Pagina 10 van 11
Re: Koops Furness vraagt uitstel van betaling aan
Geplaatst: 29.08.2014 - 18:53
door RudyZ
Jos, goed bericht, waar heb je het goede nieuws gelezen, staat nog niks op hun website.
Re: Koops Furness vraagt uitstel van betaling aan
Geplaatst: 29.08.2014 - 21:59
door Trucker
Re: Koops Furness vraagt uitstel van betaling aan
Geplaatst: 29.08.2014 - 22:51
door JosP
Niet uit de autoweek. Ik heb een mailtje gehad van volvo Nieuwenhuijse dat de dealers verder gaan onder de naam Nieuwenhuijse met het oude personeel.
Re: Koops Furness vraagt uitstel van betaling aan
Geplaatst: 31.08.2014 - 09:47
door RudyZ
Heb vanmorgen wat jaarverslagen van Furness NV bekeken (van hun website te downloaden) en op basis van de cijfers kan ik eigenlijk niet anders concluderen dat ze bij een krimpende marge (van rond de 110 miljoen de afgelopen jaren naar 99 miljoen in 2012 en wellicht nog slechter in 2013 en 2014) en gelijkblijvende kosten (62 miljoen salariskosten, gem. 50.000 euro kosten per medewerker) en bedrijfskosten (stabiel rond de 28 miljoen) erg weinig zijn gaan overhouden. Tel daar ook de afschrijvingen op de lease-auto-vloot mee en dan hou je gewoon niks meer over. Voorraden en lease-auto's waren uiteraard gefinancierd met bank- en fabrikant-kredieten, eigen vermogen zat in het inventaris en de machines, Furness NV had erg weinig onroerend goed op de balans staan.
Het lijkt er toch op dat dit bedrijf zich te langzaam of eigenlijk helemaal niet heeft aangepast aan de verslechterende marktomstandigheden. Conjunctuur gevoelige bedrijven zouden met hun vaste lasten eenvoudig moeten kunnen meebewegen met de markt-vooruitzichten. Furness kon dat in ieder geval niet.
Re: Koops Furness vraagt uitstel van betaling aan
Geplaatst: 31.08.2014 - 12:01
door Mart van der Steeg
RudyZ schreef:
Heb vanmorgen wat jaarverslagen van Furness NV bekeken (van hun website te downloaden) en op basis van de cijfers kan ik eigenlijk niet anders concluderen dat ze bij een krimpende marge (van rond de 110 miljoen de afgelopen jaren naar 99 miljoen in 2012 en wellicht nog slechter in 2013 en 2014) en gelijkblijvende kosten (62 miljoen salariskosten, gem. 50.000 euro kosten per medewerker) en bedrijfskosten (stabiel rond de 28 miljoen) erg weinig zijn gaan overhouden. Tel daar ook de afschrijvingen op de lease-auto-vloot mee en dan hou je gewoon niks meer over. Voorraden en lease-auto's waren uiteraard gefinancierd met bank- en fabrikant-kredieten, eigen vermogen zat in het inventaris en de machines, Furness NV had erg weinig onroerend goed op de balans staan.
Het lijkt er toch op dat dit bedrijf zich te langzaam of eigenlijk helemaal niet heeft aangepast aan de verslechterende marktomstandigheden. Conjunctuur gevoelige bedrijven zouden met hun vaste lasten eenvoudig moeten kunnen meebewegen met de markt-vooruitzichten. Furness kon dat in ieder geval niet.
Toch het verhaal van de 'gekookte kikker', ook een management voorbeeld, dat ze zoals ik al eerder zei, vast niet hebben gelezen dan wel toegepast.
Re: Koops Furness vraagt uitstel van betaling aan
Geplaatst: 31.08.2014 - 12:24
door lint
Er was veel ellende te voorkomen geweest als de boeken wel gelezen worden door bepaalde iemanden.
Re: Koops Furness vraagt uitstel van betaling aan
Geplaatst: 01.09.2014 - 09:14
door NielsPHEV
V70/2.4D/2003 schreef:
@ Dick....en geen afdrachten doet en ga zo maar door. Een faillissement is vreselijk voor alle betrokkenen indien er sprake is van een integer bedrijf dat alles doet conform wet- en regelgeving. Maar hoe vaak blijkt dat de fiscus en de bedrijfsvereniging do grootste schuldeisers zijn? Daar zit je dan, met je pensioenbreuk en premieachterstand.
@ Evert: Hou op, anders loop ik helemaal leeg.
Lees berichten dat er inderdaad sprake zou zijn van minder fraai management bij Koops, kan niet beoordelen of dit verklaringen zijn van niet blije ex werknemers of er daadwerkelijk is mis is.
Waarom vaak blijkt dat de fiscus en de bedrijfsverenigingen de grootste schuldeisers zijn ? De verklaring is heel eenvoudig de salarissen zullen nagenoeg altijd zolang mogelijk doorbetaald worden de fiscus en de bedrijfsverenigingen zijn eenvoudig meestal de grootste "kosten posten" van een bedrijf logisch dus dat ze de meer substantiele vorderingen hebben. Wat je vergeet te melden dat deze vorderingen preferent zijn boven de vorderingen van gewone debiteuren. Daarbij komt een tekort als gevolg van een substantiele premie achterstand nauwelijks voor de pensioen verzekereaars melden dit nagenoeg meteen bij de verzekerden en het UWV neemt deze verplichtingen ook over.
Re: Koops Furness vraagt uitstel van betaling aan
Geplaatst: 01.09.2014 - 10:48
door Ben
Op Volvo850forum gevonden:
Geachte heer ,
Met onmiddellijke ingang is Volvo-dealer Autobedrijf Nieuwenhuijse de nieuwe Volvo-dealer voor de regio's Zwolle en Meppel. Nadat afgelopen week door de rechtbank het faillissement van Koops Furness N.V. werd uitgesproken, hebben wij samen met onze gerenommeerde Volvo-dealer Autobedrijf Nieuwenhuijse een plan opgesteld waardoor de continuïteit van de Volvo-activiteiten in de regio Zwolle en Meppel gewaarborgd is.
Wij zijn verheugd met deze oplossing. Volvo-dealer Autobedrijf Nieuwenhuijse heeft vestigingen in Apeldoorn, Deventer, Raalte en Zutphen en heeft bewezen dat klantgerichtheid bij hen zeer hoog op de agenda staat.
Wij zijn er dan ook van overtuigd dat u en uw Volvo in goede handen zijn bij Volvo dealer Autobedrijf Nieuwenhuijse. Met betrekking tot de huisvesting van de nieuwe dealers in de regio Zwolle en Meppel hopen wij u binnenkort te kunnen berichten.
Heeft u nog vragen? U kunt Volvo-dealer Autobedrijf Nieuwenhuijse bereiken via
telefoonnummer: 055 - 541 6333 of per e-mail:
info@nieuwenhuijse.nl
Met vriendelijke groet,
Richard Snijders
Algemeen Directeur
Volvo Cars Nederland
Re: Koops Furness vraagt uitstel van betaling aan
Geplaatst: 01.09.2014 - 13:39
door lint
Volvo pakt dit aspect dan wel goed op, in ieder geval continueren van de dienstverlening in de regio.
Re: Koops Furness vraagt uitstel van betaling aan
Geplaatst: 01.09.2014 - 15:04
door Hans oet Twent
Gents, toevallig kwam ik zojuist langs vestiging van Furness, maar die zat net als mijn Fod locatie volledig op slot. Ik hoop voor alle betrokkenen dat men met dezelfde samenstelling asap de lichten weer aan kan gaan steken. Toi toi toi.
Re: Koops Furness vraagt uitstel van betaling aan
Geplaatst: 01.09.2014 - 17:05
door JosP
Deze mail heb ik vorige week ontvangen:
Geachte heer,
Wij mogen u als eerst mededelen dat vanaf volgende week dinsdag 2e september de filialen Zwolle en Meppel weer geopend zijn met de vorige werknemers.
De afspraak kunt u dan maken bij uw vorige dealer maar dan onder de bedrijfsnaam Volvo Nieuwenhuijse.
Met vriendelijke groet,
Re: Koops Furness vraagt uitstel van betaling aan
Geplaatst: 01.09.2014 - 17:26
door Bover
Tja in ieder ge val weer een sanering in de opgeklopte auto wereld en wart sneu voor de werknemers/monteurs bij de garages Furness.
Heb wel begrepen dat de investeringen die de hoofddealer Beesd vraagt( afdwingt) van dealers ook niet mis zijn. Daarnaast redelijk topzwaar met verkopers en managers.
Misschien maar eens afstappen van al dat Volvo imago gedoe en dure aankleding showrooms en gebouwen. Moeten wij als klant betalen.
Gewoon via internet Volvo kopen en een service point is mogelijk andere uiterste.. is maar idee
Re: Koops Furness vraagt uitstel van betaling aan
Geplaatst: 01.09.2014 - 17:44
door Hans oet Twent
Bover schreef:
Tja in ieder ge val weer een sanering in de opgeklopte auto wereld en wart sneu voor de werknemers/monteurs bij de garages Furness.
Heb wel begrepen dat de investeringen die de hoofddealer Beesd vraagt( afdwingt) van dealers ook niet mis zijn. Daarnaast redelijk topzwaar met verkopers en managers.
Misschien maar eens afstappen van al dat Volvo imago gedoe en dure aankleding showrooms en gebouwen. Moeten wij als klant betalen.
Gewoon via internet Volvo kopen en een service point is mogelijk andere uiterste.. is maar idee
Tja het gaat die kant sowieso op. In de Lease wereld is dit al aan de orde. Wie is de voordeligste. Die krijgt de opdracht. berijder moet maar zien waar hij hem in onderhoud doet. Of bij een dealer danwel servicepunt bij hem/haar in de buurt.
Re: Koops Furness vraagt uitstel van betaling aan
Geplaatst: 01.09.2014 - 18:11
door lint
Bover schreef:
Tja in ieder ge val weer een sanering in de opgeklopte auto wereld en wart sneu voor de werknemers/monteurs bij de garages Furness.
Heb wel begrepen dat de investeringen die de hoofddealer Beesd vraagt( afdwingt) van dealers ook niet mis zijn. Daarnaast redelijk topzwaar met verkopers en managers.
Misschien maar eens afstappen van al dat Volvo imago gedoe en dure aankleding showrooms en gebouwen. Moeten wij als klant betalen.
Gewoon via internet Volvo kopen en een service point is mogelijk andere uiterste.. is maar idee
Dat laatste lijkt mij wel de toekomst worden, scheelt heel veel geld maar ook kost het arbeidsplaatsen en dat is weer minder goed nieuws.
Re: Koops Furness vraagt uitstel van betaling aan
Geplaatst: 01.09.2014 - 18:23
door Mart van der Steeg
Een wat eenvoudig maar doeltreffend imago rondom de panden kan zeker geen kwaad. Bij voorkeur bemand door goede monteurs/chef monteur met liefde voor het werk/merk (ook de wat oudere types) die een best salaris mogen hebben. Maar wel wat minder 'verkopers' en glimmende schoenen en zo, want IK KOOP een auto en het is niet zo dat de verkoper mij een auto verkoopt. Die handelt alleen maar af.
Re: Koops Furness vraagt uitstel van betaling aan
Geplaatst: 01.09.2014 - 19:26
door Carlsson 900
Mart van der Steeg schreef:
Een wat eenvoudig maar doeltreffend imago rondom de panden kan zeker geen kwaad. Bij voorkeur bemand door goede monteurs/chef monteur met liefde voor het werk/merk (ook de wat oudere types) die een best salaris mogen hebben. Maar wel wat minder 'verkopers' en glimmende schoenen en zo, want IK KOOP een auto en het is niet zo dat de verkoper mij een auto verkoopt. Die handelt alleen maar af.
Ik denk dat je spijker op z'n kop slaat !
Re: Koops Furness vraagt uitstel van betaling aan
Geplaatst: 01.09.2014 - 19:45
door Ben
De eerste 1927 exemplaren van de nieuwe XC90 worden exclusief via internet verkocht en de aankondiging van Volvocars tijdens de introductie is dat dat in de toekomst vaker zal geschieden.
M.a.w. Volvocars is zich er kennelijk al op aan het voorbereiden.
Re: Koops Furness vraagt uitstel van betaling aan
Geplaatst: 01.09.2014 - 20:10
door dbosker
Ben schreef:
De eerste 1927 exemplaren van de nieuwe XC90 worden exclusief via internet verkocht en de aankondiging van Volvocars tijdens de introductie is dat dat in de toekomst vaker zal geschieden.
M.a.w. Volvocars is zich er kennelijk al op aan het voorbereiden.
Ik vraag me trouwens wel af hoe ze dat doen met aflevering en (eventuele) inruil.
Re: Koops Furness vraagt uitstel van betaling aan
Geplaatst: 01.09.2014 - 20:25
door V70/2.4D/2003
Afleveren: Autotrailer van DHL
Inruil: Doen we niet aan, zet maar op Marktplaats.
Ik zei voordelen en geen renteverlies.
Re: Koops Furness vraagt uitstel van betaling aan
Geplaatst: 01.09.2014 - 20:37
door Walter
Bover schreef:
Tja in ieder ge val weer een sanering in de opgeklopte auto wereld en wart sneu voor de werknemers/monteurs bij de garages Furness.
Heb wel begrepen dat de investeringen die de hoofddealer Beesd vraagt( afdwingt) van dealers ook niet mis zijn. Daarnaast redelijk topzwaar met verkopers en managers.
Misschien maar eens afstappen van al dat Volvo imago gedoe en dure aankleding showrooms en gebouwen. Moeten wij als klant betalen.
Gewoon via internet Volvo kopen en een service point is mogelijk andere uiterste.. is maar idee
Bover, ik denk dat je jouw reactie zult willen herzien als je weet dat de Volvo-vestigingen van Furness op zich prima renderende ondernemingen waren die mee gezogen zijn in het faillissement van de grote holding Koops-Furness met daarin dealerschappen van meerdere merken en een leasemaatschappij. Er is ook nog geen enkele Volvo dealer failliet verklaard, wat hopelijk aangeeft dat het Volvo imago gedoe, de dure aankleding van showrooms en de investeringen die Beesd verlangt allemaal wel meevallen.