Pagina 10 van 13
Geplaatst: 30.07.2013 - 07:42
door Frank Willem
Titanium grijs metallic ook...net geconstateerd en straks de dealer bellen om melding te maken
Geplaatst: 30.07.2013 - 09:10
door Cavallino
Phacoid schreef:Cavallino schreef:Ik heb deze discussie niet zo gevolgd maar zal het eens checken bij de mijne. Is er al een beeld ontstaan van de kleuren waarbij het voornamelijk voorkomt (wit, rood, unilakken?) of is daar niets over te zeggen?
Alle lakken.
De mijne (Black Sapphire - okt. 2012) heeft er vooralsnog geen last van gelukkig.
Geplaatst: 30.07.2013 - 10:25
door HakanC
Net terug van vakantie.. Had voor mijn vakantie alleen links achter. Nu is het ook begonnen bij rechtsachter en linksvoor..
Gisteren bij de dealer geweest. Volvo heeft voorlopig aangegeven dat ze moeten wachten met herstellen tot nader order om herhaling te voorkomen. Lijkt me logisch maar is nu al meer dan een maand bekend. Gaat wel beetje traag vind ik.
Geplaatst: 30.07.2013 - 14:15
door Herko_ter_Horst
HakanC schreef:
Gisteren bij de dealer geweest. Volvo heeft voorlopig aangegeven dat ze moeten wachten met herstellen tot nader order om herhaling te voorkomen. Lijkt me logisch maar is nu al meer dan een maand bekend. Gaat wel beetje traag vind ik.
Een maand is echt helemaal niks.
Er moet onderzocht worden wat er nou echt aan de hand is (samenstelling van de lak, hechting op de kunststof/grondverf, beschadiging tijdens vervoer/pre-assemblage/eindassemblage, spanning/trilling op de gemonteerde panelen, en/of een combinatie hiervan?). Hiervoor moet er overlegd worden met de leverancier van de paneeldelen, de maker(s) van de lakken, de verantwoordelijke voor de assemblage, etc, etc.
Vervolgens moet er een oplossing bedacht worden. Hiervoor moet er wederom overlegd worden met de leverancier van de paneeldelen, de maker(s) van de lakken, de verantwoordelijke voor de assemblage, etc, etc.
En dan moet de oplossing nog geïmplementeerd worden in het proces. En jawel, daarvoor moet er nogmaals overlegd worden met de leverancier van de paneeldelen, de maker(s) van de lakken, de verantwoordelijke voor de assemblage, etc, etc.
Dat ga je echt niet binnen een maandje oplossen (nog los van de vakantieperiode).
Geplaatst: 30.07.2013 - 23:11
door Janhertogh
Waar en door wie worden die bumpers eigenlijk geproduceerd?
Geplaatst: 31.07.2013 - 10:24
door beschuitfluiter
Mijn V40 wordt media september verwacht. Hoop dat 't tegen die tijd opgelost is. Succes met hosselen allen.
Geplaatst: 31.07.2013 - 19:29
door Phacoid
Deze week zou ik ook tot bestelling over gaan, maar heb eigenlijk helemaal geen zin om bij een nieuwe auto gelijk wat te laten overspuiten...
Geplaatst: 31.07.2013 - 23:07
door automaiti
@phacoid: gewoon lekker bestellen. Een fijne, stijlvolle en eigenzinnige auto. En de problemen hier geschetst zijn Fabrikant problemen en zeker geen klantproblemen. En stroop de fora maar af naar de concurrenten, overal is wel wat. A-zuil lekkage bij de nieuwe golf met daarnaast een navigatiesysteem wat ze er nog steeds uit kunnen jatten. Relatief dure Audi en Mercedes A. Wil je dat op niveau V40 krijgen ben je paar 1000 euro verder. En wij hebben ook zo'n keuze gemaakt. Maar over de linie blijft het een heel erg fijne auto. En ongemak, tja dat maakt de automobielfabrikanten alleen maar scherp. Meer hun probleem dat ze ons ongemak nu moeten oplossen.
Geplaatst: 02.08.2013 - 13:26
door Phacoid
@Automaiti: dan toch maar besteld. Productie is pas voor oktober, dus hopelijk tegen dan opgelost. V40 T3 Momentum R-design Passion Red
Geplaatst: 02.08.2013 - 15:23
door guidov
Phacoid schreef:@Automaiti: dan toch maar besteld. Productie is pas voor oktober, dus hopelijk tegen dan opgelost. V40 T3 Momentum R-design Passion Red
Wist dat je 2 uitvoering in 1 kon bestellen
Geplaatst: 02.08.2013 - 15:30
door Praveen
In belgie is dat wel mogelijk. Je kan het R-Designpakket op alle uitvoeringen afzonderlijk bestellen.
http://esd.volvocars.com/local/be/Price ... V40_NL.pdf
Geplaatst: 02.08.2013 - 17:48
door automaiti
Inderdaad te hopen dat het in oktober is opgelost. Als je kijkt in het straatbeeld dat zijn er duizenden auto's die een vergelijkbare aanhechting hebben met voor- en achterbumpers. Misschien moet Volvo is aan de concurrentie vragen hoe ze dat zo goed doen......
Geplaatst: 02.08.2013 - 17:54
door evert65
aub wat kleinere fotos, dit scrollen van links naar rechts is niet prettig
Geplaatst: 05.08.2013 - 17:31
door Phacoid
Het is nu week 32, hopelijk nieuws deze week over oorzaak (met oplossing).
Geplaatst: 09.08.2013 - 18:06
door Denief
Dit bericht kreeg ik vandaag…
Tekst
BESCHRIJVING:
De lak tussen de voor- en achterbumper en het spatbord bladdert mogelijk af, zie bijgaande afbeelding TJ27970.
PRODUCTMODIFICATIE:
Onderzoek loopt. Verbeteringen van het moffelproces bij de leverancier vanaf 2013w28.
RETOURNEREN MATERIAAL:
Het is mogelijk dat het Voertuigrapport een verzoek bevat om onderzoeksmateriaal te retourneren. Houd anders de geldende standaardprocedures aan.
VOERTUIGRAPPORT:
Alleen bij afbladderende lak voorbumper en achterbumper, rechterkant. Gebruik het aandachtsgebied ‘Voertuigrapport’ en het subaandachtsgebied ‘Ondersteuning is niet noodzakelijk’ met vermelding van de functiegroep 8612 (achterbumper) en 8611 (voorbumper).
SERVICE:
*Vervang of spuit de bumper niet. Er wordt gekeken naar instructies voor bijspuiten. Een nieuwe versie van het TJ staat gepland voor 2013w33.
VSTG-nr.:
N.v.t.
Geplaatst: 13.08.2013 - 11:13
door HakanC
Net mail gekregen van de dealer:
"V40 bumper lak afpellen, de service oplossing
is helaas vertraagd. In week 33
maakt VCC een nieuwe planning bekend.
Dit betekent helaas niet dat er een service
oplossing is in week 33."
Geplaatst: 13.08.2013 - 11:36
door spacewagon
Bij inmiddels ook op plek twee (links vóór) de afbladdering begonnen. Volvo kan/mag er nog niks aan doen totdat er een definitieve oplossing komt. En die duurt nog eventjes, zie bovenstaand bericht.
Geplaatst: 13.08.2013 - 21:08
door xself
Ook bij mij is het inmiddels links vooraan opgetreden.
Vandaag belde de dealer me: Volvo zou ze pas in week 35 inlichten omtrent hun standpunt aangaande dit probleem. Nog even afwachten dus.
Geplaatst: 13.08.2013 - 22:42
door Phacoid
Wat ik lijk te begrijpen uit de bovenstaande posts is dat de leverancier van de bumpers een verbetering heeft toegebracht in week 28. Het probleem is nu dat er voor de mensen die het voor hebben een oplossing moet komen?
Of is er helemaal niets opgelost, ook niet voor de nieuwe auto's?
Geplaatst: 14.08.2013 - 15:37
door Morri
De mijne staat al sinds eind juni bij de dealer op me te wachten... Benieuwd of daar al wat te zien is... Volvoboy?