Pagina 10 van 26

Geplaatst: 22.07.2013 - 10:35
door Superfunky
FjodJont schreef:Trouwens SF, ik weet dat jij hem gaat tunen (zei je toen ook) maar ik heb je nog niet gehoord over de Isoftloader van Rica. Wat vind jij daarvan, heb je info ingewonnen, is het daadwerkelijk zoals zij zeggen niet te traceren? Ben wel benieuwd naar jou mening.

Is alles weer on- topic en de 'get a room you two' ook gelijk de kop ingedrukt :8:
Bij Rica heb je altijd de keus of je terug wilt kunnen zetten naar origineel. Daarvoor koop je de optionele loader.
Uiteraard zegt Rica dat het niet traceerbaar is, maar ze hebben wel de auto een paar uur nodig om een aanpassingen aan het systeem te doen, dus...... dan lijkt mij dat tenminste terug te vinden is dat "het slotje v/d deur" gehaald is, maar dat is maar een aanname. Bovendien zegt dat niks. Als ik de deur van het museum heb verwijderd word ik ook niet gearresteerd voor het stelen van de schilderijen, dus, conclusie: ik denk dat tunen met Rica icm loader de meest "veilige" tuning op dit moment is. Zowel qua traceerbaarheid als qua prestaties die ze eruit halen. Ik krijg niet de indruk dat ze het randje opzoeken.

Maar jongens, kom nou met meer ervaringsinput! We wachten met smart!

Geplaatst: 22.07.2013 - 10:42
door Ben
We?
Jij hebt je V60-PIH afbesteld. Waar maak je je toch zo druk om Franck?

Geplaatst: 22.07.2013 - 11:09
door Superfunky
Ben schreef:We?
Jij hebt je V60-PIH afbesteld. Waar maak je je toch zo druk om Franck?
In Nederland Ben, in Nederland.

Geplaatst: 22.07.2013 - 11:40
door NielsPHEV
Superfunky schreef:
Ben schreef:We?
Jij hebt je V60-PIH afbesteld. Waar maak je je toch zo druk om Franck?
In Nederland Ben, in Nederland.
Ah dan had ik dus goed gegokt. Zo principieel ben je dan dus kennelijk ook weer niet, VCNL is volledig eigendom van VCC. Anyway details over de configuratie en de tuning ? (in Duitsland wordt Heico ondersteund).

Overigens werkt die isoftloader van Rica prima en zeker in het geval van de PIH is het naar mijn mening een must aangezien je er vanuit kunt gaan dat er gezien de nieuwheid van de techniek wat vaker updates zullen komen. Hoef je niet na elke update terug naar Rica

Geplaatst: 22.07.2013 - 13:09
door RoaldH
NielsPHEV schreef:Ah dan had ik dus goed gegokt. Zo principieel ben je dan dus kennelijk ook weer niet, VCNL is volledig eigendom van VCC. Anyway details over de configuratie en de tuning ? (in Duitsland wordt Heico ondersteund).

Overigens werkt die isoftloader van Rica prima en zeker in het geval van de PIH is het naar mijn mening een must aangezien je er vanuit kunt gaan dat er gezien de nieuwheid van de techniek wat vaker updates zullen komen. Hoef je niet na elke update terug naar Rica
Heb jij ervaring met Rica? Of is een externe module via Datatechnic een betere optie?

Geplaatst: 22.07.2013 - 13:13
door RoaldH
Superfunky schreef:
Ben schreef:We?
Jij hebt je V60-PIH afbesteld. Waar maak je je toch zo druk om Franck?
In Nederland Ben, in Nederland.
Na mijn avontuur (ook auto afbesteld in NL en zelf geregeld in D), kan ik je helemaal volgen. :)

Geplaatst: 22.07.2013 - 13:13
door Superfunky
NielsPHEV schreef:
Superfunky schreef:
Ben schreef:We?
Jij hebt je V60-PIH afbesteld. Waar maak je je toch zo druk om Franck?
In Nederland Ben, in Nederland.
Ah dan had ik dus goed gegokt. Zo principieel ben je dan dus kennelijk ook weer niet, VCNL is volledig eigendom van VCC. Anyway details over de configuratie en de tuning ? (in Duitsland wordt Heico ondersteund).

Overigens werkt die isoftloader van Rica prima en zeker in het geval van de PIH is het naar mijn mening een must aangezien je er vanuit kunt gaan dat er gezien de nieuwheid van de techniek wat vaker updates zullen komen. Hoef je niet na elke update terug naar Rica
Ok, prima tip. Lijkt mij ook dat je er zo tegenaan moet kijken. Als je wilt tunen is het Rica dat je moet willen en daarom willen we nu zo graag ervaringen horen ;)!

Jawel, zo principieel ben ik wel. Maar dit is niet het juiste topic en niet het juiste moment. Over een tijdje zal ik het hoe, wat en waarom van de vervolg stappen na het doorschuiven (niet annuleren) delen.

Geplaatst: 22.07.2013 - 13:14
door NielsPHEV
Ik heb goede ervaring met rica mijn C70 T5 heeft ook een Rica tuning net als een eerdere V70, werkt prima met de isofloader. Mijn PIH is niet getuned en dat zal naar verwachting ook niet gebeuren. Datatechnic ken ik niet maar over het algemeen is men niet dol op externe modulen

Geplaatst: 22.07.2013 - 21:09
door FjodJont
Helder verhaal omtrent die isoftloader, thx.

Nu die theorie die ik had over efficienter opladen van de batterij na tuning ivm met meer vermogen. Kan een eigenaar van een getunde PIH hier iets meer over vertellen?

Geplaatst: 30.07.2013 - 08:35
door Walter
MODS edit: even het laserstoringsverhaal hierheen verplaatst

Geplaatst: 03.09.2013 - 21:49
door Zvv
Kan ik een update van de tuning-ervaringen krijgen?

Geplaatst: 03.09.2013 - 22:24
door Superfunky
Zvv schreef:Kan ik een update van de tuning-ervaringen krijgen?
Nog ff wachten. Op korte termijn ga ik met 2 vrienden een vergelijkingstest uitvoeren tussen een Rica PiH en een standaard PiH. Daarna zal ik een review posten.

Geplaatst: 04.09.2013 - 08:33
door V70D5AWD
Ow ? Dat vind ik dan wel weer leuk…ben benieuwd SF !!!!!! Met name tussen de 100 en 150 zal wel schelen schat ik zo in...

Geplaatst: 04.09.2013 - 10:48
door IV39
Superfunky schreef:
Zvv schreef:Kan ik een update van de tuning-ervaringen krijgen?
Nog ff wachten. Op korte termijn ga ik met 2 vrienden een vergelijkingstest uitvoeren tussen een Rica PiH en een standaard PiH. Daarna zal ik een review posten.
Kijk, dat is een mooie vergelijking... ik kan niet wachten.
Ik ben met name nieuwsgierig naar het verschil 0-100 want het is al bekend dat het grootste verschil boven de 100 zit.

Geplaatst: 16.09.2013 - 17:25
door BDE
Zijn er al 0-100 tijden bekend na de tuning? Ik ben wel benieuwd of het scheelt aangezien het 'maar' 30 pk is. Ik hou wel van een beetje doorrijden dus ik wacht de cijfers graag af.

Geplaatst: 16.09.2013 - 17:36
door Superfunky
BDE schreef:Zijn er al 0-100 tijden bekend na de tuning? Ik ben wel benieuwd of het scheelt aangezien het 'maar' 30 pk is. Ik hou wel van een beetje doorrijden dus ik wacht de cijfers graag af.
Nope, nog niet. We gaan laatste week van september testen. Ff geduld nog.

Geplaatst: 16.09.2013 - 17:51
door RoaldH
Superfunky schreef:
BDE schreef:Zijn er al 0-100 tijden bekend na de tuning? Ik ben wel benieuwd of het scheelt aangezien het 'maar' 30 pk is. Ik hou wel van een beetje doorrijden dus ik wacht de cijfers graag af.
Nope, nog niet. We gaan laatste week van september testen. Ff geduld nog.
Ben zeer benieuwd.

Geplaatst: 26.09.2013 - 10:54
door heiko79
Heeft iemand inmiddels al ervaring met verlaging van de PIH? Zit zelf te twijfelen om dit te doen maar ben erg benieuwd naar hoe het er in het echt uit ziet en hoeveel comfort er nog over blijft.

Rij momenteel een A4 avant met S line onderstel, is volgens velen knalhard maar wat mij betreft prima.

De leverende dealer wil het niet verzorgen. Iemand enig idee welke volvo dealers dit wel leveren, is daar misschien een lijstje van?

Geplaatst: 26.09.2013 - 11:32
door OGA244
kan me enige reserve vanuit een dealer wel voorstellen, ik heb ook geen idee wat de accu's en electrische aandrijflijn kunnen hebben qua schokken en klappen, knalhard afveren is dan een zeker risico

Geplaatst: 26.09.2013 - 11:34
door Ben
@heiko79
Rijd je al in de auto?