Pagina 2 van 2
Geplaatst: 23.04.2005 - 18:33
door Johan Braziltraveller
Utreg ja....naast de snelweg leggen ze daar gewoon nog een paar centen bovenop.
Overigens zijn dit de huidige brandstof prijzen welke weer na te slaan zijn op
www.shell.nl
Geplaatst: 02.05.2005 - 12:48
door Meffendi
Ik heb me laten vertellen dat je vanwege de katalysator alleen euro95 kan tanken....een hoger octaangehalte zou de kat. slopen. Nou zie ik hier dat er geexperimenteerd wordt met benzines met een hoger oxcaangehalte. Is dit verhaal nou kul ?
Geplaatst: 02.05.2005 - 12:56
door menjo
Ik geloof dat lood in de benzine je katalysator sloopt, dat het octaangetal van invloed zou zijn op de kat heb ik nog nooit gehoord.
Geplaatst: 02.05.2005 - 19:16
door tijne
dat verhaal is onzin ja alleen loodhoudende benziene sloopt je kat.
gr tijne
Geplaatst: 04.05.2005 - 23:26
door roever
Mijn eerste tank (Duitse) V-Power is leeg. Mijn verschil op dit moment:
Super 95: 1 op 12.64
V-power (100 ron): 1 op 13.21
Verschil is dus op dit moment marginaal. Als ik het met de prijzen die ik vandaag zag uitreken (1.199 voor Super 95 en 1.299 voor V-Power, allebei in Duitsland) is V-Power op dit moment 0.04 ct per gereden km duurder.
Daarbij moet ik wel aantekenen dat ik de vorige x maar 45 liter heb getankt en dat er dus 15 liter Super 95 in mijn V-Power heeft gezeten.
Wellicht dat het deze keer dus nog verbeterd (mogelijk heeft V-Power ook een tijdje nodig om in te werken). Over twee weken week ik meer, want zo lang doe ik ongeveer over 1 tank. Ik hou jullie op de hoogte!
re
Geplaatst: 05.05.2005 - 18:20
door Ramon&Ramon
Zijn bij die grote beurt ook de kleppen gesteld?
Denk het niet!
Geplaatst: 06.05.2005 - 09:14
door 440GL
roever schreef:
Wellicht dat het deze keer dus nog verbeterd (mogelijk heeft V-Power ook een tijdje nodig om in te werken).
20 tot 40 bedrijfsuren afhankelijk van de vervuiling van de motor, volgens Shell, persoonlijk vind ik dit nogal wat...
mvg
Geplaatst: 06.05.2005 - 13:08
door roever
Das inderdaad een hele tijd. Maar ik hou het gewoon eens in de gaten. Op dit moment is de V-Power in Duitsland nog altijd goedkoper dan de euro 95 hier in Nederland. ik rij dus "gratis" op V-power.
Re: re
Geplaatst: 07.05.2005 - 11:57
door Guestuser
Ramon&Ramon schreef:Zijn bij die grote beurt ook de kleppen gesteld?
Denk het niet!
Was deze opmerking voor mij bedoeld als topic-starter?
Als dat wel zo is, blijkt nu wel dat het niet aan de kleppen lag, maar aan de benzine, het verbruik is nog nooit zo goed geweest en de motor loopt als een naaimachine (bij wijze van spreken dan he

).
Nee lekker zo laten, ik tank gewoon niet meer bij die merkloze benzinepompen, goedkoop blijkt duurkoop.
gr leen
Geplaatst: 07.05.2005 - 17:59
door volvorider
Bij oude volvo's schijnt het niet zoveel uit te maken.
Mijn B200K rijdt op ron98 beter en zuiniger dan op ron95. Dit geldt ook voor moderne auto's. Alles daarboven kost gewoon meer en maakt volgens mij en ook volgens een onderzoek van ADAC niet zoveel uit.
Geplaatst: 02.12.2009 - 23:24
door hofmeijer
na lange tijd weer bericht op dit topic haha.
mijn volvo 440 1.8i aut rijd als ik normaal rijd niet zuiniger dan 1 op 10,7.
dan kan ik het gaspedaal alleen aantikken en rijd ik veel op snelweg.
leg dat maar is uit dan haha. :drinking: :drinking: hij lust meer als mij:S
Geplaatst: 04.12.2009 - 00:00
door redrooster
Toch even reageren op dit verhaal in het verlengde van gebruik benzine.
Texaco is een paar cent duurdere benzine en vanaf 2005 vervangt het additief
Techron de CleanSystem3 in deze benzine
Toen werd er flink reclame voor gemaakt.
Ik tank met grote tevredenheid Texaco en wil duidelijk maken dat de V-power het niveau van Texaco benzine benaderd of gelijk is. Onze Renaultblokken zijn gevoelige blokken voor benzine en de andere belangrijke aspecten.
Ter info van internet:
http://www.texaco.com/yourcar/techronadvantage.asp