Pagina 10 van 13

Volvo On Call

Geplaatst: 20.01.2022 - 09:49
door Bert'46
Bart53 schreef: 19.01.2022 - 18:17 De app staat nu bij mij op 5.9.
Had vanmiddag de app opnieuw geïnstalleerd en
Toen werkte alles weer normaal.
Laatste was van 19 december van rit registratie.
Waar haalt u de VOC met 5.9. vandaan?
Zojuist een nieuwe poging gedaan om de app te vernieuwen, blijft echter op 5.8.1 staan (ik werk met android en heb de app geïnstalleerd vanuit Google play store)

Volvo On Call

Geplaatst: 20.01.2022 - 10:53
door Bart53
Een Apple telefoon

Volvo On Call

Geplaatst: 29.01.2022 - 11:30
door VolEmm
Bart van Eunen schreef: 19.01.2022 - 10:30 Hier werkt het weer. Heeft niets te maken met de app-versie. Bij mij nog steeds app versie 5.8.2. Door op dit forum en op facebook de vraag te stellen heb ik 5 kentekens kunnen achterhalen met dezelfde problematiek. Overeenkomstig was dat het allen import auto's betrof. Heeft waarschijnlijk te maken gehad met een gewijzigde cloudinstelling / software mbt de daadwerkelijk thuismarkt van de auto. Die is waarschijnlijk abusievelijk verkeerd teruggezet, bij mij hersteld, en alles weer functioneel met app. 5.8.2. Ik krijg vanmiddag een uitgebreide terugkoppeling van de dealer. Die zal ik tevens later hier bij vermelden....
Hallo Bart zou je die uitgebreide terugkoppeling kunnen plaatsen? Ik heb ook een import auto en kan het dan aan mn dealer doorgeven want die weet/snapt het niet. Dank alvast!

Volvo On Call

Geplaatst: 01.02.2022 - 11:36
door Bart van Eunen
de dealer heeft geen terugkoppeling ontvangen, anders dan dat ze een instelling centraal hebben gewijzigd :-(

Volvo On Call

Geplaatst: 01.02.2022 - 18:11
door Bert'46
VolEmm schreef: 29.01.2022 - 11:30
Bart van Eunen schreef: 19.01.2022 - 10:30 Hier werkt het weer. Heeft niets te maken met de app-versie. Bij mij nog steeds app versie 5.8.2. Door op dit forum en op facebook de vraag te stellen heb ik 5 kentekens kunnen achterhalen met dezelfde problematiek. Overeenkomstig was dat het allen import auto's betrof. Heeft waarschijnlijk te maken gehad met een gewijzigde cloudinstelling / software mbt de daadwerkelijk thuismarkt van de auto. Die is waarschijnlijk abusievelijk verkeerd teruggezet, bij mij hersteld, en alles weer functioneel met app. 5.8.2. Ik krijg vanmiddag een uitgebreide terugkoppeling van de dealer. Die zal ik tevens later hier bij vermelden....
Hallo Bart zou je die uitgebreide terugkoppeling kunnen plaatsen? Ik heb ook een import auto en kan het dan aan mn dealer doorgeven want die weet/snapt het niet. Dank alvast!
Zoals ik eerder heb gemeld heb ik ook een import auto, deze had versie 5.8.1, dit na hernieuwde downloaden van de VOC app, waarbij de ritten niet werden geregistreerd. Echter, tot mijn verbazing..... afgelopen week had ik zonder verdere actie ondernomen te hebben de 5.9.0 versie, en de ritten werden weer geregistreerd!?!?

Volvo On Call

Geplaatst: 04.02.2022 - 18:22
door S80 Executive
Vandaag een C40 besteld. De dealer wist dit te melden ten aanzien van de rittenregistratie in de VOC app (draaiend onder Google): De verwachting is dat in het tweede kwartaal een update wordt doorgevoerd waarmee de rittenadministratie in de On Call app ook werkt voor de C40.

Volvo On Call

Geplaatst: 26.02.2022 - 19:11
door Ruspek
Ik zit met een soortgelijk probleem, baal er goed van aangezien de rittenregistratie voor de belastingdienst nodig is. Daarom ook expres gekeken naar een VOC op de "nieuwe" auto.
Mijne is een XC60 uit febr. 2017. Deze is geleverd aan dealer in Kristiansand (N) en dezelfde dag op de vrachtwagen naar dealer in NL.
in de App (android, 5.8.x) geen ritten, geen locatie, blijft maar laden etc.
Mijn vrouw kan helemaal niet inloggen.
Met onze vorige (V70, dec 2015) geen enkel probleem en ritten en locatie altijd nauwkeurig zonder steekje te laten vallen.

Wat te doen? Volvo specialist weet het eigenlijk ook niet meer ;-(

Is er een manier om app versie 5.9 te verkrijgen?
ik heb vandaag nog app verwijderd en opnieuw geinstaleerd, mocht geen soelaas bieden.

Grote vraag in deze is dus: waar ligt het aan en hoe op te lossen?

Volvo On Call

Geplaatst: 26.02.2022 - 19:28
door raspaardje
Hier inmiddels versie 5.10 (Android).
Draait weer als een zonnetje.

Volvo On Call

Geplaatst: 26.02.2022 - 19:44
door Ruspek
raspaardje schreef: 26.02.2022 - 19:28 Hier inmiddels versie 5.10 (Android).
Draait weer als een zonnetje.
Mag ik vragen hoe je daar aan komt? Gewoon via de google play store?

Volvo On Call

Geplaatst: 26.02.2022 - 21:29
door Ruspek
Ruspek schreef: 26.02.2022 - 19:44
raspaardje schreef: 26.02.2022 - 19:28 Hier inmiddels versie 5.10 (Android).
Draait weer als een zonnetje.
Mag ik vragen hoe je daar aan komt? Gewoon via de google play store?
Edit: ik zie dat ik ook de 5.10 heb.
Werkt dus niet.
Ik heb ook geen kenteken en temperatuur geeft ie niet aan. Ook de nog te rijden km klopt niet.

Volvo On Call

Geplaatst: 26.02.2022 - 22:09
door peer54
Afgelopen woensdag heeft onze V90 de laatste update gehad. Ook de App is hierin opgenomen, dus ook 5.10. Geen enkele verbetering. Gelukkig werkt de parkeerverwarming via de App wel. De rest is zwaar waardeloos. En dat voor een wagen van bijna 80 k

Groet Peer.

Volvo On Call

Geplaatst: 27.02.2022 - 07:41
door Ruspek
Vooral dat, ja.
Auto die toch redelijk aan de prijs zit.
Ook een app waar je gewoon abonnement voor betaald.
Eb dat lijkt het alsof t soms wel soms niet, soms een beetje en soms helemaal werkt. Maar dat de volgende dag zomaar weer anders zijn.

Heeft iemand ooit al eens Volvo Nederland aansprakelijk gesteld?

Volvo On Call

Geplaatst: 27.02.2022 - 08:32
door OGA244
Niet alle veranderingen blijken verbeteringen
Heb hier ook 5.10

Volvo On Call

Geplaatst: 27.02.2022 - 11:53
door E.T.
Hier inmiddels 5.11 en geen problemen, ook niet bij de voorgaande versies trouwens.
Rit registraties, standkachel programmeren, locatie doorsturen gaat allemaal prima
Apple Phone, V70 MY15
IMG_E34ABD15071E-1.jpeg

Problemen met (on call ) APP?

Geplaatst: 05.03.2022 - 20:04
door XC60T5
Sinds vrijdag krijg ik geen gegevens meer door in de app van het rijlogboek en de status vergrendeld.
Is dit een storing bij Volvo?

Problemen met (on call ) APP?

Geplaatst: 05.03.2022 - 20:34
door Emmevi
Even uitloggen en opnieuw inloggen in de app, dat hielp bij mij laatst in elk geval.

Problemen met (on call ) APP?

Geplaatst: 05.03.2022 - 20:35
door MEL
Bij mij ook (iOS app). Sinds donderdagavond. Wat bij mij paar keer hielp was helemaal uitloggen, en vervolgens weer uitloggen (onder profiel, account beheren).

Problemen met (on call ) APP?

Geplaatst: 06.03.2022 - 13:35
door Used2HaveAsKoda

Problemen met (on call ) APP?

Geplaatst: 06.03.2022 - 17:47
door Hans oet Twent
Emmevi schreef: 05.03.2022 - 20:34 Even uitloggen en opnieuw inloggen in de app, dat hielp bij mij laatst in elk geval.
Hier ook. Wel diverse keren…..

Volvo On call

Geplaatst: 07.03.2022 - 15:38
door Edgecrusher
Blijft een beetje rammelen dat VOC.
App geeft aan laadniveau te laag voor standkachel, maar via de bediening in de auto start deze prima.
Ook na een paar 100km rijden geeft hij dit de volgende dag aan.
En zelfs als de standkachel brandt blijven er meldingen komen dat de standkachel niet kan starten.
Lijkt of de app nog met oude data werkt.
Vergrendelen en ontgrendelen, rittenregistratie werkt dan wel weer.