Volvo V40 - Het algemene levertijd topic.

Geleverd vanaf bouwjaar 2012, in de basisversie V40, de stoere V40 CrossCountry en de sportieve V40 R-design
Plaats reactie
MHL
2nd Gear member
Contacteer:

Tankiej schreef:Ik heb vanmiddag contact opgenomen met de dealer of er al iets bekend was over de status van m'n V40. Ik kreeg te horen dat de verkoper die mijn bestelling heeft afgehandeld maandag terug is van vakantie en hij de enige is die mij dat kan/mag vertellen.

Ik heb zo het vermoeden dat diegene hier eigenlijk mee probeerde te zeggen: ik word moe van al die mensen die vragen wat de status is en ik heb geen zin om het op te zoeken.
Waarom zou één verkoper de enige zijn die mij dat kan of mag vertellen? Wat als hij ziek is of op staande voet ontslagen is, of 3-4 weken met vakantie zou zijn? :?

Haha, wat een bullshit. Ze kunnen het gewoon op naam zoeken. Daar zien ze een nummer bij en dat nummer rammen ze in het systeem en zien dan de verwachte leverdatum... anderhalve week nog gezien bij een willekeurige verkoper ;)
Volvo - For Life
MHL
2nd Gear member
Contacteer:

jhartog schreef:Net de dealer aan de lijn. Auto is binnen, maar geen plek om af te leveren. Zijn er stuk of 30 afgeleverd.. Ik kan hem pas de 10de op zijn vroegst halen, maar ben ik zelf in buitenland, dus wordt het de 17de..
Kanonnen.. 30 stuks... dat is echt een hoop.
Heb ik nog geluk dat ik hem a.s. dinsdag mag ophalen :)

Is dan wel bij Niham in Den Haag. Maar verwacht bij die dealer ook wel een behoorlijk aantal dat er binnen gekomen zijn (grote dealer)
Volvo - For Life
Tankiej
3rd Gear member

MHL schreef: [...]

Haha, wat een bullshit. Ze kunnen het gewoon op naam zoeken. Daar zien ze een nummer bij en dat nummer rammen ze in het systeem en zien dan de verwachte leverdatum... anderhalve week nog gezien bij een willekeurige verkoper ;)
Dat leek mij ook al wel ja, die kerel had er gewoon geen zin in denk ik. Beetje jammer!

Dan maandag maar even afwachten.. Ik heb ook geen zin om een discussie te voeren met iemand die er geen zin in heeft :P
zakraket
4th Gear member

Ik zou klagen, wat is dat nou voor service. Heb je net 35000 euro stukgeslagen en dan krijg je dat als dank? Sjezus

De dealer in Tilburg zei dat ze er 48 kregen de komende tijd. De mijne zou de 10e (D2 14% van nederland) zijn, maar ik geloof er allemaal niks meer van. Elke keer dat ik navraag doe komen er 2 weken bij.
V40 D2 R-Design | RICA 140pk/330Nm | Wit | R-Design Plus Line | Business pack Pro | Verwarmbare voorstoelen | Sensus Connect Touch - met navigatie | privacyglass | Dubbele bodem met bagagehouder
Wil je meer met je SCT? kijk hier
Tankiej
3rd Gear member

zakraket schreef:Ik zou klagen, wat is dat nou voor service. Heb je net 35000 euro stukgeslagen en dan krijg je dat als dank? Sjezus

De dealer in Tilburg zei dat ze er 48 kregen de komende tijd. De mijne zou de 10e (D2 14% van nederland) zijn, maar ik geloof er allemaal niks meer van. Elke keer dat ik navraag doe komen er 2 weken bij.
Ik klaag maandag wel bij die verkoper en noem het ook nog wel een keer als ik de V40 op kom halen. Dit krijgen ze ook nog wel te horen :P

Maar inderdaad, wel een hele slechte service. Kan me niet voorstellen dat de eigenaar dat goed vindt.. Ik sprak de eigenaar van die dealer bij de proefrit, hele vriendelijke man! Mocht toen nog even voor een tweede 'proefrit' met de V40 om een R-Design uitvoering te bekijken bij een andere vestiging van hun :D
guidov
2nd Gear member

Tankiej schreef:
zakraket schreef:Ik zou klagen, wat is dat nou voor service. Heb je net 35000 euro stukgeslagen en dan krijg je dat als dank? Sjezus

Ik klaag maandag wel bij die verkoper en noem het ook nog wel een keer als ik de V40 op kom halen. Dit krijgen ze ook nog wel te horen :P

Maar inderdaad, wel een hele slechte service. Kan me niet voorstellen dat de eigenaar dat goed vindt.. Ik sprak de eigenaar van die dealer bij de proefrit, hele vriendelijke man! Mocht toen nog even voor een tweede 'proefrit' met de V40 om een R-Design uitvoering te bekijken bij een andere vestiging van hun :D
het zijn ook heel vaak van die IVA studentjes die stage lopen en denken dat ze het mannetje zijn. Daar moet je gewoon doorheen prikken, hoe lastig ook.

Maar feit blijft dat elke klant een klant is. Dik, dun, rood, wit, in suite of trainingspak. Hier vergissen de verkopers zich vaak in.

Ik mocht van de leasemij niet eens communiceren met de leverende dealer en als zij dat willen, dan krijgen zij mijn gezeur over zich heen ;-) hoewel ik me bij deze auto wel heel rustig heb gehouden en alleen maar heb afgewacht. vrijdag ochtend mag ik hem op gaan halen ;-) (nee dit is geen steek onder water.)
Tankiej
3rd Gear member

Dit zijn volgens mij geen studentjes, als ik de leeftijd een beetje inschatte toen ik daar was voor de proefrit en offerte. Maar die zijn er ook vast wel ja..
Ik kwam daar aan op m'n fiets, had nog geen auto. Maar ik werd niet minderwaardig behandeld ofzo, dat zat allemaal wel goed!

Wordt voor mij de eerste auto die ik dan 'heb' (blijft een leasebak natuurlijk), op de voorloopauto na. Ik kan niet wachten op die V40 :P
jhartog
2nd Gear member

maar ja, volgens mij worden al die dealers uitgeknepen door die leasemaatschappijen... voor de omzet is het leuk, maar voor de rest..... ik weet dat mijn dealer wel erg te spreken is over Alphabet, omdat zij bijv. ook toestaan dat winterbanden door dealer wordt geregeld (en niet door profile), zodat ze daar ook wat op kunnen verdienen...

ik had zelf vrije dealerkeuze en daar maak in dan ook wel gebruik van... dus gewoon wat extra's onderhandelen waar je normaal voor zou betalen..
Volvo V40 D2 MY14 - Summum Black Sapphire, Business Pack Pro, Park Assist Pilot, BLIS, Dual Xenon, Keyless Drive; Exterior Styling Kit & Plastidip
BMW 118i Business edition
Fiat Punto (tijdelijk ivm gestolen Seat...)
Seat Leon 1.9 TDI
Tankiej
3rd Gear member

Ik zit ook bij Alphabet, heb ook vrije dealer keuze. Dus daar heb ik ook wel gebruik van gemaakt :)
zakraket
4th Gear member

Ik heb mijn auto gewoon zelf betaald, dus ik verwacht wel dat ze voor me springen, ook ná tekenen van het contract :roll:
Laatste bericht was dat de auto 16 juli geleverd zou worden en dan 2 weken daarna krijg ik hem (m.a.w. 2 weken nodig om hem klaar te maken!???)
Dat was niet mijn eigen verkoper (vakantie) maar een andere, dus die heb ik maar even niet uitgefoeterd
V40 D2 R-Design | RICA 140pk/330Nm | Wit | R-Design Plus Line | Business pack Pro | Verwarmbare voorstoelen | Sensus Connect Touch - met navigatie | privacyglass | Dubbele bodem met bagagehouder
guidov
2nd Gear member

zakraket schreef:Ik heb mijn auto gewoon zelf betaald, dus ik verwacht wel dat ze voor me springen, ook ná tekenen van het contract :roll:
Hoe bel je op dan? Hai met zakraket, staat m'n witte bolide al bij jullie op de oprit?

Het blijft gewoon onvriendelijk. Sterkte met de afhandeling.
MHL
2nd Gear member
Contacteer:

guidov schreef:
zakraket schreef:Ik heb mijn auto gewoon zelf betaald, dus ik verwacht wel dat ze voor me springen, ook ná tekenen van het contract :roll:
Hoe bel je op dan? Hai met zakraket, staat m'n witte bolide al bij jullie op de oprit?

Toen ik belde vroeg ik gewoon netjes naar de status van de auto :)
Maar of het nou een lease of koop is... het is geen pakje boter wat je koopt en als ik zeg spring, verwacht ik dat hun zeggen: "Hoe hoog?"

Niet om bot te zijn, maar wil hier even mee aangeven dat ik verwacht netjes behandeld te worden.
Volvo - For Life
zakraket
4th Gear member

guidov schreef:

Ik heb gewoon elke keer gevraagd of ze even kunnen nakijken wat de verwachte leverdatum is. Als dat niet kan... Bij mijn dealer geen probleem i.i.g. (met "springen" bedoelde ik overigens met een knipoog, ik verwacht dat mensen hun best doen als ik daar een - voor mij iig - hoop geld uitgeef).
Probleem is alleen dat die leverdatum elke keer 2 weken opschuift als ik er naar vraag, en dan denk ik; iemand weet niet waar ie over praat.
Tankiej
3rd Gear member

MHL schreef:
guidov schreef:

Toen ik belde vroeg ik gewoon netjes naar de status van de auto :)
Maar of het nou een lease of koop is... het is geen pakje boter wat je koopt en als ik zeg spring, verwacht ik dat hun zeggen: "Hoe hoog?"

Niet om bot te zijn, maar wil hier even mee aangeven dat ik verwacht netjes behandeld te worden.
Ben ik het ook wel mee eens, het is natuurlijk geen klein bedrag zo'n nieuwe auto. Het hoort wat mij betreft ook wel gewoon bij standaard service, je klant op de hoogte houden hoe het met zijn/haar bestelling staat.
Timmy
3rd Gear member

zakraket schreef:Probleem is alleen dat die leverdatum elke keer 2 weken opschuift als ik er naar vraag, en dan denk ik; iemand weet niet waar ie over praat.
Het verschilt ook heel erg per dealer. Mijn eigen dealer hield in Excel alle bestellingen bij. Eens per week werd dan de status bekeken zodat zelfs de receptioniste je de actuele levertijd kon vertellen. Was er een flinke afwijking dan werd je daar van op de hoogte gesteld.

Een collega van mij heeft 'm elders in bestelling en daar wordt alleen reactief de actuele status medegedeeld.
Nu: V60 B5 Inscription 2022
Eerder: V60 D6 Summum 2016, V40 D4 Summum 2012
Tower1981
1st Gear member

Tower1981 schreef:
Tower1981 schreef:op d.d. 14.03.2013 de volgende besteld:

2014 Volvo V40 D2 R-Design
-Black sapphire metallic
-Business Pack Pro
-R-Designplus pakket
-Verwarmbare voorstoelen
-Getint glas
-asbak :smoker:

Aflevering wk 29
vandaag bericht gehad, aflevering volgende week.
vandaag betaald :oops: verzekerd 8) zaterdag ophalen :P
MartinV40D2
1st Gear member

MartinV40D2 schreef:
jhartog schreef: Welkom!
Wat heb je besteld?
V40 D2 / Momentum MY14 / Electric Silver / Business Pack Pro / Winter Line / Verschuifbare armsteun / Noodreservewiel / Zonder model- en motortypeaanduiding / BLIS / Lederen bekleding / 17" Mannan / Getint glas / brilhouder / Diffuser achterbumper / Trekhaak met afneembare kogel
Morgen om 14.00 uur ben ik aan de beurt. :D
V40 D2 / Momentum MY14 / Electric Silver / Business Pack Pro / Winter Line / Verschuifbare armsteun / Noodreservewiel / Zonder model- en motortypeaanduiding / BLIS / Lederen bekleding / 17 inch Mannan / Getint glas / brilhouder / Diffuser achterbumper / Trekhaak met afneembare kogel
guidov
2nd Gear member

Ik om 10 uur vrijdag
D2 R-Design Titanium Grey, BPP, Winterline, donkere ramen vanaf b stijl + Sunblinds, geen type en model aanduiding, afneembare trekhaak, silver visions 4*

Afbeelding
Bas36
2nd Gear member

Jaloers!! :lol: wel veel foto's plaatsen. Aub
sjefket
2nd Gear member

Precies! flink wat foto's.. tot aan de ventiel dopjes toe! haha het kunnen er niet genoeg zijn :)

Veel plezier vandaag!
Plaats reactie

Terug naar “V40”