diesel01 schreef:... maar zou ik iets uit het huis van AMG/RS/Alpina kopen..
En hap zei hij (alweer)!
Roze papiertje altijd veilig, dat laat ik aan mw. SF, die kan er wat van! Top is max. + 50, weet je nog?
Wie zegt er precies dat ik dat niet allemaal niet allang heb? PiH is voor de lol, omdat het mooie techniek is, omdat de overheid een idioot systeem verzonnen heeft en vooral omdat SF altijd vooraan staat als ze centjes uitdelen! Dus als ik iets wil om m'n dagelijkse ritje van 36 km naar kantoor te maken, tja, wat zou ik dan miepen als je het allemaal cadeau krijgt? Ook jij bedankt diesel, ook mijn PiH wordt mede door jouw gulle bijdrage mogelijk gemaakt!
Edit - (Oh ja, 500k is alleen in slechte jaren, dat was gelukkig al even geleden!)
Geplaatst: 13.01.2014 - 20:22
door Superfunky
tomtom schreef:SF is gewoon een milieu beest/fanaat en dus rijdt hij PIH!
Jij snapt het tenminste!!
Geplaatst: 13.01.2014 - 20:23
door Superfunky
V70/2.4D/2003 schreef:
Dus maar rechts erlangs en ervaren dat een gechipte 3.0 TDi toch nog altijd veul sneller is!
Stoer, heel stoer.
Nee he, was jij die loser op links??
Geplaatst: 13.01.2014 - 20:36
door DanielV
Superfunky schreef:
V70/2.4D/2003 schreef:
Dus maar rechts erlangs en ervaren dat een gechipte 3.0 TDi toch nog altijd veul sneller is!
Stoer, heel stoer.
Nee he, was jij die loser op links??
Geplaatst: 13.01.2014 - 20:42
door diesel01
Superfunky schreef:
diesel01 schreef:... maar zou ik iets uit het huis van AMG/RS/Alpina kopen..
En hap zei hij (alweer)!
Roze papiertje altijd veilig, dat laat ik aan mw. SF, die kan er wat van! Top is max. + 50, weet je nog?
Wie zegt er precies dat ik dat niet allemaal niet allang heb? PiH is voor de lol, omdat het mooie techniek is, omdat de overheid een idioot systeem verzonnen heeft en vooral omdat SF altijd vooraan staat als ze centjes uitdelen! Dus als ik iets wil om m'n dagelijkse ritje van 36 km naar kantoor te maken, tja, wat zou ik dan miepen als je het allemaal cadeau krijgt? Ook jij bedankt diesel, ook mijn PiH wordt mede door jouw gulle bijdrage mogelijk gemaakt!
Edit - (Oh ja, 500k is alleen in slechte jaren, dat was gelukkig al even geleden!)
Nee man ik betaal bijna geen belasting, arme sloeber dan krijg je dat dus je rijd van een andermans centen.
Geplaatst: 13.01.2014 - 21:23
door Montalbano
Kunnen we weer naar ervaringen ipv stoere praat?
Geplaatst: 13.01.2014 - 21:25
door Montalbano
tomtom schreef:
Montalbano schreef:Ik ga er vanuit dat keyless altijd de deur openmaakt waar je aan de klink trekt, dat is toch hoe dat werkt?
Bij niet keyless werkt het als volgt:
- zodra de deur automatisch gelocked wordt van binnen (na wegrijden) en je opent de bestuurdersdeur en stapt uit, kun je vervolgens niet de achterdeur openmaken zonder eerst op de afstandbediening te drukken.
En bij wel keyless ook….
Oh dat lijkt me zuur... keyless en dan toch een key nodig hebben... dat kan de bedoeling haast niet zijn lijkt me. Bugje?
Geplaatst: 13.01.2014 - 21:27
door Montalbano
jvov60 schreef:Bij mij is het dichtvallen van de achterklep prima.
En ik kom van Mercedes, dus ben wel wat gewend. Juist de deuren bij Volvo vind ik wat minder...
Controleer wel als eerste je kentekenplaathouder en je kenteken. Zit dat goed vast? Plak eens vast met tape en probeer nog eens. Of verwijder gewoon de hele houder eens.
Apart, ik vind juist de deuren erg goed klinken, minstens net zo degelijk als bij de A6. Maar die klep, dat zal wel een afstelling zijn waardoor hij de rubbers niet raakt ofzo, want het klinkt echt heel fel blikkerig. Het rammelt niet, dus kentekenplaat verwacht ik eigenlijk niet.
Geplaatst: 13.01.2014 - 21:30
door v60pih
tomtom schreef:
Montalbano schreef:Ik ga er vanuit dat keyless altijd de deur openmaakt waar je aan de klink trekt, dat is toch hoe dat werkt?
Bij niet keyless werkt het als volgt:
- zodra de deur automatisch gelocked wordt van binnen (na wegrijden) en je opent de bestuurdersdeur en stapt uit, kun je vervolgens niet de achterdeur openmaken zonder eerst op de afstandbediening te drukken.
En bij wel keyless ook….
Ik weet niet precies wat je bedoelt tomtom maar ik heb keyless en kan na het openen van de bestuurdersdeur ook de achterdeur openen als ik die aanraak. Geen knopje op de ab of in de deur voor nodig.
Geplaatst: 13.01.2014 - 21:38
door tomtom
Als je de sleutel bij je draagt wel (geloof ik) maar als mijn vrouw uitstapt om de deur voor de kinderen te openen dan gaat dat dus niet…
@SF 500k in de slechte jaren en we krijgen alleen het eerste rondje? Scrooge is er niets bij !!
Geplaatst: 13.01.2014 - 22:52
door Jan Hagel
Inmiddels de eerste 10.000 km erop zitten, dus tijd voor een vergelijkje van de v60D6 met de D5 en de V702.5t..... Voor degenen onder ons die de keuze voor een nieuwe volvo nog moeten maken en een keuze willen maken uit tussen een v60 of v70 met:
V60D6:
+ betere automaat (alhoewel dit niet altijd wordt gemeld wordt de geartronic volgens mij bijna ieder jaar wel wat verbeterd, waardoor de huidige automaten absoluut niet meer te vergelijken zijn met die van een paar jaar geleden. De electromotor filtert de schakelmomenten perfect weg)
+ rijdt veeeel beter dan de v70. De v70 voelt als een stoomboot, de v60 als een snelle cruiser... Waarschijnlijk heeft de v60 een modernere stuurinrichting dan de v70 (minder speling, directer stuurgedrag);
+ ongevenaarde kracht tot 150 km/h. Dit maakt hem niet alleen veel sneller maar ook comfortabeler dan de v70 (het kost allemaal minder moeite);
+ zwaarder, en hierdoor minder windgevoelig op de snelweg;
+ electromotor geniaal;
+ zeer stil en daardoor comfortabel;
- zwaarder, en hierdoor onderstuur bij rotondes etc.
- kleinere tank;
- kleinere bagageruimte;
- op hogere snelheden (150+) traag;
V60D5
+ motor heeft lange adem ( breed toerenbereik) en is bij hogere snelheden veel sneller (ook logisch, want lichter en meer pk's);
+ lichter, en hierdoor sportiever te rijden
+ fijne motor (veel beter dan de vorige 185 pk en 163 pk versies, door betere trektracht boj lage toeren). Dit belooft veel goeds voor de nieuwe d4 (en d5?) die komende tijd verschijnen;
- bpmboete voor geartronic;
V70 2.5t (vergelijkbaar met latere t5)
+ soepel bij lage toeren;
+ grote bagageruimte;
+ uitstraling;
+ in verhouding "veel voor weinig" (vooral bij de actiemodellen)
- log;
- al weer wat ouder;
- mist een beetje rijplezier;
- hoog verbruik, maar mogelijk zal dit bij de nieuwe t5 beter zijn?
Conclusie:
Rationeel is een v70 (maar dan wel een actiemodel zoals een limited edition of nordic) of een v60d6 de beste keuze. Op het moment dat de voordeeltjes voor de pih verdwijnen, blijft de v70 over...
Maar emotioneel? Voor mij een (snelle) v60!. Zo veel leuker, nieuwer en beter om te rijden!
Ik betrap me zelf erop dat ik altijd de v60 pak en nooit de v70 (alleen als er veel kinderen mee moeten of veel bagage)......
Geplaatst: 13.01.2014 - 22:59
door Montalbano
Ik kan me voorstellen dat de D6 op hoge snelheid net iets minder rap is, maar om nou "traag" als minpunt op te schrijven... Vond hem zelf in ieder geval erg soepel en rap ook op hogere snelheden. Doortrekken tot 200 vrijwel moeiteloos en dat rijd ik waarschijnlijk al vrijwel nooit, laat staan harder.
Geplaatst: 13.01.2014 - 23:08
door Jan Hagel
Misschien is traag wat overdreven, maar het verschil met mijn vorige d5 (polestar) is boven 150 km/h wel erg groot en voelbaar. Nu kom ik eigenlijk nooit boven 180 (verschil met andere verkeer wordt dan veel te groot), maar het zou wel leuk zijn als de electromotor wat langer mee zou doen (tot 170-180). Technisch zou dit toch niet zo moeilijk hoeven zijn?
Geplaatst: 14.01.2014 - 08:48
door kissyfur
diesel01 schreef:Ik vind het raar dat jij je sleutels overal laat slingeren en vind dat Volvo daar maar een oplossing voor moet hebben.
Ik laat ze niet overal slingeren, maar gewoon IN de auto.
montelbano schreef:Bij niet keyless werkt het als volgt:
- zodra de deur automatisch gelocked wordt van binnen (na wegrijden) en je opent de bestuurdersdeur en stapt uit, kun je vervolgens niet de achterdeur openmaken zonder eerst op de afstandbediening te drukken.
Ah.. dan zullen ze t wel heel bewust hebben gedaan bij de keyless versie. Wel vreemd zeg, dat je dan eerst nog op een knoppie moet drukken, dat heb ik met werkelijk geen enkele auto ooit meegemaakt. En nee, dit kan je niet onder 'volvo is pro veiligheid en daarom doen ze t' scharen
Geplaatst: 14.01.2014 - 08:58
door diesel01
Zonder te ouwehoeren, maar de sleutels in de auto bij keyless drive is toch de kat op het spek binden.
Vandaag of morgen ben je hem kwijt, ik zou juist bij keyless drive de sleutel op het lichaam dragen.
Geplaatst: 14.01.2014 - 09:05
door Poni
+1
Geplaatst: 14.01.2014 - 09:19
door Montalbano
kissyfur schreef:
Ah.. dan zullen ze t wel heel bewust hebben gedaan bij de keyless versie. Wel vreemd zeg, dat je dan eerst nog op een knoppie moet drukken, dat heb ik met werkelijk geen enkele auto ooit meegemaakt. En nee, dit kan je niet onder 'volvo is pro veiligheid en daarom doen ze t' scharen
Met veel fantasie kun je nog bedenken dat het er voor zorgt (veiligheid) dat als ik uitstap, er niet iemand aan de andere kant van de auto mijn laptop van de achterbank of passagiersstoel haalt. Maar zelfs dan zou zou ik nog steeds graag zelf beslissen of ik van die fantasierijke veiligheidsoptie gebruik maak of niet
Geplaatst: 14.01.2014 - 11:38
door tomtom
diesel01 schreef:Zonder te ouwehoeren, maar de sleutels in de auto bij keyless drive is toch de kat op het spek binden.
Vandaag of morgen ben je hem kwijt, ik zou juist bij keyless drive de sleutel op het lichaam dragen.
Waarom!?
Geplaatst: 14.01.2014 - 12:24
door fluz
tomtom schreef:
@SF 500k in de slechte jaren en we krijgen alleen het eerste rondje? Scrooge is er niets bij !!
+1
Geplaatst: 14.01.2014 - 12:28
door diesel01
tomtom schreef:
diesel01 schreef:Zonder te ouwehoeren, maar de sleutels in de auto bij keyless drive is toch de kat op het spek binden.
Vandaag of morgen ben je hem kwijt, ik zou juist bij keyless drive de sleutel op het lichaam dragen.
Waarom!?
Omdat ik onze auto eens bij mijn ouders had staan die wat ruimer wonen met meerdere auto's op drive erachter met de tas van mijn vrouw er in die daar haar sleutel in had.
Er komt een familielid aan die onze auto nog niet van binnen had gezien, stapt in, voet op de rem en drukt op start/stop en de auto start op de sleutel van mijn vrouw.
Vandaar dat wij de sleutels op het lichaam dragen en dus ook altijd toegang hebben tot de auto, welke deur we ook opentrekken.
Ik heb wel een vermoeden wat de verzekeraar zegt op het moment dat je op die manier een keyless drive auto kwijt raakt