Pagina 10 van 15

Geplaatst: 15.10.2008 - 07:55
door capslock
Mijn gevoel zegt van niet. Gasverdeelhuis incl nieuwe stappen motor net vervangen.

Geplaatst: 15.10.2008 - 17:30
door Gast
Tja, dan toch maar en nieuwe ETM.

Geplaatst: 16.10.2008 - 20:24
door capslock
Wist ik nou maar zeker of het de ETM was. Als de potmeters verleten zijn, wat doet de gasklep dan precies!? De spoel wordt dan niet meer of juist minder bekrachtigd?

Slaat de klep dan dicht? Want wat gebeurt er namelijk als je ongeveer 2000rpm rijdt en de klep slaat dicht? Loopt de motor nog door, maar vanwege luchtgebrek zakt deze in toeren en slaat uiteindelijk af?

Ben erg benieuwd.

Geplaatst: 16.10.2008 - 20:36
door arnoud
Maar als jij een 2003 V70 hebt, heb je toch al het nieuwe model van de ETM die van de slijtage geen last meer heeft, toch?

Geplaatst: 24.10.2008 - 21:56
door capslock
Mijn volvo is in 2003 op kenteken gezet. Het zou nog kunnen dat deze eind 2002 gebouwd is.
Ik heb inmiddels in vadis gekeken maar ik komt iets heel vreemds tegen met betrekking tot de ETM. Benzine (geen turbo) modellen tot 2002 hebben als artikelnr 8644344. Vanaf 2003 hebben ze 8677796, maar dit geld niet voor bi-fuel. Dat is toch raar!? Lijkt wel alsof volvo vergeten is deze wijziging ook voor bi-fuel op te nemen. Alex weet jij nog wat voor artikelnr je als laatste etm hebt ingebouwd?

thanks

Geplaatst: 24.10.2008 - 23:21
door Gast
OP 16-4-2007, hebben ze op mijn BiFuel een ETM geplaatst met artikelnr.: 8644344.
Plus een software pakket met artikelnr.: 9494714, die zou dan logischerwijze ook anders moeten zijn.

Ik ben nu ook wel heel nieuwsgierig wat het verschil is.

Geplaatst: 25.10.2008 - 16:19
door hadico
Als het huis gereviseerd word da blijft de software intact je krijgt dan ook je eigen huis terug dus demonteren opsturen en ger. weer monteren werkt perfect!!!!!!!!!!!!!!!!! het kwetsbare deel zijn inderdaad de sleepcontacten

Geplaatst: 25.10.2008 - 17:36
door arnoud
De ervaring is nog steeds dat met reviseren het probleem vaak heel snel terug komt.

Geplaatst: 25.10.2008 - 17:59
door Gast
arnoud. schreef:De ervaring is nog steeds dat met reviseren het probleem vaak heel snel terug komt.
Idd, :P
Ik ben inmiddels ervaringsdeskundige. :wink:
Of met moet de kwaliteit van reviseren hebben verbetert.

Geplaatst: 25.10.2008 - 18:58
door prometheus@v70
Gents,

Voor een ieder die dit probleem heeft.Ik heb nog een gasklephuis ( gereviseerd) liggen.Werkt prima maar ik heb hem over. Is bedoelt voor de 2.4 20v motor voor model jaar 1999-2002.

De dealer vraagt al snel 600-700 euro, maar je kunt het makkelijk zelf verhelpen door het gasklephuis te wisselen met een goed werkende, is karweitje van een kwartier!

Bel voor meer info 06 249 982 1

Gr,

Harold

Geplaatst: 25.10.2008 - 20:18
door Gast
prometheus@v70 schreef:Gents,

Voor een ieder die dit probleem heeft.Ik heb nog een gasklephuis ( gereviseerd) liggen.Werkt prima maar ik heb hem over. Is bedoelt voor de 2.4 20v motor voor model jaar 1999-2002.

De dealer vraagt al snel 600-700 euro,maar je kunt het makkelijk zelf verhelpen door het gasklephuis te wisselen met een goed werkende is karwaeitje van een kwartier!

Bel even voor meer info 06 249 982 1

Gr,

Harold
Dan zal je toch nog even naar de dealer moeten om de software op elkaar af te laten stemmen. ± € 45,-

Geplaatst: 25.10.2008 - 21:42
door prometheus@v70
AlexV70,

Niet in alle gevallen is een reload van de software van de ETM nodig. Sommige werken vanzelf goed met de motormanagementsoftware van de auto waar het 'nieuwe' gasklephuis in komt.

Maar dan nog, 45 euro voor een eventuele software reload van de ETM + de prijs van een gereviseerd gasklephuis zelf staat in schril contract met de 600-700 euro die de dealer vraagt voor een nieuw gasklephuis + montage ;)

Geplaatst: 25.10.2008 - 22:09
door arnoud
Zo lang je zeker weet dat de gereviseerde ETM blijft werken wel, de meeste verhalen hier trekken dat in twijfel... En dan alsnog een nieuwe te moeten kopen is dan toch wel zuur geld hoor...

Geplaatst: 25.10.2008 - 22:52
door Gast
prometheus@v70 schreef:AlexV70,

Niet in alle gevallen is een reload van de software van de ETM nodig. Sommige werken vanzelf goed met de motormanagementsoftware van de auto waar het 'nieuwe' gasklephuis in komt.
Je kan er vanuit gaan dat het bijna altijd moet.
persoonlijk vind ik het niet zo eerlijk als je zegt dat sommigen van zelf werken, want dat is gewoon niet waar.
Daarbij komt dat je dan niet even naar de garage rijdt, je kan dan bijna niet harder dan 50 km/h.

prometheus@v70 schreef: Maar dan nog, 45 euro voor een eventuele software reload van de ETM + de prijs van een gereviseerd gasklephuis zelf staat in schril contract met de 600-700 euro die de dealer vraagt voor een nieuw gasklephuis + montage ;)
Wel juist, als hij het blijft doen. :P
Is natuurlijk ook afhankelijk wat jij er voor vraagt. :wink:

Geplaatst: 26.10.2008 - 00:33
door degids
En een kwartiertje werk?
Dan heb je nog niet gezien waar de ETM bij turbomodellen geplaatst is zeker... :P

Geplaatst: 01.11.2008 - 22:34
door Armin
Een paar weken geleden was mijn vrouw weg met de S60. Ze belde mij op dat ze geen gas meer kon geven, tenminste ze kon gas geven wat ze wilde maar dat kwam niet over in versnellen van de motor/ De gasklep bleef hangen en de motor draaide 3000 rpm. ANWB erbij die kon niet vinden, storingscodes uitgelezen maar ook deze waren er niet. Paar keer gasklep op en neer en voila de hij deed het weer en de melding dat je naar de dealer moest verdween weer.

Ik dacht fijn dat is opgelost en we kunnen weer verder.
Jammer joh. Ik moest maandag een rit maken van 250 kilometer, alles ging lekker en de S60 reedt heerlijk. Ik had mijn meisje nog aan de telefoon en ik zeg tegen haar niets meer aan de hand, hij rijdt weer heerlijk. Nog geen 5 kilometer later, ga ik inhalen en op het moment dat ik op de linkerbaan naast een andere auto zit, verdwijnt al het vermogen

Aan de kant gezet, inlaatslang eraf gehaald en de gas klep met de hand helemaal open gezet en weer rustig losgelaten.
Starten en weer netjes lopen, wel bleef die melding nu staan op het dashboard.
Toen ik 50 km later op plaats van bestemming was een tijd laten staan en ook toen was de melding weg.

Van de week dus maar de S60 een paar dagen aan de kant zetten en de gasklep opsturen.

Geplaatst: 01.11.2008 - 22:42
door bartv70
Dit topic opent met ETS / ETM problemen - Wie heeft dit ook al eens gehad??
Antwoord zo langzamerhand..wie niet

Geplaatst: 03.11.2008 - 18:51
door Remi
Nog één ETS probleem erbij :-x
Mijn lampje van ETS brand maar alleen als ik een warme moter opnieuw start.Motor stottert niet,mijn toerental gaat met 50toeren op en neer(stationair draaien).Trek nog goed op.
Lampje van motor is ook wel aan en blijft aan,ETS lampje gaat steeds uit bij het opnieuw te starten van de motor.(motor warm dadelijk terug aan).
Dan zal ik ook maar sparen om een nieuwe electronische gasklep te monteren zeker??

C70 Cabrio;2.4 turbo;1999;193pk;190.000km

Geplaatst: 03.11.2008 - 20:46
door Gast
Remi schreef:Nog één ETS probleem erbij :-x
Mijn lampje van ETS brand maar alleen als ik een warme moter opnieuw start.Motor stottert niet,mijn toerental gaat met 50toeren op en neer(stationair draaien).Trek nog goed op.
Lampje van motor is ook wel aan en blijft aan,ETS lampje gaat steeds uit bij het opnieuw te starten van de motor.(motor warm dadelijk terug aan).
Dan zal ik ook maar sparen om een nieuwe electronische gasklep te monteren zeker??

C70 Cabrio;2.4 turbo;1999;193pk;190.000km
Welkom bij de club van ETM problemen. :wink:

Geplaatst: 03.11.2008 - 21:09
door Froggy81
Onze Volvo staat nu bij de dealer met het bekende ETM-probleem.
Het gaat om een V70 2.4T 2000 (schouders) met 145000 km op de teller.


Gelukkig is dit in de garantie-periode :D

Ik ben benieuwd 8)




Update :
De ETM wordt gereviseerd, aankomende week kunnen we da auto weer ophalen