Markdj schreef:Nu volvo vandaag cyclist detection heeft geïntroduceerd voor MY14 vroeg ik me af of dit dan ook voor de V60PIH beschikbaar komt.
Het is in principe een software upgrade, alle benodigde hardware is al aanwezig bij Driver Support Line, dus zal het waarschijnlijk niets extra's kosten. (al hoop ik wel dat je ook alleen de waarschuwing kan krijgen zonder de noodstop).
Webmaster....als ik iets doe wat niet mag laat het svp even weten
Geplaatst: 05.03.2013 - 22:30
door Paul
Ik heb niks verwijderd, maar wat ik zie is het zelfde filmpje wat ook staat in het Geneve topic.
Geplaatst: 08.03.2013 - 09:35
door Walter
Overigens heb ik bij de auto die we zojuist hebben afgeleverd gemerkt, dat als de auto op slot staat, de stekker ook vergrendeld is. Men kan dus niet de stekker stelen of in de eigen auto pluggen en zo op jouw kosten opladen.
Geplaatst: 08.03.2013 - 09:50
door Ben
ojee99 schreef:Wat worden er de afgelopen dagen veel berichten gewist van dit forum?
Zo nu ook weer het bericht van TMacD met een link naar het Youtube filmpje over Volvo op de Geneve beurs? Of is die om een andere reden verdwenen?
Nee, er wordt niet 'veel' gewist.
TMacD schreef:Komt ie weer........
Webmaster....als ik iets doe wat niet mag laat het svp even weten
Kijk eerst even op het forum of je filmpje al geplaatst is.
In dit geval stond het al in het Nieuws uit Geneve topic.
Als een item 2x op het forum staat is de kans groot dat er 2x een discussie over ontstaat.
Daarnaast zet je het filmpje nu in een PIH topic terwijl het onderwerp voor álle modellen en niet alleen voor de PIH van toepassing is.
Omdat Volvo een andere hybridestrategie hanteert dan bijvoorbeeld Opel met de Ampera, maken de Zweden wel winst op ieder verkocht exemplaar.
Geplaatst: 08.03.2013 - 11:28
door Walter
je kunt ook blij zijn dat Volvo het concept door ontwikkeld. Overigens is de aankondiging van de benzine geen verrassing; kijk maar naar de ook aangehaalde XC60 Plug-In Hybrid Concept
Geplaatst: 08.03.2013 - 11:42
door P-V60
Stel dat zowel de XC60 als de V60 nu als PIH diesel beschikbaar waren... Ik zou niet weten wat te moeten kiezen *first world problems*
Geplaatst: 08.03.2013 - 11:48
door Ben
Ik zou zonder meer voor de XC60 kiezen.
Geplaatst: 08.03.2013 - 12:12
door P-V60
Ben schreef:Ik zou zonder meer voor de XC60 kiezen.
ik ook
Geplaatst: 08.03.2013 - 12:17
door Zoefje
P-V60 schreef:Stel dat zowel de XC60 als de V60 nu als PIH diesel beschikbaar waren... Ik zou niet weten wat te moeten kiezen *first world problems*
Ik wel. De V60. Ik heb nog nergens gelezen dat de XC60 onder de 50 gram CO2 uitstoot zit. Ik verwacht dat hij er ook boven zal liggen.
Geplaatst: 08.03.2013 - 12:19
door Walter
53 gram. Maar is die grens voor een benzine niet anders dan voor een diesel?
Geplaatst: 08.03.2013 - 12:54
door Samura
Volgens mij niet, het gaat om minder dan 50 gram of dit benzine of diesel of wat anders het maakt niet uit voor de bijtelling dan.
53 gram benzine zal dan in de 14% bijtelling vallen.
Geplaatst: 08.03.2013 - 13:08
door Walter
maar dan nog, een XC60 met 14% bijtelling. Jummie
Geplaatst: 08.03.2013 - 13:08
door Bluemagics
Ik zie dat meer mensen de bestelling hebben geplaatst. Ik ben benieuwd of de certificaatnummer altijd leidend is om de volgorde van productie te bepalen. Of maakt het uit op welke moment je de bestelling plaatst (ik denk dat ik een weekje of twee nodig heb om te beslissen wat de opties gaan worden, maar wil niet dat de levering hiedoor later wordt.)
Geplaatst: 08.03.2013 - 13:12
door Walter
Het certificaatnummer geeft de volgorde van productie aan en veel dealers benaderen de klanten op die volgorde om de auto te configureren. Die week of twee is geen probleem lijkt me, de auto's worden pas vanaf week 20 geproduceerd.
Geplaatst: 08.03.2013 - 15:33
door Hoes
Walter schreef:Het certificaatnummer geeft de volgorde van productie aan en veel dealers benaderen de klanten op die volgorde om de auto te configureren. Die week of twee is geen probleem lijkt me, de auto's worden pas vanaf week 20 geproduceerd.
Dus de specs opgeven vanaf week 20 of iets later is tijdig genoeg? Ik heb een certificaatnummer ergens in de 600 en ik kan de auto niet accepteren voor midden december 2013. Dan kan ik dus nog wel een paar maanden wachten? En mijn dealer zou mijn productienummer kunnen wisselen met een klant die wel eerder moet of wil rijden?
Als ik bijvoorbeeld een plek in productieweek 44 kan claimen en ik geef de specs een maand eerder door dan komt de auto (inclusief transport) naar NL nog altijd ruim op tijd bij dealer aan.
Geplaatst: 08.03.2013 - 15:37
door Walter
Die garanties durf ik je allemaal niet te geven. Ik zou eerst de dealer vragen welke productie week je nu ongeveer uit komt. Daar dan bv een week of 5 terug aanhouden voor de definitieve bestelling want op een gegeven moment wordt de productie bevroren en kan je dus niets meer wijzigen. Maar ik ken niet die exacte weken en dat wil ook nog wel eens wijzigen. Hou goed contact met je dealer, dat is het zinnigste dat ik kan melden.