Pagina 2 van 2

Geplaatst: 21.02.2007 - 23:49
door the fonz
AlexV70 schreef:Ai. De jong Rotterdam heeft nu een probleem.
Als mensen nu zijn naam intikken op google, komen ze hier uit.
Geen aanrader dus. Dit gaat hem klanten kosten.
Zelfs die hij nog niet had. :wink:
Op zich vind ik dat niet slecht. De oorzaak hiervan ligt toch vooral bij de garage zelf. Slechte service, minder klanten. Zo werkt het toch overal (behalve bij een monopolie dan). Op zich is het erg fijn om na te kunnen lezen hoe iemand zijn diensten aanbiedt alvorens je dit zelf gaat ondervinden met soms alle gevolgen van dien.

Wel vind ik moet de mening gegrond zijn. Onterecht (of subjectief) iemand afkraken is niet echt jofel. Er zijn daar immers ook mensen actief die hun gezinnen moeten voeden.

Geplaatst: 16.03.2007 - 21:12
door Decibel
Ik wil niets zeggen hoor, maar over de Jong heb ik de laatste tijd geen enkel positief bericht gehoord. Ik zoek nog naar een goede dealer voor mijn S60, maar ik denk nu even aan Hooftman in Schoonhoven. Niet om de hoek, maar staat wel goed bekend. Ook aan de telefoon zijn ze heel vriendelijk. (helaas rekenen ze een wel erg pittig bedrag voor twee bandjes. [-X

Geplaatst: 16.03.2007 - 21:26
door Oceanracer
Gewoon voor onderhoud en service naar Hooftman en voor de bandjes even rondbellen. Lijkt me de beste combi.

Geplaatst: 16.03.2007 - 22:06
door Gteunissen
Deze week naar Toncar geweest. Als je het zaakje van binnen bekijkt dan zie je dat het liefhebbers zijn. Veel oudere modellen op de brug. Katterugjes enzo. Mijn ervaring is positief. Als je voor een net gazonnetje en een fris toilet wil gaan dan zou ik naar de Jong stappen. Wil je echter goede service en een prima adres voor het onderhoud van de auto dan is Toncar een vele betere keuze.

Geplaatst: 04.05.2007 - 13:17
door optimizer
Zojuist vanuit Rotterdam naar Hooftman in Waddinxveen gereden om een analyse van een probleem te laten maken. NB: Auto daar niet gekocht. Heel correct en vriendelijk geholpen, er werd koffie voor me gehaald, alle tijd genomen om tijdens een proefrit met de monteur het probleem te bezien. Analyse gemaakt met kosteninschatting en overzicht van te bestellen onderdelen. Ook nog een copietje gemaakt. Hoewel ik de auto nog bij de verkopende partij laat repareren (garantie), gaan ze me hier vast wel terugzien voor het onderhoud. Uitstekende service!

Geplaatst: 04.05.2007 - 14:07
door Ben
Hooftman is gewoon een heel net garagebedrijf.
Het is niet voor niets de thuisbasis voor de sleuteldagen van diverse Volvoclubs.

Geplaatst: 04.05.2007 - 17:52
door sbv
V70 en C30 schreef:sbv

Hoe was jouw ervaring met de Dealer in Sneek? Ik ga er binnenkort voor het eerst heen met mijn auto's. De verkopers bevallen mij al goed. De werkplaats moet ik nog afwachten.
Tot op heden een hele nette garage. Mijn ouders hebben hun XC70 daar gekocht en sinds dik 2 jaar in onderhoudt. Verkoop netjes net als Heerenveen trouwens. Werkplaats Heerenveen heb ik geen ervaring mee.

Geplaatst: 04.05.2007 - 23:33
door Paul
Goed te horen, had bij De Jong vandaag proefrit voor C30 D5 vanuit de RAI.
Werd gisteren gebeld of ik een uur later kan omdat het anders niet lukte. Gezegd dat het wel moeilijk was, maar zou mijn best doen.
Uiteindelijk niet gelukt dus afgebeld. Tsja voor 11 uur kon wel maar ja niet na 12 uur.... niks meer van ze gehoord.

Zwettegarage Sneek.

Geplaatst: 07.05.2007 - 22:58
door broker
Sneek is wat mij betreft geen aanrader. Hebben aan mijn beste vriend enige jaren geleden een 960 verkocht met een foute gasinstallatie. Veel problemen met backfire's en andere zaken. Ondanks het feit dat het toen niet om een low budget auto ging, hebben ze mijn maat geheel in de kou laten staan. Na twee jaren grote ellende en meer dan € 5000,= garagerekeningen buiten het normale onderhoud heeft hij de auto ten einde raad maar voor een appel en een ei verkocht onder eerlijke vermelding van zijn bevindingen.Volvo Nederland wilde of durfde zich niet in dit verhaal te mengen. Hun argument was dat de Zwettegarage een zelfstandig bedrijf was en dat dit tussen de klant en het betreffende bedrijf diende te worden geregeld. Gevolg was wel dat hij na ruim twintig jaar Volvo te hebben gereden zo teleurgesteld was in het merk Volvo en in Volvo Nederland dat hij nu al weer ruim twee jaar naar volle tevredenheid in een diesel van "Das Haus" rondrijdt en dat hij als klant van het merk Volvo als verloren mag worden beschouwd. Gelukkig is deze dealer niet representatief voor de algemene klantbenadering. Zelf ben ik al ruim veertien jaar klant bij van Hemert in Gorinchem naar volle tevredenheid en ook kan ik Autotechniek Raalte ( vader en zoon Schulten) van harte aanbevelen. Heb daar vijf jaar geleden een s90 gekocht ( op GAS !)en de service en after sales van deze mensen is de beste die ik ooit heb gekregen waar dan ook. Helaas woon ik ruim 150 km van Raalte verwijderd dus was in onderhoud blijven geen optie, maar anders.......
Ook Hooftman is een hele goede dealer met i.i.g. een warm hart voor met name de oudere Volvo's. Verder hoor ik eigenlijk alleen maar goede dingen over dit bedrijf.
Helaas zitten er bij de dealerorganisatie van Volvo een aantal behoorlijk rotte appels in de mand, maar goed, dat zal bij ieder merk wel zo zijn. Mooi is dit forum waar we elkaar in ieder geval kunnen waarschuwen voor bepaalde zaken en vooral de goede adressen aan elkaar kunnen doorgeven.

Met hartelijke Volvo groeten, Jan Snijder.

Geplaatst: 13.05.2007 - 21:56
door ldeboer
Ik heb december vorig jaar voor het eerst grote beurt voor mijn V40 1.9D uit 2001 laten uitvoeren bij De Jong Hoofdweg Rotterdam en was hier ook niet echt tevreden over. Er werden werkzaamheden in rekening gebracht die ik had gevraagd uit te voeren (o.a. vastzetten binnenspatbordschermen) maar die ze vergeten waren uit te voeren. Daar kwam ik achter nadat ik de auto ging ophalen na het betalen van de rekening. Hebben ze een week later alsnog rechtgezet, maar als het met zichtbare/controleerbare dingen al zo gaat, hoe zou het dan met de niet-zichtbare onderhoudshandelingen onder de motorkap zijn vraag je je af...
Ik vond het onderhoud prijzig en de werkwijze dus slordig. Ik ga Toncar maar eens proberen als mijn V40 weer aan een servicebeurt toe is.