lakgarantie
- Oceanracer
- Geartronic member
Als (zoals bij mij) de lak op de A-stijl gaat bobbelen valt dit ook niet onder de garantie. De wagen roest immers niet. Fijn, zo kan ik ook wel garantie's geven...
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
- Frumpy
- 5th Gear member
Maar dat bobbelen moet toch ook een oorzaak hebben? Komt het misschien doordat de blanke laklaag loslaat en het metallic gaat roesten?Oceanracer schreef:Als (zoals bij mij) de lak op de A-stijl gaat bobbelen valt dit ook niet onder de garantie. De wagen roest immers niet. Fijn, zo kan ik ook wel garantie's geven...
Ik zou het even in het servicemapje van de auto moeten opzoeken, maar is er een lakgarantie EN een roestgarantie?
- marsm104
- 5th Gear member
- Contacteer:
Precies hetzelfde, heb ik ook! Binnenkort ga ik hiervoor een afspraak maken. Mijn achterbumper moet er af, om dit bij te werken.
Groeten, Rick Marsman

Volvo S40 diesel 102pk Volvo 850 T5 1994

Volvo S40 diesel 102pk Volvo 850 T5 1994

- Oceanracer
- Geartronic member
Volvens mijn dealer is het geen lakgarantie maar (anti)corrosie-garantie. Aangezien de A-stijlen van kunststof zijn, kunnen deze niet roesten en wordt het dus ook niet onder garantie verholpen. Het betreft inderdaad het loslaten van de lak. Vermoedelijk door een slechte hechting van de primer op het kunststof. Het begint met een klein bobbeltje, wat steeds groter wordt. Bij mij nog niet, maar ik heb andere A-stijlen gezien, waar de verf er echt al vanaf was gebladderd.
- Frumpy
- 5th Gear member
Met A-stijl bedoel je toevallig niet die lijst die er langsloopt?
Ben net even langs de dealer gereden met mijn tankklep probleem.
Volgens een moeilijk kijkend heerschap komt het wel vaker voor, maar wordt het in bijna alle gevallen niet onder garantie vergoed omdat het door chemische inwerking is veroorzaakt. Maar goed, het zou bij Volvo NL worden gedeponeerd, en moet wel rekening houden met een afwijzing, aldus de zuurpruim.
Heb meteen maar geinformeerd wat een tankklepje kost, als ik het voor eigen rekening zal nemen.
Wil natuurlijk de Volvo organisatie niet op kosten jagen, nadat ik bij hun een fors bedrag in de aanschaf van een S80 heb geinvesteerd. :evil:
Klepje met frame 47,00 euro, spuiterij zal me nog geen 25 euro kosten. Montage is eenvoudig zelf te doen.
Ben net even langs de dealer gereden met mijn tankklep probleem.
Volgens een moeilijk kijkend heerschap komt het wel vaker voor, maar wordt het in bijna alle gevallen niet onder garantie vergoed omdat het door chemische inwerking is veroorzaakt. Maar goed, het zou bij Volvo NL worden gedeponeerd, en moet wel rekening houden met een afwijzing, aldus de zuurpruim.
Heb meteen maar geinformeerd wat een tankklepje kost, als ik het voor eigen rekening zal nemen.
Wil natuurlijk de Volvo organisatie niet op kosten jagen, nadat ik bij hun een fors bedrag in de aanschaf van een S80 heb geinvesteerd. :evil:
Klepje met frame 47,00 euro, spuiterij zal me nog geen 25 euro kosten. Montage is eenvoudig zelf te doen.
- Oceanracer
- Geartronic member
De A-stijl is te vinden links en rechts van de voorruit. Je middenstijl (tussen de portieren in) is je B-stijl en bij je S80 is de laatste de C-stijl. Met een estate heb je ook nog een D-stijl.
Chemische inwerking is natuurlijk gel#l. Hoe dom ben je als fabrikant dat je er vanuit gaat dat er bij een brandstofklep nooit eens brandstof gemorst kan/zal worden. Met andere woorden, de fabrikant dient er voor zorg te dragen dat bij normaal gebruik dit geen problemen op zal leveren. Dus ook niet voor de lak. Aangezien de beste man al toegaf dat het vaker voorkomt is dit dus duidelijk te wijten aan de constructie van de Volvo. Maar Volvo kennende zullen ze dat, zoals het heerschap al aangaf, niet gaan toegeven. Zoals wel vaker, moet je zelf opdraaien voor de kosten die Volvo bij de ontwikkeling van de modellen zelf niet heeft willen/kunnen maken. Erg jammer.
Chemische inwerking is natuurlijk gel#l. Hoe dom ben je als fabrikant dat je er vanuit gaat dat er bij een brandstofklep nooit eens brandstof gemorst kan/zal worden. Met andere woorden, de fabrikant dient er voor zorg te dragen dat bij normaal gebruik dit geen problemen op zal leveren. Dus ook niet voor de lak. Aangezien de beste man al toegaf dat het vaker voorkomt is dit dus duidelijk te wijten aan de constructie van de Volvo. Maar Volvo kennende zullen ze dat, zoals het heerschap al aangaf, niet gaan toegeven. Zoals wel vaker, moet je zelf opdraaien voor de kosten die Volvo bij de ontwikkeling van de modellen zelf niet heeft willen/kunnen maken. Erg jammer.
- Frumpy
- 5th Gear member
Zo, de nieuwe benzineklep is gereed voor montage. Wat heeft het me in eigen beheer gekost:
Klep met frame nieuw bij dealer met korting 38 euro (incl. BTW), professioneel voorbewerken en spuiten metallic, zacht prijsje 15 euro, maakt een totaal van 53 euro en wat inspanning voor de montage.
Meteen Volvo maar laten weten dat ik, in deze voor hun toch moeilijke beoordelingskwestie, de eer maar aan mezelf houd.
Klep met frame nieuw bij dealer met korting 38 euro (incl. BTW), professioneel voorbewerken en spuiten metallic, zacht prijsje 15 euro, maakt een totaal van 53 euro en wat inspanning voor de montage.
Meteen Volvo maar laten weten dat ik, in deze voor hun toch moeilijke beoordelingskwestie, de eer maar aan mezelf houd.
Geen kleurverschil?
Begrijp niet dat Volvo hier zo moeilijk over doet.
Qua antie reclame kost het veel meer.
Maar wie weet komen ze nog over de brug.
Begrijp niet dat Volvo hier zo moeilijk over doet.
Qua antie reclame kost het veel meer.
Maar wie weet komen ze nog over de brug.
- Frumpy
- 5th Gear member
Nee, geen kleurverschil, op laknr. gespoten door een uitmuntende spuiter en plaatbewerker. Alle lak verkeert verder nog in nieuwstaat.
Ik denk dat het ook uitmaakt hoe hard een dealer zich inzet bij Volvo NL om de klacht er doorheen te krijgen.
Afgelopen jaar bij Broekhuis Zeist voor mijn vorige S80 corrosie aan de binnenkant van de motorkap, en de daklijsten gereclameerd. Motorkap werd perfect hersteld onder garantie en de daklijsten (geen garantie) onder een meer dan goede coulanceregeling vervangen.
Niets dan lof voor Broekhuis.
Misschien neem ik nog eens de moeite om, al is het alleen maar uit principe, de klacht nog eens schriftelijk bij Volvo NL te deponeren, samen met het verroeste tankklepje.
Ik denk dat het ook uitmaakt hoe hard een dealer zich inzet bij Volvo NL om de klacht er doorheen te krijgen.
Afgelopen jaar bij Broekhuis Zeist voor mijn vorige S80 corrosie aan de binnenkant van de motorkap, en de daklijsten gereclameerd. Motorkap werd perfect hersteld onder garantie en de daklijsten (geen garantie) onder een meer dan goede coulanceregeling vervangen.
Niets dan lof voor Broekhuis.
Misschien neem ik nog eens de moeite om, al is het alleen maar uit principe, de klacht nog eens schriftelijk bij Volvo NL te deponeren, samen met het verroeste tankklepje.
-
- 2nd Gear member
Bij mijn tankklepje was een lip afgebroken waardoor hij niet meer door de centr. deurvergr werd afgesloten. Onder garantie heeft de dealer dit klepje vervangen en laten spuiten, zie het resultaat op bijgevoegde foto.
Er is een duidelijk kleurverschil, als de zon er op staat is het helemaal erg.
Wat kan je van een dealer verlangen. De hele zijkant spuiten, of zijn er andere oplossingen.
groetjes.
Er is een duidelijk kleurverschil, als de zon er op staat is het helemaal erg.
Wat kan je van een dealer verlangen. De hele zijkant spuiten, of zijn er andere oplossingen.
groetjes.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- Hathu
- 3rd Gear member
Een kleur kan op de foto behoorlijk afwijken van de werkelijkheid, zo te zien lijkt het wel een andere kleur. Ik zou ermee terug gaan.
Ter informatie.
Bij metalicspuiten kan de afstand spuit en te spuiten oppervlak al kleurverschil geven, ook hoe dik je spuit en de spuitopening van de spuit kan voor de kleur uitmaken. Het handigste is de auto zelf ook bij de spuiter zetten kunnen ze het klepje na het spuiten vergelijken met de auto en eventueel de spuittechniek anpassen tot de kleur hetzelfde is.
Ter informatie.
Bij metalicspuiten kan de afstand spuit en te spuiten oppervlak al kleurverschil geven, ook hoe dik je spuit en de spuitopening van de spuit kan voor de kleur uitmaken. Het handigste is de auto zelf ook bij de spuiter zetten kunnen ze het klepje na het spuiten vergelijken met de auto en eventueel de spuittechniek anpassen tot de kleur hetzelfde is.
V70 TDI 1998 comfort-luxe automaat tot juni 2015. Nu V70 NN 2.5T GT
Uitnevelen is een oplossing, maar bij dit kleurverschil ga je dat ook zien.my first volvo schreef:Er is een duidelijk kleurverschil, als de zon er op staat is het helemaal erg.
groetjes.
Het getuigt trouwens wel van lef om zo'n klepje af te leveren. Nog erger.... om hem ook nog te monteren
Het kan gebeuren, kan soms ontstaan door o.a. de wijze van spuiten (staand of liggen van de onderdelen), zijn vele oorzaken.
Ik was laatst bij een schadebedrijf en daar controleerden ze met een speciale lamp de kleur.
Kleur was door onbekende reden niet goed gegaan, de hele voorkant werd opnieuw gespoten.
Ofwel: niet pikken, terug met dat ding. Het kan gewoon goed.
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
het klepje lijkt kleur 412 terwijl de auto 417 is
-
- 2nd Gear member
Op beide voorruit stijlen van mijn V70 XC van 2000 blaasjes ontdekt. De laatste keer dat ik zoiets heb meegemaakt was 30 jaar geleden bij mijn Renaultje 4!
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- Frumpy
- 5th Gear member
Piet,
@Oceanracer schreef een paar berichten terug al over de lakblaasjes in de A-stijl, maar dit lijkt mij toch echt geen kunststof, eerder aluminium dat corrodeert, en derhalve als onderdeel van de carrosserie een garantiegeval. :?:
Voordat de termijn verstrijkt zou je het toch maar even bij jouw dealer moeten aankaarten, en stug volhouden.
Van de daklijsten bij de S80 werd door een dealer eerst ook beweerd dat het kunststof is, maar het is wel degelijk aluminium.
@Oceanracer schreef een paar berichten terug al over de lakblaasjes in de A-stijl, maar dit lijkt mij toch echt geen kunststof, eerder aluminium dat corrodeert, en derhalve als onderdeel van de carrosserie een garantiegeval. :?:
Voordat de termijn verstrijkt zou je het toch maar even bij jouw dealer moeten aankaarten, en stug volhouden.
Van de daklijsten bij de S80 werd door een dealer eerst ook beweerd dat het kunststof is, maar het is wel degelijk aluminium.
S80 2,5T AUT5 2004
- Oceanracer
- Geartronic member
Ziet er bij mij net zo uit. Maar als jij meer resultaat boekt dan ik, hoor ik het graag.