Accu probleem

Het board om te praten over zaken die exclusief voor de Plug In Hybrid Volvo's van toepassing zijn
vaudi
5th Gear member

@je schreef: Ja het verschil is wel groot, maar dat is het verschil in bijtelling ook!
...
Daarom hoef je ook niet te twijfelen aan je keuze. Die heb je vast wel goed overwogen.
Vanzelfsprekend mag je dan wel de kwaliteit verwachten waar Volvo voor staat.
Daar heb je bij aanschaf wellicht ook niet over getwijfeld.

Voor Volvo,
De kwaliteit waarmaken waar de PIH kopers bij aanschaf zonder twijfel op vertrouwden.

> Kwaliteit nastreven om ook in de toekomst ons als tevreden klanten te kunnen blijven houden.
@je
2nd Gear member

@vaudi

Ja dat klopt.
Ik heb het uiteraard wel overwogen en precies zoals je aangeeft nooit twijfel gehad over de kwaliteit.

Ach ja misschien dat als ik over een paar maanden terug kijk het allemaal wel mee is gevallen.
Nu is het een beetje een domper op de feest vreugde van een nieuwe auto (blijf ik toch iets speciaals vinden).

Vanmorgen de auto gewassen (standkachel deed het deze morgen ook weer) en dan is het toch een onwijs mooie auto!
vaudi
5th Gear member

@je,
Klopt, dat gevoel had ik ook de eerste weken.
Vanavond nog 250km gereden, vooraf de bandjes weer van 2,6 naar 2,9 bar gebracht. En voorwaar, de rijeigenschappen op de snelweg (125km/u) waren gewoonweg super qua spoorvastheid en stuurprecisie.
Voor het snelle binnen door werk is deze auto niet geschikt. Althans wat betreft bochtjes pakken. Als een speer ervandoor bij rechte stukken is de auto lekker snel. Maar dat vind ik niet passen bij het karakter van
deze auto. Over het comfort van met name de stoelen ben ik zeer te spreken.
HFH
2nd Gear member

Misschien een schrale troost, een goede vriend van mij vertelde mij trots dat hij met z'n Tesla naar St Moritz was gereden, echter op de terugweg na het laden bij een supercharge punt, was zijn 12 volt accu nagenoeg leeg, en geen beweging meer in te krijgen.
adac erbij, auto weggesleept.
Bleek ook de omvormer/ relais te zijn.
Volgens hem is de accu bij een Tesla van Panasonic, echter misschien zijn die omvormers wel dezelfde die Volvo ook gebruikt.
Hij had zijn Tesla wel na 2 dagen terug, en kreeg de hotel overnachting vergoed.
Verder vanmorgen nog even in zijn auto gereden, wel heerlijk, is de onze een sloom bakje.
Echter die stress van het zoeken van laadpalen en of je de trip geheel kunt halen zou niets voor mij zijn.

Zelf 10000km gereden en nog geen problemen. Ben wel benieuwd of er nog een terugroepactie komt.
Ik begreep wel dat een collega van mij gebeld was, om langs te komen, want ze wilden iets door meten en updates uitvoeren, alles preventief.
Mogelijk dat de foute omvormers vantevoren al signalen afgeven die te meten zijn, of dat er een bepaalde serie minder betrouwbaar is.
V60 D6 MY14 Rood
vaudi
5th Gear member

@HFH
Wanneer is de auto van je collega uitgeleverd?
@je
2nd Gear member

Gisteren avond weer onzin met het hybride systeem.
Pure en awd niet beschikbaar, maar wel in hybrid mode elektrisch rijden zonder diesel.
De accu leeg kunnen rijden (32km..) voordat de diesel aan ging, deze ging ook meteen de accu bijladen.
Echter ook niet meer terug kunnen schakelen naar pure, ook niet met accu weer voor een kwart vol.

Vanmorgen weer geen preconditioning.
Pure werkte vanmorgen wel weer.

Wat een #$%#$%@#$!@ auto!
HFH
2nd Gear member

vaudi schreef: @HFH
Wanneer is de auto van je collega uitgeleverd?
september
V60 D6 MY14 Rood
Poni
3rd Gear member

@je,

Ik voel met je mee. Mijn auto is geleverd eind sept 2013.
De eerste 2,5 maand 3 x stil komen staan en nog rare meldingen gehad, plus een kachel die vervangen is.

Maar ik kan je melden dat ik sinds de laatste storing in december geen nieuwe problemen heb gehad.
De dealer heeft in januari alles in orde gemaakt.
Ik vind de nieuwe kachel nog steeds wel wat lawaaierig, maar dat is het enige.
Wanhoop niet, als het probleem duidelijk is, wordt het vast opgelost.
Poni

2013 Volvo V60 PIH MY14 Seashell Grey, Beachwood leder
2008 Volvo S40 2.0 Summum
2006 Volvo S80 V8 Summum - 2005 Volvo S80 T6 Summum - 1999 Volvo S80 T6 - 1997 Volvo V40 1.8 Europa
1992 Volvo 780 V6 Bertone - 1988 Volvo 760 GLE - 1990 Volvo 780 Bertone
1981 Volvo 262C Bertone - 1972 Volvo 1800ES - 1966 Volvo 121S
vaudi
5th Gear member

Inderdaad, ze moeten eerst wat vinden, voordat ze het kunnen vervangen.
Je moet hier even doorheen en er bij de dealer op aandringen dat er wat moet gebeuren.
In Beesd moeten ze dit probleem ondertussen wel kunnen lokaliseren.
@je
2nd Gear member

De auto heeft meerdere storingen en problemen.
Als ze hem uitlezen kunnen ze niets vinden, is niet mijn probleem, geeft meer iets aan over de kwaliteit van de software en error logging.

Ik ga dus niet wachten tot ik hier "doorheen" ben.
En ga er maar wat officiëler inzitten richting de dealer.
vaudi
5th Gear member

Haalt de dealer de schouders op? Of hebben al diverse software updates gedaan?
goukcher
2nd Gear member

Ik heb mijn PIH sinds eind augustus. Maar behalve de onvolwassenheid van de VOC app heb ik nog geen noemenswaardige storingen gehad. De auto functioneert eigenlijk altijd zoals ik verwacht. De accu is voor mijn gevoel nog hetzelfde als een half jaar geleden.
V60 Plugin Hybrid Flamenco Red, Hybrid Technology Line
@je
2nd Gear member

De dealer is wel aan het zoeken en heeft al diverse updates gedaan.
Alleen geen oplossing voor de problemen.
Van de week gaan ze weer kijken.

Ik ben er klaar mee, kost me teveel irritatie en tijd, het geleverde product voldoet niet aan de verwachting.
Uiteraard hoop ik dat ze het oplossen, is ook voor mij het beste en voordeligste.
Maar ik ga hier geen maanden op wachten.
Dus nu maar de officiële weg met een redelijke termijn om de problemen op te lossen.
vaudi
5th Gear member

Ik kan je geen ongelijk geven. Maar wel succes naar de goede oplossing. We horen vast wel hoe het afloopt.
@je
2nd Gear member

Ja dat laat ik wel weten.
Ik hoop ook op een goede oplossing, en verwacht dat eigenlijk ook wel, echter soms is een beetje "druk" nodig.
En dan liever nu dan over 6 maanden moeten aangeven van toen was het ook al...
NielsPHEV
7th Gear member

@je schreef: De dealer is wel aan het zoeken en heeft al diverse updates gedaan.
Alleen geen oplossing voor de problemen.
Van de week gaan ze weer kijken.

Ik ben er klaar mee, kost me teveel irritatie en tijd, het geleverde product voldoet niet aan de verwachting.
Uiteraard hoop ik dat ze het oplossen, is ook voor mij het beste en voordeligste.
Maar ik ga hier geen maanden op wachten.
Dus nu maar de officiële weg met een redelijke termijn om de problemen op te lossen.
Je gaat er meteen hard in zie ik, zou niet mijn keuze zijn. Extra kans op problemen is bij zo'n nieuw product natuurlijk hoger en moet je denk ook in het perspectief willen zien van de voordelen. Heb je al overwogen om de auto langere tijd bij de dealer / imprteur achter te laten voor een grondige diagnose, herstel en test waarbij je een mooie vervangende (PIH) Volvo gebruikt ?

De kans dat je succes boekt met aanhangig maken op basis van non conformiteit lijkt me kansloos en tijdverspilling daar wordt je pas echt gefurtreerd van. Er rijden er voldoende zonder noemenswaardige problemen rond waaronder de mijne die onlangs zijn eerste verjaardag vierde.

Mocht je het echt zat zijn dan is er natuurlijk maar een goed oplossing en dat is inruilen op een mooie 320.
jvov60
4th Gear member

Ik geef @je juist groot gelijk. Direct goed aanpakken zodat je straks niet voorbij de termijn en regels van conformiteit zit.

@NielsPHEV: "waarbij je een mooie vervangende (PIH) Volvo gebruikt".
Snap ik niet helemaal... @je wil natuurlijk gewoon zijn eigen mooie Volvo rijden lijkt me.

En ontbinden van de aankoop kan best. Doen ze in Duitsland ook regelmatig met succes.
En daar komt bij dat het voor Volvo best eens de meest snelle en effectieve oplossing kan zijn...
Voor mij geen Volvo for life meer.
De laatste (XC60 II) is weg.
Nu naar volledig EV bij een merk met Duitse verfijning.
Veel plezier hier met prachtige Volvo's en misschien tot later.
vaudi
5th Gear member

Helemaal 100% eens met de opmerking van jvov60.
NielsPHEV
7th Gear member

jvov60 schreef: Ik geef @je juist groot gelijk. Direct goed aanpakken zodat je straks niet voorbij de termijn en regels van conformiteit zit.

@NielsPHEV: "waarbij je een mooie vervangende (PIH) Volvo gebruikt".
Snap ik niet helemaal... @je wil natuurlijk gewoon zijn eigen mooie Volvo rijden lijkt me.

En ontbinden van de aankoop kan best. Doen ze in Duitsland ook regelmatig met succes.
En daar komt bij dat het voor Volvo best eens de meest snelle en effectieve oplossing kan zijn...
Ze doen wel meer in Dld maar dat is in NL niet zo relevant. Overigens kan ik je melden dat ook in Dld het ontbinden van een zakelijke transactie niet op basis van een paar storingen zal geschieden.

Ik vind het opvallend hoe men kennelijk meent te moeten reageren wanneer een auto storingen heeft die de dealer/importeur gewoon netjes probeert op te lossen, direct aanpakken yeah right. Wanneer je iemand vraagt om je te helpen schop je hem dan ook eerst tegen het scheenbeen om de aandacht te trekken ? In mijn werkelijkheid is bekend dat techniek kan falen en hoe complexer en meer innovatief iets is hoe groter die kans. Een zaak is echt kansloos zeker op basis van de storingen die @je omschrijft, het in een niet eigen vervangende PIH rijden zo voor mij geen verschil uit maken maar is voor sommigen om redenen die mij onbekend zijn een probleem.

Anyway laten we hopen dat de problemen snel opgelost zijn, een fundament voor een prettige relatie wordt er niet gelegd, wellicht moet je de optie inruilen bespreekbaar maken met je dealer
@je
2nd Gear member

-Edit-
@NielsPHEV
Zag dat je me al voor was dus vandaar deze edit ;-)
Zo spannend is het niet hoor, we staan niet voor het hekje!
Gewoon een zakelijke transactie die volgens 1 partij niet goed is.
Als je daar wat officiëler in gaat zitten ga je samen naar een oplossing kijken met eventueel een eind datum.
Auto staat trouwens al bij de dealer, hij gaf nu check engine aan en doet verder niets.
Dit had hij al meerdere keren gedaan, maar tot nu toe kon ik verder.

Het is niet zo dat ik uit ben op ontbinding van het contract, in tegendeel!
Ik wil gewoon graag probleemloos in mijn eigen auto rijden.
Maar als het niet opgelost wordt wel.
En dan vind ik het persoonlijk wel zo netjes omdat nu kenbaar te maken en in alle redelijkheid een oplossing te zoeken voor het probleem.
Misschien ben ik wel bereid om na een voorstel een maand in een leen auto te rijden, echter ik wil niet daarna pas een "procedure" in.

Ook de dealer werkt mee, hij baalt hier ook van en gaat nadenken over de mogelijkheden.
Ik verwacht niet dat dit nadelig is voor onze relatie!

Het in perspectief plaatsen vind ik een moeilijke.
Tuurlijk heb ik fiscaal voordeel, maar moet ik het daarom wel accepteren en als ik een andere auto koop van 80K niet?
Laatst gewijzigd door @je op 01.01.1970 - 01:00, 2 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie

Terug naar “Plug In Hybrid Volvo's”