Pagina 10 van 13
Geplaatst: 18.08.2006 - 11:13
door bart simpson
Of die lieden die bij het op de snelweg invoegen steevast direct de meest linkerbaan opzoeken en daar ook niet meer vanaf willen gaan... :leftfighter7:
Geplaatst: 18.08.2006 - 11:37
door Henri144
Of die lieden die bij het op de snelweg invoegen steevast direct de meest linkerbaan opzoeken en daar ook niet meer vanaf willen gaan...
Laten we voor die mensen aparte rijstroken (één) aanleggen, dan kunnen ze mekaar daar lekker in de kofferbak rijden...... :evil4:
Geplaatst: 18.08.2006 - 12:15
door Hans
Van harte met je 33e Henri!
Geplaatst: 18.08.2006 - 13:39
door Henri144
Van harte met je 33e Henri!
Dank je!
Geplaatst: 20.08.2006 - 02:33
door Daanh78
Ook leuk zijn die mensen die met zo'n 60/80 km/h aan het begin van de invoegstrook, de rijbaan opduiken.
Maar even met de topictitel in het achterhoofd: dat zijn geen volvo-rijders

Geplaatst: 20.08.2006 - 08:11
door geestschrijver
Er was toch eens een aanzienlijke groep 66- en 343-rijders...
Geplaatst: 20.08.2006 - 08:17
door Ben
geestschrijver schreef:Er was toch eens een aanzienlijke groep 66- en 343-rijders...
Die zijn inmiddels 'uitgestorven' en in die auto's rijden nu de échte liefhebbers

Geplaatst: 20.08.2006 - 08:23
door geestschrijver
Misschien nog een paar die-hards in een 440? Maar die groep is dus verloren gegaan voor Volvo. (De 240 had anders ook geen al te flitsend imago...)
Geplaatst: 20.08.2006 - 14:29
door Michael Oud
geestschrijver schreef:Ik vind het altijd wel een mooi gebaar om van de rechterbaan helemaal naar de linker te zwenken, om de in-het-midden-rijder heen en dan weer helemaal terug naar rechts. Niet te strak natuurlijk, maar ook zeker niet te ruim.
Idem. Al wissel ik het regelmatig af met rechts passeren.
Geplaatst: 20.08.2006 - 14:33
door geestschrijver
Afwisseling: heel belangrijk!
Geplaatst: 21.08.2006 - 05:03
door S80_USA
Cojones schreef:... Al wissel ik het regelmatig af met rechts passeren.
Gelukkig mag je hier in de VS op grote wegen rechts inhalen, dat voorkomt een hoop frustraties en het maakt dat je een stuk rustiger kun rijden.

Geplaatst: 21.08.2006 - 12:56
door Gast
Dat zou hier ook moeten mogen! Nu moet je soms een paar banen naar links, ervoor bij en dan weer naar rechts.
Geplaatst: 21.08.2006 - 13:11
door ceesvanbeek
lingsper schreef:Dat zou hier ook moeten mogen! Nu moet je soms een paar banen naar links, ervoor bij en dan weer naar rechts.
Dat lijkt mij niet echt handig met al onze op en afritten
Ik zie het nu ook gebeuren met mensen die haast hebben en dan in een keer naar rechts gaan om toch die afrit te nemen
Moet je dan voorstellen dat we hier keep your lane hebben en dan rechts iemand met haast die rechtdoor wil
En iemand links die er af wil
Denk dat ik aandelen sloop en takeldiensten ga nemen
Geplaatst: 21.08.2006 - 20:00
door S80_USA
ceesvanbeek schreef:Moet je dan voorstellen dat we hier keep your lane hebben en dan rechts iemand met haast die rechtdoor wil
En iemand links die er af wil
Het is gewoon een kwestie van wennen om links én rechts in de gaten te houden. Een andere factor die een grote invloed hierop heeft, is dat men in de V.S. over het algemeen minder agressief aan het verkeer deelneemt en medeweggebruikers niet meteen als een lastige concurrent ziet. Het is een verademing om zonder stress te kunnen autorijden.

Geplaatst: 29.08.2006 - 21:24
door bonsai
waarschijnlijk zit de aso "Volvo rijder" in een huur volvo, omdat z'n zielige BMW'tje bij de schadehersteller staat na een aanrijding met een echte auto(volvo met trekhaak b.v.)m.a.w. typisch geval van nep volvorijder.
Geplaatst: 08.10.2006 - 01:37
door sytzos
mmisschien ben ik dan ook zo'n aso volvo rijder....
maarja ik hou gewoon niet van treuzelen..
ik werk vaak 's avonds en als ik om een uur of 11 naar huis rijd op een 80km weg.. en er rijd iemand voor me met 75/80 blijf ik daar niet achter hangen.. maar met die heldere mensen moet je altijd afstand houden
en mijn 440 leent zich gewoon voor snelle tussen sprintjes op de prov weg

haha
Geplaatst: 13.10.2006 - 21:12
door Barry (Grillmeister)
Tja, het kan ook een ex-alfa rijder zijn geweest, die (en zeker de lease rijders daar) krijgen voor de overhandiging van de sleutels eerst een uurtje theorie en daarna een uur praktijk les in het opduwen, afsnijden en overige artikel 5 wvw gedrag...
Grt Barry
p.s. ik weet wel wat maniertjes om ze met minimale eigen schade achterstev voren in de vangrail/berm te parkeren maar ja dan ook ik art5 wvw.
Geplaatst: 24.10.2006 - 11:46
door v700r
Ga bij zo'n opdouwer maar eens zoveel mogelijk links rijden in je baan, dan kunnen ze niets zien en zakken vanzelf af.
Geplaatst: 24.10.2006 - 12:23
door v40fan
Remedie tegen verharding: Beeld je in dat je vrouw (of partner) bij je in de auto zit, vrouwen hebben er in het algemeen een pesthekel aan dat je bumperklevers wilt "opvoeden" door het gas even los te laten, je ramen gaan sproeien of ze een educatief (en bijzonder werkzaam) signaal met de remlichten wilt geven.
In de praktijk weten vrouwen dat, ondanks het feit dat wij kerels natuurlijk véél beter rijden, er een betere manier is om aan gemakkelijk escalerende represailles te ontkomen. Ze hebben gelijk, dus denk om je bloeddruk en voorkom liever dat je ìn de auto ook nog ruzie krijgt.
Kortom, bevestig de nog steeds geldende reputatie van Volvo-rijders en laat zulke idioten er maar gewoon langs!
Troost je tenslotte met de gedachte dat zij véél meer kans maken op de "klapper" die jij met een defensievere rijstijl voorkomt. Geniet liever van je pensioen!
Geplaatst: 24.10.2006 - 14:40
door geestschrijver
Je hebt helemaal gelijk, V40fan. Ik zag er trouwens weer een, net: een grijze XC70 die met halsbrekende capriolen toch wel zeker vijf seconden eerder bij het rode verkeerslicht was...