Ik heb een XC60 2025 waarin ook een Snapdragon versie aanwezig is. Problemen worden mogelijk opgelost met software updates, niet met uitwisselen van de unit.maarten555 schreef: ↑03.02.2026 - 16:46 Heb mijn dealer nog om wat meer uitleg gevraagd over de Snapdragon chip, en zij geven het volgende aan:
"De snapdragon is wel leverbaar maar wordt niet actief aangeboden voor de V60.
Ook is het niet duidelijk welk type er nodig is specifiek voor de V60.
De XC60, XC90 en de V90 kan die het wel uitfilteren. Ik ben bang dat het voor de V60 nog niet of helemaal niet leverbaar is."
Ik kan dat niet helemaal begrijpen eigenlijk. V60 MY26 zijn uitgerust met de Snapdragon, en neem aan dat die dus ook vervangen moeten kunnen worden in die auto's als ze niet (goed) functioneren.
Daarnaast lijkt me dat de XC60 en V60 technisch erg verwant zijn (en overige SPA platform modellen ook tot op zekere hoogte)? Zijn de Snapdragon chips überhaupt anders voor verschillende modellen?
En de upgrade is bij XC40 modellen ook al uitgevoerd.
Zie ik iets over het hoofd?
Het geluid van mijn smartphone over de speaker is vaak niet te verstaan, geluid vervormd enorm. Dealer heeft dit vervormde geluid opgenomen en ingestuurd als klacht naar Volvo.
Ik vraag wat ik ervan te horen krijg, antwoord geloof je bijna niet: NIETS. Dit is een intern probleem en daar wordt niet over gecommuniceerd. Hopen dat het bij een volgende update verholpen is. Bij een auto van 90K mag ik toch een betere oplossing verwachten.
Als ik zo met klanten omga worden het er snel minder.