Pagina 2 van 2
Geplaatst: 12.12.2009 - 17:33
door whitehorsekart
Ja en Thom vertelde me ooit, dat je het ding na elke race moest reviseren, dus raceklaar is maar heel betrekkelijk!
Dan moet je ook het luchtsysteem, de brandstofvuller en nog een paar "kleinigheden" erbij hebben om (even..) te kunnen rijden.
In de huiskamer, da's denk ik wel zo'n beetje de enige reeële toepassing!
Wél een imposante auto natuurlijk, al schrik je als je de motorkap opendoet: meer luchthapper en -kanaal dan motor: die zit ver naar achter en is klein!!!
Geplaatst: 12.12.2009 - 18:00
door gsx750r
whitehorsekart schreef:
Wél een imposante auto natuurlijk, al schrik je als je de motorkap opendoet: meer luchthapper en -kanaal dan motor: die zit ver naar achter en is klein!!!
Iedereen stik nieuwsgierig natuurlijk

OK dan, hierbij dan een foto van onder de kap. Het is overigens de auto die bij Thom de Jong stond (zie begin van deze topic)
Rob
Geplaatst: 12.12.2009 - 18:40
door whitehorsekart
Hé Rob, dat bedoel ik dus!!
Weet jij misschien wat de nieuwe eigenaar met de auto van plan is?
Geplaatst: 12.12.2009 - 19:09
door gsx750r
whitehorsekart schreef:Hé Rob, dat bedoel ik dus!!
Weet jij misschien wat de nieuwe eigenaar met de auto van plan is?
Werkelijk géén idee. Deze foto dateert al van 23-11-2004 en ik weet niet waar die auto uiteindelijk heen gegaan is.
Mijn laatste woonplaats in Nederland was Eibergen en ik kwam vaak bij Thom de Jong langs als ik naar mijn Harley dealer (Oude Monnink Motors) in Vroomshoop ging.
Meestal stopte ik ook om even Volvo's te kijken
Rob
Geplaatst: 12.12.2009 - 19:38
door whitehorsekart
Harley en Volvo! Mooie combi hoor!
En Portugal is nóg beter dan Twente.
En een Defender + Cessna in Portugal?
Mooi werk, geniet ervan!!
Geplaatst: 14.12.2009 - 08:18
door Walter
die BTCC die in SE te koop staat heeft een iets ander inlaatbuisje:

Geplaatst: 14.12.2009 - 23:26
door hvl
die in zwede is een echte en die in nederland staat is er een die op beursen heeft gestaan en daar na een motor in geplaatst.
Zelf op de rai gestaan als deze bij volvo A.dam vandaan komt?
Geplaatst: 15.12.2009 - 08:01
door whitehorsekart
De auto van Thom kwam uit Zweden hoor en was wel degelijk een echte. De luchtapparatuur etc zat erbij.
Geplaatst: 15.12.2009 - 10:53
door Walter
er is in NL ook een dummy, die staat volgens mij bij Carlo Schmidt. En bij de Bangarage staat er ook een dummy
Geplaatst: 16.12.2009 - 01:06
door hvl
er zijn meer dummys in nl. en maar 3 ex race auto's 1 van k.burt en 2 van Rydell.
eentje doet er ook mee aan de winter kampioenschap als ik het goed begrepen heb en daar zit een turbo blok in ( dit weet ik niet zeler,van horen zeggen)
en belgie hebben ze er ook een paar
En even een misverstand weg ruimen
Die auto's werden in uk gebouwd en niet in zweden
Geplaatst: 16.12.2009 - 08:40
door Walter
dan hebben ze er een turbomotor ingehangen, die hebben de BTCC-ers niet. Of bedoel jij de witte van Tom Heijligers? Dat is een ex-KLPD auto's, voorheen de SD1
Geplaatst: 17.12.2009 - 15:31
door Emiel
Buiten die ex van Thom de Jong (die nu in regio Borculo staat volgens mij) zijn er geen rijdende BTCC 850's in Nederland. Officiele replica's zijn er wel, Carlo Schimdt heeft een sedan, Bangarage schijnt er ook 1 te hebben (lees ik hierboven), en RICA Wateringen heeft een estate staan.