Dan is er nog hoop! Het pedaal lijkt overigens al hoger te staan dan de eerste rit, dus het gaat de goede kant op. ABS greep vandaag op sommige punten even in, met de winterse omstandigheden Leverde wel een mooi winterkiekje op!
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
'08 Volvo S60 2.5t Summum
Upgrades: Full 3" uitlaat met sportkat, Bilstein B12 Pro kit, XC90 remmen rondom, CFE Full, PCC look spoiler, Bluetooth phone module
Hop hop! Afgelopen vrijdag is de S60 weer zonder mankementen door de APK gekomen! Waar de Audi iedere keer met €300 ~ €400, met een uitschieter van €700+ euro, aan reparaties nodig had om door de APK te komen, doet de S60 het vooralsnog voor €35 APK kosten. En ik zit niet met m'n togusje bij elkaar op nare telefoontjes van de garage te wachten
En dan houd je dus geld over voor mods! Er zit sinds vrijdag een PCC look spoilert op en er ligt een Bilstein B12 Pro set onder m'n bureau te wachten op montage. De doos waarin dat afgeverd werd, was wel echt gigantisch! Zijn er overigens nog rubbers die ik meteen zou kunnen / moeten bestellen rondom de kit?
De spoiler is overigens niet heel erg mooi gespoten, dus wellich laat ik dat nog een keer goed doen. Was in eerste instantie gewoon heel erg blij dat 'ie al in precies de juiste kleur was, maar het kan wel veel strakker. Weet iemand wat je daar qua budget ongeveer voor moet uittrekken?
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door bveenhof op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
'08 Volvo S60 2.5t Summum
Upgrades: Full 3" uitlaat met sportkat, Bilstein B12 Pro kit, XC90 remmen rondom, CFE Full, PCC look spoiler, Bluetooth phone module
Tof verschil!
Ik heb destijds de veerpootrubbers en lagers mee laten vervangen.
Wel de tip: neem originele. Had eerst de heavy duty versie van IPD en deze waren binnen 50.000 km helemaal doormidden.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers '60 Fordson Dexta smalspoor Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Ziet er fraai uit die spoiler! Ik was bij een andere wagen voor spuiten van een achterspoiler (die gegrond en klaar voor spuiten was) ca. EUR 300,- kwijt incl. montage.
fredhead schreef:
Tof verschil!
Ik heb destijds de veerpootrubbers en lagers mee laten vervangen.
Wel de tip: neem originele. Had eerst de heavy duty versie van IPD en deze waren binnen 50.000 km helemaal doormidden.
Heb je enig idee van de kosten destijds?, zit er bij mij ook aan te komen. Kan ook per pm.
Wat is voordeel van Bilstein b12? en kan dat alleen op de voorkant?
Mercedes GLA 2020 AMG& Night-pakket, Pano-dak, Multibeam LED-koplampen, Dodehoekassist, 360° Camera met parkeerassist, Apple Carplay & Android Auto, Sfeerverlichting, 19" AMG-velgen & Reality navigatie
Ik zat op 200 euro voor Monroe lagers en Bilstein rubbers.
Voordeel is de wegligging van de auto en het bochtengedrag, het wordt wel een beetje stugger maar niet onoverkomelijk.
De set is voor de voor- en achterkant.
Volvo S60 2001 2.4 170pk Mistral Green
Citroën BX 1985 19 Sport
fredhead schreef:
Tof verschil!
Ik heb destijds de veerpootrubbers en lagers mee laten vervangen.
Wel de tip: neem originele. Had eerst de heavy duty versie van IPD en deze waren binnen 50.000 km helemaal doormidden.
Heb je enig idee van de kosten destijds?, zit er bij mij ook aan te komen. Kan ook per pm.
Wat is voordeel van Bilstein b12? en kan dat alleen op de voorkant?
Ik denk dat het rond de 200-250 euro was.
Heb de map met rekeningen toen met de auto weg gedaan, had het anders zo kunnen zien.
Grote voordeel van de B12 set vond ik dat de auto veel stabieler is.
Van de A2 de A9 op ging de kont altijd hangen in die bocht als je wat tempo had en dat was met de B12 set over, net als minder duiken met remmen en veel rustiger met de trailer achter de auto.
De set is voor voor en achter, wil je alleen voor kan je kiezen voor losse dempers en losse veren.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers '60 Fordson Dexta smalspoor Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Thanks! Spoiler staat zeker goed! Subtiel, maar het geeft de S60 toch een sportievere look. Valt ook niet eens extreem op als je vlakbij de wagen staat. Spuiten moet met de tijd dan maar een keer netjes gedaan worden
Lagers en rubbers ga ik voor kijken! Het voordeel van de Bilstein set is vooral de betere wegligging zonder al teveel verlies van comfort. Daarbij krijg je ook een subtiele verlaging van ong. 3 ~ 4cm. Vandaar ook dat het niet handig is om alleen de voorkant hiermee te doen
'08 Volvo S60 2.5t Summum
Upgrades: Full 3" uitlaat met sportkat, Bilstein B12 Pro kit, XC90 remmen rondom, CFE Full, PCC look spoiler, Bluetooth phone module
fredhead schreef:Ik heb destijds de veerpootrubbers en lagers mee laten vervangen.
Wel de tip: neem originele. Had eerst de heavy duty versie van IPD en deze waren binnen 50.000 km helemaal doormidden.
Ook mijn ervaring. IPD rubbers waren vrij snel weg, had ik niet verwacht.
Inmiddels ook één van de reactiestangen voor vervangen, ook zo'n heavy duty stang. Zal wel, er zit nu een Febi stangetje onder.
Rubbers zou ik de volgende keer origineel doen.
Je hebt pas een Mercedes als er 40 mensen in kunnen Volvo S60 D5 2003 - 019 Zwart - 502.000km - Volvotune 212pk - Nebula/Ursa - VCE - bixenon - verstralers - HU803/Premium sound - MII
Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 425.000 km - Vialle LPi
Het heeft weer even geduurd, maar de Bilstein set is dan eindelijk onder mijn bureau vandaan en zit nu bijna twee weken onder de S60.
Aangezien zowel mijn vorige opdracht, als mijn huidige opdracht bijna naast het treinstation zitten (en parkeren bij allebei voor externe medewerkers lastig is), maak ik momenteel niet al teveel kilometers meer met de S60. Om dat te compenseren, haal ik de vrouw maar zo af en toe op na haar avonddienst. Uiteraard zeg ik dan niet dat ik gewoon even wil knallen in de toch wel erg strak sturende S60, of wil luisteren naar die heerlijke vijfcilinder... Want hij stuurt nu toch wel heel erg lekker! Het is nu geen boot meer die neigt tot overhellen in de bochten, of vrij ver naar voren of naar achteren duikt bij vlot accelereren of wat steviger remmen. Comfort is ook vrijwel gelijk gebleven. Je merkt het wel op slechtere wegen, maar zelfs daar is het nog acceptabel en blijven mijn vullingen prima zitten en op de snelweg merk je het niet eens
Nu nog op het verlanglijstje:
Een setje mooie, niet al te zware (max. 11kg) 18" velgen
3" Downpipe
Eventueel de rest van het uitlaatsysteem, mocht dat nog veel verschil maken qua vermogen
Chiptuning
En verder nog maar kijken voor wat kleine mods; setje aluminium pedalen, bredere teller ringen etc.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
'08 Volvo S60 2.5t Summum
Upgrades: Full 3" uitlaat met sportkat, Bilstein B12 Pro kit, XC90 remmen rondom, CFE Full, PCC look spoiler, Bluetooth phone module
Dank! Ben ook nog erg tevreden met de S60 en het wordt steeds meer mijn wagen zo. Het zal natuurlijk nooit een Porsche worden, maar het is zo een sportieve sedan met prima comfort.
@fredhead Zonder de trekhaak ziet 'ie er zeker een stuk strakker uit! Maar ik vertrouw niemand qua parkeren, dus ik houd 'm er toch maar op beschermstuk
'08 Volvo S60 2.5t Summum
Upgrades: Full 3" uitlaat met sportkat, Bilstein B12 Pro kit, XC90 remmen rondom, CFE Full, PCC look spoiler, Bluetooth phone module