Pagina 10 van 28
Re: van XC70 naar V90CC
Geplaatst: 11.05.2019 - 23:43
door lint
Dat ziet er geweldig uit. Zet mij toch aan het denken om mijn V90 misschien ook maar eens te doen.
Re: van XC70 naar V90CC
Geplaatst: 12.05.2019 - 00:21
door teebee
Kan je het alleen maar aanraden. Het is werkelijk bijzonder hoeveel glans er tevoorschijn komt.
Vuil hecht nauwelijks aan je auto, en het vuil is er doodeenvoudig af te spoelen, licht wassen (uiteraard met de juiste shampo, 2 emmer methode) en van tijd tot tijd reload erover en je houdt een juweeltje!
Re: van XC70 naar V90CC
Geplaatst: 12.05.2019 - 09:41
door Millimetervreter.
Re: van XC70 naar V90CC
Geplaatst: 12.05.2019 - 21:22
door Bart
Gaaaaaaaf!!!
Re: van XC70 naar V90CC
Geplaatst: 13.05.2019 - 17:23
door PGV90
Klein buitje zondag, mooi om te zien hoe de druppels op de lak liggen en er af vliegen als je gaat rijden.
Re: van XC70 naar V90CC
Geplaatst: 13.05.2019 - 17:54
door Millimetervreter.
Gaaf dat head up display

Re: van XC70 naar V90CC
Geplaatst: 25.05.2019 - 14:07
door PGV90
Na de lessen van paar weken terug, een heel pakket spulletjes aangeschaft, en vandaag de winterwielen aangepakt.
Die staan nu in de glascoating en kunnen in de opslag.
Re: van XC70 naar V90CC
Geplaatst: 25.05.2019 - 14:44
door lint
Goed bezig! Is zo makkelijk om de velgen in de glascoating te reinigen en de standtijd is ruim een seizoen.
Re: van XC70 naar V90CC
Geplaatst: 05.06.2019 - 18:05
door PGV90
Het lijkt er op dat heel langzaam het gemiddelde verbruik iets begint te zakken....
Staat overal nog op 9,2 L/100km (ipv 9,8), meeste ritten nu rond de 8,5, maar laatst hadden we een ritje van 50 km met 7,7......
(provinciale weg en dan een lang stuk trajectcontrole, wat vast ook wel scheelde

en, oh ja, mijn vrouw reed toen).
Tja, de T5 is niet zuinig, maar misschien moet je ook niet zeuren als je zo'n bak rijdt.....
hij rijdt verder wel heerlijk en stil!
Re: van XC70 naar V90CC
Geplaatst: 05.06.2019 - 19:11
door lint
Jij rijdt best zuinig, ik heb nu 10,1 L/100km als verbruik.
Re: van XC70 naar V90CC
Geplaatst: 05.06.2019 - 19:20
door PGV90
Het zijn vooral de korte ritjes die het 'slecht' doen,
langere stukken op snelweg en provinciale wegen gaat prima. Probeer constant te rijden of met PA.
Het lijkt wel of het verbruik nu na 10.000 km ook ietje beter wordt.
Re: van XC70 naar V90CC
Geplaatst: 05.06.2019 - 20:14
door Walter
Ehmmmm met stadsverkeer zit ik op gemiddeld 12,4/100km... Zaterdag getest: bij 180 kmh is het verbruik 10ltr/100km
Re: van XC70 naar V90CC
Geplaatst: 06.06.2019 - 07:45
door Paul
Zit op 9.1l/100km nogal verschil als je uit een D6 komt met 3.1l/100km gemiddeld

Re: van XC70 naar V90CC
Geplaatst: 06.06.2019 - 08:23
door diesel01
Dan doet de diesel het toch beter met 6.7l/100km, maar goed die kent dan weer andere “kleine” dingetjes..
Alhoewel de diesel in de stad er ook wat van kan.
Re: van XC70 naar V90CC
Geplaatst: 06.06.2019 - 09:22
door DB200
Volvo's zijn vergeleken met andere auto's lompzwaar. Als je dat elke keer in beweging moet zetten dan kost dat energie en dus brandstof. Ik rijd liever in een veilige auto die iets meer verbruikt dan in een zuinig eco-gebakje dat bij de eerste de beste aanrijding verkreukelt. Brandstofkosten vallen daarnaast in het niet vergeleken bij de afschrijving.
Re: van XC70 naar V90CC
Geplaatst: 06.06.2019 - 10:11
door PGV90
Yep, helemaal mee eens.
Gewicht is inderdaad flink toegenomen, als ik alleen al met my vorige XC70 en daarvoor V70 vergelijk.
Tel daarbij de AWD, dan heb je het al.
Blijft gewoon een erg fijne auto, die we met heel veel plezier (en trots) rijden!
Re: van XC70 naar V90CC
Geplaatst: 06.06.2019 - 10:23
door diesel01
Ondanks tegenslagen ben ik ook nog steeds gelukkig met de auto, en dat wil wat zeggen.
Ik rij veel op PA op de snelweg 5km/u onder de max, ik kan dan met een stootje gas aanpassen aan het overige verkeer en na het inhalen weer terug naar de ingestelde snelheid.
Het gaat allemaal moeiteloos en zonder drama.
Reactie van mensen zijn doorgaans ook positief alhoewel ik ook kennis heb mogen maken met het bekrompen Nederland, blijft bijzonder wanneer je bij het verkeerslicht een duimpje krijgt van een autoliefhebber.
Re: van XC70 naar V90CC
Geplaatst: 06.06.2019 - 10:34
door Walter
PGV90 schreef:
Gewicht is inderdaad flink toegenomen, als ik alleen al met my vorige XC70 en daarvoor V70 vergelijk.
Tel daarbij de AWD, dan heb je het al.
Laatst op S60 training vertelde iemand van Volvo dat ze voor de XC90 allemaal aluminium delen bedacht hadden maar dat ze bij het doorrekenen van de ecologische footprint tot de ontdekking kwamen dat de besparing in verbruik en uitstoot door het lagere gewicht nooit de zwaardere footprint van het produceren van aluminium goed zou kunnen maken.
Re: van XC70 naar V90CC
Geplaatst: 06.06.2019 - 11:31
door lint
Walter schreef:
PGV90 schreef:
Gewicht is inderdaad flink toegenomen, als ik alleen al met my vorige XC70 en daarvoor V70 vergelijk.
Tel daarbij de AWD, dan heb je het al.
Laatst op S60 training vertelde iemand van Volvo dat ze voor de XC90 allemaal aluminium delen bedacht hadden maar dat ze bij het doorrekenen van de ecologische footprint tot de ontdekking kwamen dat de besparing in verbruik en uitstoot door het lagere gewicht nooit de zwaardere footprint van het produceren van aluminium goed zou kunnen maken.
Dat is een lovenswaardige afweging van Volvo en nog logisch ook.
Re: van XC70 naar V90CC
Geplaatst: 06.06.2019 - 12:35
door NielsPHEV
Walter schreef:
PGV90 schreef:
Gewicht is inderdaad flink toegenomen, als ik alleen al met my vorige XC70 en daarvoor V70 vergelijk.
Tel daarbij de AWD, dan heb je het al.
Laatst op S60 training vertelde iemand van Volvo dat ze voor de XC90 allemaal aluminium delen bedacht hadden maar dat ze bij het doorrekenen van de ecologische footprint tot de ontdekking kwamen dat de besparing in verbruik en uitstoot door het lagere gewicht nooit de zwaardere footprint van het produceren van aluminium goed zou kunnen maken.
Of een mooie smoes om niet voor het duurdere alu te kiezen. Ik geloof er niets van dan wanneer men daadwerkelijk een brandstofbesparing van enige significantie konden realiseren tegen een aanvaardbare kosten toename door alu in te zetten men dat niet zou doen vanwege een vermeende ecologische footprint. Op verbruik wordt men beoordeeld niet op de LCA van de auto. Was dat dezelfde specialist die een jaar of drie vertelde dat er maar een 50 liter tank in de XC90T8 kon ivm de derde zitrij ?
Ter info alu is een van de weinige producten die daadwerkelijk gerecyceld wordt op een nagenoeg een zelfde kwaliteitsnivo