Pagina 10 van 11

Re: V90 CC - Weer terug van weg geweest.

Geplaatst: 17.10.2019 - 21:25
door diesel01
Het is nu rustig idd.
Maar goed er staat 19bar op dat tankje en dus ook op de slang....

Re: V90 CC - Weer terug van weg geweest.

Geplaatst: 18.10.2019 - 11:24
door DB200
Zo hoog is die 19 barg ook weer niet hoor. Industriele toepassingen gaan zo richting de 100 barg. Maar het moet wel veilig zijn want zelfs 19 barg lucht kan flinke schade veroorzaken als het volume maar groot genoeg is.

Wist je dat vlak bij jou een bedrijf is die zich hiermee bezig houdt? Het gaat om Resato in Assen: https://www.resato.com/nl/hogedruk-tech ... -industrie

Re: V90 CC - Weer terug van weg geweest.

Geplaatst: 18.10.2019 - 11:36
door diesel01
DB200 schreef: Zo hoog is die 19 barg ook weer niet hoor. Industriele toepassingen gaan zo richting de 100 barg. Maar het moet wel veilig zijn want zelfs 19 barg lucht kan flinke schade veroorzaken als het volume maar groot genoeg is.

Wist je dat vlak bij jou een bedrijf is die zich hiermee bezig houdt? Het gaat om Resato in Assen: https://www.resato.com/nl/hogedruk-tech ... -industrie
Dat ben ik op zich wel met je eens maar er staat niet een bandje druk op, sterker nog, een vrachtwagen zit op 9.5 en sta je daar naast wanneer hij gaat dan helpt een aspirientje niet.
Dus wanneer je het in perspectief zet staat er relatief veel druk op.
Huis, tuin en keuken compressor komt aan de 8 bar.
Uiteraard is het niets vergeleken met de industriële toepassing.

Re: V90 CC - Weer terug van weg geweest.

Geplaatst: 18.10.2019 - 23:22
door DB200
Over klappende vrachtwagen banden kun je nog interessante filmpjes googelen. Daar wil je dus niet naast staan als dat gebeurt. Het volume wat vrij komt is nog belangrijker dan de druk. Liever een slangetje van 19 barg dan een vrachtwagenband van 9,5 barg.
Ik heb ooit eens een foto gezien van een procesinstallatie in China die men wel even dacht af te persen op lucht in plaats van water. Lekker goedkoop. Maar pneumatiek is veel gevaarlijker dan hydrauliek vanwege het volume wat vrij komt bij een breuk. Dus toen de procesinstallatie openbarstte (daar doe je de test voor), vond een explosie plaats. Weg fabriek.

V90 CC - Weer terug van weg geweest.

Geplaatst: 08.11.2019 - 15:50
door Arnold
Nu weer een aantal garantiepunten opgelost.
- De powerpulse leiding is opnieuw vervangen door een gemodificeerd model.Hopelijk gaat het nu wel goed na vervanging, reparatie en weer vervangen.
- Oké knop en spraakknop op het stuur werkten niet meer, module in het stuur en kabelboom vervangen.
- Namen worden tijdens bellen nog niet altijd weergegeven. Komt in december/januari via een update een oplossing beschikbaar.

Al met als best bijzonder om dit met zo'n een V90 van net een jaar oud allemaal mee te maken. De dealer Henk Scholten stelt ook met garantieklussen geen gratis leenauto beschikbaar. Ik kan er wel een huren om toch vervoer te hebben. De reden hiervoor is dat ze de huur niet bij Volvo Nederland kunnen declareren. Daar moet ik het mee doen.

V90 CC - Weer terug van weg geweest.

Geplaatst: 08.11.2019 - 17:42
door NielsPHEV
Dat van die geen vervangende auto bij garantie klussen herken ik niet maar het zal zeker uitmaken wie de auto geleverd heeft, het blijft natuurlijk vervelend

V90 CC - Weer terug van weg geweest.

Geplaatst: 26.11.2019 - 20:55
door Arnold
De aansluiting van power pulse leiding, de overgang van metaal naar rubber, ziet er goed uit. Dit zal het gemodificeerd model zijn.
3B951822-5141-4260-8D9C-C4F65B5B69BB.jpeg

V90 CC - Weer terug van weg geweest.

Geplaatst: 27.11.2019 - 12:39
door DB200
Weet jij het zeker? Zie ook opmerking van Tom in zijn blog:
diesel01 schreef: 26.11.2019 - 19:28 Vwb de slang, die zit er weer op en de fabriek weet van het probleem en ze zijn nu bezig met een slang die ze op 100bar getest hebben de recall zit er aan te komen maar men weet nog niet exact wanneer.
Ziet er overigens netjes uit.

V90 CC - Weer terug van weg geweest.

Geplaatst: 27.11.2019 - 14:16
door diesel01
Ja exact dezelfde slang hier, dat glimmend stukje aan de koppeling is anders dan de vorige maar zoals eerder al gezegd er schijnt een update aan te komen.
Bij mij was het nu garantie op onderdelen.

V90 CC - Weer terug van weg geweest.

Geplaatst: 20.02.2020 - 11:50
door diesel01
Ik krijg vandaag de nieuwe power-pulse slang gemonteerd, het ding schijnt nu 100á120bar aan te kunnen...
Geen ploffende slangen dus.

V90 CC - Weer terug van weg geweest.

Geplaatst: 26.02.2020 - 15:53
door Arnold
Na een jaar de keuze gemaakt om van diesel naar hybride over te gaan. De V90CC gaat ingeruild worden tegen een XC60-T8. Met het vooruitzicht dat de restwaarde van dieselauto's er niet beter op wordt en de groene uitstraling van ons bedrijf de keuze gemaakt om hybride te gaan rijden. Zodra ik de auto heb maak ik een item aan onder de XC60's.

V90 CC - Weer terug van weg geweest.

Geplaatst: 26.02.2020 - 21:35
door RoaldH
DriverV90 schreef: 26.02.2020 - 15:53 Na een jaar de keuze gemaakt om van diesel naar hybride over te gaan. De V90CC gaat ingeruild worden tegen een XC60-T8. Met het vooruitzicht dat de restwaarde van dieselauto's er niet beter op wordt en de groene uitstraling van ons bedrijf de keuze gemaakt om hybride te gaan rijden. Zodra ik de auto heb maak ik een item aan onder de XC60's.
Dat is een goede upgrade. Pas gereden met de v60T8 met Polestar. Super snel. Redelijk zuinig, veel koppel. Maar dan moet je wel stekkeren. Maar dat ben jij wel gewend.

V90 CC - Weer terug van weg geweest.

Geplaatst: 26.02.2020 - 22:40
door diesel01
Ik zie ze nu staan bij dealer voor onder de 60k en die zijn nagenoeg nieuw....
Zelfs mijn vrouw zat op gaspedaal te kijken, het zal toch niet.
Heb de XC60 T8 4 dagen mogen rijden, idd veel te snel dan goed voor je is.
Bovenstaand geldt trouwens voor de V60 T6 TE en T8.

V90 CC - Weer terug van weg geweest.

Geplaatst: 26.02.2020 - 22:43
door PGV90
DriverV90 schreef: 26.02.2020 - 15:53 Na een jaar de keuze gemaakt om van diesel naar hybride over te gaan. De V90CC gaat ingeruild worden tegen een XC60-T8. Met het vooruitzicht dat de restwaarde van dieselauto's er niet beter op wordt en de groene uitstraling van ons bedrijf de keuze gemaakt om hybride te gaan rijden. Zodra ik de auto heb maak ik een item aan onder de XC60's.
Begrijp je keuze, maar zal toch ook met pijn in het hart zijn.
Je had de V90 CC net mooi strak in de glascoating en verder gepersonaliseerd.
En een XC60 rijdt toch weet anders dan een V90 CC.

V90 CC - Weer terug van weg geweest.

Geplaatst: 26.02.2020 - 23:30
door RoaldH
diesel01 schreef: 26.02.2020 - 22:40 Ik zie ze nu staan bij dealer voor onder de 60k en die zijn nagenoeg nieuw....
Zelfs mijn vrouw zat op gaspedaal te kijken, het zal toch niet.
Heb de XC60 T8 4 dagen mogen rijden, idd veel te snel dan goed voor je is.
Bovenstaand geldt trouwens voor de V60 T6 TE en T8.
Maar Tom, zou jij voor de XC60T8 gaan of voor een V60 of V90T8?

V90 CC - Weer terug van weg geweest.

Geplaatst: 27.02.2020 - 07:50
door Arnold
PGV90 schreef: 26.02.2020 - 22:43
Begrijp je keuze, maar zal toch ook met pijn in het hart zijn.
Je had de V90 CC net mooi strak in de glascoating en verder gepersonaliseerd.
En een XC60 rijdt toch weet anders dan een V90 CC.
Het klopt dat de V90CC helemaal naar wens gemaakt en is geniet er dagelijks van. Ik ga nog na hoe ik dit bij de nieuwe ga doen, eerst maar eens rijden zoals die wordt afgeleverd.
Qua rijden ga ik er niet op achteruit. Ik heb uitgebreid proef gereden met de XC60, zowel de T8 Polestar Engineered als een T8 met luchtvering. De eerste was voor mij te stug geveerd, ik hou van comfort. De T8 met luchtvering was perfect, rijd heerlijk en zeker gelijk aan de V90CC. Volgens de dealer komt dit omdat de V90CC alleen op de achteras luchtvering heeft en de XC60 T8 op 4 wielen. Daarmee was ik gerustgesteld.

V90 CC - Weer terug van weg geweest.

Geplaatst: 27.02.2020 - 09:59
door diesel01
RoaldH schreef: 26.02.2020 - 23:30
diesel01 schreef: 26.02.2020 - 22:40 Ik zie ze nu staan bij dealer voor onder de 60k en die zijn nagenoeg nieuw....
Zelfs mijn vrouw zat op gaspedaal te kijken, het zal toch niet.
Heb de XC60 T8 4 dagen mogen rijden, idd veel te snel dan goed voor je is.
Bovenstaand geldt trouwens voor de V60 T6 TE en T8.
Maar Tom, zou jij voor de XC60T8 gaan of voor een V60 of V90T8?
Zonder twijfel een V60 T6 of T8.
Ik heb een XC60 D5 gehad van het vorige type en daar hebben wij met veel plezier 4 jaar in gereden zonder om te kijken naar iets anders.
Ik heb nu 2x een XC60 2018> mee gehad, een D4 awd en een T8 en ik heb daar minder gevoel mee.
De D4 vond ik traaaaaggg en de T8 juist het andere uiterste, mozes kriebel wat daagde dat ding uit en wat was hij bloedsnel in rechte lijn.
De huidige V90 is veilig en solide maar ook best wel een boot in parkeergarage's en dergelijke.
Als passagier vorige week in een V60CC D4 gezeten en daarna in een S60 T5 Rdesign en dan merk je dat je met minder kilo's op pad bent, de S60 kon zijn vermogen niet kwijt met nattigheid en dus is awd een must.
Daarbij komt dat de V60 T6 of T8 TE de beste keus is qua verbruik, minder oppervlakte en dus een betere CW waarde.
Woon/werk is 36km enkele reis waarvan 30 over de snelweg en doorgaans altijd tussen 6:00 en 19:00, 1x per jaar naar Oostenrijk en 1X naar Zuid Frankrijk.
Verder afentoe naar Oldenburg of Bremen voor de inkopen, de D5 voldoet prima maar die TE motoren doen het wellicht beter in het normale woon/werk bij ons.
Onze samenstelling thuis bestaat uit 2 personen en een hond dus de ruimte hebben we buiten de vakantie om niet nodig.
Wellicht telt ook mee dat wij allebei onder de 1.80 zijn en dus prima passen in een V60, kom soms ook kerels tegen in een V40 met een bmi van 32 die als een rollade in de auto zitten.
Familie zegt soms uit de gein, daar komt die grote auto met die kleine mensen ook weer aan.. :lol:
https://www.henkscholten.nl/occasions/v ... spedaal.nl
Zoiets bijvoorbeeld..

V90 CC - Weer terug van weg geweest.

Geplaatst: 27.02.2020 - 10:01
door diesel01
DriverV90 schreef: 27.02.2020 - 07:50
PGV90 schreef: 26.02.2020 - 22:43
Begrijp je keuze, maar zal toch ook met pijn in het hart zijn.
Je had de V90 CC net mooi strak in de glascoating en verder gepersonaliseerd.
En een XC60 rijdt toch weet anders dan een V90 CC.
Het klopt dat de V90CC helemaal naar wens gemaakt en is geniet er dagelijks van. Ik ga nog na hoe ik dit bij de nieuwe ga doen, eerst maar eens rijden zoals die wordt afgeleverd.
Qua rijden ga ik er niet op achteruit. Ik heb uitgebreid proef gereden met de XC60, zowel de T8 Polestar Engineered als een T8 met luchtvering. De eerste was voor mij te stug geveerd, ik hou van comfort. De T8 met luchtvering was perfect, rijd heerlijk en zeker gelijk aan de V90CC. Volgens de dealer komt dit omdat de V90CC alleen op de achteras luchtvering heeft en de XC60 T8 op 4 wielen. Daarmee was ik gerustgesteld.
Hele mooie keuze hoor.
Gefeliciteerd!!

V90 CC - Weer terug van weg geweest.

Geplaatst: 27.02.2020 - 12:18
door Fulaks
Ik haal zaterdag een V60 T8 op, mijn auto moet maandag terug naar de garage om dat het powerflush-apparaat nog niet bedrijfsklaar was toen ik vorige week voor een grote beurt kwam. Om het "moeten" terugkomen aangenaam te maken krijg ik dus al in het weekend de T8 mee. Ben erg benieuwd, blijft toch ook een optie voor ons.

V90 CC - Weer terug van weg geweest.

Geplaatst: 27.02.2020 - 12:31
door lint
Dat zijn inderdaad scherpe prijzen voor een bijna nieuwe V60 T8.