O, das mooi! Hebben ze in Duitsland ook een soort Autotrader.nl of Autotelegraaf.nl? Ik ben op zoek naar een V70R, hebben ze vast wel daar, maar hoe vindt ik die?hans anesthesie schreef:Je hoeft tegenwoordig geen afspraak meer te maken bij het RDW keuringstation. En de douane zit er vaak inpandig. Dus als je op tijd voor de deur gaat liggen op maandagmorgen ben je meteen aan de beurt.
Je kunt thuis alle paperassen reeds invullen want alle papieren kun je op de site van de douane/belasting vinden en uitprinten.
Als je meteen de BPM aftikt na een (uiteraard) goedkeuring heb je twee dagen later je kentekenbewijs op de mat liggen.
Advies, aankoop V70 T5 bj 2000 145000km
- T5Fred
- 3rd Gear member
V70-T5, 2001
XC90-V8, 2006 (mj2005), Executive, 20"; 265/45-20.
- Summum
- 6th Gear member
@ JP: Gefeliciteerd met de aanschaf van je T5. Dat zal genieten worden!
Jazeker, vele sites waaronder www.autoscout24.de of www.mobile.deT5Fred schreef:O, das mooi! Hebben ze in Duitsland ook een soort Autotrader.nl of Autotelegraaf.nl? Ik ben op zoek naar een V70R, hebben ze vast wel daar, maar hoe vindt ik die?
(2008) V70 T6 AWD Summum, Barents Blue, off black leder, full option
(2020) Audi E-tron
(2016) V60 D6 Twin Engine Summum, Magic Blue, Sport leder soft beige, Intellisafe Pro, Hybrid Technology, Security, Family, 19" Bor + 18" Skadi
(2011) V60 2.0T Momentum, Caspian Blue, off black leder, driver support line, exterior styling, 19" Bor + 18" Fortuna
(2005) V50 2.4 Summum, Silver, premium mobility, 18" Atreus
(2001) S60 2.4i Intro Ed. aut, nautic blue, 17" Tethys
(2020) Audi E-tron
(2016) V60 D6 Twin Engine Summum, Magic Blue, Sport leder soft beige, Intellisafe Pro, Hybrid Technology, Security, Family, 19" Bor + 18" Skadi
(2011) V60 2.0T Momentum, Caspian Blue, off black leder, driver support line, exterior styling, 19" Bor + 18" Fortuna
(2005) V50 2.4 Summum, Silver, premium mobility, 18" Atreus
(2001) S60 2.4i Intro Ed. aut, nautic blue, 17" Tethys
- Jan W
- 2nd Gear member
@T5Fred:
Ja, zoiets bestaat óók in Duitsland (naast natuurlijk E-Bay.de)
Zie (bijvoorbeeld) op:
http://www.mobile.de/
of
http://www.autoscout24.de/
Hou wel de afstand in de gaten: voor je het weet zit je te kijken naar auto's voorbij München, Dresden of Flensburg.... Is toch wel wat ver voor als er eens wat mee is... Maar de afstand kun je bij de meeste sites wel invullen of selecteren.
Hier staat er (bijvoorbeeld) eentje. Dit maal in Mainz -nog redelijk dichtbij:
http://www.autoscout24.de/home/index/de ... berschrift
Succes!
JanW
Ja, zoiets bestaat óók in Duitsland (naast natuurlijk E-Bay.de)
Zie (bijvoorbeeld) op:
http://www.mobile.de/
of
http://www.autoscout24.de/
Hou wel de afstand in de gaten: voor je het weet zit je te kijken naar auto's voorbij München, Dresden of Flensburg.... Is toch wel wat ver voor als er eens wat mee is... Maar de afstand kun je bij de meeste sites wel invullen of selecteren.
Hier staat er (bijvoorbeeld) eentje. Dit maal in Mainz -nog redelijk dichtbij:
Succes!
JanW
V 70 T5 in Silver met Offblack Select.
Voorzien van Estate-, Comfort- en Elegance-line.
Verder 's zomers op 17' Almathea, maar 's winters op 16' staal...
Voorzien van Estate-, Comfort- en Elegance-line.
Verder 's zomers op 17' Almathea, maar 's winters op 16' staal...
- T5Fred
- 3rd Gear member
[quote="Jan WHier staat er (bijvoorbeeld) eentje. Dit maal in Mainz -nog redelijk dichtbij:
[/quote]
YEP, bedankt voor de info, beetje duur, mag niet meer dan 35.000 kosten...
Ik kan wel iets met de links. Laten we ons echter niet op een zijspoor zetten en ons verder focussen op de T5 van JP, het is tenslotte zijn topic. JP excuses hiervoor....
[/quote]
YEP, bedankt voor de info, beetje duur, mag niet meer dan 35.000 kosten...
Ik kan wel iets met de links. Laten we ons echter niet op een zijspoor zetten en ons verder focussen op de T5 van JP, het is tenslotte zijn topic. JP excuses hiervoor....
V70-T5, 2001
- JP
- 2nd Gear member
T5Fred:
Kijk ook eens op http://www.ucl.volvocars.de/ hier heb ik de mijne gevonden. Prijzen zijn net als bij ons "indicatief". Kopen bij een Duitse Volvo dealer niet al te ver over de grens zoals al geadviseerd is, geeft je inzage in de historie en indien het een "selected used car" is ook nog eens 12 maanden garantie. Heb nog maar een ervaring met een Nederlandse Volvo dealer maar kan je wel vertellen dat de service in Duitsland me niet is tegengevallen.
Let er wel op dat je paspoort niet verlopen is. Soms doen ze daar bij de export moeilijk over.
JP
Kijk ook eens op http://www.ucl.volvocars.de/ hier heb ik de mijne gevonden. Prijzen zijn net als bij ons "indicatief". Kopen bij een Duitse Volvo dealer niet al te ver over de grens zoals al geadviseerd is, geeft je inzage in de historie en indien het een "selected used car" is ook nog eens 12 maanden garantie. Heb nog maar een ervaring met een Nederlandse Volvo dealer maar kan je wel vertellen dat de service in Duitsland me niet is tegengevallen.
Let er wel op dat je paspoort niet verlopen is. Soms doen ze daar bij de export moeilijk over.
JP
- robinson
- 1st Gear member
www.autobild.de, zojuist als tip gekregen van de overbuurman...
Hebben besloten onze 'kidsmover' te houden, en dus valt er niets in te ruilen (wie wil er nog een Ford Ka uit 1998?) dus is het (weer) wat aantrekkelijker geworden om een auto in Duitsland te kopen.....
Hebben besloten onze 'kidsmover' te houden, en dus valt er niets in te ruilen (wie wil er nog een Ford Ka uit 1998?) dus is het (weer) wat aantrekkelijker geworden om een auto in Duitsland te kopen.....
- robinson
- 1st Gear member
JP , wat bedoel je met : prijzen zijn indicatief? Kan er nog wat onderhandeld worden dan? En hoe gaat het met het maken van afspraken? In Nederland krijg je de auto niet gelijk mee, eerst een grote beurt, event. nog spuitwerk, distributieriem (hoe heet dat in het duits?) etc. Of betekent het sowieso dat je nog een keer naar Duitsland moet om de auto op te halen .....
We hebben nl. 2 in aanmerking komende V70 D5 uit 2004 gezien..... iets voorbij Munchen.... (vliegen is een optie) Rijden we 'm wel terug..
We hebben nl. 2 in aanmerking komende V70 D5 uit 2004 gezien..... iets voorbij Munchen.... (vliegen is een optie) Rijden we 'm wel terug..
- JP
- 2nd Gear member
Robinson:
Wat Robert_T zegt is waar. Ook Duitsers hebben een marge in hun prijs (o.a. wel/geen inruil) Van mijn V70 is 1300 afgegaan en er is een gratis 2e bankje ingezet. Dit is een handig lijstje:
[http://www.miketdi.de/faq/70/850_check.htm]
Staat o.a. in hoe de distributieriem heet.
In Duitsland wordt de auto ook "klaargemaakt" poetsen, indien nodig beurt, winter/zomerbanden, etc.
Ik ben zelf 2 x naar de Dealer toegereden maar goed dat is dichtbij. Ik wil een auto gewoon zien.
Wat Robert_T zegt is waar. Ook Duitsers hebben een marge in hun prijs (o.a. wel/geen inruil) Van mijn V70 is 1300 afgegaan en er is een gratis 2e bankje ingezet. Dit is een handig lijstje:
[http://www.miketdi.de/faq/70/850_check.htm]
Staat o.a. in hoe de distributieriem heet.
In Duitsland wordt de auto ook "klaargemaakt" poetsen, indien nodig beurt, winter/zomerbanden, etc.
Ik ben zelf 2 x naar de Dealer toegereden maar goed dat is dichtbij. Ik wil een auto gewoon zien.
-
- 2nd Gear member
Idd, duitsers weten echt wel hoe het allemaal werkt met import. Dinsdag ga ik de 2de keer naar de dealer en mijn S60 ophalen.
- De dealer gaat met mij even een export kenteken halen (zulassungsstelle)
- De dealer zet de taal om naar NL (kost je anders ook geld in NL)
- De dealer maakt 'm rijklaar, geeft 'm een beurt etc etc etc.
Sommige woordjes moet je gewoon van te voren even opzoeken voordat je naar een dealer gaat...
- De dealer gaat met mij even een export kenteken halen (zulassungsstelle)
- De dealer zet de taal om naar NL (kost je anders ook geld in NL)
- De dealer maakt 'm rijklaar, geeft 'm een beurt etc etc etc.
Sommige woordjes moet je gewoon van te voren even opzoeken voordat je naar een dealer gaat...
- robinson
- 1st Gear member
Waar ben je geslaagd Robert? We hebben een aantal interessante auto's gezien, maar in de buurt van Kaiserslautern, Hannover, Munchen..... Niet echt dichtbij dus... maar we blijven stevig verder zoeken..
Succes dinsdag, spannend!
Succes dinsdag, spannend!
-
- 2nd Gear member
Uiteindelijk ben ik in de buurt van hannover geslaagd.
De dealer is auto-zauder. Keurige dealer, erg behulpzaam en correct.
Volgens mij hebben ze ook een heleboel 2de hands V70's staan...
Geen idee waar je vandaan komt maar utrecht-hannover kan je in 3 uur rijden. Valt best mee toch?
De dealer is auto-zauder. Keurige dealer, erg behulpzaam en correct.
Volgens mij hebben ze ook een heleboel 2de hands V70's staan...
Geen idee waar je vandaan komt maar utrecht-hannover kan je in 3 uur rijden. Valt best mee toch?
- robinson
- 1st Gear member
Ja, ik vind eigenlijk alles wel te doen, mits het dan ook een 'koop' wordt.
Kreeg vandaag een nieuwe binnen, V70 Kinetic, model 2005 en mijn favoriete kleur: donkerblauw metallic. Wel 790 km ... even weekend over nadenken.. en kijken of er wat van de prijs afkan... dacht zelf aan 10% afdingen )of is dit een illusie? Hij is van okt 2004, dus komt meer BPM bij dan we gedacht hadden. We keken na 3 jaar en een dag oud.. :shockingzap:
Kreeg vandaag een nieuwe binnen, V70 Kinetic, model 2005 en mijn favoriete kleur: donkerblauw metallic. Wel 790 km ... even weekend over nadenken.. en kijken of er wat van de prijs afkan... dacht zelf aan 10% afdingen )of is dit een illusie? Hij is van okt 2004, dus komt meer BPM bij dan we gedacht hadden. We keken na 3 jaar en een dag oud.. :shockingzap:
-
- 2nd Gear member
Ach, als je er eenmaal in rijdt in de pijn van de BPM gauw verdwenen...
vergis je trouwens niet in de RDW keuring... daar zijn op de populaire stations lange wachtlijsten om op afspraak langs te komen.. je kan wel heeeeeeel vroeg voor de deur staan maar ja, dat is ook geen pretje..
vergis je trouwens niet in de RDW keuring... daar zijn op de populaire stations lange wachtlijsten om op afspraak langs te komen.. je kan wel heeeeeeel vroeg voor de deur staan maar ja, dat is ook geen pretje..
- Hans
- 8th Gear member
- Contacteer:
Gewoon even kijken waar een station bij je in de buurt is. Kun je op de site van de RDW opzoeken. De stations hebben bepaalde dagen waarop je langs mag komen met je auto zonder afspraak. Je kunt ze bellen en vragen wat zo de gemiddelde wachtijd is op zulke dagen.
Veni,Vidi,Nates calce concidi
Volvo V40 D2 MY2013
Volvo V40 D2 MY2013
-
- 2nd Gear member
Nieuwegein is zo'n populair station. Ik heb ze gisteren even gesproken maar er staan al heeeeeeeeel vroeg heel veel mensen voor de deur. Ze keuren de eerste 25 auto's, de rest is voor niks gekomen en kan weer omkeren.
wil je op afspraak moet je ongeveer rekening houden met april dat je aan de beurt bent.
ik ga zelf i.e.g. even verder zoeken naar een minder centraal geleven rdw station die wellicht minder druk is
wil je op afspraak moet je ongeveer rekening houden met april dat je aan de beurt bent.
ik ga zelf i.e.g. even verder zoeken naar een minder centraal geleven rdw station die wellicht minder druk is