Pagina 94 van 162
Geplaatst: 11.03.2013 - 18:27
door Paul
Fabrieksoptie is het zeker die alluminium raamlijsten, maar is standaard bij een Summum en is niet mogelijk dit uit te zetten in het offerte systeem.
Anders graag zonder!
Geplaatst: 11.03.2013 - 18:40
door tomtom
Ben schreef:Het gewicht van een V60 PIH is zo'n 300 kg hoger dan van een gewone V60.
Dat betekent dat je constant met ruim 2100 kg onderweg bent.
Als je dat alleen op diesel doet is de PIH gegarandeerd onzuiniger dan een gewone.
2100 KG!! De auto wordt alsmaar zwaarder

:shock: !
Geplaatst: 11.03.2013 - 20:09
door EV70S
EV70S schreef:Nieuwe info over Sensus Connected Touch
In Geneve draait Android versie 2.3.7 op het systeem.

Geplaatst: 11.03.2013 - 20:13
door Paul
Geplaatst: 11.03.2013 - 20:29
door XC90S
@Ben: niet overdrijven hoor met dat gewicht, hij weegt ca 1843kg leeggewicht (zoals het staat in het kentekenbewijs) tel daar nog ca 100kg bij op voor rijklaar gewicht. Is nog steeds zwaar, maar niet ruim 2100 kg en iets lichter dan een XC90.
Geplaatst: 11.03.2013 - 20:31
door Ben
In de Duitse folder staat woordelijk: zuzatzgewicht im vergleich zum V60 D5 AWD 300kg, een V60 D5 AWD weegt daar rijklaar 1821kg, een PIH moet dan 2121kg wegen.
Geplaatst: 11.03.2013 - 20:44
door XC90S
In de Nederlands prijslijst staat de 1848kg (niet 1843) zie p. 14:
http://www.volvocars.com/nl/Documents/P ... 202013.pdf
Dus wie hebben gelijk? De standvastige Nederlanders of de gründlige Duitsers?

Geplaatst: 11.03.2013 - 20:46
door Ben
De weegbrug
Geplaatst: 11.03.2013 - 21:57
door v60pih
Kentekenkopie:

Geplaatst: 11.03.2013 - 22:26
door RichieB
Van welke V60 PIH is dat kentekenbewijs?
Geplaatst: 12.03.2013 - 00:10
door v60pih
Van een MY13
Geplaatst: 12.03.2013 - 06:43
door Hoes
In de laatste Autoweek staat dat hybride auto's een forfaitaire gewichtkorting krijgen van 125kg (voor compensatie accu's en elektromotoren). Wellicht is dat ook verwerkt in het kentekengewicht? Daarnaast is in NL altijd de massa ledig voertuig 100 kg (?) minder dan de massa rijklaar. Grondslag voor mrb is volgens mij de massa ledig voertuig.
Geplaatst: 12.03.2013 - 07:24
door RichieB
v60pih schreef:Van een MY13
Ja, duh. Ik dacht dat die van jou nog niet binnen was?
Geplaatst: 12.03.2013 - 12:06
door v60pih
Ja duh? Is mijn antwoord niet helder of jouw vraag?
Ik heb een MY14 dus die is nog niet binnen idd.
Geplaatst: 12.03.2013 - 12:14
door RichieB
Omdat de V60 PIH MY13 in Nederland nogal schaars is, vroeg ik mij af van welke V60 PIH MY13 dit kentekenbewijs is. Ik had al begrepen dat het een MY13 is; de eerste MY14 wordt pas over een aantal maanden uitgeleverd. (Vandaar de "duh".)
Geplaatst: 12.03.2013 - 12:27
door rtino
Geplaatst: 12.03.2013 - 12:58
door bart simpson
Ben schreef:In de Duitse folder staat woordelijk: zuzatzgewicht im vergleich zum V60 D5 AWD 300kg, een V60 D5 AWD weegt daar rijklaar 1821kg, een PIH moet dan 2121kg wegen.
Ben gaat door voor de koelkast, de hybride aandrijflijn verhoogt het ledig gewicht van de V60D5 AWD aut met 300kg
Geplaatst: 12.03.2013 - 13:01
door Thom
Ondanks dat zware auto's uit de mode zijn: ik vind t heel fijn op de snelweg, zo een zware koets. Lekker stabiel. T geweten mooi gesust door de accu's, wat wil een mens nog meer..
Geplaatst: 12.03.2013 - 13:10
door bart simpson
@ thom, een BMW?
Geplaatst: 12.03.2013 - 13:26
door diesel01
bart simpson schreef:@ thom, een BMW?
Maar hij heeft wel gelijk..
Met storm en wind zit het net even prettiger in een zware solide auto alhoewel 2.1ton voor een V60 best fors is.