Pagina 10 van 26
Re: Storing hybride systeem - service vereist
Geplaatst: 17.04.2018 - 20:18
door RoaldH
In de app staat 45km. In hybrid staat dat ook. Selecteer ik meteen pure dan blijft die 45km staan. Dus geen 50km

Re: Storing hybride systeem - service vereist
Geplaatst: 18.04.2018 - 09:16
door arnold_w
Bijzonder, want de boordcomputer houdt rekening met het extra stroomverbruik wanneer de airco aan staat en dus de actieradius wat minder wordt.
In PURE worden ook andere energieslurpers gereduceerd, oa de ventilator. Normaliter zou je dus in de monitor moeten zien dat je iets verder komt als je op PURE overschakelt.
Re: Storing hybride systeem - service vereist
Geplaatst: 18.04.2018 - 09:36
door RoaldH
Ik heb blijkbaar "verouderde" software.
Re: Storing hybride systeem - service vereist
Geplaatst: 18.04.2018 - 14:18
door Autowina
Denk ik ook. Sinds de laatste update staat er bij mij 50 kilometer, daarvoor 45 km en na een paar meter 40 km.
Maar ik betwijfel of het bereik ook echt groter is geworden. Aan het eind van de rit heb ik wat meer over, maar de winter is ook duidelijk voorbij.
Re: Storing hybride systeem - service vereist
Geplaatst: 18.04.2018 - 14:23
door IkeV70
Aan- en uitzetten van de airco leidt niet altijd tot andere elektrische range. Als je het wil zien moet je eigenlijk met airco aan even wachten tot ie net overgesprongen is van bv 45 naar 40, en dan de airco uitzetten. Goeie kans dat je dan wel ziet dat ie weer naar 45 springt.
Verder natuurlijk redelijk zinloos om te discuscieren over of de weergegeven range nu wel of niet afhankelijk is van software updates en of er nou 50 of 45 staat 's morgens (beide zijn hopeloos optimistisch). Wat mij opvalt is dat ik na 4,5 jaar nog steeds geen significante afname van de daadwerkelijke range ervaar.
Re: Storing hybride systeem - service vereist
Geplaatst: 18.04.2018 - 22:42
door vaudi
IkeV70 schreef:
Verder natuurlijk redelijk zinloos om te discuscieren over of de weergegeven range nu wel of niet afhankelijk is van software updates en of er nou 50 of 45 staat 's morgens (beide zijn hopeloos optimistisch). Wat mij opvalt is dat ik na 4,5 jaar nog steeds geen significante afname van de daadwerkelijke range ervaar.
Dat ben ik niet met je eens. Na mijn laatste update gaf de meter nooit meer aan dan 45km. En ik kwam zeker 3km minder ver van de ene op de andere dag. (dit gooi ik dan toch echt wel op de software)
Terwijl ik daarvoor 4 jaar lang ook de ervaring had, dat de daadwerkelijke range amper terug liep.
Re: Storing hybride systeem - service vereist
Geplaatst: 19.04.2018 - 08:59
door IkeV70
"Significant" is niet helemaal juist geformuleerd. Ik bedoel te zeggen dat ik geen aanzienlijke afname van de range ervaar. Mischien wel een enkel kilometertje (wat statistisch best significant kan zijn), maar geen 25% afname of erger. (Ik hou dat natuurlijk niet dagelijks nauwgezet bij)
Ik heb wel eens begrepen dat bij nieuwe accu's een ruime marge wordt aangehouden die in de loop der tijd steeds krapper gezet wordt om de afname van de capaciteit te verhullen. Maar dat kan natuurlijk makkelijk een broodje aap verhaal zijn.
Re: Storing hybride systeem - service vereist
Geplaatst: 19.04.2018 - 09:59
door rsnhakan
Is er een nieuwe software uit die er weer voor zorgt dat de actieradius op 50 km komt te staan?
Re: Storing hybride systeem - service vereist
Geplaatst: 19.04.2018 - 22:23
door vaudi
rsnhakan schreef:
Is er een nieuwe software uit die er weer voor zorgt dat de actieradius op 50 km komt te staan?
Er zijn hier wel een paar opmerkingen over gemaakt die dat beamen. Hebben jullie ook gemerkt dat na een beurt de 50km niet meer in beeld kwam?
Re: Storing hybride systeem - service vereist
Geplaatst: 19.04.2018 - 23:26
door RoaldH
vaudi schreef:
rsnhakan schreef:
Is er een nieuwe software uit die er weer voor zorgt dat de actieradius op 50 km komt te staan?
Er zijn hier wel een paar opmerkingen over gemaakt die dat beamen. Hebben jullie ook gemerkt dat na een beurt de 50km niet meer in beeld kwam?
Ja na vorig jaar zomer.
Re: Storing hybride systeem - service vereist
Geplaatst: 20.04.2018 - 07:04
door rsnhakan
Ja, wij na 22 januari! Ik ga even een e-mail sturen richting de dealer.
Re: Storing hybride systeem - service vereist
Geplaatst: 24.04.2018 - 12:51
door Tukker999
@vaudi
mee eens
Bij iedere auto geldt dat de airco regelmatig in bedrijf moet zijn anders gaat 'ie kapot.
en die 5 km eraf en erbij is ook mijn waarneming.
Re: Storing hybride systeem - service vereist
Geplaatst: 08.05.2018 - 08:58
door TimV
Vandaag na diagnose airco service vereist. De compressor die stuk is! Ze gingen met volvo bellen om te zien of deze onder 100% garantie vervangen kan worden.
Re: Storing hybride systeem - service vereist
Geplaatst: 08.05.2018 - 16:00
door TimV
En het antwoord is nee?
Deze is al onder garantie vervangen geweest in februari 2017.
Ik ga mij hier toch niet laten doen, want 1 jaar is absoluut niet de normale levensduur.
Geraamde kost is 1500 euro. (1000 voor de compressor en 500 voor werkuren).
Hun advies:
Ga bij de garage langs waar de pomp vervangen is geweest bij de vorige eigenaar, want wij kunnen niets extra meer voor jou doen.
Aangezien de vorige keer niet betaald is geweest, wij kunnen geen garantie geven op garantie?
Re: Storing hybride systeem - service vereist
Geplaatst: 08.05.2018 - 16:14
door Jelmer de Jong
Ik ga ook niet kosteloos het prutswerk van de concurrent oplossen. Zolang Volvo de kosten van deze reparatie niet volledig op zich neemt kan je van een willekeurige dealer niet verwachten dat zij die kosten dan maar slikken.
Re: Storing hybride systeem - service vereist
Geplaatst: 08.05.2018 - 16:20
door Cem
Wat een gedonder iedere keer met de airco compressor zeg. 4x een nieuwere verbeterde versie maar toch weer gedonder. Ik vraag me dan af, is dit door verkeerd gebruik, heeft alleen de d6 dit probleem of ook de t8 en hoe zit het dan met de overige automerken die hybrides leveren.
Onze auto wordt over een aantal maanden 4 jaar maar tot op heden geen problemen.
Re: Storing hybride systeem - service vereist
Geplaatst: 08.05.2018 - 19:56
door RoaldH
Terug naar de oorspronkelijke dealer geeft meestal een aanvaardbare oplossing...
Re: Storing hybride systeem - service vereist
Geplaatst: 08.05.2018 - 20:22
door Gouwe
Jelmer de Jong schreef:
Ik ga ook niet kosteloos het prutswerk van de concurrent oplossen. Zolang Volvo de kosten van deze reparatie niet volledig op zich neemt kan je van een willekeurige dealer niet verwachten dat zij die kosten dan maar slikken.
In beginsel helemaal mee eens Jelmer. Of het "prutswerk" is kan ik niet beoordelen, maar ik ga er vanuit dat het in ieder geval een originele pomp is.
Mijn derde was na 2 maanden al weer defect, gewoon origineel Volvo en door de Volvo dealer gemonteerd. Oorzaak: interne isolatie aangetast. Is dat dan ook prutswerk?
Ik ben van mening dat de compressor niet conform is aan datgene wat je er redelijkerwijs van mag verwachten. Het is m.i. toch wel bizar dat Volvo dit 5 jaar na dato en 3 revisies niet heeft opgelost.
Garantie op garantie is wel een dingetje....
Zoals Lint al adviseert, terug naar de dealer/reparateur waar de airco pomp destijds is vervangen.
Alternatief is dat je teruggaat naar waar je de auto hebt gekocht (als dat tenminste korter geleden is dan dat de pomp vervangen is).
Succes met het vervolg.
Re: Storing hybride systeem - service vereist
Geplaatst: 08.05.2018 - 21:01
door RoaldH
Er is trouwens 2 jaar garantie op de oorspronkelijke Volvo aircopomp die door Hella wordt gemaakt.
https://m.auto-onderdelen24.nl/hella/7518084
Re: Storing hybride systeem - service vereist
Geplaatst: 08.05.2018 - 21:13
door Jelmer de Jong
Gouwe schreef:
In beginsel helemaal mee eens Jelmer. Of het "prutswerk" is kan ik niet beoordelen, maar ik ga er vanuit dat het in ieder geval een originele pomp is.
Mijn derde was na 2 maanden al weer defect, gewoon origineel Volvo en door de Volvo dealer gemonteerd. Oorzaak: interne isolatie aangetast. Is dat dan ook prutswerk?
Ik ben van mening dat de compressor niet conform is aan datgene wat je er redelijkerwijs van mag verwachten. Het is m.i. toch wel bizar dat Volvo dit 5 jaar na dato en 3 revisies niet heeft opgelost.
Garantie op garantie is wel een dingetje....
Zoals Lint al adviseert, terug naar de dealer/reparateur waar de airco pomp destijds is vervangen.
Alternatief is dat je teruggaat naar waar je de auto hebt gekocht (als dat tenminste korter geleden is dan dat de pomp vervangen is).
Succes met het vervolg.
TimV zit een beetje tussen de wal en het schip. Juridisch heeft hij alleen een overeenkomst met de verkoper.