Pagina 2 van 2
Geplaatst: 09.04.2005 - 11:41
door Battlecruiser
Dat is helemaal waar, maar enige voorzichtigheid is geboden, zeker gezien het feit dat de prijs nogal hoog is + dat het voor spijtoptanten moeilijk verwijderbaar is.
Ik heb nog nooit een onafhankelijke test van dit soort spul gezien.
Geplaatst: 09.04.2005 - 12:06
door Denniskl
Ooit, een aantal jaar geleden,
kreeg ik het in mijn hoofd om een poets-bedrijf te gaan beginnen.
Nooit doorgezet.
Maar ik heb wel de mensen van CarTec eens langs laten komen.
Kijken wat zij voor produkten hadden.
Hebben best wel goed spul! Voor allerlei dingen.
Je zou er eens kunnen kijken:
www.cartec.nl
Geplaatst: 10.09.2005 - 09:53
door v40pokemon
ik poets mn auto's meestal zelf ( heb een prof. Bosch poetsmachine) en dan gebruik ik bij iepe krassen eerst commandant polijst (van die blauwe tjap) en als het alleen nog maar wasstraat krasjes zijn dan gebruik ik extrem Polishing wax (groene flessen) te krijgen bij automaterialen zaak en zelfs bij Praxis gezien. Dit is en polijstmiddel en wax in 1 en blijft max. een jaar zitten. Alle wasstraatkrassen eruit en als ik 'm 2 lagen behandeld heb, hoef ik de eerste 10 wasbeurten of zo niet eens een spons ter hand te nemen maar spuit ik 'm alleen maar af met(hoge druk en geen warm/heet) water. Ziet er perfect uit. voor de zwarte delen gebruik ik Simoniz bumperblack. Die behandeling meot je wel een paar keer herhalen (iedere 2 weken voor een periode van 2 mnd) voordat het spul echt goed blijft zitten. Met mn nieuwe ph neusje meent iedereen dat-ie net uit de showroom komt (en dat voor een '97 v40 2.0 181.000km)
Geplaatst: 11.09.2005 - 19:17
door Gast
Voor de zwarte kunstof delen die wat verkleuren, probeer het eens met Föhn. Je krijg soms het originele zwarte terug.
Geplaatst: 11.09.2005 - 23:51
door Denniskl
Dit gaat niet helemaal over dit topic.
Maar wie maakt z'n motorruimte wel eens schoon?
De mijne ziet er nog uit als nieuw!
Dus zoals op de foto hieronder:

Geplaatst: 12.09.2005 - 23:35
door +++t blijft behelpen+++
looking great
waarmee maak je dat schoon?
Geplaatst: 13.09.2005 - 02:56
door Lucien
Wauw Dennis, dat ziet er puik uit. Reinig je met stoom of hoge druk of....?
Geplaatst: 13.09.2005 - 19:51
door Denniskl
:oops: Met een droge doek...

Echt waar.
Als je dat vanaf het begin goed bijhoud dan moet dat wel lukken.
En als je dingen bij-vult, zoals olie, en je morst, meteen schoon proberen te maken.
Anders gaat het aankoeken.
Maar heb je nou bijvoorbeeld een wat oudere auto.
En vooral als je niet de eerste eigenaar bent.
Dan kan je denk ik wel aan de slag met schoonmaakspullen.
Vooral een goeie ontvetter denk ik, denk maar aan olieresten enzo.
Geplaatst: 13.09.2005 - 20:26
door Frumpy
Denniskl: Met een droge doek... Echt waar.
Echt echt waar?
Ziet er wel zeer puik uit. Zonder conservering?
Bij mij zijn al wat metalen delen aan het corroderen van Airco en startmotor. Die alu-kleurige pijpen bijna vooraan (van benzine inspuiting?), bij S80 2,4 5 stuks, zijn ook een beetje aangekoekt. Is daar nog wat aan te doen?
Geplaatst: 13.09.2005 - 20:29
door Denniskl
Als het echt niet meer schoon te krijgen is.
Dan zou je ze eventueel ook over kunnen spuiten.
Moet je wel de goeie verf er voor hebben (warmtebestendig)
Maar als ik jou was zou ik iets proberen met een goeie ontvetter.
Als het maar niet bijtend is.
Wat misschien ook wel wil helpen is wasbenzine.
Moet wel je motor koud zijn, lijkt mij.
Geplaatst: 06.11.2007 - 20:26
door niels.nijsten
zietr goed uit al je hem ook maar zo schoon houd! als je een iets oudere hebt kan je beter wat rotzooi drop hebben bv. van het zweten van de motor is goed voor de motor! en dnek der aan waar vet zit komt geen roest
Geplaatst: 07.11.2007 - 18:36
door WimS60
Battlecruiser S80 schreef:Andere vraag:
Als je de auto in de was zet, komt er, hoe secuur je ook werkt, altijd wat was op de kunstofdelen.
Dat kleurt even later zo lekker wit op.
Hoe kan je dat veilig en goed verwijderen?
Met een zacht gummetje (waarmee je potlood van papier gumt) gaat het redelijk, blijft wel een rotwerkje.
Geplaatst: 07.11.2007 - 18:46
door niels.nijsten
hoe spuiten jullie de motor eigenlijk schoon? gewoon alstie koud is ofzo?
het is volgens mij namenlijk beter om de moter te laten lopen tijdens het schoonmaken flink inspuiten met ontvetter en dan niet bij luchtinlaat en elec. delen komen met je hoge drukreiniger. der zijn namelijk mensen die de auto uit zetten ALLES natspuiten en dan zeggen hij loopt niet meer.

Geplaatst: 07.11.2007 - 23:01
door ufovolvo
Gezien de grote hoeveelheid elektronica onder de motorkap maakte ik mee, dat het professionele autoreinigingsbedrijf weigerde de motorruimt schoon te spuiten... Die zullen dat niet voor niets geweigerd hebben...
Geplaatst: 08.11.2007 - 17:46
door joost
Ik zie her het nut niet van in. Zo vuil kan het daar toch niet zijn?
Joost.
Geplaatst: 09.11.2007 - 09:53
door Okke
Een warme motor afspuiten is ook erg slecht...kan de kop van krom trekken. En idd de motor wordt wel vies hoor Joost, het is maar net hoe erg je dat vindt... Ik zou zelf erg voorzichtig zijn met de electronica, spuit ook niet alle vetten eraf die er juist zitten om te beschermen.
Geplaatst: 09.11.2007 - 15:14
door joost
Kijk, dat bedoel ik: hoe belangrijk is een (optisch) schone motor? Er kleven aan het schoonmaken dus enkele risico´s en ik vraag me af of die opwegen tegen het resultaat: een blinkende motor.
Joost.
Geplaatst: 09.11.2007 - 21:43
door Dimi
Voor een goede motorruimte reiniging, motor op temperatuur rijden/draaien, alle electrische componenten afschermen met plastic enz...
Innevelen met super degreaser (meguiars) ffe borstelen en schoonspuiten (hogedruk of gewoon uit de darm) Raad persoonlijk aan om gewoon te spoelen met de darm.
Bescherming verwijderen auto starten (terug warm draaien) en beetje helpen met luchtpistool.
Alle kunstof delen met een of andere dressing voor exterieur kunststof.
Let wel dit is voor een vuile tot een extreem vuile motorruimte.
Voor een gewone touch up, kan er een minder agresieve cleaner gebruikt worden.
Geplaatst: 09.11.2007 - 21:57
door steven460
just my 2cents
Afspuiten is onzin. Goed poetsen met een borstel of anders met een rol papier. WD40 werkt ook aardig onder kap.
Geplaatst: 09.11.2007 - 22:12
door Dimi
steven460 schreef:just my 2cents
Afspuiten is onzin. Goed poetsen met een borstel of anders met een rol papier. WD40 werkt ook aardig onder kap.
Werkt ook wel idd, maar wd40 word een vettige aantrekkend boeltje met dertijd.