Pagina 93 van 162

Geplaatst: 10.03.2013 - 19:23
door s60magic
Volgens mij is dit geen gelamineerd glas maar gewoon gehard glas, gelamineerd glas is volgens mij gelaagd glas.
ojee99 schreef:Ik ga zeker ook gelamineerd glas meebestellen:

http://www.autojunk.nl/2013/02/volvo-wil-niet-stuk

Geplaatst: 10.03.2013 - 19:30
door Paul
Dit is het gelaagde glas inderdaad, was pakketje op die V70's Sport Editions :)

Geplaatst: 10.03.2013 - 20:11
door Bluemagics
En wat als je in een sloot beland? Leveren ze een speciale veiligheidshamertje bij waarmee je het glas wel stuk kan slaan?

Geplaatst: 10.03.2013 - 21:36
door Exit
Nou, zo'n filmpje is dan wel prima reclame voor Volvo, voor die gelaagde ruiten. Voortaan kun je gewoon je iPad op de passagiersstoel laten liggen als je even boodschappen gaat doen ;-)

BLuemagics, goed punt. Misschien zit ze sterkte wel vanuit één kant, en kun je hem van binnenuit wel makkelijker inslaan? Al betekend gelamineerd glas alleen dat er tussen twee lagen glas een folie zit, dat zou dan niet moeten uitmaken van binnen of van buiten uit?

Geplaatst: 10.03.2013 - 22:25
door s60magic
In de V70 in het filmpje zit geen gelamineerd glas, dat kun je zien toen die kapot sprong het glas bleef niet in een folie hangen. Hier zat gewoon gehard glas in, en glas is aan beide kanten even hard.

Geplaatst: 11.03.2013 - 06:44
door ZX10r
Hebben er inmiddels al meer mensen gereden met pih?

Geplaatst: 11.03.2013 - 09:54
door IV39
Ja, ik heb afgelopen zaterdag met de PIH gereden, kort mee gereden want ik had weinig tijd.

Begonnen in de pure stand. Ik dacht dat de auto dan puur elektrisch zou rijden en dat de verbrandingsmotor helemaal niet aan zou gaan. Dat gebeurt dus wel, maar op het display kun je precies zien waar dat gaat gebeuren.
Daarna de hybride aangezet. Dan zie je dat de verbrandingsmotor eerder aangaat dan in pure. Het schakelen gaat inderdaad fijn, zeker als de elektro motor mee kan werken.
Uiteraard ook nog even in de advance stand gereden. Dat verschil merk je duidelijk! De versnellingsbak wordt volgens mij ook in de sportstand gezet en dan reageert de auto direct. Ik denk dat sommige dit als heel nerveus zullen ervaren.

De stoelen zitten erg goed, maar ik denk dat ik toch voor sportstoelen ga. De kofferbak is niet groot.

De auto vind ik van dichtbij mooier dan van een afstand. Waarom weet ik ook niet :(.

De volgende keer zal ik langer gaan rijden en dan kan ik wat meer gaan testen. Zoals pure blijven rijden, acc etc.

Ik heb ook de Beechwood stoelen gezien in een V60. Deze stond in de showroom. Van mij mag de kleur meer naar donker bruin... maar ik twijfel nog wat ik ga kiezen. Black of beechwood. Het lichte interieur laat ik aan me voorbij gaan.

Geplaatst: 11.03.2013 - 10:27
door Walter
Hoes schreef: Overigens zou ik graag de auto zonder chroom willen hebben (iig bij ramen) met die lichte kleuren. Heb dat in het S60/V60 topic ook al gevraagd (maar nog geen duidelijk antwoord): Kunnen die lijsten er af?
Dat zou dan af fabriek een optie moeten zijn, bij het achterste zijruitje zit de strip verlijmd met dat ruitje.
s60magic schreef:Volgens mij is dit geen gelamineerd glas maar gewoon gehard glas, gelamineerd glas is volgens mij gelaagd glas.
ojee99 schreef:Ik ga zeker ook gelamineerd glas meebestellen:

http://www.autojunk.nl/2013/02/volvo-wil-niet-stuk
Dit is geen gelamineerd glas want op het einde barst ie in 100.000 stukje. Als het gelaminieerd/gelaagd glas is, lukt dat niet. Net als je voorruit. Het is gewoon stevig gehard glas.

Geplaatst: 11.03.2013 - 10:50
door Bluemagics
@Walter, Het gelamineerde glas op de V60 PIH heeft dus beide eigenschappen. Gehard (=tegen diefstal) en gelaagd (met een folie ertussen, zoals de veilighjeidsglas van een douche cabine) voor de veiligheid tijdens ongelukken?

Ik ben heel benieuwd of Volvo overna heeft gedacht wat je moet doen wanneer de auto in het water beland. Leveren ze een speciale veiligheidshamertje erbij?

Geplaatst: 11.03.2013 - 11:02
door Walter
Dat geharde is in basis niet tegen diefstal maar tegen grote stukken glas die door de auto de nek van de passagiers in vliegt. Al die kleine stukjes zijn wel scherp maar geven maar kleine verwondingen. Wel eens een theeglas laten stuiteren? Dan kun je je wel voorstellen hoe het in de auto eruit ziet na een gesprongen ruitje.

Dat gelaagde heeft naast anti-inbraak ook een geluidsisolerende werking. Volvo is volgens mij het enige merk die standaard een hamertje in de auto levert en zeker niet het enige merk dat gelaagd glas aanbiedt. Denk dat je jouw vraag beter aan de andere merken kunt stellen :)

Geplaatst: 11.03.2013 - 11:13
door volvosan
Bluemagics schreef:
Ik ben heel benieuwd of Volvo overna heeft gedacht wat je moet doen wanneer de auto in het water beland. Leveren ze een speciale veiligheidshamertje erbij?
Dit wil ik dus ook graag weten, en niet van de andere merken, maar van Volvo. Voldoet zo'n standaard hamertje (dat bij vele merken standaard in het afleverpakket zit) ?

Geplaatst: 11.03.2013 - 11:14
door Walter
nee, dat standaard hamertje voldoet net zo min als ieder ander hamertje. Staat er ook bij vermeld.

Geplaatst: 11.03.2013 - 11:18
door Exit
IV39 schreef:Begonnen in de pure stand. Ik dacht dat de auto dan puur elektrisch zou rijden en dat de verbrandingsmotor helemaal niet aan zou gaan. Dat gebeurt dus wel, maar op het display kun je precies zien waar dat gaat gebeuren.
Hey, dat wist ik niet... PURE is dus niet altijd puur elektrisch....

Geplaatst: 11.03.2013 - 11:20
door IV39
ojee99 schreef:
IV39 schreef:Begonnen in de pure stand. Ik dacht dat de auto dan puur elektrisch zou rijden en dat de verbrandingsmotor helemaal niet aan zou gaan. Dat gebeurt dus wel, maar op het display kun je precies zien waar dat gaat gebeuren.
Hey, dat wist ik niet... PURE is dus niet altijd puur elektrisch....
Nee, maar ik begrijp het wel (denk ik). Als je dan toch opeens meer vermogen wilt dan schakelt de auto toch de verbrandingsmotor in zodat je krijgt wat je op dat moment wilt ;).

Geplaatst: 11.03.2013 - 12:55
door Pvdveen
IV39 schreef:
ojee99 schreef:
IV39 schreef:Begonnen in de pure stand. Ik dacht dat de auto dan puur elektrisch zou rijden en dat de verbrandingsmotor helemaal niet aan zou gaan. Dat gebeurt dus wel, maar op het display kun je precies zien waar dat gaat gebeuren.
Hey, dat wist ik niet... PURE is dus niet altijd puur elektrisch....
Dit heb ik ook gemerkt toen ik vrijdag een uurtje heb gereden.
Als je in pure "gas" geeft dan gaat dit elektrisch. Als de elektro motor maximaal accelereert dan kan je het pedaal een stuk verder intrappen zonder dat de diesel motor aanspring. Druk je het pendaal dan nog verder in dan spring de diesel bij. Net als een soort kickdown.

De accelaratie in pure zonder dieselhulp is voldoende om gewoon met het verkeer mee te rijden. Vooral de versnelling vanuit stilstand is erg prettig.

Peter

Geplaatst: 11.03.2013 - 13:05
door Bluemagics
@Walter, Als ik goed begrijp, dan heeft het gelaagde gals drie voordelen:

- Veiliger tegen inbrekers
- Veiliger bij een ongeluk (minder grote glasscherven)
- Geluidsisolatie

Het systeem heeft 1 nadeel:
- Als je in het water beland, dan krijg je de ruiten niet kapot en waarschijnlijk je deur niet open.

Geplaatst: 11.03.2013 - 13:09
door Walter
dat is een aardige samenvatting. Misschien dat er wel een handigheidje is, dat weet ik niet.

Voor wat betreft dat gaspedaal; laatst een technische interne training gehad en dat gaspedaal is erg inventief. Er zit een soort rubber balg waardoor je een zelfde soort weerstand voelt als bij een conventioneel pedaal. En om diesel in te schakelen, moet je door een soort extra trap waardoor je sneller op electra blijft rijden. Dus hetzelfde als hierboven ervaren, grappig. Mij was dat niet eens opgevallen

Geplaatst: 11.03.2013 - 13:51
door Jan Hagel
Waar ik nu wel nieuwsgierig naar ben, is hoe de auto zich gedraagt op de snelweg. Uit de vele ervaringen die hierboven zijn gepost blijkt wel dat de auto vanuit stilstand prettig wegrijdt (electrisch) en dat het overschakelen tussen electrische en diesel ook soepel verloopt. Maar hoe rijdt de auto op de snelweg? Wat gebeurt er als je bij 130 km/h volgas geeft? Werken de electromotor en de dieselmotor dan samen? Of doet de electromotor dan niet meer mee (ik begreep dat die boven een bepaalde snelheid niet meer meedoet), waardoor je in feite in een hele zware V60D5 rijdt (een soort XC90 :( ). Ik vind in mijn huidige V60D5 het juist zo leuk dat ie er ook bij wat hogere snelheden nog als een speer vandoor vliegt..... (ik weet het: boys and toys :) )

Geplaatst: 11.03.2013 - 14:05
door Ben
Het gewicht van een V60 PIH is zo'n 300 kg hoger dan van een gewone V60.
Dat betekent dat je constant met ruim 2100 kg onderweg bent.
Als je dat alleen op diesel doet is de PIH gegarandeerd onzuiniger dan een gewone.

Geplaatst: 11.03.2013 - 15:39
door IV39
Jan Hagel schreef:Waar ik nu wel nieuwsgierig naar ben, is hoe de auto zich gedraagt op de snelweg. Uit de vele ervaringen die hierboven zijn gepost blijkt wel dat de auto vanuit stilstand prettig wegrijdt (electrisch) en dat het overschakelen tussen electrische en diesel ook soepel verloopt. Maar hoe rijdt de auto op de snelweg? Wat gebeurt er als je bij 130 km/h volgas geeft? Werken de electromotor en de dieselmotor dan samen? Of doet de electromotor dan niet meer mee (ik begreep dat die boven een bepaalde snelheid niet meer meedoet), waardoor je in feite in een hele zware V60D5 rijdt (een soort XC90 :( ). Ik vind in mijn huidige V60D5 het juist zo leuk dat ie er ook bij wat hogere snelheden nog als een speer vandoor vliegt..... (ik weet het: boys and toys :) )
Vanaf de 130 gaat deze nog steeds goed vooruit, dan merk je volgens mij nog wel de hulp van de elektromotor (tot 150km).
Ik merkte na de 150 wel dat het tijdens het schakelen langzamer gaat. Ik heb nu geen D5, dus ik kan je het vergelijk niet geven....