Pagina 10 van 16
Re: Superfunky's PiH, als die ooit nog komt!
Geplaatst: 03.03.2014 - 22:05
door jrkalf
diesel01 schreef:
Ik ben blij dat ik geen telefoniste nodig heb om van a naar b te komen..
Niet bij de (Volvo)community willen horen maar wel lekker ouwehoeren als het niet werkt..
Wat doen jullie als het toiletpapier op is terwijl je net hebt zitten bouten, secretaresse bellen voor nieuwe rollen?
Tja, vroeger toen auto's nog geen rijdende computers waren...
Ik ben allang blij dat ik hem nog niet heb hoeven rebooten tijdens het rijden.
En wat betreft het toiletpapier, ik kies altijd een pot uit met voldoende papier. Plan ahead and rule the world!
Re: Superfunky's PiH, als die ooit nog komt!
Geplaatst: 03.03.2014 - 22:40
door v60pih
Vandaar dat ik niet kan communiceren via de app. Echt waardeloos zo, maak iets goeds of maak het niet.
Anyway; vandaag de conceptcijfertjes over 2013 gekregen en dan weet ik weer waarvoor ik de PIH ben gaan rijden. Wat een heeeerlijk voordeel!
Re: Superfunky's PiH, als die ooit nog komt!
Geplaatst: 03.03.2014 - 22:49
door Skibs
Niet bij de (Volvo)community willen horen maar wel lekker ouwehoeren als het niet werkt..
Mag ik een teiltje? Als je in een Volvo community gelooft dan kijk je teveel Volvo reclames. Dat iemand warm wordt van een Katterug, P1800, prima: met andere eigenaren daarvan verwantschap voelen en het ding liefhebben, volledig op z'n plaats. Maar een moderne Volvo IS MAAR EEN AUTO. En geen heel bijzondere. Wel leuk, maar niks bijzonders, gewoon een massaproduct dat door jan en alleman wordt bereden. Als je jezelf daar een liefhebber van noemt of denkt dat je bij een 'community' hoort dan geloof je in sprookjes. Dit geldt ook voor ieder ander willekeurig modern merk/type auto. Een forum is er om gebruikerservaringen uit te wisselen en elkaar te helpen, daar hoef je geen 'liefhebber' (braak...) voor te zijn om er op te mogen.
Ken je dat, een kroeg die wordt verpest door irritante stamgasten met territoriumdrift en een gebrek aan een eigen privéleven? Voila..
Nog sneuer: irritant lopen doen en dat afdoen als ironie..
Mods edit
quote hersteld.
@Skibs, graag volledige quote code gebruiken
Re: Superfunky's PiH, als die ooit nog komt!
Geplaatst: 03.03.2014 - 22:55
door lint
Het begint steeds meer op een stammenstrijd te lijken, als het maar geen schisma wordt

Re: Superfunky's PiH, als die ooit nog komt!
Geplaatst: 03.03.2014 - 23:06
door v60pih seeker
Het begint steeds meer op een stammenstrijd te lijken, als het maar geen schisma wordt
Lijkt meer op onuitgenodigd op een feest verschijnen!
Re: Superfunky's PiH, als die ooit nog komt!
Geplaatst: 03.03.2014 - 23:30
door gsx750r
Skibs schreef:Ken je dat, een kroeg die wordt verpest door irritante stamgasten met territoriumdrift en een gebrek aan een eigen privéleven? Voila..
Ja, ken ik maar dat café is door omstandigheden al een tijdje
gesloten
Uit de inventaris heb ik deze
nog goedkoop over kunnen nemen .......
Rob
Re: Superfunky's PiH, als die ooit nog komt!
Geplaatst: 04.03.2014 - 07:47
door Superfunky
Toilettepapier??? Het moet niet veel erger worden nou he!
Ga zo eeer eens proberen of ik de batterij leeg krijg. Gisterenavond 1:12, excl elektra verbruik.
Voorzichtige conclusie tot op heden: ik rijd te snel voor een PiH. In theorie kan ik elektrisch van kantoor naar huis, maar in de praktijk loopt de motor gewoon.
Hoe zit dat nou met dat re-genereren? Begreep ik dat goed dat als je gas loslaat je ff kort, lichtjes je rem aan moet tikken zodat hij op de elektromotor afremt?
Re: Superfunky's PiH, als die ooit nog komt!
Geplaatst: 04.03.2014 - 08:35
door diesel01
Skibs schreef:
Niet bij de (Volvo)community willen horen maar wel lekker ouwehoeren als het niet werkt..
Mag ik een teiltje? Als je in een Volvo community gelooft dan kijk je teveel Volvo reclames. Dat iemand warm wordt van een Katterug, P1800, prima: met andere eigenaren daarvan verwantschap voelen en het ding liefhebben, volledig op z'n plaats. Maar een moderne Volvo IS MAAR EEN AUTO. En geen heel bijzondere. Wel leuk, maar niks bijzonders, gewoon een massaproduct dat door jan en alleman wordt bereden. Als je jezelf daar een liefhebber van noemt of denkt dat je bij een 'community' hoort dan geloof je in sprookjes. Dit geldt ook voor ieder ander willekeurig modern merk/type auto. Een forum is er om gebruikerservaringen uit te wisselen en elkaar te helpen, daar hoef je geen 'liefhebber' (braak...) voor te zijn om er op te mogen.
Ken je dat, een kroeg die wordt verpest door irritante stamgasten met territoriumdrift en een gebrek aan een eigen privéleven? Voila..
Nog sneuer: irritant lopen doen en dat afdoen als ironie..
Oei teentjes, kroeg wat is dat?? Ooh wacht een honk voor 40tigers, 50tigers met verlopen drankkoppen en hier en daar een verdwaalde "gevierde" ondernemer, No Thanks.
Leuk he die marketing van Vovo?
Allemaal mensen die niets met Volvo hebben maar je weet ze wel allemaal te vangen met een on call systeem waarbij er ongetwijfeld op afstand kan worden gezien waar je zit, wat je doet en welke site's je bezoekt met sensus..
Handel!!
Re: Superfunky's PiH, als die ooit nog komt!
Geplaatst: 04.03.2014 - 08:36
door NielsPHEV
SF, Wanneer je zachtjes remt dan regenereer je in het hybrid schem bubbeltjes in het power scheme links de balk die naar onder beweegt. Wanneer je harder remt (of de auto instabiel zou worden) gaan de rem blokjes meedoen. Het regenereren doet met de erad.
Wanneer je de auto in pure zet is ie beter electrisch te berijden cq kun je wat meer "gas" geven voordat de diesel aanslaat. De airco/stoelverwarming kan je in pure overigens gewoon aan zetten (het moet wel leuk blijven).
Ik red zo'n 32 - 45 km electrisch voor de grotere range moet je rijden als een oud w... en geen snelweg
Re: Superfunky's PiH, als die ooit nog komt!
Geplaatst: 04.03.2014 - 08:38
door Walter
Skibs schreef:
Niet bij de (Volvo)community willen horen maar wel lekker ouwehoeren als het niet werkt..
Mag ik een teiltje? Als je in een Volvo community gelooft dan kijk je teveel Volvo reclames. Dat iemand warm wordt van een Katterug, P1800, prima: met andere eigenaren daarvan verwantschap voelen en het ding liefhebben, volledig op z'n plaats. Maar een moderne Volvo IS MAAR EEN AUTO. En geen heel bijzondere. Wel leuk, maar niks bijzonders, gewoon een massaproduct dat door jan en alleman wordt bereden. Als je jezelf daar een liefhebber van noemt of denkt dat je bij een 'community' hoort dan geloof je in sprookjes. Dit geldt ook voor ieder ander willekeurig modern merk/type auto. Een forum is er om gebruikerservaringen uit te wisselen en elkaar te helpen, daar hoef je geen 'liefhebber' (braak...) voor te zijn om er op te mogen.
Ken je dat, een kroeg die wordt verpest door irritante stamgasten met territoriumdrift en een gebrek aan een eigen privéleven? Voila..
Nog sneuer: irritant lopen doen en dat afdoen als ironie..
Skibs, volgens mij ben je hier op

Snap je dat we dan graag in sprookjes geloven? Zoek de foto's van de meeting in de Efteling maar op, grootste opkomst ooit
Re: Superfunky's PiH, als die ooit nog komt!
Geplaatst: 04.03.2014 - 09:49
door Superfunky
NielsPHEV schreef:
SF, Wanneer je zachtjes remt dan regenereer je in het hybrid schem bubbeltjes in het power scheme links de balk die naar onder beweegt. Wanneer je harder remt (of de auto instabiel zou worden) gaan de rem blokjes meedoen. Het regenereren doet met de erad.
Wanneer je de auto in pure zet is ie beter electrisch te berijden cq kun je wat meer "gas" geven voordat de diesel aanslaat. De airco/stoelverwarming kan je in pure overigens gewoon aan zetten (het moet wel leuk blijven).
Ik red zo'n 32 - 45 km electrisch voor de grotere range moet je rijden als een oud w... en geen snelweg
Ok, dat snap ik. Maar als je hard remt, blijf je toch ook bubbels houden?
Het is me dus niet duidelijk wanneer je nu op de erad remt en wanneer op de blokken.
Nog een vraag, als je zachtjes remt, branden je remlichten dan?? En als je op de ACC remt, branden je remlichten dan ook?
En de derde vraag, als je gas los laat, remt de auto dan op de erad of pas als je lichtjes het pedaal indrukt?
Overigens ook nog goed nieuws, 1:15 vanochtend! (Maar wel omdat ik groot stuk binnendoor ging!).
En om nog ff wat te klagen: wat een gemis zeg, geen motortemperatuur meter! Dat vind ik echt heel, heel slecht! Ik ben al bijna op het punt dat ik de eerst 10km in AWD ga rijden om zeker te zijn dat de boel goed is opgewarmd, nu denk ik steeds bij het aanslaan van de diesel: dit vind 'tie niet fijn!!
Positief puntje: super dat je in Sensus gewoon je Bluetooth apparaat over de speakers kunt afspelen! Foxsports op de ipad mini en het geluid gewoon door de hele auto!
Re: Superfunky's PiH, als die ooit nog komt!
Geplaatst: 04.03.2014 - 10:35
door Walter
Volgens mij remt 'ie op de motor zodra je gas loslaat en pas op de erad als je het pedaal beroert. Remlichten branden altijd met remmen, ook als ACC remt.
Re: Superfunky's PiH, als die ooit nog komt!
Geplaatst: 04.03.2014 - 10:44
door IkeV70
Je hoeft het rempedaal niet te beroeren, alleen gas loslaten is al voldoende om te regenereren. Dat kun je ook zien aan de bubbels en aan het stroomtoevoer-scherm. Heb wel het idee dat het altijd even duurt voordat die regeneratie werkt. Bij rempedaal werkt het direct.
Re: Superfunky's PiH, als die ooit nog komt!
Geplaatst: 04.03.2014 - 10:46
door jvov60
Superfunky schreef:
NielsPHEV schreef:
SF, Wanneer je zachtjes remt dan regenereer je in het hybrid schem bubbeltjes in het power scheme links de balk die naar onder beweegt. Wanneer je harder remt (of de auto instabiel zou worden) gaan de rem blokjes meedoen. Het regenereren doet met de erad.
Wanneer je de auto in pure zet is ie beter electrisch te berijden cq kun je wat meer "gas" geven voordat de diesel aanslaat. De airco/stoelverwarming kan je in pure overigens gewoon aan zetten (het moet wel leuk blijven).
Ik red zo'n 32 - 45 km electrisch voor de grotere range moet je rijden als een oud w... en geen snelweg
Ok, dat snap ik. Maar als je hard remt, blijf je toch ook bubbels houden?
Het is me dus niet duidelijk wanneer je nu op de erad remt en wanneer op de blokken.
Nog een vraag, als je zachtjes remt, branden je remlichten dan?? En als je op de ACC remt, branden je remlichten dan ook?
En de derde vraag, als je gas los laat, remt de auto dan op de erad of pas als je lichtjes het pedaal indrukt?
Overigens ook nog goed nieuws, 1:15 vanochtend! (Maar wel omdat ik groot stuk binnendoor ging!).
En om nog ff wat te klagen: wat een gemis zeg, geen motortemperatuur meter! Dat vind ik echt heel, heel slecht! Ik ben al bijna op het punt dat ik de eerst 10km in AWD ga rijden om zeker te zijn dat de boel goed is opgewarmd, nu denk ik steeds bij het aanslaan van de diesel: dit vind 'tie niet fijn!!
Positief puntje: super dat je in Sensus gewoon je Bluetooth apparaat over de speakers kunt afspelen! Foxsports op de ipad mini en het geluid gewoon door de hele auto!
Gebruik het Performance thema van je dashboard.
Dan heb je in de meter aan de linkerkant meer inzicht in regeneratie en wanneer het remmen zonder blokken is.
Daarnaast zie je ook hoe hard je je rempedaal moet intrappen voor een stoplicht om geen kruip en stroomverlies te hebben.
Re: Superfunky's PiH, als die ooit nog komt!
Geplaatst: 04.03.2014 - 10:48
door Paul
Ik heb die App dus ook niet, omdat het bezopen is dat elke auto het doet op Windows Phone en dan voor de D6 niet. Heb met Bluestacks Andriod geinstalleerd op mijn Samsung 9 serie, kan dat ding ook nooit zien waar mijn auto staat. Maar ja gelukkig onthoud ik het zelf. Voor verwarmen werkt gelukkig wel elke keer.
Re: Superfunky's PiH, als die ooit nog komt!
Geplaatst: 04.03.2014 - 11:12
door jrkalf
Mijn ervaring is dat als je het gas loslaat en de remactie zet door (motor rem), dan gaat ERAD al lichtjes lopen en zie je een minimale regeneratie lopen. Als je het rempedaal iets intrapt (nog voor de remblokjes ingrijpen) zal erad echt goed gaan lopen en moeten de bubbeltjes in het linkerpaneel (zichtbaar in hybrid thema) tot halverwege moeten komen.
Voor wat betreft verbruik, je rijdt te snel voor de auto.
Ik rij op een afstand van 80km met accu gebruik ongeveer 3,2L per 100km. 1:30 ongeveer.
Thuis heb ik geen laadpaal dus met een lege accu haal ik dezelfde afstand met gemiddeld 6,1L per 100km. een 1:16 ongeveer.
In een beetje handmatig hybride geknutsel is het wel mogelijk om ongeveer 4,1L per 100km te rijden. ~1:24
Dat houdt in: werk naar huis de accu maximaal half leeg rijden en dan de save knop gebruiken. Van huis naar werk de andere helft leeg rijden.
Het blijft prutsen met die hybrides ;P
Re: Superfunky's PiH, als die ooit nog komt!
Geplaatst: 04.03.2014 - 13:11
door Poni
Als je wil zien of er echt gerenegereerd wordt, dan kan je het best het hybride display (animatie) op het middenscherm aanzetten.
Bij mij zie ik dat als je gas loslaat, niet altijd direct wordt geregenereerd. zodra je rem licht aanraakt wel.
Verder geeft het ECO dashboard met een wijzer links aan of je wel of niet de (wiel)remmen gebruikt, volgens uitleg van de Pro-drive instructeur.
In dat display heeft de wijzer, links een klein pijltje. Zolang je remt en de wijzer blijft boven het pijltje, gebruik je de remmen niet.
Remlichten: ja die branden zodra je de rem ook maar even aanraakt en ook als de ACC afremt.
Re: Superfunky's PiH, als die ooit nog komt!
Geplaatst: 04.03.2014 - 15:21
door v60pih
Walter schreef:
... Remlichten branden altijd met remmen, ook als ACC remt.
En dat is absoluut 100% niet waar
Ga maar eens in het donker op de ACC de snelweg op. Als je dan een langzamere auto nadert, voel je duidelijk kleine remingrepen. Kijk je in je spiegel dan zie je geen remlichten.
Re: Superfunky's PiH, als die ooit nog komt!
Geplaatst: 04.03.2014 - 15:31
door jrkalf
v60pih schreef:
Walter schreef:
... Remlichten branden altijd met remmen, ook als ACC remt.
En dat is absoluut 100% niet waar
Ga maar eens in het donker op de ACC de snelweg op. Als je dan een langzamere auto nadert, voel je duidelijk kleine remingrepen. Kijk je in je spiegel dan zie je geen remlichten.
Maar remmen op de motor/Erad is wat anders dan remmen op de remblokken.
Ergens ook wel prettig; Ik heb wel vaker achter een Frodje gereden met adaptive cruise controle. Ik kan je zeggen dat het geen pretje is als deze om de 100 meter de remlichten aan doet om bij te remmen.
Re: Superfunky's PiH, als die ooit nog komt!
Geplaatst: 04.03.2014 - 16:24
door Walter
v60pih schreef:
Walter schreef:
... Remlichten branden altijd met remmen, ook als ACC remt.
En dat is absoluut 100% niet waar
Ga maar eens in het donker op de ACC de snelweg op. Als je dan een langzamere auto nadert, voel je duidelijk kleine remingrepen. Kijk je in je spiegel dan zie je geen remlichten.
Dan ben ik verkeerd geïnformeerd. Enerzijds kan ik het me voorstellen, als het minimale ingrepen zijn kan het erg onrustig zijn voor het achteropkomend verkeer. Anderzijds is remmen remmen en is het lekker dat de slaapkop achter je dat ziet.