Bedankt Ludo, ik had het misschien moeten vermelden!Ludo schreef:16inch word genoemd naar de velgen die er minimaal moeten opzitten voor deze schijven.wimwerf schreef: Een inch is 2.54cm....dus zeker geen 16inch schijven..
voor de 302mm is dat 16" velgen.
voor de 320mm 17".
Remvermogen V70
- DannyB
- 3rd Gear member
- Berichten: 259
- Lid geworden op: 13.05.2006 - 11:05
- Locatie: Eindhoven
XC90 D5 2004 Exclusive Silver Metallic
XC70 2.5T 2003 (2007-design) Ash gold metallic
V70 T-5 2001(R-design) Polarctic metallic
850 Estate 1995 (Werkpaard) 2.5i LPG Nautic Blue metallic
V70 2.5T 1997 (R-design) moondust metallic
Amazon Estate 1967 midnight blue
850 Estate 1993 2.5/20V onyx green metallic
265 GLE 2.8i 1979(American design) lightblue metallic
245 GLE 1979 2.1i bronze metallic
XC70 2.5T 2003 (2007-design) Ash gold metallic
V70 T-5 2001(R-design) Polarctic metallic
850 Estate 1995 (Werkpaard) 2.5i LPG Nautic Blue metallic
V70 2.5T 1997 (R-design) moondust metallic
Amazon Estate 1967 midnight blue
850 Estate 1993 2.5/20V onyx green metallic
265 GLE 2.8i 1979(American design) lightblue metallic
245 GLE 1979 2.1i bronze metallic
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 182
- Lid geworden op: 31.07.2006 - 11:15
Mooi verhaal Ludo...maar er staat toch echt 16inch schijven...anders moet men gewoon 16inch velgen zeggen...Ludo schreef:16inch word genoemd naar de velgen die er minimaal moeten opzitten voor deze schijven.wimwerf schreef: Een inch is 2.54cm....dus zeker geen 16inch schijven..
voor de 302mm is dat 16" velgen.
voor de 320mm 17".
Wil je remvermogen...dan moet men toch voor zoiets gaan...

Iets wat een R model standaard heeft..
-
- 1st Gear member
- Berichten: 36
- Lid geworden op: 19.01.2007 - 14:25
Denk dat het met de afstelling te maken heeft, mijn 440 had 2 maal een defecte remkrachtverdeler (hoofdmodule)... dat merk je (diep intrappen en weinig controle). Van S40 had meer remkracht, maar ook daar diep intrappen (met nieuwe remmen)... mijn nieuwe V70 (benzine) is een gevaar voor je bril, neus en tanden. Grote teen op het rempendaal resulteert direct in een zeer bevredigend ik-sta-stil-scenario. Hou wel rekening met het feit dat door het gewicht hij sneller door kan glijden op rot wegdek of zanderige omgevingen (maar ik heb STC, wat weer helpt).
440 1.8i > S40 1.8i > V70 2.4 Classic > V70 D5 HU-803 > wie weet ...
- DannyB
- 3rd Gear member
- Berichten: 259
- Lid geworden op: 13.05.2006 - 11:05
- Locatie: Eindhoven
Bij de dealer en ook in Vadis worden de remschijven benoemd als zijnde 15",16" en 17", hiermee wordt dus aangegeven vanaf welke velgen maat ze te gebruiken zijn. Zoals al eerder vermeld!wimwerf schreef:Mooi verhaal Ludo...maar er staat toch echt 16inch schijven...anders moet men gewoon 16inch velgen zeggen...Ludo schreef:16inch word genoemd naar de velgen die er minimaal moeten opzitten voor deze schijven.wimwerf schreef: Een inch is 2.54cm....dus zeker geen 16inch schijven..
voor de 302mm is dat 16" velgen.
voor de 320mm 17".
XC90 D5 2004 Exclusive Silver Metallic
XC70 2.5T 2003 (2007-design) Ash gold metallic
V70 T-5 2001(R-design) Polarctic metallic
850 Estate 1995 (Werkpaard) 2.5i LPG Nautic Blue metallic
V70 2.5T 1997 (R-design) moondust metallic
Amazon Estate 1967 midnight blue
850 Estate 1993 2.5/20V onyx green metallic
265 GLE 2.8i 1979(American design) lightblue metallic
245 GLE 1979 2.1i bronze metallic
XC70 2.5T 2003 (2007-design) Ash gold metallic
V70 T-5 2001(R-design) Polarctic metallic
850 Estate 1995 (Werkpaard) 2.5i LPG Nautic Blue metallic
V70 2.5T 1997 (R-design) moondust metallic
Amazon Estate 1967 midnight blue
850 Estate 1993 2.5/20V onyx green metallic
265 GLE 2.8i 1979(American design) lightblue metallic
245 GLE 1979 2.1i bronze metallic
- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
Moet ik nu (met m'n 16" stalen velgen & winterbanden) andere schijven laten plaatsen dan 's zomers met m'n 17" LM-velgen? Kom jongens, even serieus. Wat maakt het nou uit hoe die dingen heten, dan wel genoemd worden. Het gaat TS meer om onze ervaringen met het remvermogen, niet om geruzie uit te lokken over wie gelijk heeft. Zucht. En ja, het antwoord om mijn vraag weet ik zelf ook wel te beantwoorden.
De andere reacties lezend, lijkt het voornamelijk het gevoel te zijn dat de auto niet voldoende remvermogen zou hebben. Zelf heb ik nog nooit hard geremd met de V70, dus ik kan nog niet beoorderelen of het wel of niet voldoende is. Maar ook ik ben van mening dat je om een beetje af te remmen, je inderdaad vrij hard op het pedaal moet trappen. Maar dit zal voor de meesten een kwestie van gewenning zijn. Wanneer je daar namelijk dagelijks in rijdt, zal je de manier van remmen van een Audi of VW zeker niet weten te waarderen, omdat je dat dan als bijzonder zenuwachtig zult ervaren.
De andere reacties lezend, lijkt het voornamelijk het gevoel te zijn dat de auto niet voldoende remvermogen zou hebben. Zelf heb ik nog nooit hard geremd met de V70, dus ik kan nog niet beoorderelen of het wel of niet voldoende is. Maar ook ik ben van mening dat je om een beetje af te remmen, je inderdaad vrij hard op het pedaal moet trappen. Maar dit zal voor de meesten een kwestie van gewenning zijn. Wanneer je daar namelijk dagelijks in rijdt, zal je de manier van remmen van een Audi of VW zeker niet weten te waarderen, omdat je dat dan als bijzonder zenuwachtig zult ervaren.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
- oudegroen
- 3rd Gear member
- Berichten: 486
- Lid geworden op: 25.01.2007 - 13:15
- Locatie: Soest
- Contacteer:
Die (V70, 2.5D) van mij remt super. Ik hoef maar over het rempedaal te aaien en hij staat stil. Ik vind juist de vertraging van mijn 240 wat tegenvallen. Lijkt er dus op dat er ófwel grote verschillen zijn tussen onze Volvo's ófwel dat er grote perceptieverschillen zijn tussen ons Volvorijders...
Joost
V40 1.9D 1999, 240.000km
V70 2.5D 2000, 170.000km
240 GL 1989, 275.000km
C70 2.4 2006, 45.000km
XC90 D5 2007, 200.000km
V70 2.5 1997, 300.000km
V90 T4 Polestar Egineered 2019, 35.000km
XC90 T8 Polestar Engineered 2017, 80.000km
240 GLE 1992, 400.000km
C40 2022, 500km
......... en voor de rally:
240 Turbo 1986, 0km
V40 1.9D 1999, 240.000km
V70 2.5D 2000, 170.000km
240 GL 1989, 275.000km
C70 2.4 2006, 45.000km
XC90 D5 2007, 200.000km
V70 2.5 1997, 300.000km
V90 T4 Polestar Egineered 2019, 35.000km
XC90 T8 Polestar Engineered 2017, 80.000km
240 GLE 1992, 400.000km
C40 2022, 500km
......... en voor de rally:
240 Turbo 1986, 0km
- Blackstone
- 2nd Gear member
- Berichten: 66
- Lid geworden op: 06.10.2006 - 00:34
ik heb een aantal modellen van volvo gereden de afgelopen jaren. het remvermogen van de 850 t5r die ik had was een drama. de bijna-ongelukken staan me nog helder op het netvlies. daarentegen vind ik het remvermogen van mijn huidige V70 T5 bj 2001 prima. ook bij een noodstop heb ik geen klagen. de remmen pakken direct, de kracht op het pedaal is goed te doseren.
er zit wel degelijk verschil in het onderhoud van de remmen. ik heb ook nog een 440 waarvan de remmen zijn gereviseerd. ook deze voldoen uitstekend. ooit een andere 440 gehad. deze had verschrikkelijk slechte remmen. was geen onderhoud aan gepleegd.
maar ik begrijp dat je de remmen hebt laten vervangen, olie vernieuwd etc. misschien is het mogelijk dat je eens in een andere V70 rijdt om het verschil te ervaren?
er zit wel degelijk verschil in het onderhoud van de remmen. ik heb ook nog een 440 waarvan de remmen zijn gereviseerd. ook deze voldoen uitstekend. ooit een andere 440 gehad. deze had verschrikkelijk slechte remmen. was geen onderhoud aan gepleegd.
maar ik begrijp dat je de remmen hebt laten vervangen, olie vernieuwd etc. misschien is het mogelijk dat je eens in een andere V70 rijdt om het verschil te ervaren?
- doubleyou7
- 2nd Gear member
- Berichten: 123
- Lid geworden op: 01.12.2006 - 01:10
- Locatie: Tilburg
Mijn 850 estate remde ook dramatisch slecht. Echter mijn vorige Volvo (S60 D5) en mijn huidige V70 remmen perfect. Wel heb ik met beide auto's een aantal slechte ervaringen met remmen op een gladde (sneeuw) of modderige ondergrond. Ik voel aan het rempedaal de remblokken 'klapperen' of 'verspringen'. Oorzaak bij mij onbekend. Iemand?
V60 D5 Summum 2012
- IkeV70
- 5th Gear member
- Berichten: 2136
- Lid geworden op: 27.01.2006 - 22:18
- Locatie: Heerhugowaard
ABSdoubleyou7 schreef:Mijn 850 estate remde ook dramatisch slecht. Echter mijn vorige Volvo (S60 D5) en mijn huidige V70 remmen perfect. Wel heb ik met beide auto's een aantal slechte ervaringen met remmen op een gladde (sneeuw) of modderige ondergrond. Ik voel aan het rempedaal de remblokken 'klapperen' of 'verspringen'. Oorzaak bij mij onbekend. Iemand?
V70 - 2.5D
V60 PIH
V60 T5
V60 PIH
V60 T5
- oudegroen
- 3rd Gear member
- Berichten: 486
- Lid geworden op: 25.01.2007 - 13:15
- Locatie: Soest
- Contacteer:
Dat inderdaad het ABS, maakt een hard en krakend geluid toch?Ik voel aan het rempedaal de remblokken 'klapperen' of 'verspringen'. Oorzaak bij mij onbekend. Iemand?
Mij ook! Wat gevaarllijk was dát bij zo'n, voor die tijd, snelle en zware auto.het remvermogen van de 850 t5r die ik had was een drama. de bijna-ongelukken staan me nog helder op het netvlies
Joost
V40 1.9D 1999, 240.000km
V70 2.5D 2000, 170.000km
240 GL 1989, 275.000km
C70 2.4 2006, 45.000km
XC90 D5 2007, 200.000km
V70 2.5 1997, 300.000km
V90 T4 Polestar Egineered 2019, 35.000km
XC90 T8 Polestar Engineered 2017, 80.000km
240 GLE 1992, 400.000km
C40 2022, 500km
......... en voor de rally:
240 Turbo 1986, 0km
V40 1.9D 1999, 240.000km
V70 2.5D 2000, 170.000km
240 GL 1989, 275.000km
C70 2.4 2006, 45.000km
XC90 D5 2007, 200.000km
V70 2.5 1997, 300.000km
V90 T4 Polestar Egineered 2019, 35.000km
XC90 T8 Polestar Engineered 2017, 80.000km
240 GLE 1992, 400.000km
C40 2022, 500km
......... en voor de rally:
240 Turbo 1986, 0km
- bardos
- 3rd Gear member
- Berichten: 407
- Lid geworden op: 06.02.2007 - 11:15
- Locatie: Drenthe
Ik heb de afgelopen 7 1/2 jaar een Vito 110D gereden, en had heeeeel veel op die wagen aan te merken, maar o.a. de remmen waren geweldig.
Hierdoor valt het remvermogen van mijn V70 nu waarschijnlijk ook wat tegen, en ben ik er over een paar maanden aan gewend (hoop ik tenminste).
Hierdoor valt het remvermogen van mijn V70 nu waarschijnlijk ook wat tegen, en ben ik er over een paar maanden aan gewend (hoop ik tenminste).
Max
V70 D5 aut. Nautic Blue pearl 2002
V70 D5 aut. Nautic Blue pearl 2002
- doubleyou7
- 2nd Gear member
- Berichten: 123
- Lid geworden op: 01.12.2006 - 01:10
- Locatie: Tilburg
Nee, niet echt hard. Het lijkt alsof de blokken springen in de veertjes. Na rem loslaten en weer intrappen (niet te hard) gaat het weer.Dat inderdaad het ABS, maakt een hard en krakend geluid toch?
Hoe merk ik of ABS niet funktioneert op een gewoon wegdek? Zou toch een lampje moeten gaan branden?
V60 D5 Summum 2012
- oudegroen
- 3rd Gear member
- Berichten: 486
- Lid geworden op: 25.01.2007 - 13:15
- Locatie: Soest
- Contacteer:
Als het ABS niet functioneert gaat er een lampje branden, of blijft het branden nadat je de auto op contact het gezet. (als het lampje niet stuk is tenminste)
Blokken "springen niet in veertjes". Je remblokken zitten vast in de remtangen en worden opgesloten tussen de zuigers en de schijf. Ik denk toch echt dat het het ABS is en dat dat systeem juist erg goed werkt. Wat er namelijk gebeurt zodra je auto blokkeert is als het ware héél snel pompen, zo snel dat het op tikken lijkt. Je voelt het rempedaal dan ook trillen onder je voet.
Blokken "springen niet in veertjes". Je remblokken zitten vast in de remtangen en worden opgesloten tussen de zuigers en de schijf. Ik denk toch echt dat het het ABS is en dat dat systeem juist erg goed werkt. Wat er namelijk gebeurt zodra je auto blokkeert is als het ware héél snel pompen, zo snel dat het op tikken lijkt. Je voelt het rempedaal dan ook trillen onder je voet.
Joost
V40 1.9D 1999, 240.000km
V70 2.5D 2000, 170.000km
240 GL 1989, 275.000km
C70 2.4 2006, 45.000km
XC90 D5 2007, 200.000km
V70 2.5 1997, 300.000km
V90 T4 Polestar Egineered 2019, 35.000km
XC90 T8 Polestar Engineered 2017, 80.000km
240 GLE 1992, 400.000km
C40 2022, 500km
......... en voor de rally:
240 Turbo 1986, 0km
V40 1.9D 1999, 240.000km
V70 2.5D 2000, 170.000km
240 GL 1989, 275.000km
C70 2.4 2006, 45.000km
XC90 D5 2007, 200.000km
V70 2.5 1997, 300.000km
V90 T4 Polestar Egineered 2019, 35.000km
XC90 T8 Polestar Engineered 2017, 80.000km
240 GLE 1992, 400.000km
C40 2022, 500km
......... en voor de rally:
240 Turbo 1986, 0km
- doubleyou7
- 2nd Gear member
- Berichten: 123
- Lid geworden op: 01.12.2006 - 01:10
- Locatie: Tilburg
Ja, ik heb dan het idee dat, wanneer ik het pedaal niet loslaat, het 'onder mijn voet wegspringt' en ik iets kapot maak door te blijven trappen. Het voelt in ieder geval niet als normaal.Ik denk toch echt dat het het ABS is en dat dat systeem juist erg goed werkt. Wat er namelijk gebeurt zodra je auto blokkeert is als het ware héél snel pompen, zo snel dat het op tikken lijkt. Je voelt het rempedaal dan ook trillen onder je voet.
V60 D5 Summum 2012
- oudegroen
- 3rd Gear member
- Berichten: 486
- Lid geworden op: 25.01.2007 - 13:15
- Locatie: Soest
- Contacteer:
Dan hoef je je geen enkele zorgen te maken. Dat is gewoon je ABS en dat werkt dus kennelijk naar behoren! Overigens vind ik dat je het bij een V70 wel meer merkt (met meer lawaai en gekraak) dan bij een V40......
Joost
V40 1.9D 1999, 240.000km
V70 2.5D 2000, 170.000km
240 GL 1989, 275.000km
C70 2.4 2006, 45.000km
XC90 D5 2007, 200.000km
V70 2.5 1997, 300.000km
V90 T4 Polestar Egineered 2019, 35.000km
XC90 T8 Polestar Engineered 2017, 80.000km
240 GLE 1992, 400.000km
C40 2022, 500km
......... en voor de rally:
240 Turbo 1986, 0km
V40 1.9D 1999, 240.000km
V70 2.5D 2000, 170.000km
240 GL 1989, 275.000km
C70 2.4 2006, 45.000km
XC90 D5 2007, 200.000km
V70 2.5 1997, 300.000km
V90 T4 Polestar Egineered 2019, 35.000km
XC90 T8 Polestar Engineered 2017, 80.000km
240 GLE 1992, 400.000km
C40 2022, 500km
......... en voor de rally:
240 Turbo 1986, 0km
- doubleyou7
- 2nd Gear member
- Berichten: 123
- Lid geworden op: 01.12.2006 - 01:10
- Locatie: Tilburg
Dank je!
V60 D5 Summum 2012
- oudegroen
- 3rd Gear member
- Berichten: 486
- Lid geworden op: 25.01.2007 - 13:15
- Locatie: Soest
- Contacteer:
Graag gedaan!
Joost
V40 1.9D 1999, 240.000km
V70 2.5D 2000, 170.000km
240 GL 1989, 275.000km
C70 2.4 2006, 45.000km
XC90 D5 2007, 200.000km
V70 2.5 1997, 300.000km
V90 T4 Polestar Egineered 2019, 35.000km
XC90 T8 Polestar Engineered 2017, 80.000km
240 GLE 1992, 400.000km
C40 2022, 500km
......... en voor de rally:
240 Turbo 1986, 0km
V40 1.9D 1999, 240.000km
V70 2.5D 2000, 170.000km
240 GL 1989, 275.000km
C70 2.4 2006, 45.000km
XC90 D5 2007, 200.000km
V70 2.5 1997, 300.000km
V90 T4 Polestar Egineered 2019, 35.000km
XC90 T8 Polestar Engineered 2017, 80.000km
240 GLE 1992, 400.000km
C40 2022, 500km
......... en voor de rally:
240 Turbo 1986, 0km