Pagina 2 van 2
Geplaatst: 19.01.2007 - 20:39
door Barry (Grillmeister)
Hij is inmiddels gerepareerd door een onafhankelijke garage, krukaskeering a €20,- verder zijn ook de koppelingsplaten en drukgroep vervangen want die bleken ook niet fris meer :black: dus de auto schakelt weer als nieuw :thumbup: . Totale kosten €770,- (inclusief).
Verder komt nog de ontluchtingslang van mijn carter aan de beurt want die schijnt ook niet meer voldoende te werken, naar verluid ook weer een fikse klus want dan schijnt ook de hele bende weer uit elkaar te moeten :shock: kortom weer aan het werk voor de volgende eigenaar.....(ik spaar voor een XC-70)
De volvo gaf aan dat de krukaskeering ca €50,- zou gaan kosten.
Grt Barry
Geplaatst: 25.01.2007 - 12:02
door volvop31
Hoeveel km had hij?
Bedankt
Geplaatst: 25.01.2007 - 18:03
door Barry (Grillmeister)
Die van mij had 216.000 kilometer op de teller staan, hoe zo?
Geplaatst: 25.01.2007 - 18:40
door volvop31
216.000 km veronderstel ik. Gewoon om te weten wanneer ongeveer dat met die van mij (110.000km) zal gebeuren.
Geplaatst: 25.01.2007 - 21:05
door Barry (Grillmeister)
Uw veronderstelling was correct, inmiddels gecorrigeerd.
Thx Barry
Geplaatst: 07.02.2007 - 09:56
door Nigel
Ook lekker krukaskering gehad, meteen nieuwe koppeling erop laten zetten á €200,-. Keerring zelf was garantie
Heb er overigens een maand of 3~4 mee gereden, zonder problemen. Elke 2000km ongeveer 1 liter olie erbij, viel eigenlijk wel mee - behalve dat het over de hele auto terug te vinden was

Geplaatst: 08.02.2007 - 19:54
door Barry (Grillmeister)
Er mee blijven rijden was voor mij geen optie meer, de auto lekte als een jekko en dat ging echt ook enorm roken
Geplaatst: 09.02.2007 - 09:12
door Nigel
Barry (Grillmeister) schreef:Er mee blijven rijden was voor mij geen optie meer, de auto lekte als een jekko en dat ging echt ook enorm roken
Ghe, ik heb 1 keer een pompbediende er van moeten weerhouden m'n auto te blussen met poeder... er kwam na een snelwegrit flinke witte pluimen onder de motorkap vandaan en hij dacht dat de boel in de brand stond. Was dus ook druppeltjes olie die op hete delen vielen.
Voor mij werd het toen ook tijd dat het gemaakt werd, kan me er iets bij voorstellen.
Geplaatst: 11.02.2007 - 02:27
door Barry (Grillmeister)
Hehehehe!!! lmao
Grt B
Geplaatst: 07.03.2007 - 20:59
door mali66
ik heb dat niu aan de hand da de krukaskering kapot is ben naar mijne garagist gegaan want de auto liet achter een grote plek olie toen hij die op de brug had gezet olie sporen waren van begin de auto tot helemaal achterste pot een krukaskering kost rond de 50 euro en zijn werk ongeveer klein 150 euro dus tot nu toe ben ik goedkoop vanaf gekomen en mijne s40 van bj 96 heeft 129 dkm dus dat snap ik beetje niet zo weinig km stand en al krukaskering kapot is dat wel een verklaring voor ??????????????????????
Geplaatst: 07.03.2007 - 21:27
door Barry (Grillmeister)
Hoi mali, als het niet aan de kilometers ligt dan vast aan de leeftijd, de mijne is ook uit 96.
Groet Barry
p.s. je bent zowiezo fors goedkoper uit dan in Nederland.... (onderhoud voortaan in België ?)