkt dat het niet helemaal waar is wat er beweert wordt.

Voor mij gemoedsrust zeg ik, "Volvo" olie in de bak maar aan de ander kant vertik ik het om nu op eigen initiatief en wederom op eigen kosten de olie te gaan vervangen door "Volvo" olie.

Het lijkt met overduidelijk dat er enige actie van Gery nu wel gewenst is!

Geplaatst: 23.09.2012 - 19:31
door V70/2.4D/2003
E.T., heb je problemen dan, doet de bak niet wat hij moet doen? Dat was bij Turbodesk wel het geval namelijk en, met alle respect en voorzover ik bijgelezen ben, is dat één geval of waren er meer?

Geplaatst: 23.09.2012 - 19:42
door E.T.
Ik heb geen vergelijkingsmateriaal, dus ik kan niet bepalen of de slip die er nu inzit normaal is of dat de lock-up er eerder moet komen, langer moet vasthouden e.d.

Geplaatst: 23.09.2012 - 19:54
door Turbodesk
V70/2.4D/2003 schreef:E.T., heb je problemen dan, doet de bak niet wat hij moet doen? Dat was bij Turbodesk wel het geval namelijk en, met alle respect en voorzover ik bijgelezen ben, is dat één geval of waren er meer?
Dat was ik en nog twee van het forum plus nog een chef monteur van Volvo.

Geplaatst: 23.09.2012 - 19:57
door Ottoxc70
Turbodesk en diesel01, dank voor jullie openhartigheid en oprechtheid. Volgens mij is dit nu juist waar het forum voor is. Samen zorgen we voor het beste van "onze" volvo's. DAT is waar het om draait! Als ik het goed begrijp is het gebruik van de flushmachine, de methode zeg maar, door niemand betwist. Vraag is dan welk bedrijf de originele minerale 3309 olie gebruikt. Volgens mij is dat originele volvo olie, of van mobil, of van kroon.
Vervolgens kom ik, hier en daar op het forum lezend, op broekhuis in groningen of crv in ede. Heeft iemand voor mij de prijzen van broekhuis? Crv in ede kan ik op de site vinden.