Pagina 2 van 2

Geplaatst: 10.05.2005 - 09:36
door Gast
Battlecruiser S80 schreef:Eerst het plaatje, dan stemmen!
ja, nee, ja......je hebt gelijk............gaat goed komen!
Als de moondust er op komt, staat m'n silvergrey eronder. 8) 8)
Nog 1 nachttie slapen.............

Geplaatst: 12.05.2005 - 14:26
door RrRrR
Reeds aangeschaft

Geplaatst: 13.05.2005 - 22:25
door kuiper
Goeie aankoop. Ik heb er ook één gehad. Beste auto waar ik in gereden heb. Succes ermee. Maar kijk uit, ik heb rond de 200 k een hele hoop onderhoud gehad.

Groet,

Kuiper

Geplaatst: 14.05.2005 - 00:01
door Marcel
kuiper schreef:Goeie aankoop. Ik heb er ook één gehad. Beste auto waar ik in gereden heb. Succes ermee. Maar kijk uit, ik heb rond de 200 k een hele hoop onderhoud gehad.

Groet,

Kuiper
wat voor onderhoud heb je gehad? Slijtagedelen of serieuze defecten?

Geplaatst: 14.05.2005 - 10:31
door RrRrR
Reeds aangeschaft

Geplaatst: 15.05.2005 - 12:07
door kuiper
Het begon bij 213 k met olielekkage, rammels etc. Had onder meer met de motorsteun te maken. € 462,--. Vervolgens kreeg ik steeds last vd boordcomputer. Hij gaf aan dat ABS/TRACS kapot was. Dat ging het lichtje weer aan, dan weer eens uit. Dan ging het halve dashboard branden als een kerstboom. De dealer(s) kwamen er niet uit. Uitlezen, resetten, weer meer dan € 100,-- per keer kwijt. In het begin schrik je er echt van, vooral als je op de autobahn bezig bent. Bij 219 k bleek de olielekkage nog niet opgelost. Schokdempers moesten vervangen worden (gewone slijtage zou je kunnen zeggen), maar alles bij elkaar toch € 1.047,--. Bij 221 k weer de computer maar eens laten nakijken. Dit keer onder de € 100,-- (€ 84,--), maar uiteindelijk zonder resultaat. Bij 227 k weer computer. Bobine en bougies moeten vervangen: € 495,--. Bij 228 k waren ze er bij Volvo uit: regeleenheid vervangen: € 1.147,--. Toen was het probleem overigens ook opgelost! Bij 229 k schoot de turboslang los, lekte het stuurbekrachtigingsreservoir en werd bij de beurt (€ 469,--) geconstateerd dat er een reparatie van meer dan € 1.500,-- zat aan te komen vanwege (ik heb het verdrongen maar ik dacht) een kapotte keerring o.i.d. Toen was ik het zat. In 16 k tijd (de tijd tussen twee beurten) was ik ca € 4.500,-- lichter, zeg maar fl. 10.000,-- en dat in nog geen half jaar! Daarbij aangetekend moet worden dat ik alle computerellende door dealers heb laten uitvoeren omdat die de enige zijn met de goede apparatuur en de andere zaken bij de goedkopere Volvospecialist (arbeidsloon € 37,-- excl BTW). Toch blijf ik het een geweldige auto vinden. Qua koppel en vermogen haalt mijn huidige Saab 9-5 aero het er niet bij en dat geldt ook voor de zit (stoelen zijn geweldig) wegligging etc. Ik zou het opnieuw overwegen!

Kuiper

Geplaatst: 17.05.2005 - 18:13
door RrRrR
Reeds aangeschaft

Geplaatst: 17.05.2005 - 22:32
door kuiper
En zo blijven we bij verschillende topics in gesprek. Zoals ik al bij andere topics aangaf, de S80 t-6 is één van de fijnste auto's die ik ooit gereden heb (mijn racemonster met v8 is buiten mededinging). Wegligging, sturen (wel wat Amerikaans licht), acceleratie, stoelen (!!!!), cruise control aan het stuur! Enige klachten, behalve het vele onderhoud (zie boven): navigatie-systeem niet ideaal (van de A1 naar de A4 via noordkant A10, wie bedenkt dat?!), geïntegreerde autotelefoon is niet alles (vooral met tekstberichten), 16 inch lm te klein (ik heb 17 inch gekocht, maar bij zo'n auto hoort 18 inch origineel Volvo natuurlijk), liever 5 geartronic dan 4 (ook voor verbruik). Nou dat is het wel zo'n beetje. Hij staat nog steeds op mijn shortlist om mijn saab 9000 te vervangen.

Dirk Kuiper

Geplaatst: 17.05.2005 - 22:37
door kuiper
Oh ja, over de 9-5. Die ziet er beter uit dan de S80, zeker in mijn uitvoering: zwart, verlaagd onderstel, aero-skirts en originele 17 inch aero velgen. Als ik mijn vriendin er mee naar haar werk zie rijden, vind ik het nog steeds een plaatje v/e auto. Maar verder is de S80 in de meeste opzichten een betere auto. Leuke dingen v/d 9-5: stuurt wat zwaarder (is toch lekkerder), heeft een turbo-metertje, had de 850 in tubo uitvoering ook en ook de twee 480 turbo's die ik heb gehad. Volvo, waarom in de huidige modellen niet meer??!

Dirk Kuiper

Geplaatst: 22.05.2005 - 16:51
door RrRrR
Reeds aangeschaft

Geplaatst: 22.05.2005 - 19:01
door kuiper
Als ze zich echt zorgen zouden maken over de veiligheid moeten ze misschien niet meer zulke snelle auto's maken, eigenlijk nergens voor nodig?! :lol:

Kuiper

Geplaatst: 26.05.2005 - 12:11
door Marcel
kuiper schreef:Als ze zich echt zorgen zouden maken over de veiligheid moeten ze misschien niet meer zulke snelle auto's maken, eigenlijk nergens voor nodig?! :lol:

Kuiper
och, als een auto goed kan vertragen van 250km/u naar 0, dan kan hij dat zeker ook op de gemiddelde snelwegsnelheid van 80km/u in nederland ;) De 40km autootjes kunnen nauwelijks vertragen vanaf topsnelheid, heb er laatst eentje achterin een bus zien gaan omdat de bus echt sneller stilstond terwijl het autootje eerder begon met remmen.....

moraal van het verhaal...... als de auto' s gebouwd gaan worden op 100km/u zullen ze goedkoper worden maar zeker niet beter....

Geplaatst: 26.05.2005 - 15:18
door kuiper
Vrachtwagens staan trouwens net zo snel stil als personenauto's en ze gaan over het algemeen niet zo hard. :?

Kuiper

Geplaatst: 26.05.2005 - 16:10
door Reitse
Marcel schreef: De 40km autootjes kunnen nauwelijks vertragen vanaf topsnelheid, heb er laatst eentje achterin een bus zien gaan omdat de bus echt sneller stilstond terwijl het autootje eerder begon met remmen.....

moraal van het verhaal...... als de auto' s gebouwd gaan worden op 100km/u zullen ze goedkoper worden maar zeker niet beter....
40 km/h auto's zijn voor de wegenverkeerswet vergelijkbaar met brommers. Ik denk niet dat er echt stevige eisen voor wat betreft remmen en remkracht omschreven zijn. Verder weet je niet of de bestuurder voluit aan het remmen was (of daar nog toe in staat was, vaak worden die auto's gebruikt door ouderen die niet meer in een echte auto mogen of door mensen met een handicap). Je moraliserende conclusie is vooralsnog op los drijfzand gebouwd.

Geplaatst: 26.05.2005 - 17:26
door Marcel
Reitse schreef:
Marcel schreef: De 40km autootjes kunnen nauwelijks vertragen vanaf topsnelheid, heb er laatst eentje achterin een bus zien gaan omdat de bus echt sneller stilstond terwijl het autootje eerder begon met remmen.....

moraal van het verhaal...... als de auto' s gebouwd gaan worden op 100km/u zullen ze goedkoper worden maar zeker niet beter....
40 km/h auto's zijn voor de wegenverkeerswet vergelijkbaar met brommers. Ik denk niet dat er echt stevige eisen voor wat betreft remmen en remkracht omschreven zijn. Verder weet je niet of de bestuurder voluit aan het remmen was (of daar nog toe in staat was, vaak worden die auto's gebruikt door ouderen die niet meer in een echte auto mogen of door mensen met een handicap). Je moraliserende conclusie is vooralsnog op los drijfzand gebouwd.
Drijfzand is inderdaad een stabiele factor in het verhaal :D
Overigens is het lang geleden dat de bedoelde autootjes hoofdzakelijk door ouderen en/of gehandicapten gebruikt werden. Degene bij mij in de buurt zijn aanmerkelijk sneller als bedoeld en de chauffers zijn zeker niet oud of gehandicapt.

Het is niet aannemelijk dat iemand niet voluit remt om zo een aanrijding met een bus te voorkomen...

Een stelling dan maar? :wink:
Autofabrikanten zullen altijd winst willen blijven maken, en als er bezuinigd kan worden op remmen omdat er een vaste snelheids-bovengrens is ga ik ervan uit dat de remmen ook minder werken.

Geplaatst: 26.05.2005 - 17:58
door Reitse
Als iemand eerder remt dan de bus dan is er ergens een extra variabele in het verhaal.

Ik zou als autofabrikant ook standaard remmen leveren die hun werk in normale omstandigheden (dus afhankelijk van de geldende wettelijke limieten) goed doen. Dat ze ook werken vanaf de topsnelheid van de auto is mooi meegenomen. Ik zou ook als optiepakket sportremmen aanbieden voor mensen die consequent te hard willen jagen en dus meer van hun remmen vragen. Zo bespaar je op de kosten van je model en haal je extra geld uit de optielijst :D

Geplaatst: 26.05.2005 - 23:43
door joost
Het aanbrengen van keuze is een leuke marketingtool. Ik vrees echter dat wanneer dit te ingewikkeld gaat worden, het averechts zal werken. Als we nu ook nog eens moeten kiezen tussen verschillende remmen?!
What´s next? Banden? Ruitenwissers? Het ultieme is natuurlijk dat jij als koper je eigen auto gaat bouwen/samenstellen, de fabrikant biedt enkel het platform aan. Via een leuke website klik je je een eind weg... et voila... een auto. Uiteraard kunnen verschillende onderdelen alleen op samenhang worden geselecteerd. Tja, zo begint het aardig op de gemiddelde software-applicatie te lijken. Laten we er maar weer snel over ophouden, voordat we de fabrikanten nog op ideeen brengen.

Joost.

Geplaatst: 31.05.2005 - 21:00
door RrRrR
Reeds aangeschaft