Pagina 95 van 162
Geplaatst: 12.03.2013 - 15:05
door TMacD
Misschien een hele stomme vraag, zijn de prijslijsten voor de V60 PIH MY'14 voor omliggende landen al gepubliceerd...?
Geplaatst: 12.03.2013 - 15:05
door v60pih
Het kentekenbewijs is van de demo MY13 waarin ik proef heb gereden.
Ik heb geen idee of daar al een correctie is toegepast maar ik ga er vanuit dat de RDW weet wat ze doen.
Geplaatst: 12.03.2013 - 15:55
door friend
Een dergelijke (mogelijk tijdelijke) belastingmaatregel nooit zomaar op een kentekenbewijs worden aangepast. Een kentekenbewijs geeft de werkelijke gewichten weer, die ook nodig zijn voor bij bv. bepalen overbelading en andere overtredingen of regels.
De demo V60 PIH MY2013 is ook 1848 kg ledig, de info in bijlage van het RDW.
Geplaatst: 12.03.2013 - 15:59
door Walter
ledig is iets anders als rijklaar en misschien is het Duitse rijklaar inclusief 3 volwassen berekend. Zolang je niet exact weet wat de exacte variabelen (ja, dat kan) zijn, kun je er ook niets zinnigs op zeggen.
Geplaatst: 12.03.2013 - 17:53
door Ben
Zoals gezegd, de enige maat is de weegbrug.
Geplaatst: 12.03.2013 - 20:18
door v60pih
De gewichtsklasse wordt bepaald door het ledig gewicht, dat wil zeggen de massa van een voertuig in bedrijfswaardige staat, met inbegrip van een half gevulde brandstoftank, reserveonderdelen en gereedschappen die tot de normale uitrusting behoren, maar zonder lading en zonder bestuurder en andere personen die met het voertuig worden vervoerd.
Geplaatst: 13.03.2013 - 11:10
door Ben
Zweedse testers zeggen: V60 PIH veel beter dan BMW Hybrid
KLIK
Geplaatst: 13.03.2013 - 12:54
door P-V60
Ben schreef:Zweedse testers zeggen: V60 PIH veel beter dan BMW Hybrid
KLIK
Wat zouden de Duitsers dan zeggen?

Geplaatst: 14.03.2013 - 17:36
door TMacD
even een vraagje over start/stop knop vs. sleutel.
als ik goed begrijp voor MY14 : sleutel in het dashboard, start/stop knop en hoppa....
keyless drive is optioneel.
weet iemand hoe de MY14 sleutel eruit ziet....?
Geplaatst: 14.03.2013 - 17:39
door Superfunky
TMacD schreef:even een vraagje over start/stop knop vs. sleutel.
als ik goed begrijp voor MY14 : sleutel in het dashboard, start/stop knop en hoppa....
keyless drive is optioneel.
weet iemand hoe de MY14 sleutel eruit ziet....?
Keyless drive is onderdeel Security Line. Je moet v/d verzekering toch een alarm, dus dat pakketje neem je altijd neem ik aan.
Sleutel is dezelfde als de MY13 sleutel.
Geplaatst: 14.03.2013 - 18:10
door Paul
Ja precies de reden waarom ik die ook heb besteld!
Geplaatst: 14.03.2013 - 18:35
door ZX10r
Als je dat gewent bent wil niet anders meer
Geplaatst: 14.03.2013 - 18:54
door XC30
Nooit meer zonder!
Geplaatst: 14.03.2013 - 19:37
door alexmem
Heb het in mn Renault Grand Tour gehad, neem aan dat het vergelijkbaar is, en in de volgende auto (Insignia) niet. Heb de eerste maanden gruwelijk moeten wennen aan het ontbreken van... Blij dat het er straks weer op zit

.
Geplaatst: 14.03.2013 - 20:23
door V60_PHEV
Ben inderdaad blij dat ik in de volgende auto weer Keyless Drive krijg.
Verwarmd stuurwiel trouwens ook.
Ik baalde er aanvankelijk van dat het er naar uit zag dat dit er niet op zou kunnen. Nu het mogelijk blijkt wil ik dat zeker ook!
i.t.t. verwarmde voorruit, adaptieve cruise control en grootlichtassistent.
Dat zijn opties die ik liever niet dan wel heb.
Geplaatst: 14.03.2013 - 20:26
door Bluemagics
V60_PHEV schreef:
i.t.t. verwarmde voorruit, adaptieve cruise control en grootlichtassistent.
Dat zijn opties die ik liever niet dan wel heb.
Ik ben benieuwd wat je negatief vind aan die opties.
Geplaatst: 14.03.2013 - 20:30
door Markdj
V60_PHEV schreef:
i.t.t. verwarmde voorruit, adaptieve cruise control en grootlichtassistent.
Dat zijn opties die ik liever niet dan wel heb.
Toch 3 opties die er bij mij zeker op gaan komen, maar hoezo heb je die liever niet?
Geplaatst: 14.03.2013 - 22:21
door V60_PHEV
Ik vind dat je bij een verwarmde voorruit toch de draadjes ziet lopen in de voorruit. Ik reed laatst in een Ford waar ik zelfs last had dat mijn ogen telkens gingen focussen op die lijntjes (was al een beetje vermoeid aan het rijden).
Ik heb in de wintermaanden alleen 's ochtends even profijt van de voorruit verwarming, maar rijd daarvoor wel continu met die draadjes in de voorruit.
Ik heb nu adaptieve cruise control, maar rijd ook meestal iets harder dan toegestaan. Ik haal dus op de snelweg vaak in en heb dan last wanneer ik op de rechterbaan rijd dat de cruise control al begint af te remmen voor een voorligger terwijl ik dat niet wil. In bochten trapt hij ook regelmatig op de rem als ik een auto inhaal op de snelweg. Als ik het een keer rustig aan doe en treintje ga rijden is het trouwens wel prettig, maar ik moet toegeven dat dat niet zo in mij zit. (nou mag iedereen raden welk merk auto ik nu rijd ::oops: )
Ik vind dat in mijn huidige auto grootlichtassistent ook niet fijn werkt. Wanneer ik in de verte (hoe ver dan ook) een auto zie aankomen, vind ik dat je direct het grootlicht uit moet zetten, dat is gewoon puur fatsoen. Met grootlichtassistent duurt het toch even voordat het grootlicht uitgaat. Zo vind ik ook dat in een donkere woonwijk je geen grootlicht hoort aan te zetten, je schijnt bij iedereen naar binnen. Met grootlichtassistent springt het grootlicht wel uit bij mensen met felle tuinverlichting of wanneer een lantarenpaal toevallig wat jouw kant op schijnt, dat willekeurig schakelen tussen wel of geen grootlicht vind ik erg storend, nog los van het feit dat ik grootlicht op de wegen die ik ken eigenlijk heel weinig gebruik.
Ieder het zijne.
Ik wilde gewoon iedereen stuurwielverwarming aanbevelen. Ik denk ook niet dat er nog veel mensen lederen stoelen nemen zonder verwarming, zo'n warm stuurwiel pakt nu heerlijk vast
Geplaatst: 14.03.2013 - 22:28
door Superfunky
Audi! Makkie, die grootlicht assistent is k. Nu maar hopen dat deze van Volvo beter is.
Adaptieve CC heb je toch ook alleen voor in de file? Ik wel tenminste.
Gaan het zien, misschien heeft Volvo betere oplossing voor de voorruit, anders tikken we 'm er toch gewoon uit!
Geplaatst: 14.03.2013 - 22:55
door V60_PHEV
Nee, ik rijd hetzelfde merk als jij : Freude am Fahren