Pagina 2 van 4

Geplaatst: 27.01.2007 - 22:31
door 945i
volvorider schreef:
geestschrijver schreef:
(en zijn die verlengde spoilers nou nog niet uitverkocht?)
Nee, de actie loopt nog als een speer......nooit verwacht! Maar ja het dan ook kwaliteitsspul!

Zeker!

Hij zit nog steeds vast. :lol: ( nee echt, is goed spul!)
Afbeelding

Geplaatst: 27.01.2007 - 22:33
door geestschrijver
Zo lang vind ik 'm niet.

Geplaatst: 27.01.2007 - 22:34
door bart simpson
geestschrijver schreef:Zo lang vind ik 'm niet.
de jouwe is zeker weer langer? :lol:

Geplaatst: 27.01.2007 - 22:38
door 945i
Het zit 'em niet in de lengte, maar in de dikte :wink:

Geplaatst: 27.01.2007 - 22:39
door volvorider
bart simpson schreef:
geestschrijver schreef:Zo lang vind ik 'm niet.
de jouwe is zeker weer langer? :lol:
Tja...de actie is verlengd......niet de spoiler :wink:

Geplaatst: 27.01.2007 - 22:52
door geestschrijver
En je hebt je onderschrift veranderd...

Geplaatst: 27.01.2007 - 23:08
door volvorider
Taalpurist..... :wink:

Geplaatst: 28.01.2007 - 11:44
door volvo960estate
Goedemorgen, terugkomend op de vraag 850 of 940 het volgende, ik heb een 850 estate 1994 en een 245 uit 1975, beide wagens zijn echt goed. Nu heb ik een 960 estate 1996, die is ook goed maar gaat een stap verder nl die van perfectie. Ik zou dus kiezen voor de 940 als ik in jou schoenen zou staan. Verder weet ik niets af van de prijzen en jou budget, dus daar moet je zelf uit zien te komen. Succes.

Geplaatst: 28.01.2007 - 16:03
door Michael Oud
Michel740Turbo schreef:
Maurice Pierik schreef:
geestschrijver schreef: Nee, maar het is goed dat je het nog even benadrukt.
Ik bedoel maar, het kan niet vaak genoeg worden gezegd ;)
Vergeet de 740 natuurlijk niet :razz:
Die oogt net even wat robuuster :wink:

het blijft natuurlijk een questie van smaak. En natuurlijk waar je mee opgegroeid ben kan de doorslag geven, mijn ouders hebben bij voorbeeld altijd grote en snelle bakken gehad. Helaas nooit volvo (Rover 3500 vd plas, lemon cx turbo en een merc250 '78 ) en dan een beetje roeren en zweedse magie er bij :twisted:
Já! Jou moet ik hebben. Zo'n CX, is die net zo stil als jouw 740, of wellicht stiller?

Alvast bedankt.

Geplaatst: 28.01.2007 - 18:11
door Michel740Turbo
Pffff dat is wel lang geleden hoor... Ik zou er nu een rondje mee moeten rijden om dat te kunnen vergelijken.

Geplaatst: 29.01.2007 - 19:05
door Geitekaas
Hummm..
Ik heb inmiddels zo een prachtige 940 TD estate. Misschien ben ik daarom niet helemaal objectief.
Ik heb een paar 850ers geprobeerd en vond ze iets te modern:-) Voordeel: Iets stiller, moderner dus ook iets stijver. Wel meer kans op goed werkende extra's (AIRCO, cruise en electrische zetels etc.). De 940 is dan wel iets ouder maar heeft voor mij meer binnenruimte en een ruimtelijker gevoel. Oogt groter ook.
Allez, gewoon een testrit maken met een paar modellen. Goed afdingen (wel redelijk blijven) en hoppa: Je maakt gewoon zelf je keuze.
Succes!

Geplaatst: 29.01.2007 - 21:24
door Fat Rat
Het ontwerp is dan wel iets ouder, maar de 940 is ook tot 1997 of 1998 geproduceerd, net als de 850...
Dus de auto hoeft niet perse ouder te zijn.
Het zijn beide gewoon heel verschillende auto's eigelijk.
De 850 zal wat strakker op de weg liggen terwijl je in de 940 meer zweeft.
De 940 is ook meer een ouderwetse tank.

Ik zou gewoon lekker gaan proefrijden (is nog leuk ook) en voelen wat het lekkerste rijd.

Geplaatst: 29.01.2007 - 22:33
door Maurice Pierik
Een 940 hoeft zeker niet ouder te zijn dan een 850. Maar in de basis is het een geëvolueerde 740/760. De eerste 760 was er in 1982. De 850 werd in 1991 geïntroduceerd. Dat scheelt -los van de compleet andere techniek- nogal wat.

Geplaatst: 30.01.2007 - 00:05
door Fat Rat
en in basis is het onderstel van de 740/760 weer een evolutie van de 240 volgens mij

Maar het geeft gewoon een heel appart gevoel om zo'n tank te rijden. Het is wat anders als de 850, al heb ik daar geen heel goede indruk van kunnen krijgen omdat ik er te kort mee heb gereden.

De 850 is meer sportief en zeker als je een 20 klepper neemt is ie lekker rap.
De 940 is echt een cruiser en tank, niet rap(misschien een hpt daargelaten) wel zeer comfie.

Geplaatst: 07.02.2007 - 13:46
door v700r
Ik zou zeggen ga voor de laatste echte Volvo en dat is niet de 850.

Geplaatst: 07.02.2007 - 18:27
door bart simpson
Fat Rat schreef:en in basis is het onderstel van de 740/760 weer een evolutie van de 240 volgens mij

Maar het geeft gewoon een heel appart gevoel om zo'n tank te rijden. Het is wat anders als de 850, al heb ik daar geen heel goede indruk van kunnen krijgen omdat ik er te kort mee heb gereden.

De 850 is meer sportief en zeker als je een 20 klepper neemt is ie lekker rap.
De 940 is echt een cruiser en tank, niet rap(misschien een hpt daargelaten) wel zeer comfie.
Het is een evolutie van de 444/katterug

Geplaatst: 07.02.2007 - 20:49
door Fat Rat
Zo ver rijkt mijn kennis niet. Daarom vertel ik alleen wat ik weet voor ik domme dingen ga zeggen.

Geplaatst: 07.02.2007 - 21:22
door geestschrijver
Te laat!

Geplaatst: 09.02.2007 - 18:41
door Fat Rat
ach ja kan gebeuren he
maar ik heb tenminste geen dingen gezegd die niet waar zijn.

dat weet ik dan weer

Geplaatst: 10.02.2007 - 15:56
door mbroeren
Cojones schreef:
Michel740Turbo schreef:
Maurice Pierik schreef: Ik bedoel maar, het kan niet vaak genoeg worden gezegd ;)
Vergeet de 740 natuurlijk niet :razz:
Die oogt net even wat robuuster :wink:

het blijft natuurlijk een questie van smaak. En natuurlijk waar je mee opgegroeid ben kan de doorslag geven, mijn ouders hebben bij voorbeeld altijd grote en snelle bakken gehad. Helaas nooit volvo (Rover 3500 vd plas, lemon cx turbo en een merc250 '78 ) en dan een beetje roeren en zweedse magie er bij :twisted:
Já! Jou moet ik hebben. Zo'n CX, is die net zo stil als jouw 740, of wellicht stiller?

Alvast bedankt.
Dat hangt er vanaf welke. Serie1 maakt meer herrie dan serie 2, waarbij de 2 en 2.2 liter meer lawaai (en toeren) maken dan de 2.5. De 2.5 automaat vind ik tot 100 stiller dan de gewone en in het algemeen vind ik de CX2.5 stiller dan de 7-serie 4-cilinders (als er tenminste niets rammelt binnen want daar word je wel moe van in een CX). De blokken zijn behoorlijk goed.

Diesel: Mijn Limousine Turbo 2 is niet bepaald stil te noemem, maar wel behoorlijk snel(ler). Op de snelweg is hij toch wat stiller dan de 7-serie van Volvo met diesel. Ik vermoed dat dit komt door de luchtweerstand en de lage toeren. De diesel klinkt niet zo lekker en bij het stoplicht kijkt men vaak op wel busje er naast hun staat. De Volvo diesel heeft twee cylinders meer en dat klinkt net wat lekkerder (ja, ik weet dat die ook uit een bus komt). Helaas is de CX nooit geleverd in dee 6 pitter en ook de turbodiesels zijn er niet in automaat, een gemiste kans naar mijn smaak.