Koops Furness vraagt uitstel van betaling aan

In dit board het officiële nieuws over Volvo van verschillende bronnen uit de hele wereld
RudyZ
2nd Gear member

Jos, goed bericht, waar heb je het goede nieuws gelezen, staat nog niks op hun website.
Trucker
6th Gear member
Contacteer:

Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gr Trucker

Volvo V40 D2 R-Design

Volvo C30 2.0 Momentum R-Design
Volvo V70,
Volvo V40,
Volvo 340 GL,
Golf diesel,
Dutsun sunny 120Y,
Mazda 818,
Mazda 1300
JosP
3rd Gear member

Niet uit de autoweek. Ik heb een mailtje gehad van volvo Nieuwenhuijse dat de dealers verder gaan onder de naam Nieuwenhuijse met het oude personeel.
MY2015 V40 D4 Business - Power Blue, Summum uitvoering + Luxury Line + Scandinavian Line + 17" Freja
Diamond Cut/Dark Grey matt.
RudyZ
2nd Gear member

Heb vanmorgen wat jaarverslagen van Furness NV bekeken (van hun website te downloaden) en op basis van de cijfers kan ik eigenlijk niet anders concluderen dat ze bij een krimpende marge (van rond de 110 miljoen de afgelopen jaren naar 99 miljoen in 2012 en wellicht nog slechter in 2013 en 2014) en gelijkblijvende kosten (62 miljoen salariskosten, gem. 50.000 euro kosten per medewerker) en bedrijfskosten (stabiel rond de 28 miljoen) erg weinig zijn gaan overhouden. Tel daar ook de afschrijvingen op de lease-auto-vloot mee en dan hou je gewoon niks meer over. Voorraden en lease-auto's waren uiteraard gefinancierd met bank- en fabrikant-kredieten, eigen vermogen zat in het inventaris en de machines, Furness NV had erg weinig onroerend goed op de balans staan.

Het lijkt er toch op dat dit bedrijf zich te langzaam of eigenlijk helemaal niet heeft aangepast aan de verslechterende marktomstandigheden. Conjunctuur gevoelige bedrijven zouden met hun vaste lasten eenvoudig moeten kunnen meebewegen met de markt-vooruitzichten. Furness kon dat in ieder geval niet.
Mart van der Steeg
7th Gear member
Contacteer:

RudyZ schreef: Heb vanmorgen wat jaarverslagen van Furness NV bekeken (van hun website te downloaden) en op basis van de cijfers kan ik eigenlijk niet anders concluderen dat ze bij een krimpende marge (van rond de 110 miljoen de afgelopen jaren naar 99 miljoen in 2012 en wellicht nog slechter in 2013 en 2014) en gelijkblijvende kosten (62 miljoen salariskosten, gem. 50.000 euro kosten per medewerker) en bedrijfskosten (stabiel rond de 28 miljoen) erg weinig zijn gaan overhouden. Tel daar ook de afschrijvingen op de lease-auto-vloot mee en dan hou je gewoon niks meer over. Voorraden en lease-auto's waren uiteraard gefinancierd met bank- en fabrikant-kredieten, eigen vermogen zat in het inventaris en de machines, Furness NV had erg weinig onroerend goed op de balans staan.

Het lijkt er toch op dat dit bedrijf zich te langzaam of eigenlijk helemaal niet heeft aangepast aan de verslechterende marktomstandigheden. Conjunctuur gevoelige bedrijven zouden met hun vaste lasten eenvoudig moeten kunnen meebewegen met de markt-vooruitzichten. Furness kon dat in ieder geval niet.
Toch het verhaal van de 'gekookte kikker', ook een management voorbeeld, dat ze zoals ik al eerder zei, vast niet hebben gelezen dan wel toegepast.
Mercedes GLA 2020 AMG& Night-pakket, Pano-dak, Multibeam LED-koplampen, Dodehoekassist, 360° Camera met parkeerassist, Apple Carplay & Android Auto, Sfeerverlichting, 19" AMG-velgen & Reality navigatie
Volvo S60 2.4D 2009, 185 pk, PolestarTuning, Drivers ed., HU 650 200W, Orestes velgen, RTI, Xenon adapt,
Electric silver, sunblinds/rolgordijn, veerpootbrug
Volvo C70 2.4T 200 pk Prestige cabrio 2004 moondust metallic

VOLVO S60 D5 2006 HU850 lunar gold
lint
Geartronic member

Er was veel ellende te voorkomen geweest als de boeken wel gelezen worden door bepaalde iemanden.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
NielsPHEV
7th Gear member

V70/2.4D/2003 schreef: @ Dick....en geen afdrachten doet en ga zo maar door. Een faillissement is vreselijk voor alle betrokkenen indien er sprake is van een integer bedrijf dat alles doet conform wet- en regelgeving. Maar hoe vaak blijkt dat de fiscus en de bedrijfsvereniging do grootste schuldeisers zijn? Daar zit je dan, met je pensioenbreuk en premieachterstand.

@ Evert: Hou op, anders loop ik helemaal leeg.
Lees berichten dat er inderdaad sprake zou zijn van minder fraai management bij Koops, kan niet beoordelen of dit verklaringen zijn van niet blije ex werknemers of er daadwerkelijk is mis is.

Waarom vaak blijkt dat de fiscus en de bedrijfsverenigingen de grootste schuldeisers zijn ? De verklaring is heel eenvoudig de salarissen zullen nagenoeg altijd zolang mogelijk doorbetaald worden de fiscus en de bedrijfsverenigingen zijn eenvoudig meestal de grootste "kosten posten" van een bedrijf logisch dus dat ze de meer substantiele vorderingen hebben. Wat je vergeet te melden dat deze vorderingen preferent zijn boven de vorderingen van gewone debiteuren. Daarbij komt een tekort als gevolg van een substantiele premie achterstand nauwelijks voor de pensioen verzekereaars melden dit nagenoeg meteen bij de verzekerden en het UWV neemt deze verplichtingen ook over.
Ben
Executive Member
Contacteer:

Op Volvo850forum gevonden:

Geachte heer ,

Met onmiddellijke ingang is Volvo-dealer Autobedrijf Nieuwenhuijse de nieuwe Volvo-dealer voor de regio's Zwolle en Meppel. Nadat afgelopen week door de rechtbank het faillissement van Koops Furness N.V. werd uitgesproken, hebben wij samen met onze gerenommeerde Volvo-dealer Autobedrijf Nieuwenhuijse een plan opgesteld waardoor de continuïteit van de Volvo-activiteiten in de regio Zwolle en Meppel gewaarborgd is.

Wij zijn verheugd met deze oplossing. Volvo-dealer Autobedrijf Nieuwenhuijse heeft vestigingen in Apeldoorn, Deventer, Raalte en Zutphen en heeft bewezen dat klantgerichtheid bij hen zeer hoog op de agenda staat.

Wij zijn er dan ook van overtuigd dat u en uw Volvo in goede handen zijn bij Volvo dealer Autobedrijf Nieuwenhuijse. Met betrekking tot de huisvesting van de nieuwe dealers in de regio Zwolle en Meppel hopen wij u binnenkort te kunnen berichten.

Heeft u nog vragen? U kunt Volvo-dealer Autobedrijf Nieuwenhuijse bereiken via
telefoonnummer: 055 - 541 6333 of per e-mail: info@nieuwenhuijse.nl

Met vriendelijke groet,

Richard Snijders
Algemeen Directeur
Volvo Cars Nederland
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
lint
Geartronic member

Volvo pakt dit aspect dan wel goed op, in ieder geval continueren van de dienstverlening in de regio.
MGB GT 1976
Hans oet Twent
8th Gear member

Gents, toevallig kwam ik zojuist langs vestiging van Furness, maar die zat net als mijn Fod locatie volledig op slot. Ik hoop voor alle betrokkenen dat men met dezelfde samenstelling asap de lichten weer aan kan gaan steken. Toi toi toi.
“Carpe Diem”
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
Onderweg; C70 T5 Tourer My"12 een onbegrensd 2e HANSje een 'Empty Nest Volvo'
'Voorlop(er)(ig)' een 308 GT SW bj'24 voorzien van een halve 6 pitter.
MGB GT BRG Classic Rally Car 1969 > FOR SALE!!!!!!
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 recharge
JosP
3rd Gear member

Deze mail heb ik vorige week ontvangen:

Geachte heer,

Wij mogen u als eerst mededelen dat vanaf volgende week dinsdag 2e september de filialen Zwolle en Meppel weer geopend zijn met de vorige werknemers.
De afspraak kunt u dan maken bij uw vorige dealer maar dan onder de bedrijfsnaam Volvo Nieuwenhuijse.

Met vriendelijke groet,
MY2015 V40 D4 Business - Power Blue, Summum uitvoering + Luxury Line + Scandinavian Line + 17" Freja
Diamond Cut/Dark Grey matt.
Bover
8th Gear member

Tja in ieder ge val weer een sanering in de opgeklopte auto wereld en wart sneu voor de werknemers/monteurs bij de garages Furness.
Heb wel begrepen dat de investeringen die de hoofddealer Beesd vraagt( afdwingt) van dealers ook niet mis zijn. Daarnaast redelijk topzwaar met verkopers en managers.
Misschien maar eens afstappen van al dat Volvo imago gedoe en dure aankleding showrooms en gebouwen. Moeten wij als klant betalen.

Gewoon via internet Volvo kopen en een service point is mogelijk andere uiterste.. is maar idee
BLOG: LEVEN IN FRANCE (auto) verhalen over de Franse campagne sinds 2019

Vijf Cilinder Diesel Power: XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno 1995. Obbe Tuning Modificatie....
Hans oet Twent
8th Gear member

Bover schreef: Tja in ieder ge val weer een sanering in de opgeklopte auto wereld en wart sneu voor de werknemers/monteurs bij de garages Furness.
Heb wel begrepen dat de investeringen die de hoofddealer Beesd vraagt( afdwingt) van dealers ook niet mis zijn. Daarnaast redelijk topzwaar met verkopers en managers.
Misschien maar eens afstappen van al dat Volvo imago gedoe en dure aankleding showrooms en gebouwen. Moeten wij als klant betalen.

Gewoon via internet Volvo kopen en een service point is mogelijk andere uiterste.. is maar idee
Tja het gaat die kant sowieso op. In de Lease wereld is dit al aan de orde. Wie is de voordeligste. Die krijgt de opdracht. berijder moet maar zien waar hij hem in onderhoud doet. Of bij een dealer danwel servicepunt bij hem/haar in de buurt.
“Carpe Diem”
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
Onderweg; C70 T5 Tourer My"12 een onbegrensd 2e HANSje een 'Empty Nest Volvo'
'Voorlop(er)(ig)' een 308 GT SW bj'24 voorzien van een halve 6 pitter.
MGB GT BRG Classic Rally Car 1969 > FOR SALE!!!!!!
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 recharge
lint
Geartronic member

Bover schreef: Tja in ieder ge val weer een sanering in de opgeklopte auto wereld en wart sneu voor de werknemers/monteurs bij de garages Furness.

Dat laatste lijkt mij wel de toekomst worden, scheelt heel veel geld maar ook kost het arbeidsplaatsen en dat is weer minder goed nieuws.
MGB GT 1976
Mart van der Steeg
7th Gear member
Contacteer:

Een wat eenvoudig maar doeltreffend imago rondom de panden kan zeker geen kwaad. Bij voorkeur bemand door goede monteurs/chef monteur met liefde voor het werk/merk (ook de wat oudere types) die een best salaris mogen hebben. Maar wel wat minder 'verkopers' en glimmende schoenen en zo, want IK KOOP een auto en het is niet zo dat de verkoper mij een auto verkoopt. Die handelt alleen maar af.
Mercedes GLA 2020 AMG& Night-pakket, Pano-dak, Multibeam LED-koplampen, Dodehoekassist, 360° Camera met parkeerassist, Apple Carplay & Android Auto, Sfeerverlichting, 19" AMG-velgen & Reality navigatie
Volvo S60 2.4D 2009, 185 pk, PolestarTuning, Drivers ed., HU 650 200W, Orestes velgen, RTI, Xenon adapt,
Electric silver, sunblinds/rolgordijn, veerpootbrug
Volvo C70 2.4T 200 pk Prestige cabrio 2004 moondust metallic

VOLVO S60 D5 2006 HU850 lunar gold
Carlsson 900

Mart van der Steeg schreef: Een wat eenvoudig maar doeltreffend imago rondom de panden kan zeker geen kwaad. Bij voorkeur bemand door goede monteurs/chef monteur met liefde voor het werk/merk (ook de wat oudere types) die een best salaris mogen hebben. Maar wel wat minder 'verkopers' en glimmende schoenen en zo, want IK KOOP een auto en het is niet zo dat de verkoper mij een auto verkoopt. Die handelt alleen maar af.
Ik denk dat je spijker op z'n kop slaat !
Ben
Executive Member
Contacteer:

De eerste 1927 exemplaren van de nieuwe XC90 worden exclusief via internet verkocht en de aankondiging van Volvocars tijdens de introductie is dat dat in de toekomst vaker zal geschieden.
M.a.w. Volvocars is zich er kennelijk al op aan het voorbereiden.
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
dbosker
6th Gear member

Ben schreef: De eerste 1927 exemplaren van de nieuwe XC90 worden exclusief via internet verkocht en de aankondiging van Volvocars tijdens de introductie is dat dat in de toekomst vaker zal geschieden.
M.a.w. Volvocars is zich er kennelijk al op aan het voorbereiden.
Ik vraag me trouwens wel af hoe ze dat doen met aflevering en (eventuele) inruil.

laatste Volvo (960) verkocht
V70/2.4D/2003
8th Gear member

Afleveren: Autotrailer van DHL
Inruil: Doen we niet aan, zet maar op Marktplaats.

Ik zei voordelen en geen renteverlies.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Walter
Geartronic member
Contacteer:

Bover, ik denk dat je jouw reactie zult willen herzien als je weet dat de Volvo-vestigingen van Furness op zich prima renderende ondernemingen waren die mee gezogen zijn in het faillissement van de grote holding Koops-Furness met daarin dealerschappen van meerdere merken en een leasemaatschappij. Er is ook nog geen enkele Volvo dealer failliet verklaard, wat hopelijk aangeeft dat het Volvo imago gedoe, de dure aankleding van showrooms en de investeringen die Beesd verlangt allemaal wel meevallen.
Afbeelding
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
Plaats reactie

Terug naar “Volvo Nieuws”